Husk meg
Brukernavn
Passord

Raio har spilt sin siste kamp for FFK? (Låst)

Denne tråden er låst for nye innlegg. Du kan fortsatt lese postene som normalt.

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av Patrioten

Pelle Nilsson og kanskje en toppsiss?

Ser nok til Sverige igjen hvis dette blir en realitet.

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til:
Hm. Selger vi de to, rykker vi ned...

---------------------------

Det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04

Lagt til:
Opprinnelig postet av Patrioten

Pelle Nilsson og kanskje en toppsiss?

Odd slipper ikke Pelle uten å få inn en toppspiss tilbake, så den handelen der er nok desverre utopi.

Jeg skulle forøvrig gjerne sett Pelle Nilsson i FFK.

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Hvis Pelle Nilsson først skal skifte klubb, hvorfor i all verden skal han være interessert i gå til FFK? Forsøk å se dette fra spillerens ståsted. Han kommer til å gå til en større klubb enn FFK når han forlater Odd.

Dette er heller ikke tråden for å diskutere eventuelle erstattere for Raio Piiroja egentlig. Det kan vi gjøre i overgangstråden, og aller helst etter at salget har blitt offentliggjort.

Jeg tippet på forhånd på ca 20 mill dersom en engelsk klubb skulle kjøpe Piiroja. Det er en god sum, og selv om Piiroja har vært fantastisk for oss, er det penger som helt sikkert kommer veldg godt med og gir klubben arbeidsro fremover. Samtidig er ikke midtstopperplassen den vanskeligste å finne gode spillere i... selv om Piiroja var og er en bauta.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Bob Page

Spørs åssen du tenker det Bob Page. Selvfølgelig skaffer vi nytt blod, ikke jeg da, men klubben ( bare så du slipper å pirke på det ).

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Spørs åssen du tenker det Bob Page. Selvfølgelig skaffer vi nytt blod, ikke jeg da, men klubben ( bare så du slipper å pirke på det ).

Jeg tenker på evnen til FFK til å handle nye spillere.. Den har jo ikke akuratt vært treffsikker. En annen ting er jo at Morgan gikk jo ut forleden å sa at "vi" ikke kom til å selge nøkkelspillere denne sommeren. Det kan jo hende at han ikke har så mye han skulle ha sagt likevel...

---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
---
FFK - Østfolds stolthet

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06

Lagt til:
Faan!!! IKKE SELG PIROIA... Hjertet mitt gråter!!

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!

Landslagsspiller

Lagt til:

Jeg tenker på evnen til FFK til å handle nye spillere.. Den har jo ikke akuratt vært treffsikker. En annen ting er jo at Morgan gikk jo ut forleden å sa at "vi" ikke kom til å selge nøkkelspillere denne sommeren. Det kan jo hende at han ikke har så mye han skulle ha sagt likevel...

Han har ikke sagt det bastant. Alle har sin pris, har han sagt. Og det er mye lettere å handle med en større lommebok så det er sagt. Det som har vært problemet til nå er jo at vi har for lite penger, sånn at vi har mått hente spillere på hylle 2-3-4. Da er det lettere å feile.

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til:

FFK trenger Raio i forsvaret;  enkelt og greit. Det er ingen der idag som kan fylle plassen etter han.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Landslagsspiller

Lagt til:
RBK alene om Nilson-interesse Hvis ryktene om Raio-salg stemmer, bør vi kaste oss inn i denne samtalen så fort som overhodet mulig. De kan få Hoås og Toth i retur.. og dermed kan dette bli løsningen på våres spiss-problemer samtidig...

---
---
FFK - Østfolds stolthet

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av Scout

Jeg har også hørt at en stor Bundesligaklubb har bydd 25 mill for Shabaan

Ikke for å skuffe noen, men jeg har også hørt at en tysk klubb har bydd "en sinnsyk sum" for Shaaban som klubben ikke har råd til å si nei til... Huff.

