Intervju med Egil "Drillo" Olsen
Opprinnelig postet av frekkrik
F. Eks ja.....
Tru du han hadde dratt om Eggen hadde vært hovedtrener?!Trur ikke jeg..
Det tror ikke jeg heller. Men man skal aldri si aldri.
---------------------------
Enerly # 8 på drakta mi neste år...
F. Eks ja.....
Tru du han hadde dratt om Eggen hadde vært hovedtrener?!Trur ikke jeg..
nei det tror ikke jeg heller....
Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!
Og til deg Holters....... Så Eggen bør helst føre oss opp til en 3 plass for at du skal være fornøyd nå eller? Noe som er totalt urealistisk, hvis vi sammenligner oss med RBK, Brann, Viking, Enga,start og også Lillestrøm har vi tydligvis ikke de samme ressurser når de kan hente spillere til 10- 15 mill............. Klarer vi en plass trygt plassert midt på tabellen neste år er det meget bra............
Enig med deg Bedreviteren.. Folk i byen har urealistiske høye forventninger til klubben.. Drillo er en fotballfaglig dyktig mann, men at han er en så fantastisk god motivator, som har vært en klisje i riksmediene i en årrekke, har jeg liten tro på..
-Ullo
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Og til deg Holters....... Så Eggen bør helst føre oss opp til en 3 plass for at du skal være fornøyd nå eller? Noe som er totalt urealistisk, hvis vi sammenligner oss med RBK, Brann, Viking, Enga,start og også Lillestrøm har vi tydligvis ikke de samme ressurser når de kan hente spillere til 10- 15 mill............. Klarer vi en plass trygt plassert midt på tabellen neste år er det meget bra............
Jeg snakker ikke kun om neste sesong, men om hele fremtiden. Sier ikke at jeg blir misfornøyd om vi ikke klarer topplassering til året (jeg var vel langt mer realistisk før årets sesong enn veldig mange andre er inne), men tror ikke at Eggen er mannen som fører oss til en toppklubb. Han er og forblir en som satser på ferdigutviklede spillere som har nådd sitt potensiale, og på det området tror jeg ikke han endrer seg. I tillegg har han en ENORM forkjærlighet for noen få spillere, og de får spille og blir brukt for enhver pris. Sier litt når han snart har hentet halve stallen med fortid i Moss.
Jeg er over hodet ikke fornøyd bare ved å være i Tippeligaen. Jeg vil at FFK skal kjempe om medaljer. Har du andre ambisjoner enn det, så forstår jeg hva du mener over, men det bør faktisk være mulig. Bare se hva Start klarte før årets sesong. De satset på egne talenter (riktignok utviklet over lang tid) og hentet noen få, kvalitetsspiller som ikke var all verdens dyre i innkjøp.
Ansvarlig redaktør
Sørlie sier vel litt mer enn det som har vært sagt om Drillos tillitt i dagens Demokraten......... Internt har det vært uenighet om spillestil, men enhver diskusjon har blitt drept med plansjer og Fakta statestikk............ Og slik dreper man enusiasme og spilleglede....
Nettopp. Og det var Demokraten, ikke Fredrikstad blad som hadde intervjuet med Sørlie. Jeg synes det han sa var meget interessant, og det lå en god del mellom linjene der -- slik du også tolker det:
Det er ikke spesielt oppmuntrende, eller motiverende, når ens argumenter blir slått i hjel med plansjer og statistikk. Jeg kan livlig forestille meg hvordan disse seansene har forløpt.
Vi kjenner vel alle igjen ledertypene som bruker plansjer og statistikk, i stedet for å gå inn i en konstruktiv dialog... Men forsåvidt får man jo alltid noe å snakke om i lunsjpausen. :)))
Likevel, jeg synes det er veldig synd at Drillo sluttet slik han gjorde. Jeg skjønner at han gikk lei. Det er ikke noe moro å bli hetset i sin egen by. Og dessuten av folk han tydeligvis anser som idioter, siden han gjentatte ganger har trukket fram dette med kunnskaper og faglig fotballforståelse.
