Vi trenger solide forsterkninger
Opprinnelig postet av JJunior
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av JJunior
Har sett litt av Friend og det som har gått igjen hver gang er en hel haug med tjuvtriks, selvom han er såpass rutinert at han er god til å skjule dem.
Tenker da ikke på duellen før målet, men heller hvor mye han holder i duellene.
Han er heller ikke helt ukjent med å smelle til folk med albuen i hytt og pine i luftduellene, noe flere FFKspillere smertelig har fått erfare.
Sier ikke at han ikke hadde vært en klar forsterkning for FFK, sier bare at jeg personlig ikke liker spilleren.
Jeg har sett han i noen kamper jeg å ( sikkert under 10 ). Er det noe å basere sitt grunnlag på ?? Jeg synes ikke han er verre enn andre spillere. Hoås er han bedre da ?? Der går jo armer og bein i hytt og pine i duellene. Men nei da. Han er jo våres gutt han jo.
Fatter ikke at det plager deg sånn at jeg har en annen mening enn deg?
Jeg har ikke sett Friend i flere kamper enn deg, men sitter igjen med et inntrykk av at han er en grisespiller med mange tjuvtriks.
Mener du virkelig at jeg ikke kan ha en personlig mening om en spiller selvom jeg ikke har sett ham i flere kamper enn jeg har?
Om du er uenig så får så det være, men vær litt saklig...
(Skjønner ikke hvordan du kan sammenligne ham med Hoås...)
Hvorfor jeg kritiserer deg er p.g.a. at du ikke har særlig belegg for å uttale deg om Friend sin spillestil.
Når det gjelder Hoås, så se hvor mye armer han bruker for å holde unna spillere. Samme gjør Friend. Det er en grunn til at Hoås får så mye frispark i mot seg.
Om Friend har masse tjuvtriks og er en stygg spiller synes jeg for øvrig ikke er noe særlig godt argument for at han ikke kan bli FFK-spiller. Sånt ser man lettere på motstanderspillere enn sine egne. Husker f.eks. godt at jeg syntes Simen Brenne var en stygg spiller da han spilte for Moss...
Jeg sikler likevel ikke mye etter Friend. Rett og slett fordi jeg ikke mener han er såå forbanna god. Jeg så ikke særlig stort potensial i ham de kampene jeg så han spille for Moss, og han har også variert i prestasjonene for Molde. Jeg kan ikke se at han er noen bedre fotballspiller nå eller har større potensial enn Martin Wiig og Øyvind Hoås. Vil betrakte Friend som å være på noenlunde samme nivå som Markus Ringberg, kanskje litt svakere. Ergo blir det i min bok feil å hente han til klubben.
Men så virker heller ikke det realistisk pr. i dag. Friend har uttalt at han vil bli i Molde (dog ble dette kanskje sagt i seiersrus, og mye kan jo skje HVIS de rykker ned) og Molde ønsker ikke å selge. Dessuten vil nok Friend sikte seg inn på en større klubb enn FFK som neste arbeidsgiver.
---------------------------
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hvorfor jeg kritiserer deg er p.g.a. at du ikke har særlig belegg for å uttale deg om Friend sin spillestil.
Når det gjelder Hoås, så se hvor mye armer han bruker for å holde unna spillere. Samme gjør Friend. Det er en grunn til at Hoås får så mye frispark i mot seg.
Du sier at jeg ikke har sett mange nok kamper av Friend til å uttale meg?
Allikevel mener du at du har belegg nok til å uttale deg selvom vi har sett Friend i ca like mange kamper i år......
Ganske utrolig konklusjon mener nå jeg...
Jeg mener uansett at det å ha sett en spiller i 7-8 kamper i år holder lenge for å ha en personlig mening om en spiller.
Når det gjelder Friend og Hoås så mener nå jeg at de har en veldig forskjellig spillestil.
En liten wakeup call (korsfest meg gjerne): Hva er det som får dere til å tro at Rob Friend ville ønske å bytte fra Molde til Fredrikstad, som såvidt havnet over Molde på tabellen i år?
Har det med tradisjoner å gjøre? Tror dere Rob tenker: hmm , han Lækken og Snæbbus var jo gode på 60tallet og FFK vant jo mye da... Jeg fløttær jeg!

se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
1:vi MÅ ha en keeper.
2:vi MÅ ha en midtstopper
3:vi MÅ ha en sentral midtbanespiller
4:vi MÅ ha en hving(hvis dagfinn ikke kommer tilbake)
5:hadde trengt en solid hback
6:hadde ikke vært dumt med en måltjuv som går rett på mål(ala årst)
håper virkelig czwartek blir! en liten favoritt hos eggen. ramberg var ikke god nok i år...men mulig de vil gi han et år til. men aldri i verden om en spiller som hans erik danner grunnstammen i laget. som backup sier jeg OK.
savner "svensk magi" allerede
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Spisser er vel ikke det viktigste?
Skal vi ha ambisjoner om å være blant toppklubbene i Norge, må vi ha en spiss som scorer 12-15 mål hver sesong. Så om det ikke er førstepri, syns jeg en toppscorer står ganske høyt på lista.