Det med Raio har jeg ikke hørt noe om.

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av dracula

FFK trenger Raio i forsvaret;  enkelt og greit. Det er ingen der idag som kan fylle plassen etter han.

FFK må selvfølgelig ut og handle, er ikke verre enn det. Raio er ikke uerstattelig, selv om mange kanskje tror det.

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Plankekæll

Ikke for å skuffe noen, men jeg har også hørt at en tysk klubb har bydd "en sinnsyk sum" for Shaaban som klubben ikke har råd til å si nei til... Huff.

Kan hende det er Reka som prøver å få han i stallen sin...

---
---
FFK - Østfolds stolthet

Ansvarlig redaktør

Lagt til:
Opprinnelig postet av Plankekæll

Selg, selg, selg!

Rami Shaaban er langt ifra uerstattelig. I Tippeligaen må man være god i feltarbeidet, og der er Shaaban horribel.

Har du lest forumets retningslinjer?

Landslagsspiller

Lagt til:

RBK alene om Nilson-interesse Hvis ryktene om Raio-salg stemmer, bør vi kaste oss inn i denne samtalen så fort som overhodet mulig. De kan få Hoås og Toth i retur.. og dermed kan dette bli løsningen på våres spiss-problemer samtidig...

Står da vitterlig dette her :

Rosenborgs spiss har ifølge avtroppende sportsdirektør Rune Bratseth sagt ja til å gå på utlån til Odd Grenland.

Start-eier Erik Solér bekreftet søndag kveld at Start hadde lagt inn et bud på Kone, og at Kone heller ville til sørlandsklubben. Men det blir altså ikke noe av, ifølge Bratseth.

- Vi jobber med å få Yssouf Kone til Odd, noe han selv har sagt ja til, sier Bratseth til fvn.no.

Rosenborg og Odd Grenland er nå i det som blir omtalt som konkrete forhandlinger om å få Kone til Skien med midtstopper Per Nilsson den andre veien. http://www.fxt.no/tippeligaen/start/article1172504.ece

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til:

Raio er ikke uerstattelig, enig der.

Men spillere av Raios kaliber vokser ikke på trær, det er vel nettopp derfor interessen fra England er der.

Hadde kanskje ikke følt savnet så sterkt dersom forsvaret var betydelig styrket , med bl.a ny midtstopper, høyreback og at Bertie hadde vist styrke. Dessverre er Sjøberg litt for usikker enda og Martinsen ute.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:

Grunnen til at FFK ønsker å selge er vel at deres høye budsjett på 106 mill ikke kommer i havn og ikke minst blir intektene fra Elton John og Aha mindre enn de forventet, selv om konserten til Aha enda ikke har vært, er det ikke solgt mer enn rundt 5000 og hvis ikke FFK selger til fult hus taper de flere mill der.

De har også tapt penger på at de har røket ut av cupen, kanskje de har budsjtert med en kvartfinale, noe som kanskje betyr 1/2 mill i minus i inntekter.

I tillegg til dette som ikke er lysting lesning fra www.demokraten.no/lokalsport/article2838869.ece så kan man vel lese mellom linjene at FFK sliter med likviditen sin?

Selv om vi ligger litt over på utgiftsiden og litt etter på markedsinntektene er ikke spriket så stort at det gir oss grå hår. De økte utgiftene skriver seg fra tekniske investeringer knyttet til den nye stadion. Investeringer som ikke var lagt inn i budsjettet, men som vi var nødt til å foreta.

- Den daglige likviditeten er kanskje den største utfordringen i en virksomhet som vår. Men vi holder et sterkt fokus på økonomien – som nesten er et daglig samtaleemne i administrasjonen.

Hva tror dere, må FFK selge spillere for å få budsjettet i havn????

Landslagsspiller

Lagt til:
Hvis de selger pga pengeproblemer, så er jo intekter fra spill i adeccoligan enda mindre... desuten er cupen så usiker at de kan da umulig ha tatt med den i budskjettet...