Med Drillo som analytiker og samarbeidspartner for både de langsiktige strategiske valgene, og de taktiske valgene foran hver kamp, tror jeg FFK hadde vært vesentlig styrket neste sesong -- med Eggen og Ahlsen som trenere. Og Harry Hansen som utvikler og for øvrig som en kunnskapsrik fyr med masse positive vibrasjoner i kulissene.
Vel. Drillo stakk. Synd. Men håpet stråler stort og vakkert med hensyn til neste sesong. Og nå er det landskamp.
Opprinnelig postet av Holters
. Bare se hva Start klarte før årets sesong. De satset på egne talenter (riktignok utviklet over lang tid) og hentet noen få, kvalitetsspiller som ikke var all verdens dyre i innkjøp.
Dette er vel omtrent det samme man kan si om B/G, og de rykka ned . Jeg forstår Eggen godt, med det at han har brukt etablerte spillere i FFK. Hva ellers skulle han ha gjort da? Vi har hatt en junior-avdeling som har ligget omtrent brakk i mange år, og talenter lokale talenter dukker som regel ikke opp over natten.
Den voldsomme satsingen på unguttene kostet jo Start en tur ned i 1.div med rekordlave 11 poeng fra TL, og en skikkelig dårlig sesong i 1.div året etter. Det har ikke FFK råd til, hverken økonomisk eller med tanke på etterveksten fra juniorlaget.
Synes det er gjort mye riktig ved å fase inn ungutter som Berti og Hoås inn i stallen side om side ved etablerte spillere.
Ved å bruke etablerte spillere har Eggen gjort FFK fra et 2.divisjonslag til et nå etablert TL lag, og det gir jo unguttene store muligheter for utvikling, så om noen år tror jeg vi vil se flere av dagens juniorer etablert i 1. 11`ern på A-laget.
Støtt FFK - Si "Hold kjeft" til en stadionsurpomp!
Lykke til videre Drillo!!
"Fredrikstadgutter våre veier går igjennom kamp til seier"
Opprinnelig postet av TgfkaFFK
. Bare se hva Start klarte før årets sesong. De satset på egne talenter (riktignok utviklet over lang tid) og hentet noen få, kvalitetsspiller som ikke var all verdens dyre i innkjøp.
Dette er vel omtrent det samme man kan si om B/G, og de rykka ned . Jeg forstår Eggen godt, med det at han har brukt etablerte spillere i FFK. Hva ellers skulle han ha gjort da? Vi har hatt en junior-avdeling som har ligget omtrent brakk i mange år, og talenter lokale talenter dukker som regel ikke opp over natten.
Snakker ikke bare om i FFK, men over alt hvor Eggen har vært. Han gjorde akkurat det samme i løpet av de fem årene han var i Moss.
Ansvarlig redaktør
Trur vi vil få se et spennende lag neste år, med mye ungt!
Bare å glemme det.. Trur noen bare skal "hevne" seg på at vi har mistet drillo!
Er ikke snakk om å hevne seg, og har du fult med her i forumet noen år, så har dette hele tiden vært et av ankepunktene mot Eggen Jr. Har over hodet ingen verdens ting imot ham, men bare påpeker at han har sine svakheter han også. I tillegg tror jeg personlig ikke at han har det som skal til for å ta oss helt til tops.
Og du er vel ikke den rette til uttale seg om "å snakke dritt om", frekkrik... :)
Han er også ansett som en av norges kanskje 5-6 beste trenere og var sterkt i søkelyset når både landslaget og Rbk trengte ny trener.........
Har du noen kilder på dette? Fra mine kontakter i Trondheim, så var dette langt mer medieskapt enn realistisk. Han var visstnok aldri aktuelt som trener på Lerkendal i det Johansen tok over. I tillegg har vi fått noen nye trenere som kanskje har passert Eggen allerede i Berg, Rekdal, Nordlie, Rösler etc... Og da snakker vi bare NYE trenere nå i det siste.
Eggen er en bra trener - for all del - men han har sine svakheter han også. Og jeg tror vi skal være forsiktige med å la ham gro fast her i all sin tid. Eggen sa for øvrig en gang at fem år i en klubb var ideelt. Etter det trengte som regel begge parter noen nye impulser. Tror ikke han var så langt unna sannheten der.
