Tromsø - FFK
---------------------------
Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?
hva med å innse at det er trenerens oppgave å motivere spillere, få de til å prestere, og det hjelper ikke hvem som spiller hvor, når eggen ikke får de til å prestere!
Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!
«I 1969 kuttet jeg ut kvinner og alkohol - og det var de verste
20 minutter i mitt liv» George Best (1946-2005)
Opprinnelig postet av Tango
Ser du nevner det jeg skriver om Eggen som punkt 8 på lista di Holters. Kanskje han har det samme problemet som de som kritiserer her inne... at de blir hudfletta?
Er ingen som blir hudflettet her inne for å kritisere spillere. Jeg er vel selv blant de som kritiserer mest - både negativt og positivt. Det er måten man fremlegger kritikken på man kan bli hudflettet for. Når man skriker, slenger dritt, skriver at man HATER en spiller og lignende, så er det ikke lenger kritikk, men regelrett personforfølgelse og mobbing. Det er ikke det samme som å komme med kritikk!
Jeg var selv ekstremt kritisk til Szekeres når han ble hentet, da han jevnt over var dårlig i de 2-3 kampene jeg hadde sett ham spille. Jeg var ekstremt kritisk de første kampene, men han spilte helt greit og måtte i ettertid innrømme at han hadde spilt bedre enn jeg på forhånd fryktet. Han er tross alt en backup for ultraviktig Bertelsen. Det er umulig for oss å ha to venstrebacker av Bertelsen kaliber i stallen.
Så kritister gjerne spillere og trenere, men prøv å formulere deg litt med velmenende! Hvis en spiller har prestert dårlig, så er du nok ikke den eneste som legger merke til det. Derimot hvis flere prøver å påpeke at det ikke BARE er dritt med en spiller, så er du kanskje farget av at ditt syn er forutinntatt - litt sånn som "stønnene" og "bemerkningene" som Hagen og Hoås fikk selv i kamper de spilte godt.
Ansvarlig redaktør
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Bjørnen
Mobbingen av enkeltpersoner her i forumet er helt forferdelig.
Er enig i dette, Bjørnen.
Dette er dessverre et fenomen som har eksistert i Fredrikstad i mange år. Nå er det Tamas Szekeres. I fjor var det Hoås, og tildels Tóth. Før det Vebjørn Hagen. Husker Rino Nilsen (var det ikke det han het....?) Publikum lo når han skulle byttes inn..
Vet ikke helt hva det er som gjør dette fenomenet spesielt fremtredende i Fredrikstad. Ser ut til at enkelte må ha en syndebukk når noe går galt. Noen tar et tap "personlig" og må ha en som tar skylda, en de kan la sin frustrasjon gå utover. Enten ved å fremheve seg selv og sin egen person ved å løfte seg selv opp på et høyere nivå, eller ved å dra andre (i dette tilfelle en spiller) ned på sitt eget, og helst enda lavere nivå. Greit nok at man kan være misfornøyd når laget går på tap i viktige kamper, men det må da gå an å ha litt gangsyn. Det er en uting å kritisere enkeltpersoner, som en del gjør her.
Dette er kanskje en ting i tiden, selv om det har eksistert i Fredrikstad i mange år. Det forekommer vel også i Brann, og tildels i Vålerenga, som jeg kjenner til. Kan godt hende det skjer andre steder også, uten at jeg vet det.
Syns uansett dette er en uting, noe som får en del supportere, til å fremstå som mindre sympatiske.
Hvor ble det av For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi en for alle, og alle for en....?
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
Dessuten: Vi taper på bortebane i dag, mens Molde avgir 3 poeng hjemme. Og Sandefjord klarer bare uavgjort mot Lillestrøm. At Viking vant tar jeg ikke så tungt - det gir Odd dårligere selvtillit til neste kamp hos oss, og jeg har dessuten aldri trodd at Viking kom til å rykke ned.
I tillegg tok Lyn Brann, så med litt flaks er gullkampen avgjort til RBKs favør innen de kommer til oss i siste kamp. Da mener jeg vi bør ha en god sjanse til seier mot dem. Jeg tror faktisk at dette skal gå bra, jeg.
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Tango
Ser du nevner det jeg skriver om Eggen som punkt 8 på lista di Holters. Kanskje han har det samme problemet som de som kritiserer her inne... at de blir hudfletta?
