Husk meg
Brukernavn
Passord

Sambaorkester...

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av elin
Rune Haugen: Det er like viktig for meg å heie frem gutta som for alle andre. Hadde vi spilt under hele kampen, kunne jeg skjønt hva du hadde ment. Vi spilte i underkant av 20 minutter tilsammen under hele kampen, og resten av de resterende 70 spilleminuttene heiet vi som "alle andre"...

Her er sakens kjerne, og roten til alt ondt. Vi spillte tilsammen i underkant av 20 minutter under hele kampen. Sier Elin så fint og overbærende. En kamp varer altså i 90 minutter, dersom mine mattekunnskaper ikke har råtna heeelt så vil det si at dere lagde leven i nesten 20% av kampen. En stor del av stadionpublikummet vil ha 0%, da blir faktisk 20% veeeldig så mye. Jeg bllir skremt av innlegget ditt, det gir inntrykk av at dere føler å ha moderert dere, og vært flinke i så måte!!!
20 minutter er 20 for mye, spill i pausa!!!

---------------------------

Macka fra start!

Bedriftsspiller
Ble medlem: 31 aug 03

Lagt til:
Vi betaler for å se 90 min med FOTBALL,ikke samba,samme f**** om det er 20 min eller 10.....er det så sinnsykt vanskelig for dere å spille i pausa?..eventuellt før/etter kampen?
Og for alt det gjelder angående den 8`rn,så spilte dere jo fortsatt den samme musikke i ett sett...:|

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 sep 03

Lagt til:
Endret:
Som en av de som faktisk har peiling på hvilke melodier som ble spillt der og da på stadion vil jeg informere om at vi spillte 5 forskjellige låter, grunn rytmen var mye den samma men den ble faktisk grundig variert.

Jeg vil også si at samaborkesteret på stadion ikke hadde trompet og de bruker ikke stor tromme, så selv om dere mener dere bør sette opp et skillt og slik så vil ikke det forbude gjelde orkesteret

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:
Trenger dere virkelig et forbud for å skjønne at dere ikke er ønsket? Hadde virkelig ikke håpet at det var nødvendig. Men nå ser jeg først og fremst fram til neste kamp, som er på Nadderud. Regner ihvertfall ikke med at det blir no sambamas der.

Synd at man skal glede seg mer til borte- enn hjemmekamper men.. Så lenge jeg slipper samba-orkester på bortebane så blir det slik for min del ihvertfall.

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av mayadan
Trenger dere virkelig et forbud for å skjønne at dere ikke er ønsket?

Skjønner tanken din. Men er det så himla riktig at det mindretallet som skriver her skal bestemme hvem og hva som skal komme inn på stadioen?!

Kunne ønske at folk var mer tolerante når det gjelder nye ting. Og ikke minst kunne skjønne hvor artig det er å provosere mer....

Bedriftsspiller

Lagt til:
En ting jeg undrer meg over..........når dere først klager på trommer og slike ting og da spesielt et sambaorkester.

Hvorfor godtar dere da at folk kommer inn på stadion med båtperter Gassperter og Trommer til å slå på til heia rop ??

A-lagspiller

Lagt til:
Er vi i mindretall fordi vi skriver her. Hva mener du med det ,elin?
Trommer til å slå på til heiarop har det vel ikke vært siden i tidlig i fjor. Så hvor du hører det ,vet jeg ikke ,2 meteren.

Gøran Karlsen

Bedriftsspiller

Lagt til:
Endret:
Goran :Da FFK møtte Grindvoll på Hjemmebane i fjor satt jeg tilfeldigvis ved siden av ei stor tromme og de tromma i et sett......det var plagsomt det.
Hørte da samba orkesteret jeg. Og de spillte ikke lenge til sammenlingning

A-lagspiller

Lagt til:
Okay da,sent i fjor.

Gøran Karlsen

Juniorspiller

Lagt til:
Endret:
Gøran: Det jeg mener med mindretall, selvom om det kanskje var noe feil bruk av ord, er at jeg tror ikke dette forumet blir brukt av "mannen i gata".

Altså tror jeg egentlig ikke alltid at dette forumet kan bevise hva som "rett" og hva som er "galt. Enten det har seg med musikk på stadioen å gjøre eller om noen av spillerne gjør det dårlig/bra etc.

Generelt blir sider som dette brukt av de som er "ihuga fans". Er nok en og annen ellers som er inne, men som ikke er så engasjert i diskusjonene. Derfor tør jeg påstå at stort sett ingen av diskusjonene på denne siden og sider tilsvarende dette, er representative for hva "alle" mener...

Håper du skjønner hva jeg mener med dette... Og, nei, det er ikke ment for å provosere, bare forklare hva jeg mente med ordet -mindretall-

Dessuten skjønner jeg også de som ikke vil at det skal bli spilt samba eller annen musikk under kampene, bare så det er sagt. Men tror dessverre ikke på den filosofien at alle kan være enige... Men er absolutt diskusjonsverdig-det er jo dette forumet et stort bevis på.

