Husk meg
Brukernavn
Passord

Bør Morgan få bli i klubben uansett utfall av Mikel-saken? (Låst)

Denne tråden er låst for nye innlegg. Du kan fortsatt lese postene som normalt.

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04

Lagt til:

Nok et bevis på at vi aldri kommer til å bli en storklubb i Norge... Skal lete lenger etter en klubb hvor det er så mange ullhuer som bare må lage konflikter..... Tærer på de beste det.. God Bedring Morgan

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av Frodal
Opprinnelig postet av Magnum
Opprinnelig postet av Frodal
Her er enda en som uttaler seg. "FFK spiller poker".

- Dette er definitivt en «FFK-sak». De har arvet et problemet. Man kan trekke en parallell til StatoilHydro. Problemet tilhørte Hydro, men ble problematisk også for det nye selskapet, sier hun.

Det er jo tull! Hadde FFK og Lyn fusjonert, så hadde det vært en parallell.

Det var en relativt dårlig parallell ja,men vi har forsåvidt arvet et problem
fordi Lyn nå "slipper unna".

Hmm, nå vil jeg tørre å påstå at Lyn vil få problemer dersom MA skulle bli dømt. Lyn som klubb/organisasjon kan umulig ha rent mel i posen dersom ikke MA har det. Han alene kan ikke fatte vedtak eller godkjenne kontrakter uten styrets kjennskap...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04

Lagt til:
HELT ENIG... Her tror jeg Lyn-styret skjelver litt før saken skal opp i retten......... Her er det snakk om ukultur i en klubb, likemye som en mann har gjort noe galt... Burde ev kjørt straffesak mot Lyn som klubb og ikke Morgan som enkeltperson......

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av Shadar

Moralsk sett er nok Morgan uskyldig, både Mikel og Shittu vet nok hva de skrev under på, men rettslig sett kan kanskje Morgan være skyldig hvis han har vært litt for praktisk av seg og kopiert noen sider i kontrakten. 

Tror jeg er enig i alt annet du skriver her Shadar, men akkurat dette vil jeg påstå at er feil.

Det er veldig enkelt. Hvis Mikel og Shittu visste hva de skrev under på så visste de hva de skrev under på. De må de også ha visst, ettersom de forholdt seg til avtalen i flere måneder uten å antyde at det skulle være noe galt med den. Det nærmeste man kommer avvik fra avtalen i denne perioden er at Mikel var litt sløv med å møte opp tidsnok på Lyn-treninger. Forøvrig har både Mikel og Shittu forholdt seg til avtalen på en slik måte at det ikke uten videre kan påstas at de ikke har kjent til den. Hvordan man rent teknisk har produsert det papiret som uttrykker enigheten er ikke det avgjørende. De som ikke vet det har åpenbart ikke lest særlig mye jus i sitt liv.

Hvis realiteten i saken er at Shittu akspterte avtalen og forholdt seg til den så er det ikke rom for noen svindel med mindre Morgan Andersen har gjort noe som gikk ut over innholdet i avtalen. Jeg kunne med andre ord ha skjønt det hvis Shittus anklage gikk på at det var en klausul i avtalen som sa at Mikel ikke kunne selges til andre enn Chelsea, eller ikke kunne selges uten Shittus forhåndsgodkjenning e.l. Men det er ikke noe slikt tiltalten går ut på. I følge tiltalten skal Shittu overhodet ikke ha kjent til noen avtale mellom Mikel og Lyn, eller ha kjent til den men valgt å ikke skrive under - hvilket er det samme som å ikke akseptere den. Men Shittu kjente til og aksepterte avtalen, det er hevet over enhver rimelig tvil. Derfor henger ikke tiltalten, slik den er presentert i media, på greip. 

Hvordan påtalemyndighetene skal forklare dette med å henvise til blekktyper og skrifteksperter det skal bli interessant å høre.

Medias valg av skriftstørrelse i sine overskrifter endrer ingenting ved den saken, selv om krigstyper er egnet til å skape en viss uro.  Den uroen bør vi klare å leve med uten å skyte oss selv i foten.

