Husk meg
Brukernavn
Passord

Valget 2007

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av T.Olsen
Opprinnelig postet av Rune Haugen
ang. eiendomsskatt, bomring og rushtidsavgift er lite interessant for mitt vedkommende. Jeg betaler dette uten å rynke på nesa.

Hoho.. Hør på meg..

Hva da ?? Hvis du tror jeg sitter med ræva full av penger så får du tro om igjen ?? Jeg er vel blant de fattigste som er inne på forumet.

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07

Lagt til:

ang. eiendomsskatt, bomring og rushtidsavgift er lite interessant for mitt vedkommende. Jeg betaler dette uten å rynke på nesa.

Hoho.. Hør på meg..

Hva da ?? Hvis du tror jeg sitter med ræva full av penger så får du tro om igjen ?? Jeg er vel blant de fattigste som er inne på forumet.

Da vil jeg anbefale deg å rynke på nesa i blant.. hehe..

---------------------------

Gashi!

Landslagsspiller

Lagt til:

Da vil jeg anbefale deg å rynke på nesa i blant.. hehe..

Hvorfor det ??

A-lagspiller

Lagt til:
Du er positiv til å betale diverse skatter og avgifter, du gjør dette uten å "rynke på nesa", og så klager på at du har dårlig råd.
Da sier jeg at du kanskje kan begynne å rynke litt på nesa, så du kanskje slippr unna noe i skatt og avgifter. Det var litt humoristisk ment, men det er kanskje litt sent? hehe..

Gashi!

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til:

De virkelig rike betaler stort sett aldri formuesskatt og arveavgift.

Dette bør avskaffes før man begynner å snakke om eiendomskatten, det er bare det at eiendomsskatten er kommunal, lokalpolitikk, formuesskatt og arveavgift vedrører rikspolitikken, jeg bare nevner det likevel.

Når det gjelder eiendomsskatten så er nok det inntekter kommunene trenger for å få budsettet til å nærme seg balanse, pengene må de jo ha inn uansett.

Jeg vil bare nevne at jeg ikke er noen sterk tilhenger av eiendomsskatt og bompenger, men jeg ser nødvendigheten av det.

100 hektoliter mussa på stampen

Landslagsspiller

Lagt til:

Du er positiv til å betale diverse skatter og avgifter, du gjør dette uten å "rynke på nesa", og så klager på at du har dårlig råd.
Da sier jeg at du kanskje kan begynne å rynke litt på nesa, så du kanskje slippr unna noe i skatt og avgifter. Det var litt humoristisk ment, men det er kanskje litt sent? hehe..

Klager ikke på at jeg har dårlig råd jeg. Jeg vet å prioritere med de pengene jeg har. Så lenge disse skattene går til noe bra så er det greit nok for meg.

A-lagspiller

Lagt til:
Endret:
Greit, jeg skal slutte å prøve å være morsom, det var ikke særlig vellykket

Gashi!

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til:
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Tror nok du heller skal bekymre deg hvis de rødgrønne med AP i spissen får fortsette og regjere her i byen. Da må vi nok snart betale eiendomskatt for å sitte på stadion også,hehe. Nei denne byen må bli blåere er nå min mening.

Ja la oss for Guds skyld gjøre Fredrikstad så blått som mulig. På den måten kommer kun de rikes barn til å havne på de beste skolene med de beste lærerne, mens alle andre barn og ungdommer får det som er igjen. La for all del kommunen bli blå så det alltids vil stå noen bak enhver virksomhet som vil tjene penger. La noen private aktører tjene seg rike på at de får de rikes barn i deres barnehager, skoler. Det samme med de eldre: de rikes familier får plassert sine foreldre på fine aldershjem, mens Ola og Kari senior Nordmann sitter igjen med minstepensjon og intet fint aldershjem å flytte til fordi de ikke har råd. Det skal være takka for at de har slitt ræva av seg i over 50 år i arbeidslivet.

