Jeg og kjæresten min har bestemt oss for å gå til anskaffelse av minigris. Jeg gikk med på dette dersom grisen kunne bli "hjørnets" nye FFK-maskot. Dette gikk hun med på og dermed trenger jeg noen gode tips til et kult og fengende navn. Håpet jeg skulle komme på et navn som har en historisk assosiasjon til FFK eller en gammel FFK-spiller. Noen som har noen tips?!!
Vi hadde først bestemt oss for at den skulle hete "Ribbe", men vi fant ut at det ble for makabert for hjørnets nye kjæledegge!:p Tenk om han skulle skjønne navnets opprinnelse, griser er jo ganske smarte vettu.
Dersom det kommer mange gode forslag, så kan det hende jeg kjører en vote på hva det endelige navnet skal bli! Men må nesten se ann om det kommer noen gode forslag her først og om det er noen interesse for det.
Schübler er mellomnavnet til den første formannen i Fredrikstad fotballklubb. Hns hele navn er Halvdan Schübler Christiansen.
---------------------------
Vi mistet aldri troen - Vi har oppnådd mer en forventet år etter år, vi møtte motgang, og snudde den til seier. Pass dere Fotball Norge: "Man leker ikke med ild"
Det bør helst være et navn som er lett å si da, blir litt kronglete for meg om jeg skal rope "Peggy Schubler" hver gang jeg skal rope på grisen:p
Men jeg syns uansett at det er kjempegøy at folk kommer med forslag her! "Biffen" var litt artig da, men det også blir litt for makabert, selvom om det var godt nok for Lars Petter Hansen!:p
Jeg og kjæresten min har vært inne på "snæbben" siden grisen er en del av den beryktede Snæbbuss-aristokrat gjengen!:p Men jeg føler meg overbevist om at det er noen som sitter på enda bedre navn der ute!! Så bare kom med forslag her!!!
Eller kanskje Beck-ham(skinke), neida, må jo være noe som gir assosiasjoner til FFK. Ingen som kan noen kule kallenavn på en av de gamle FFK spillerne fra 60-70 åra æ? Døm hadde jo kallenavn hele gjengen på den tida.
Alle som har prøvd å fange en løpsk gris vet hvor raske de kan være og hvor gode de er til å finte. Hvorfor ikke kalle den opp etter vår gamle eminente høyreving. Enten Bjørn eller Borgen eller begge navnene : Bjørn Borgen
Når det gjelder maskot så tenker jeg bare på landslagets okse-maskot for noen år tilbake. Navnet skulle avgjøres på nett og en smarting satt i gang en e-post kampanje for å få folk til å gå inn og foreslå "Mongobøffel"
Jeg mener å huske at dette vinnende forslaget ble strøket ;)
Her er det mange gode forslag ser jeg, men har fortsatt ikke sett et forslag som skriker "JA!!, det må det bli" til meg, så hvis det er noen som sitter på et lenge tilbakeholdt skrik så skrik ut!! Trenger flere forslag!
Kanskje noen som klarer å lage et kallenavn utifra navnet på en av dagens FFK`ere!?? F.eks. "Risho" etter Roger Risholt. "Kneggen" etter Knut Thorbjørn Eggen. "Pegga" etter Per Egil Ahlsen. Noen som likte noen av disse? Eller har noen andre forslag?