Shabaan ønsker seg til Stockholm og Hammarby
Opprinnelig postet av Bob Page
Virker som at de håper på at ffk skal bli så desperate å bli kvitt Rami at de senker prisen på ham..
Ja, eller at Shabaan skal bli så desperat at han går ned på sine personlige krav. Det er jo han som vil til Stockholm....
Man C skal ha 34 millioner for Isaksson så da må vel 5 mille for Shabaan være billig...?
Opprinnelig postet av HotDream
Man C skal ha 34 millioner for Isaksson så da må vel 5 mille for Shabaan være billig...?
Ja, 5 millioner for Rami er billig. Håper ikke FFK går med på noe under det - det blir for dumt.
---------------------------
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Shaaban på benken
Sverige mot Costa Rica, 5 debutenter og Joghan Wilandg i buret.
Hei dette er blanding av b-c lag akkurat som da Jonna fikk sin landsladsdebut.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Irritasjon blant Hammarby-supporterne
Jeg sliter også med å skjønne hvorfor Hammarby tar seg bryet med å forhandle ferdig en avtale med Shaaban når de vet hva FFK forlanger i kompensasjon, og de tydeligvis ikke klarer å skaffe til veie de pengene...
Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!
Dahlin: ``Flera klubbar jagar Rami``
Opprinnelig postet av Patrioten
Dahlin: ``Flera klubbar jagar Rami``
England hadde vært fint. Da kan vi kanskje få 20 mill siden de har mista all forstand på hva fotballspillere bør koste der borte...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
”Vi kan förstå att Rami är frustrerad”
Varför drar det ut på tiden så?
– Det handlar om mycket pengar, vi har inte löst den biten än.
Klart är att Rami Shaaban vill till Hammarby.
Synes ikke 5.mill er så mye penger, hvor mye tror dere Hammarby ønsker å betale?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/hammarby/article1646427.abOpprinnelig postet av Patrioten
Synes ikke 5.mill er så mye penger, hvor mye tror dere Hammarby ønsker å betale?
Det er verdt å poengtere at 5 mill er i SEK. I norske kroner er det nærmere 4 enn 5 mill.
Ellers er jo ikke Hammarby blant de sterkeste klubbene i Sverige økonomisk.
Opprinnelig postet av Costanza
Ellers er jo ikke Hammarby blant de sterkeste klubbene i Sverige økonomisk
Da bør de justere ambisjonene noe med hensyn til hvem de vil hente. Om Rami ikke er verdt 5 millioner så skjønner ikke jeg en dritt....
Edit:Etter det jeg har info om er det forresten 5 millioner norske kroner det er snakk om
Vi snakker om 5 mill SEK her tydligvis.
Artikkel fra idag i VG og med link til Aftonbladet.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=509943
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Vi snakker om 5 mill SEK her tydligvis.
Artikkel fra idag i VG og med link til Aftonbladet.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=509943
Sportsbladet som er Aftonbladets sportsbilag skriver: Sitat "Enligt initierade uppgifter till Sportbladet överstiger inte den summan sex miljoner svenska kronor" sitat slutt.
Dette er tatt ut av en artikkel om Ramis overgang til Hammarby og deres problem med å skaffe fram pengene. Dessuten har jeg andre kilder....
- Vi har ikke fått flere signaler fra Hammarby om et kjøp, så det er vel der situasjonen er nå. Men når Rami kommer hjem fra landslagsturen, må vi ha en endelig beskjed om hva som skjer, sa FFK-trener Anders Grönhagen til www.f-b.no/article/20080102/FFK/338057573 2.januar.
Nå har vel Rami kommet hjem, så det blir spennende å se om det blir en avklaring denne uken.
Møtet har de hatt i dag, noen som vet hvordan det gikk? Holters, tar du kanskje en telefon til Anders Grönhagen?
Dagens Shaaban till Bajen: Fredrikstad öppnar för försäljning
www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article1690031.ab
Idiotisk forslag (kanskje), men bytt Shaban mot David Johansson.
Hadde vært Ok det, med en tre års kontrakt på Johansson.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av dracula
Idiotisk forslag (kanskje), men bytt Shaban mot David Johansson.
Hadde vært Ok det, med en tre års kontrakt på Johansson.