La oss slå et slag for klasseskillet! La oss få tilbake fattigdom og elendighet igjen, det som har preget dette landet i hundrevis av år, men som Arbeiderbevegelsen endelig klarte å snu på 1930-tallet. Rettferdigheten får ikke seire fordi folk er naive, tror på enkle løsninger, kjappe svar, og ikke minst fordi mange nordmenn er egoistiske. Jeg, meg og MITT! Det er naivt og egoistisk å tro at blå politikk vil gjøre det bedre for oss.

FFK - Norgesmestere 2006
Fortsatt god bedring Dagfinn!

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til:
Ja, la oss få inn stuttum partiet frp, så kan byen basere seg på monopol penger.......

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06

Lagt til:
Det er det du ikke skjønner Scout. Det er forskjell på 1930 tallet on 2007. Eller jeg vil vel heller si at AP hadde sin storhetstid etter krigen men da var det også et bra parti den gang. Ikke i 2007, krigen er slutt for lenge siden og industrien i Norge har vi knapt noe av igjen. Hadde enda AP eller tilsvarende partier kunnet fornye sin tankegang,hmmm men nei den gang ei. Synes du virkelig at gamlehjemmene er så veldig bra i 2007. Ikke faen om jeg gjør, dauer heller enn å havne slik de gamle gjør idag.

Landslagsspiller

Lagt til:
. Synes du virkelig at gamlehjemmene er så veldig bra i 2007. Ikke faen om jeg gjør, dauer heller enn å havne slik de gamle gjør idag.

Det har jeg ikke sagt noen ting om. Mange gamlehjem trenger desperat utbedring, men dersom Høyre eller Frp får bestemme vil gamlehjemmene utbedres, men samtidig privatiseres slik at noen kan tjene penger på at de gamle bor der. Og mens vi snakker om penger så er det nettopp det som vil styre og gjelde når de nye og fine gamlehjemmene til de blå har blitt oppført. De med mest penger vil få et fint sted å nyte alderdommen, mens de som ikke har det ender opp med spinke og spare til en pose kamferdrops, mens de må bo i gamle og falleferdige hus. Det beste er jo om ALLE får det samme tilbudet. Og det vil ikke egoismen eeehhh Frp tillate.

FFK - Norgesmestere 2006

Landslagsspiller

Lagt til:

Synes du virkelig at gamlehjemmene er så veldig bra i 2007. Ikke faen om jeg gjør, dauer heller enn å havne slik de gamle gjør idag.

Tror ærlig talt ikke at det blir noe bedre om de Blå kommer til makta heller. Se bare på regjeringsnivå. De som sitter nå styrer blåere enn de som satt der fra før. Bror min som tjener bra, er storfornøyd med denne regjeringa som er der nå, og han pleier normalt å stemme enten H eller FRP. Heretter lurer han faktisk på om han skal stemme AP. Sånn som nå er det det samme for meg hvem som styrer. Er ikke store forskjella på dem som styrer. Men en ting har jeg bestemt meg for, og det er hvis FRP hadde hatt makta her alene så hadde jeg emigrert.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Scout
. Synes du virkelig at gamlehjemmene er så veldig bra i 2007. Ikke faen om jeg gjør, dauer heller enn å havne slik de gamle gjør idag.

Det har jeg ikke sagt noen ting om. Mange gamlehjem trenger desperat utbedring, men dersom Høyre eller Frp får bestemme vil gamlehjemmene utbedres, men samtidig privatiseres slik at noen kan tjene penger på at de gamle bor der. Og mens vi snakker om penger så er det nettopp det som vil styre og gjelde når de nye og fine gamlehjemmene til de blå har blitt oppført. De med mest penger vil få et fint sted å nyte alderdommen, mens de som ikke har det ender opp med spinke og spare til en pose kamferdrops, mens de må bo i gamle og falleferdige hus. Det beste er jo om ALLE får det samme tilbudet. Og det vil ikke egoismen eeehhh Frp tillate.