Er ingen som blir hudflettet her inne for å kritisere spillere. Jeg er vel selv blant de som kritiserer mest - både negativt og positivt. Det er måten man fremlegger kritikken på man kan bli hudflettet for. Når man skriker, slenger dritt, skriver at man HATER en spiller og lignende, så er det ikke lenger kritikk, men regelrett personforfølgelse og mobbing. Det er ikke det samme som å komme med kritikk!
Jeg var selv ekstremt kritisk til Szekeres når han ble hentet, da han jevnt over var dårlig i de 2-3 kampene jeg hadde sett ham spille. Jeg var ekstremt kritisk de første kampene, men han spilte helt greit og måtte i ettertid innrømme at han hadde spilt bedre enn jeg på forhånd fryktet. Han er tross alt en backup for ultraviktig Bertelsen. Det er umulig for oss å ha to venstrebacker av Bertelsen kaliber i stallen.
Så kritister gjerne spillere og trenere, men prøv å formulere deg litt med velmenende! Hvis en spiller har prestert dårlig, så er du nok ikke den eneste som legger merke til det. Derimot hvis flere prøver å påpeke at det ikke BARE er dritt med en spiller, så er du kanskje farget av at ditt syn er forutinntatt - litt sånn som "stønnene" og "bemerkningene" som Hagen og Hoås fikk selv i kamper de spilte godt.
Velmenende formulert: Tamas Szekeres - du er desverre ikke god nok for verken FFK eller FFK2, så du må nok desverre finne deg noe annet å gjøre. Siden du denne uken uttaler at Tromsø ligger ditt hjerte nærmest kan du jo søke på en vaktmesterjobb der.
For de som ønsker å gi Tamas blomster og ballonger kan jeg godt si det igjen. Jeg hater ikke Tamas, jeg er bare ikke videre begeistret for hans fotballmessige prestasjoner.
Forundret over mange av reaksjonene etter dagens kamp. Selv hadde jeg veldig små forhåpninger til kampen på FFK`s vegne. Sånn sett gikk ting som ventet. Og hvorfor det? FFK sliter med krigelag, og gjør et bedre mot spillende lag. Tromsø er så definitivt et krigelag. FFK har heller ikke evnet å spille kynisk på bortebane, og det gjorde de ikke i dag heller. Hvis man skal søke årsaker til tapet i dag såe er det mange:
Tamas sin tabbe som fører til 2-1. Tabben er av det legendariske slaget, men faktisk var han en av FFK`s beste før og etter.
Dommeren som ikke gir straffe til FFK når Toths skudd reddes med hånda. Skuddet hadde gått i mål.
Dommerens vurdering av offside på 1-1 målet(Årst ligger på utside av Tamas og løper i offside).
PAC som lar Årst uforstyrret sette inn 3-1(dette målet hadde ingenting med resultatet å gjøre).
Det mest oppsiktsvekkende var allikevel at det ble store rom mellom forsvar og midtbane i begynnelsen av 2. omgang da FFK ledet. Det virker ikke som laget er i stand til å ligge i et defensivt press. Midtbanen presset høyt, men ikke aggresivt(særlig Ramberg er jo nærmest hjelpeløs som duellspiller), mens forsvaret presser lavt. TIL får også store rom på kanetne der de dobler mot PAC og Tamas.
Jeg var meget skuffet når dommeren blåste av kampen, men synes egentlig ikke dette var verre enn jeg hadde ventet.
Typisk at Sandefjords straffe var av det billige slaget.
Kampen mot Odd blir like avgjørende som jeg fryktet før denne runden.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Så fotballeekstra nå. Offside på Årst på 1-1 er soleklar. Straffen til Toth like klar. Det er surt.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Så fotballeekstra nå. Offside på Årst på 1-1 er soleklar. Straffen til Toth like klar. Det er surt.
Jeg er ikke enig med deg her. Ikke straffe - og ikke offside.
Det jeg la merke til med TV2 sin reportasje var at Trond Ahlsen gav Bjørkøy skylden for 2-1-målet...
Opprinnelig postet av kanogvetalt
hæ?
Eneste jeg la merke til var at "kapteinen gjør en generaltabbe".
Edit: Costanza var før meg...
Ansvarlig redaktør
Opprinnelig postet av FFK-pus
Eggen skulle jo ha tatt ut Tamas med en gang etter tabba, og satt inn Stadheim. Hvorfor gjorde han kun 2 bytter???? Jeg mener da at han signaliserer til gutta at det er greit med tap, og ikke krever mer av gutta!!!!!! Tipper at Eggen klapper de på skuldra og trøster gutta jeg nå, istedet for å la det slå ned ett lyn i garderoben.