Ansvarlig redaktør
Dessuten til og med du holters kan vel ikke tvile på resultatene Eggen har hatt som trener. Til og med du har vel fått med deg Eggens sin sterke posisjon innad i spillegruppen. Din og noen få andres anti Eggen holdning er i beste fall latterlig og i værste fall patetisk, helt til FFK beveger seg i feil retning sportslig under Eggen. Enn så lenge har pila godt oppover og det er jeg sikker på at den fortsetter med neste år..........
Sørlie sier vel litt mer enn det som har vært sagt om Drillos tillitt i dagens Demokraten......... Internt har det vært uenighet om spillestil, men enhver diskusjon har blitt drept med plansjer og Fakta statestikk............ Og slik dreper man enusiasme og spilleglede.......... Tror ingen i Norge kan si noe noe på Drillo sine fagkunnskaper om sporten fotball, men hans evner til å skape entusiasme, spilleglede og fandenivolskhet er for dårlige og det har han blitt kritisert for.............At Drillo ikke klarte å skape entusiasme og spilleglede i FFK, er jeg helt enig i. Men jeg synes tiden med landslaget viser at han ikke er helt uten denne egenskapen... Når det gjelder det du skriver om å "drepe" diskusjoner med plansjer og fakta, så synes jeg det må være lov å underbygge sin egen fotballfilosofi med dette. Det vitner om en som har gått grundig til verks, og som har (eller i det minste mener å ha) belegg for det han hevder. Tydeligvis i motsetning til enkelte andre, her Sørli (med forbehold om at sitatet er riktig), som det virker som bare føler at de ikke liker den måten å spille fotball på. Noe jeg personlig tror den norske rikspressa med VG i spissen skal ha mye av skylda for. Tåler man ikke å få lagt fram fakta, er man heller ikke i realiteten interessert i å føre en diskusjon IMHO.
Bjørn Jervell Hansen
Jeg snakker ikke kun om neste sesong, men om hele fremtiden. Sier ikke at jeg blir misfornøyd om vi ikke klarer topplassering til året (jeg var vel langt mer realistisk før årets sesong enn veldig mange andre er inne), men tror ikke at Eggen er mannen som fører oss til en toppklubb. Han er og forblir en som satser på ferdigutviklede spillere som har nådd sitt potensiale, og på det området tror jeg ikke han endrer seg. I tillegg har han en ENORM forkjærlighet for noen få spillere, og de får spille og blir brukt for enhver pris. Sier litt når han snart har hentet halve stallen med fortid i Moss.
Jeg er over hodet ikke fornøyd bare ved å være i Tippeligaen. Jeg vil at FFK skal kjempe om medaljer. Har du andre ambisjoner enn det, så forstår jeg hva du mener over, men det bør faktisk være mulig. Bare se hva Start klarte før årets sesong. De satset på egne talenter (riktignok utviklet over lang tid) og hentet noen få, kvalitetsspiller som ikke var all verdens dyre i innkjøp.
Kunne ikke skrevet det bedre selv. Helt enig med Holters her.
03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1
03.08.2005 Fredrikstad - Rosenborg 5-1
Skjønner at du er en av de som ikke klarer å skille ytringer og saklig kritikk fra mye av den smørja som skrives her inne. Her skriver Holters om sine meninger om Eggen på en saklig måte, og der er du på plass med herskerteknikken med en gang; "latterlig, patetisk" etc. bare for å "vinne" diskusjonen.
Det er ganske stor forskjell på å være anti-Eggen kontra det å kommentere om han også har sine begrensninger. Klarer du ikke å skille det eller?
Jeg er over hodet ikke fornøyd bare ved å være i Tippeligaen. Jeg vil at FFK skal kjempe om medaljer.
Holters,
Over tid,... ja. det er vel på tide å sette seg noen ville mål igjen ja.
Men vi må nok kjempe hardt noen år til for å bli et stabilt lag.
Vi må huske på at start ig vif ikke har vært 20år i breddefottballen.
Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Send en hund etter øl...
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25

Trur ikke jeg..