Men en ting må jeg få lov til å gjøre klart, ettersom det er noen som tror noe annet: Det er FFK og FFKs interesser jeg bryr meg om. Jeg kjenner ikke Morgan Andersen (det er garantert at han ikke aner hvem jeg er) og det er ikke hans personlige interesser jeg har for øye. Hvis noen har problemer med å enten forstå hva jeg sier her eller å tro på det så bes de være så vennlige å sende meg et pm om saken. Dette kan vi ikke fortsette å diskutere her på forumet.

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:
Det var dømt til å bli en negativ spiral for klubben denne saken, minus i margen for FFK`s ledelse som gamblet med klubbens gode navn og rykte.

Landslagsspiller

Lagt til:

Minus i margen for at de ansatte Morgan Andersen?

Hadde det vært bedre å la klubben gå konkurs og bli tvangssendt ned i addecco-helvetet igjen?

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Minus i margen for at de ansatte Morgan Andersen?

Hadde det vært bedre å la klubben gå konkurs og bli tvangssendt ned i addecco-helvetet igjen?

Nei, fordi han ikke ble permitert umiddelbart når tiltalen ble tatt ut.

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jul 07

Lagt til:
Ulf Berg har trukket seg med øyeblikkelig virkning.

www.vg.no/pub/vgart.hbs

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:

Hvis man leser i mellom linjene her, lurer jeg på om Terje Høili har kjøpt ut Jon B og vunnet matkampen dem i mellom.

Hva tror dere andre?

Høili: – Vil alltid støtte FFK

Investor Terje Høili vil fortsatt støtte Fredrikstad dersom Morgan Andersen skulle forlate klubben. – Jeg vil aldri vurdere støtten, og det er uavhengig av hva som skjer. Jeg er FFK-patriot og vil alltid støtte klubben, sier Høili til NTB.

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til:
Opprinnelig postet av KeJ

Hmm, nå vil jeg tørre å påstå at Lyn vil få problemer dersom MA skulle bli dømt. Lyn som klubb/organisasjon kan umulig ha rent mel i posen dersom ikke MA har det. Han alene kan ikke fatte vedtak eller godkjenne kontrakter uten styrets kjennskap...

Blir Morgan dømt skyldig vil Lyn umiddelbart bli saksøkt for de 50 mill de tjente på den falske kontrakten. Så de er nok mer enn litt nervøse!

"Generelt vil jeg si at jo mere opptatt folk er av formasjoner jo mindre greie har de på fotball!"
- Drillo til Radio Fredrikstad etter at Svein Bergstrøm atter en gang stilte seg tvilende til
4-5-1 formasjonen.

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av Patrioten
Hvis man leser i mellom linjene her, lurer jeg på om Terje Høili har kjøpt ut Jon B og vunnet matkampen dem i mellom.

Hva tror dere andre?

Har du lest forumets retningslinjer?

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til:

Det er mange som sier at om Morgan hadde villet FFK sitt beste så hadde han permittert seg selv. Jeg er usikker på hvor riktig dette er. Antakelig er det ikke mange som er like flinke i jobbene sine som det Morgan Andersen er. Han har lagt ned et vanvittig arbeid, det er det ikke noe tvil om. Tvil derimot er det om FFK hadde funnet noen andre til å fungere like godt i stillingen til Morgan i denne perioden som klubben har trengt ham mest.

Nå har presset og det negative fokuset nådd nye høyder, og når en lokal sponsor med 600 mill i banken stiller klubben et ultimatum så er det ikke så mye å gjøre lenger. Jeg håper nå at Morgan blir funnet uskyldig og at han får igjen jobben sin når saken er ferdig behandlet.  

Landslagsspiller

Lagt til:

"Ifølge politiet ble avtalen imidlertid aldri inngått, men fabrikkert av Andersen."

Kan noen være så vennlige å forklare meg hva i helvete Mikel gjorde i Lyn-drakt hvis han aldri hadde noen avtale med Lyn?

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Denne tråden er så gammel nå, så vi fortsetter i en ny:

Morgan Andersen sykemeldt

Har du lest forumets retningslinjer?

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25