Han burde tatt ut Tamas eller PAC ja, for å satse offensivt. Men for å si det sånn: Tamas var ikke dårlig etter tabba. PAC er kjappere, men jeg stoler mer på Tamas. Og njaaa... Han trøster neppe guttane, men tordentalen kommer nok i morra tror jeg. FFK spilte ikke kjempebra, men alle lagdelene må bli kyniske.
"Vær forandringen du vil se..."
Opprinnelig postet av SveinHjalmar
Tydelig at mannen har spilt for Tromsø før... Gikk jo ut i avisen for noen dager siden og sa "Hjertet mitt ligger i Tromsø", herregud.... Unødvendig å la han spille kampen, bedre å ta opp en junior.
Skjerp deg litt, han gjorde ikke "tabba" for at Tromsø skulle vinne. Og om han hadde gjort det, hadde han blitt sparket på sekundet. Det er mange spillere som sier at hjertet forsatt ligger i gamleklubben, det er ikke no uvanlig (om spilleren har vært i klubben lenge)...
Enig!
Opprinnelig postet av FFK-pus
Seriøst???
Jeg mener faktisk at det er FFK systemet og gutta som mobber oss supportere idag!!!!!!!!!!!!!
Du får mene hva du vil, men det er helt bak mål!
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
tsekeres får unødvendig mye pepper! på tide at folk her begynner å innse at problemet til FFK ligger i trener teamet! lede 1-0. og begynne å safe inn den ledelsen allerede fra pause, det holder ikke!!!
Jeg synes også det blir for feigt å kalle han syndebukk. Greit han var det i dag, men PAC har vært det minst mange ganger. Vet ikke hvor mange feilpasninger eller dueller han taper, det er mange. Desverre fører også en del av dem til baklengs. Neste år bør vi styrke på backplass..
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
tsekeres får unødvendig mye pepper! på tide at folk her begynner å innse at problemet til FFK ligger i trener teamet! lede 1-0. og begynne å safe inn den ledelsen allerede fra pause, det holder ikke!!!
Denne kritikken er jeg enig i. Selv har FFK prestert å score 15 sekunder etter at motstander hadde avspark. Hvis man ikke lærer av det hvor fort mål kan komme i fotball så følger man ikke med i timen. Selv det uskyldigste tilbakespill til keeper kan gå rett i eget mål, fullstdnig ut av det blå. Vi så det skjedde for England for noen dager siden.
Det heter at angrep er det beste forsvar. Det er definitivt sant i fotball. Den ENESTE måten å forsvare en ledelse er ved å fortsette å angripe, angripe, angripe. En motstander som har nok med å forsvare seg scorer ikke mange mål.
Man kan IKKE satse på at andre lag ikke vil score. ALDRI! Den som satser på en slik defensiv stragtegi fortjener ikke annet enn å tape.
Eneste trøst, om noen i denne stund, er at kampen mot Tromsø i kveld antagelig var den vanskeligste av de kampene som gjenstår. Lyn borte er tross alt som å spille på nøytral grunn. Odd Grenland har ikke kniven på strupen på samme måten som Tromsø, og med litt flaks er Rosenborg allerede seriemestre i siste runde. 9 poeng til er fremdeles innen rekkevidde. Og 6 poeng holder.
HOLYGANS
- du ser det ikke før du tror det!
www.holygans.com ----- www.nettpuben.blogspot.com
7-9 poeng er innen rekkevidde etter min mening...
Opprinnelig postet av FFKgutten
Neste år bør vi styrke på backplass..
Årets understatement...? :-)
FFK and Wisla Krakow forever...
Opprinnelig postet av Radoslaw
Opprinnelig postet av FFKgutten
Neste år bør vi styrke på backplass..Årets understatement...? :-)
Verdt å tenke over er at til neste år og med et eventuelt nedrykk, så kan vi fort bli sittende igjen uten en eneste venstreback. Bertelsen forsvinner nok ved nedrykk og kontrakten til Szekeres blir vel neppe forlenget. Da blir det Halvorsen + en ny spiller det mest sannsynligvis blir satset på.
Staw
Czwartek, Tronseth, Piiroja, Halvorsen
Ramberg, Bjørkøy, Stadheim
Tarik, Toth, Kvisvik
Ansvarlig redaktør
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25