Ha en fin dag!!! =)

Knøttespiller
Ble medlem: 19 jun 03

Lagt til:
Skjønner tanken din. Men er det så himla riktig at det mindretallet som skriver her skal bestemme hvem og hva som skal komme inn på stadioen?!

Hvorfor går dere inn her og ber om tilbakemelding hver gang dere har spilt, hvis vi er i mindretall?

Juniorspiller

Lagt til:
Endret:
Opprinnelig postet av Donald

Hvorfor går dere inn her og ber om tilbakemelding hver gang dere har spilt, hvis vi er i mindretall?

Dersom du ser hvem som startet diskusjonen her på nettsidene, var det ingen fra alegria (samba`n). Det var en som ikke var særlig positiv til at det skulle være samba på stadioen under kampen. Ettersom det er ytringsfrihet i dette landet, anser jeg det slik at det er fullt lovlig for oss som spiller å komme med meninger om saken.

Alle vi som spiller i sambaorkesteret mener at samba skaper glede, og får ofte tilbakemeldinger på akkurat det, derfor har vi ikke behov for å gå inn i diskusjonsforum for vite hva folk syntes.

Jeg er veldig glad i å spille samba, og liker musikken veldig godt. Det skaper glede, noe jeg også hadde håper at flere skulle være enige i.

Knøttespiller
Ble medlem: 19 jun 03

Lagt til:
Tenkte ikke bare på den diskusjonen som går nå, men tidligere diskusjoner.. Så vidt jeg husker har langemann vært her inne å tatt opp temaet x antall ganger!

At dere skaper glede kan jeg si meg enig i, MEN IKKE PÅ STADION!

Klokka 3 natt til søndag er dere suverene, klokka 18.05 på søndager er dere håpløse...

Juniorspiller
Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til:
Tenkte bare jeg skulle ta med et innlegg fra fredrikstadfk.no`s debatt ang. samba på stadion...

"Har vært inne å sett diskusjonene som går på ffksupporter.net også og har sjelden sett makan til engasjement hos folk! Og da tenker jeg først og fremst på alle de negative folka som sitter rundt omkring og er livredde for alt som er nytt!

Synes guttane i samban gjør en kjempejobb får å skape liv, enten det er kl. 03 om natta i sentrum eller under kamp på Stadion! Har sagt det før; stå på gutter! Vi er mange som setter stor pris på det dere gjør og som håper dere fortsetter å skape like mye liv!

Håper forresten det blir mer samba i byen igjen snart! Så gutta på Seven og der kokte det! Og det var ikke på grunn av sinte folk men fordi fol syntes det var helt toppers!

Håper FFK og Fredrikstad har rom og hjerte til å ta i mot disse sambagutta med åpne armer fremover! Det fortjener de!

Sitat Plankebærær`n"

Forøvrig er det en overvekt av positive tilbakemeldinger inne på det forumet, og med nesten like mange forskjellige folk som har skrevet innlegg...

På rett vei til eliteserien....og der skal vi bli lenge denne gangen!!

A-lagspiller

Lagt til:
Jeg henviser til innleggene under kategorien "buing på stadion". Der står det utfyllende hva jeg,Lars Thoresen og Costanza mener.
FFK forumet blir knapt brukt,langemann. Så hvorfor en sånn eksplosjon av meninger på det forumet skjer,kan man undre seg over.
Spesielt når nesten alle de nye som skriver der er førstedebattanter.Lukter det rekrutering av mennesker fra deres side?? Jeg bare lurer?

Gøran Karlsen

Juniorspiller

Lagt til:
Tror ikke du trenger å henge deg opp i konspirasjonsteoriene, Gøran... Kanskje du bare får respektere at det faktisk er flere enn deg som har en mening rundt dette og at den ikke er den samme som din!

Det kan jo også være slik at samba engasjerer som jeg har forsøkt å si tidligere... :cool:

A-lagspiller

Lagt til:
Det respektere jeg fullt ut.
Men må dere spille samba under kampens gang når så mange misliker det??

Gøran Karlsen

Juniorspiller

Lagt til:
Det er vel det som er stridens kjerne tror jeg; hvor mange som liker det og hvor mange som misliker det..

Ser forresten at Plankebærær`n har satt i gang en avstemming på f-b.no Kanskje det kan fortelle oss litt mer i og med at det er et relativt nøytralt forum kontra dette og FFK-forumet?

For å være ærlig så trives jeg ikke det minste med at det er såpass mange som gir uttrykk for at de ikke liker det vi gjør, men pr. i dag så veies det opp av alle som sier at de synes det vi gjør er bra.

Håper forøvrig at alle kan skille sak og person og at vi kan se hverandre i øynene og ta hverandre i handa når vi eventuelt møtes i den virkelige verden!

:ffk::ffk::ffk::ffk:

A-lagspiller

Lagt til:
Hmmm.
Kan dere ikke prøve å få til å spille før kamp og i pausa a?

Gøran Karlsen

Juniorspiller

Lagt til:
Vi skal tenke på det, men kan ikke love noe.... Slik det ser ut nå også, så er det fullbooket med korps ut sesongen som skal spille før kamp og i pausen...