Begynn å les partiprogrammer foreslår jeg

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til:
Endret:

jupp, folk har ennå ikke fått med seg at frp er for statlig finansiert eldreomsorg. (frp har mye rare forslag, men de er ikke for at folk skal betale for sin egen eldreomsorg). Det de mener er at kommunen ikke skal ha monopol på de pengene staten bruker på eldreomsorg. Det er helt tydlig at misinformasjonen til SV/AP fungerer iallefall

Landslagsspiller

Lagt til:

Det trenger jeg ikke. Jeg vet meget godt hva egopartiene står for. De ønsker privatisering og konkurranse i så godt som alle ledd. Det de ikke tenker på/bryr seg om (hva vet jeg) er at når det er konkurranse, vil noen stå igjen som tapere. I velferdsNorge er det alt annet enn rettferdig. Det er egentlig ikke rettferdig enten man bor i Norge eller Oman for den sakens skyld. Stem blått dere, så får vi det som i USA etter hvert. Der er de rike sinnsykt rike, og de fattige har virkelie ingenting. Arbeidsledigheten er enorm,  kriminaliteten øker år for år, og titusenvis av mennesker bor på gata. Det er i verdens mektigste land. Ja, la oss få det slik! Det tjener jo alle!

FFK - Norgesmestere 2006

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

Jeg har ikke noe i mot argumentene dine men jeg synes det er litt typisk AP-SV inspirert, og hvis man ser hva disse partiene hr fått til under posisjon og hva de lover når de er i opposisjon så synes jeg ikke dette er noe særlig å skryte av, hverken på riks-politisk eller lokal-politisk plan.Det blir litt for mye "vi bygde landet" og "bekjemp høyrekreftene".

Jeg husker Hill-Martha Solberg for ca. 10 år siden kaklet på sitt nordlandsk at "innen 5 år skal alle ha enerom på sykehjem", jeg ser hvordan det er i Sarpsborg, uverdige forhold til de grader, samtidig som AP sender ut brosjyrer i alle postkasser som viser en gammel pensjonistdame som er lykkelig på sitt aldershjem. Løgn og fanteri sier jeg, og det er typisk de røde å alltid bryte valgløfter, jfr. barnehagedekningen. Det er så mange saker at jeg ikke gidder ta de opp en gang, viser kun til de ovennevnte, ja forresten, Kristin (Presthus, for hun lyder som han) Halvorsen lovte før stortingsvalget at det første som skulle slettes var dokumentavgiften, men dagen etter trontalen så kunne hun nok ikke fjerne den likevel.

Og hvorfor er man så redd for noe privatisering ?  Det finnes faktisk private sykehjem i dag hvor "de vel bemidlede" velger mellom flere retter og får vin til  maten hver dag.  Er det noen som tror at de rike ikke greier å ordne seg uansett slik de ønsker?

Jeg er for privat initiativ på de fleste områder, det vil skjerpe det offentlige som stort sett ligger på et lavnivå.

Jeg er sikker på at samfummet tjener på at offentlige tjenester kan delvis bli privat finansiert, det er faktisk slik at det private initiativ og ønsket om å tjene penger skaper vekst og fremgang, ikke bare for de rike men også for den store masse.

Tenk på utvikling av medisiner for kroniske og alvorlige sykdommer, det at produsentene skal tjene penger er for meg en selvfølge, og selskapene er nødt til å legge opp kapital for å drive ytterligere forskning.  Skulle dette kun vært foretatt på de offentlige budsjetter så hadde det ikke blitt noen fremskritt, og det ville heller blitt smått med skatteinntekter tenker jeg. Private sykehjem og sykehus vil nok bidra med både arbeidsplasser (Arbeidsgiveravgift) og skatteinntekter.

Jeg forstår ikke hvorfor vi skal være så redd for det private initiativ, det er vel kanskje på grunn av at "noen kan få det bedre enn meg"

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til:

Det trenger jeg ikke. Jeg vet meget godt hva egopartiene står for. De ønsker privatisering og konkurranse i så godt som alle ledd. Det de ikke tenker på/bryr seg om (hva vet jeg) er at når det er konkurranse, vil noen stå igjen som tapere. I velferdsNorge er det alt annet enn rettferdig. Det er egentlig ikke rettferdig enten man bor i Norge eller Oman for den sakens skyld. Stem blått dere, så får vi det som i USA etter hvert. Der er de rike sinnsykt rike, og de fattige har virkelie ingenting. Arbeidsledigheten er enorm,  kriminaliteten øker år for år, og titusenvis av mennesker bor på gata. Det er i verdens mektigste land. Ja, la oss få det slik! Det tjener jo alle!

