To på prøvespill: Uusimäki (30) og Smatana
Opprinnelig postet av Erikk
Jeg er skyldig for tallet 100. Jeg skrev noe slikt som "Jeg har en følelse av at det har vært 100 prøvespillere her de siste årene av middels/lav/elendig kvalitet"
Ja, ja
. Enig at det kan virke sånn. Tror tallet er litt lavere, men det er ikke så viktig. Det var bare det at noen tok det tallet til kreditt for sitt "regnestykke" når han skulle si noe om hvor dyrt det var å prøve spillere...
---------------------------
RednWhite
De alene er jo en god grunn til å ansette en speider :)
Noen som for øvrig har vært på trening og sette de nye i aksjon?
Opprinnelig postet av FFK1903
Du har en liten smakebit på prøvespillerne i denne tråden.
De alene er jo en god grunn til å ansette en speider :)
Noen som for øvrig har vært på trening og sette de nye i aksjon?
Var ikke såå mange da
.
For øvrig var denne, som du sier, "kreativ" som sammenligning: "En kreativ sammenligning: Det var billigere for Asbjørnsen og Moe å reise rundt i Norge å samle eventyr, eller å få alle fortellerne hjem i stua til de to. "
Skal ha rimelig bra fantasi for å sammenligne det som var praktisk i "hest og kjerre-tida" med det som er praktisk nå.... Jeg kan jo dra en annen sammenligning (spørsmål): kom det noen fra Rogaland og hentet deg når du skulle begynne å jobbe her borte? Eller var det du som reiste til arbeidsgiveren din for å få jobben? 
Uansett så er diskusjonen litt teit, siden vi jo egentlig er enig om at en god speider ville vært bra for FFK
. Det jeg sier er at prøvespillerne har gjort og gjør liten skade sålenge de ikke "lurer" til seg en kontrakt... De fleste innkjøp som karateriseres som bomkjøp hos oss er vel ikke spillere som har vært på 3 dagers trening med a-laget, men heller spillere som har meritter i hjemmelig liga og som ikke har klart nivået i Norge av forskjellige grunner....?
RednWhite
... det gjelder deg også, Holters

PS! Er det noen her som har sett spillerne i aksjon på trening med egne øyne?
Forza ACF
Forza ACF Forza ACF Forza ACF
Opprinnelig postet av TurnipZ
Noen som i det hele tatt vet hva som skjer??
Er det ingen som vet noen ting?? Hvor lenge skal de være her??
- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!
-I helgen skal vi vurdere hva vi gjør med dem, sier "Grønis" til Radio Fredrikstad
Opprinnelig postet av aavdst
De to som var på prøvespill i FFK denne uken, Ladislav Smatana og Tuomas Uusimäki har gjort sitt på FFK-trening foreløpig.
-I helgen skal vi vurdere hva vi gjør med dem, sier "Grønis" til Radio Fredrikstad
Noen som vet noe om hva helgens "vurdering" førte til?
RednWhite
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25