Har tenkt tanken og tror jeg ville likt en slik ordning. Men problemet er jo at FFK allerede har forsøkt å forhandle med David Johansson, men det ble skrinlagt fordi de ikke kunne komme til enighet. Vet ikke om det er fordi Johansson hadde urimelig høyt lønnskrav, eller om han ikke ville til Fredrikstad. Nå har han også skrevet under ny kontrakt med Hammarby ganske nylig, mener jeg å ha lest.
Lurer på om FFK har tatt høyde for dette ang Rami?
Da bør jo overgangs summen være enda høyere?
Kan tjene en million
HamKam kan komme til å tjene opp til en million kroner hvis Roman Kienast får plass i Østerrikes EM-tropp til sommeren.
Hammarby får sannsynligvis penger på bok til å handle Shaaban snart:
http://www.sportal.se/sport/fotboll/allsvenskan/hammarby/68098
Klubbene skal visst være enig og det kan være snakk om en overgangssum på nærmere 10 mill for Petter Andersson:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/allsvenskan/hammarby/article1700528.ab
Da vil i hvert fall ikke Hammarby ha særlig problemer med å kjøpe fri Shaaban. Problemet er at Andersson tydeligvis er usikker på om han vil til Danmark, og kan se ut som han vil se an mulighetene frem til det internasjonale overgangsmarkedet stenger 31. januar.
Men hvis Andersson nå selges, så tar det nok ikke lang tid før Shaaban er i Stockholm. Tipper dette vil ordne seg...
Hei!
Jeg er ny her inne, og skal prøve meg på mitt første innlegg.
Jeg personlig synes det er dumt for FFK om Shaaban forsvinner fra klubben, for det er tross alt en av de bedre keeperene i tippeligaen. Skal FFK øke i nivået, og komme nærmere (stabilisere seg blandt de 5-6 beste) så må FFK beholde slike profiler. Ikke bare en profil, men også en kvalitetskeeper i dette nivået.
Kan selvfølgelig forstå han om det er nye utfordringer han søker, eller at han rett og slett ønsker å avslutte sin karriere i hjemlandet. Men krev en pris, for en slik kvalitet.
FFK har to svært lovende keepere i stallen fra før, men i en slik posisjon er det normalt at rutine og stabilitet har ofte en viss sammenheng. For all del, jeg ønsker at norske klubber skal tørre å satse mer på sine talenter tidligere, enn det som kanskje ofte blir gjort. Vi snakker i Norge om at talentene på 20, eller 22 år snart må lykkes, men i storklubber rundt omkring i Europa er dette en alder de burde allerede ha bevisst sine kvaliteter. (med b-spill, eller innhopp i ny og ne) Der er det nok en mer systematisk oppbygging av talentene fra 14,15, eller 16 års alderen, inn i det spillesystemet som a-laget spiller.
Har ikke talentene hatt en viss progresjon i sin utvikling på denne posisjonen, og nærmer seg tempoet og kvaliteten tippeliga standard kreves i slutten av tenårene.....ja, da er ofte dette talentet ikke godt nok for et slikt nivå som kreves av denne klubben. Men det er så mye enklere for et lag, å kjøre inn en ving, eller evt en spiss i ung alder for å "gi spilleren erfaring", enn å kaste inn en i bakerste ledd.
Tilbake til diskusjonen: Den plassen som er vanskeligst å slå igjennom på banen, er nok keeperplassen. Det finnes mange store talenter i en slik posisjon som ofte blir sittende på benk, pga en meget god og rutinert keeper som er foran vedkommende i køen for spilletid. Klubbene har her et vanskelig valg, for dette er også en posisjon på laget som krever mye.
Jeg tror ikke FFK vil tjene på at Shaaban forlater klubben, og at disse to talentene endelig får prøve seg. (håper jeg tar feil) Vil nå Shaaban fortsette, så må disse to talentene tenke på seg selv. (en av de må komme seg til en klubb han kan få spille, og få erfaring som 1.lagspiller)
Hvordan FFK vil stå frem med et talent uten rutine i det bakerste ledd, blir jo synsing. Jeg håper det vil gå bra, men jeg tror ikke dette vil øke klubbens defensive trygghet som er et must for en klubb som ønsker (og jobber) for å komme seg nærmere toppsjiktet.
For nivået og kvaliteten i FFK, så må Shaaban være 1.keeper også neste sesong. Han er slik jeg ser det blandt de fire beste keeperene i tippeligaen, og det er ikke lett å erstatte noe slikt.
Dette er min mening, så det er lov å være uenig :)
Victoria Concordia Crescit
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25