---
---
FFK - Østfolds stolthet

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:

Vanvittig til spekulasjoner...

Hvis Raio og Tarik selges, og da i tillegg Rami, er det ikke tid til å hente inn fullgode erstatninger for alle disse tre. Personlig er jeg ganske sikker på at vi selger oss ned i Adeccoligaen med salg av de nevnte herrer.

-Det er min forbannede rett å skrike når jeg har kjøpt billett-

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster

Hvis Raio og Tarik selges, og da i tillegg Rami, er det ikke tid til å hente inn fullgode erstatninger for alle disse tre. Personlig er jeg ganske sikker på at vi selger oss ned i Adeccoligaen med salg av de nevnte herrer.

Som jeg skulle ha sagt det selv...

---
---
FFK - Østfolds stolthet

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til:
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster

Rami greier vi oss uten, trenger heller ingen erstatter for han. Bråten er god nok for tippeligaen.

Tarik tror ikke jeg blir solgt, men om han blir så er han ikke uerstattelig, det er helt sikkert...

Men Raio, det er gutten vi kommer til å savne det. det er helt sikkert. Sjøberg+ Wherman er hentet inn, og flere er på gang.

Denne gangen tror jeg vi får "nye" spillere inn tidlig av vinduet, pluss at de har kontroll på kjøpene.

De har lært av feilene sine tidligere år. (håper jeg)

Heia FFK

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av JJunior
Husk at den beryktede poolen eier halvparten av Raio, og dermed får halvparten av pengene.

Såvidt jeg har fått med meg så er ikke alle pengene etter Brenne spyttett inn i spillerkjøp igjen, så jeg ser ingen grunn til å håpe at alle pengene etter Raio går til spiller kjøp heller... desverre...
(Om det er noen som sitter med konkrete opplysninger om at alle penger som går til poolen skal gå tilbake til spillerinvisteringer, så må dere gjerne rette på meg!)

Det er utrolig synd om vi mister Raio, siden han er utrolig viktig for FFK.
Spesielt med tanke på at vi er et lag som for det meste består av pygmeer, så er en real luftkriger som Raio veldig viktig.

Jeg kan ikke tenke meg annet en at denne poolen i tilegg til fotballinteressen, også er ute etter å tjene penger?Er det ikke mulig at spillere som kommer inn fra nå, finansiers av klubben selv,slik at eventuelle verdiøkninger tilfaller klubben i sin helhet?

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

Ansvarlig redaktør

Lagt til:
Folka bak investorpoolen har da uttalt uendelig mange ganger at de ikke skal tjene penger på dette. Pengene er ment å gå tilbake til FFK igjen.

Men NÅR disse pengene eventuelt blir gitt tilbake, er vel opp til folka i investorpoolen å bestemme. De trenger ikke å sette inn penga på kontoen til FFK samme dag som de mottar pengene etter et spillersalg. Investorpoolen kan holde på midlene til de mener FFK har en spennende nok spiller de ønsker å satse på, og dermed gå inn med midler for å hjelpe FFK å anskaffe akkurat den spilleren.

Har du lest forumets retningslinjer?

Juniorspiller

Ble medlem: 21 mai 06

Lagt til:
Endret:

[/quote]

hehe...stoler du ET ord på hva den mannen sier?...er i så fall bare taktikk...for å heve en eventuell overgangssum.

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til:
Endret:

I mine øyne er Rajo en altfor god spiller til å bli i Norge. Han har på en måte vært i FFK på overtid en stund allerede.

(Jeg ville ikke sagt det samme om f.eks Martin Andresen, men det er en helt annen diskusjon...)

Sånn er det å være en midt-på-treet klubb i en midt-på-treet liga. Virkelig gode spillere hører ikke hjemme her. Hadde Kvisvik levert stabilt like bra som han gjør på sitt aller beste hadde han neppe vært i FFK han heller.

Store penger for Rajo vil i alle tilfeller komme godt med.

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25