Er så fryktelig lei den argumentasjonen der, når den er så sykt feil at det er skummelt. Ingen partier i Norge er for en amerikansk modell. Alle partiene er for finansiering av helsetjenester/omsorg/barnehage/skole gjennom skatteseddelen/avgifter. Høyresiden vil at også private skal få lov å yte tjenester til befolkningen (fortsatt betalt av staten).

FRP er kanskje de som er mest radikale her da de vil at staten skal bevilge pengene direkte, istedenfor at kommunene gjør prioriteringene selv.

Noe av problemet med norsk politikk er egentlig at de fleste partiene er fryktelig enige, at det er nesten totalt likegyldig hvem som styrer.

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06

Lagt til:
Jeg skal stemme SV idag jeg.. Eller AP.. vet ikke helt enda.. Men dere som stemmer frp høyre vet nok ikke hva dere stemmer for.. Brått er Fredrikstad Kommune konkurs, vanskelig å få seg jobber, privatiseringer o.s.v..

Røde og hvite er de beste =)

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til:
Hva jeg skal stemme tror jeg jeg holder for meg selv.. Men blir ihvertfall ett spennende valg i år.. FRP som lå ann til å vinne for en uke siden, ligger ikke så godt ann til å vinne lenger, AP med Agerup i spissen ser ut som om folket vil ha.. Men man skal aldri si aldri.. spennende blir det ihvertfall..

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Thor Gunnar
Jeg skal stemme SV idag jeg.. Eller AP.. vet ikke helt enda.. Men dere som stemmer frp høyre vet nok ikke hva dere stemmer for.. Brått er Fredrikstad Kommune konkurs, vanskelig å få seg jobber, privatiseringer o.s.v..

Slik du bombastisk selv skriver det så sier jeg selv at du selv ikke vet hva du stemmer for hvis du skal stemme SV eller AP. Man kan ikke feie unna et parti fordi en selv ikke liker det. Makan!

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06

Lagt til:
Fotballpartiet: Få VM til Norge!

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av SirLion
Hva jeg skal stemme tror jeg jeg holder for meg selv.. Men blir ihvertfall ett spennende valg i år.. FRP som lå ann til å vinne for en uke siden, ligger ikke så godt ann til å vinne lenger, AP med Agerup i spissen ser ut som om folket vil ha.. Men man skal aldri si aldri.. spennende blir det ihvertfall..

Det mest spennende med dette valget er hvor Frp skal ta penger fra.  160 millioner fra eiendomsskatt som de skal fjerne. Huseierenes Landsforbund har spurt de forskjellig partiene i Fredrikstad om diverse om eiendomsskatten.  Der svarer Frp at de vil tilbakebetale tidligere innbetalt eiendomsskatt.  Her er det snakk om 500 millioner kroner.  Dette er mye penger det.
Skal de taes fra skoler, eldreomsorg, idrettslag, eller ?.  Det blir spennende det. 

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Willy Renè

Jeg er for privat initiativ på de fleste områder, det vil skjerpe det offentlige som stort sett ligger på et lavnivå.

Jeg er sikker på at samfummet tjener på at offentlige tjenester kan delvis bli privat finansiert, det er faktisk slik at det private initiativ og ønsket om å tjene penger skaper vekst og fremgang, ikke bare for de rike men også for den store masse.

Det at f.eks sykehjem, aldershjem osv evt skulle blitt privatisert vil ikke bare kunne føre til at de med penger selv eller i familien vil kunne kjøpe seg til "verdige" plasser, og skvise ut de som ikke har råd, men det vil øke konkurransen mellom sykehjemmene. Og når det konkurreres vil alltids finnes tapere. Til å begynne med kan kanskje ting se rosenrødt ut med flere private og flotte sykehjem, men etter hvert som tiden går vil noen av sykehjemmene skille seg ut som de bedre. Dermed vil de kunne få flere beboere/pasienter og følgelig mere penger. De sykehjemmene som av ulike grunner ikke får til dette, vil tape penger, og de må da kanskje kutte ned på budsjettet. De kan bli nødt til å si opp ansatte, og muligheten får konkurs er absolutt reeell.