Opprinnelig postet av janrafn
Har det med tradisjoner å gjøre? Tror dere Rob tenker: hmm , han Lækken og Snæbbus var jo gode på 60tallet og FFK vant jo mye da... Jeg fløttær jeg!
lol!
Godt poeng fuglepakk!! :)
Når vi igjen er ute og krever i hytt og pine... Et halvt lagt til MÅ handles inn. Alt annet er fiasko, og ledelsen må gå, og alt det der... Prøv å gi de som kommer inn en mulighet, før dere henger dem a. Klubben har verken råd eller mulighet til hente inn 5 spillere som har bevist at de kan prege tippeligaen. Det er faktisk mulig at vi må hente folk som ikke har bevist på TL-nivå før.
Opprinnelig postet av elin
Jeg tror også at MacDonald vil bli en sentral spiller for FFK, men kanskje ikke riktig ennå. Han er ikke rutinert som spiller i Tippeligaen, men fy (!!) for et friskt vindpust han er. Han kan så absolutt bli en viktig spiller for oss, er bare snakk om tid!! Blir spennende å følge den gutten videre!
Nei hvordan kan han bli rutinert når han ikke har fått noe spilletid????
"Jeg fikk ingen indikasjoner på at FFK ønsket å beholde meg, men jeg ble ikke presset ut, sier Markus Ringberg som har laget 76 mål på 102 kamper for Fredrikstad"
Opprinnelig postet av oleberg
Ja si det.. og hvor smart er det å leie han ut.. gutten er jo i våre hjerter også skal han kansje leies ut.. Eggen prater så varmt om dem unge.. da bør han se på mcdonald (vår ronaldiniho)Opprinnelig postet av elin
Jeg tror også at MacDonald vil bli en sentral spiller for FFK, men kanskje ikke riktig ennå. Han er ikke rutinert som spiller i Tippeligaen, men fy (!!) for et friskt vindpust han er. Han kan så absolutt bli en viktig spiller for oss, er bare snakk om tid!! Blir spennende å følge den gutten videre!
Nei hvordan kan han bli rutinert når han ikke har fått noe spilletid????
se jeg har gjort siden min enda bedre http://keiko99.net det er norsk forum og det er nytt. ta en titt da
Opprinnelig postet av Patrioten
Hvis skal klare klubbens ambisjonser.
* 2006/07:
Tippeligaen:
Være på øvre halvdel, fjerde eller femteplass.
Kvalifisere seg til spill i Europa
Cupen:
Semifinale
Den siste målsetningen går ut på cup-gull og royal plass innen 2008.
Tar tid å bygge opp et godt lag. Har ikke Morinhos reussurser her i byen.
"Jeg blåser i hva folk gjør, så lenge de ikke skremmer hestene på gaten"
Tror ikke det er så dumt å leie ut Costaboys.. Å få spille førstelagsfotball på MLS-nivå(hvis det er tilfelle) kan være med å utvikle de kraftig!
If they can make a law, then I can break a law, if I can break a law, will the law break me?
http://fotball.aftenposten.no/nyhetsarkiv/article.jhtml?articleID=89082
Hvorfor prøvd vi oss ikke på denne Aalesund spilleren32 år er vell ikke rett vei å gå. jeg vet hvor gammel myhre er, men kepper holder lenger en ute spiller...
Hvorfor prøvd vi oss ikke på denne Aalesund spilleren
Trenger vi virkelig flere spillere fra utenfor EU??
"Har du en fotball så har du alt!" - Ivar Hoff
Han skal vist være en attraksjon http://nyheter.radiohaugaland.no/artikler.aspx?id=71
Når de sier at han kommer til å bli en stor attraksjon på Haugesund Stadion. Sier det mest om han eller klubben da tror du? At han ikke fikk fornyet kontrakt med Aalesund som rykket ned sier vel alt om hvilke kvaliteter han har, for ikke å si mangler.
Billett tur-retur Oslo/Sola: 862 kroner
Kampbillett 120 kroner
Å være én av 10287 3. august 2005: Fantastisk
Å se Dagfinn Enerly på beina igjen: Ubetalelig
vi har gode nok spisser.. kontinuitet er et bra stikkord.. jeg tipper at både wiig og hoås kommer til å slå ut i full blomst neste år.. når hoås og wiig står igjen med 10-11 mål hver etter neste sesong,skal jeg dra opp alle de negative postene..
hoås spilte i år en halvsesong på ving der han ikke hører hjemme.. i andre halvdel av sesongen fikk han pepper og ble mobbet.... for at en spiller skal lykkes trenger han å bli brukt på rett plass, han trenger tillit, selvtillit, å bli trodd på, samtidig som han trenger å kjenne spillerne rundt ham.. samme med wiig.. når wiig og hoås og west får enda en vinter til å bli trygge på hverandre på riktige plasser, tror jeg det blir riktig så bra neste år..
det er veldig få spisser som blir topscorere hvert år. de fleste går gjennom perioder der de har tørke og dårlige sesonger. dette gjelder alle spisser.. en spiss kan score 2 mål i en sesong og 30 i neste..
har stor tru på både hoås,west og wiig neste år
Dagfinn Enerly i mine tanker!! Riktig god bedring Dagfinn!!!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25