Jeg er heller ikke tilhenger av å skulle krøsse mine egne meninger inn på folk som ike vil ha dem, så det kan godt være at vi ikke kommer til å synes så mye på hjemmekampene fremover. Vil tross alt bare lagets og klubbens beste og forsøker å støtte dem så godt vi kan på vår måte.

:ffk::ffk::ffk::ffk:

A-lagspiller

Lagt til:
All respekt.
Hvis et eventuellt opprykk er i boks,så kan dere spille så det runger ut over hele elvedeltaet her nede.Jeg stiller opp som første danser. Jeg har nemlig steget inne etter mange uheldige og pinlige opplevelser på Leblon og Ipanema beach. Er du to meter og blond så er du den første som havner i danseringen. De kan det med å drite ut gringos rundt omkring i Brasil.

Gøran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til:
Endret:
Trodde sambafolket kunne telle? Hvis overslagsregningen deres her i forumet er representativt for hvor mange som har gitt dere positive tilbakemeldinger om spillingen på Stadion, så sier det en hel del. Jeg har tatt en titt på de tre mest aktuelle sambadiskusjonene; den på fredrikstadfk.no, denne diskusjonen og tråden om buing her på disse sidene. Resultatet ble som følger:

På fredrikstadfk.no var 6 personer for samba(jeg teller ikke antall innlegg, men hvor mange forskjellige som deltar i dem med et standpunkt for eller mot). 5 personer var mot. I tillegg har en av de sambaspillende deltatt, javell, og dermed totalt 7 for og 5 mot. I avstemningen var det da jeg talte debbattanter avgitt 28 stemmer totalt med 53% for samba og 46% mot, 15 stemmer for og 13 stemmer mot.

Her i denne diskusjonen kom jeg frem til at det var 4 personer som var for + 4 sambaspillende; totalt åtte. Antall debattanter mot: 19.

I den andre diskusjonen på disse sidene, den om buing, var det en person som var for samba, samt 3 av de sambaspillende som også har deltatt her, som jeg velger å ikke telle med. Antall mot: 11, men 6 av disse har også deltatt her i denne tråden; ergo fem nye mot. Totalt 1 for og 5 mot som ikke har deltatt i denne tråden.

Den totale statistikken blir da som følger: 7 personer for og 5 personer mot på fredrikstadfk.no, 9 personer for og 24 mot her på disse sidene. 4 av de ni personene er selv med og spiller samba. Det vil si at det er 5 personer som ikke spiller samba som har tatt seg bryet med å støtte sambaen i denne diskusjonen.

"Forøvrig er det en overvekt av positive tilbakemeldinger inne på det forumet, og med nesten like mange forskjellige folk som har skrevet innlegg..." Sitat Langemann i dette forumet om debatten på fredrikstadfk.no. Hvordan i huleste heiteste får du til at 12 debattanter blir nesten like mange som de 27 som har deltatt i denne tråden? Det er jo nesten tre ganger så mange som har deltatt her i dette forumet hvis du regner med tråden om buing også, totalt 33.

Lars Thoresen, stolt aristokrat

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03

Lagt til:
Endret:
En liten ting til vil jeg også få bemerke. Rune Haugen kommer med et spørsmål et eller annet sted i en av de to debattene her på disse sidene som er relativt sentralt: Hvordan kan man vite hvilket lag dere støtter? Spiller dere en bestemt Fredrikstadsamba? Eller spiller dere bare fordi dere selv synes det er gøy å spille uten tanke på at dere ødelegger for mange andre? Og apropos støtte til laget: Hvordan formidler dere at dere er der for å
støtte guttæne når det er helt umulig å skille "Fredrikstadsamba" fra "Startsamba", "Hønefoss-samba", "Ørnsamba", "Hamarsamba" osv..

Se bare på dette bildet på plankehaugen.no: sambabilde Flott med røde og hvite trommer, tonnevis av Fredrikstadskjerf, Fredrikstadtrøyer. Joda, Elin har på seg røde og hvite klær, men dere andre? Hovedsaklig svart, grått, brunt etc..

Skjerp dere! Hvis dere påstår at dere er på Stadion for å støtte guttæne, så gå innom Aristokraten og kjøp dere trøyer og skjerf, så ser det slik ut også.

Lars Thoresen, stolt aristokrat

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av elin
Generelt blir sider som dette brukt av de som er "ihuga fans". Er nok en og annen ellers som er inne, men som ikke er så engasjert i diskusjonene. Derfor tør jeg påstå at stort sett ingen av diskusjonene på denne siden og sider tilsvarende dette, er representative for hva "alle" mener...

Så det er helt i orden for dere at vi - ihugga fans - synes dette er ekstremt irriterrende og uutholdelig malplassert?? Det er jo stort sett også oss - ihugga fans - som har vært trofaste på stadion i en årrekke, og bør kanskje derfor ikke neglisjeres på denne måten?

"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff

A-lagspiller
Ble medlem: 12 apr 03

Lagt til:
For å være helt ærlig, så forstyrret sambaen meg under kampen, samt at jeg syns det ødelegger den generelle stemningen. Mye mere "adrenalin" i å heie med stemmebåndene. STOPP SAMBAEN UNDER KAMPEN!

En ærlig FFK supporter!

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25