Og ikke nok med det, men samtidig som det gode sykehjemmet tjener penger på at gamle mennesker trenger et sted å dø i fred med pleiere til stede, kan de bestemme hvem de vil ansette. De velger selvfølgelig de legene, sykepleierne o.l. som har best skussmål. På den måten står de "fattige og dårlige" sykehjemmene igjen med de "som er igjen". Og de gamle som bor på de dårligere sykehjemmene, har de kanskje ikke rett til samme behandling som de som bor på de bedre sykehjemmene? Skal verdig behandling av eldre kunne kjøpes for penger? Har ikke alle eldre rett til verdig behandling?

FFK - Norgesmestere 2006

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til:

Da får du starte eget parti da vettu Rune Haugen.

Rune Haugen`s klage parti

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Willy Renè

Det at f.eks sykehjem, aldershjem osv evt skulle blitt privatisert vil ikke bare kunne føre til at de med penger selv eller i familien vil kunne kjøpe seg til "verdige" plasser, og skvise ut de som ikke har råd, men det vil øke konkurransen mellom sykehjemmene. Og når det konkurreres vil alltids finnes tapere. Til å begynne med kan kanskje ting se rosenrødt ut med flere private og flotte sykehjem, men etter hvert som tiden går vil noen av sykehjemmene skille seg ut som de bedre. Dermed vil de kunne få flere beboere/pasienter og følgelig mere penger. De sykehjemmene som av ulike grunner ikke får til dette, vil tape penger, og de må da kanskje kutte ned på budsjettet. De kan bli nødt til å si opp ansatte, og muligheten får konkurs er absolutt reeell.

Og ikke nok med det, men samtidig som det gode sykehjemmet tjener penger på at gamle mennesker trenger et sted å dø i fred med pleiere til stede, kan de bestemme hvem de vil ansette. De velger selvfølgelig de legene, sykepleierne o.l. som har best skussmål. På den måten står de "fattige og dårlige" sykehjemmene igjen med de "som er igjen". Og de gamle som bor på de dårligere sykehjemmene, har de kanskje ikke rett til samme behandling som de som bor på de bedre sykehjemmene? Skal verdig behandling av eldre kunne kjøpes for penger? Har ikke alle eldre rett til verdig behandling?

Jo, alle eldre har rett til verdig behandling.

Men det er bare slik at ved nåværende system så får ikke alle rett til verdig behandling, tidligere AP-løfter foran tidligere valg har blitt brutt dagen etter valget, og pr. dags dato er Sarpsborg f.eks. et skrekkeksempel på hvordan eldre har det på sykehjem.

Sykehus blir lagt ned, avdelinger nedlegges mens folk blir liggende på korridor, (har faktisk opplevd det selv på sentralsykehuset i FrStad, ganske uverdig å ligge bak et skjermbrett). Diverse dyr medisinbehandling er nå ikke lenger staten som betaler, men skal betales over de enkelte sykehus sine budsjett, da må det bli noen som velges bort, jeg vet om tilfeller. Dette er i dagens system og under dagens styre.

Mange står i sykehuskø og kommer ikke i arbeid, noen til og med dør i kø. Når Gro Harlem B. var i opposisjon så gråt hun krokodilletårer med sykehjemspasienter og syke på sykehus, når hun vant valget så fortsatte alt som før.

Det er  nok veldig mange som står i kø for f.eks. hofteprotese som gjerne ville betale 40000.- til et privat sykehus istedet for å vente i måneder eller år, MEN DET ER JO SÅ URETTFERDIG DET, at noen skal betale seg ut av køen.

Man bør forstå at et DELVIS PRIVAT initiativ ikke er kun for de veldig rike, det er også for mann i gata, de veldig rike har ingen problemer uansett.

For å sette det litt på spissen så kan vi se på en del av de landa som har hatt ordet "demokratisk" i landsnavnet, hvordan helsevesenet er/var der.

Jeg har fortsatt den overbevisning at å åpne for private helse og omsorg vil bedre situasjonen for alle.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25