Kamptråd Brann - FFK (7.april kl 19.15)
Synes ellers, som Rey, at Aga og Traore jobbet bra på topp. Aga vinner mye på hodet i oppspillsfasen, er en god førsteforsvarer, og at han ikke scorer...(?), vi har også 0,93 på expected goals, og scorer 2.
Sørløk løper mye, om enn litt rart, og treffer medspillere når han får ballen på hodet. Bjørlo er lite involvert, igjen, og håper Brandur snart kan fylle den rollen.
Men hva i all verden skulle Bjartalid bidratt med i går, om han hadde vært frisk? Og hva skal han bidra med, om det er slik vi skal spille fremover? Han er ikke spesielt god i presspillet, og heller ikke til å takle/duellere. Defensivt er han ganske veik. Og det ser ut til at vi får dårlig med dødballer, sammenlignet med i fjor, ikke så overaskende.
Vel, en bortekamp mot Brann er vel neppe det som vil stå som den mest typiske kampen med hensyn til kampbilde heller. Blir overrasket om det blir så mange flere kamper enn bortekampene mot Molde og Glimt hvor vi har så lite ball og så lite eget spill. Bjartalid kommer nok mer til nytte i jevnere kamper hvor spissen ikke først og fremst blir oppspillspunkt og/eller førsteforsvarer. Men jeg deler synet på Agas og Traores prestasjon i går og tror nok ikke Bjartalid hadde hatt så mye å bidra med i den kampen.
---------------------------
Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"
Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"
1. Det å være kompromissløs ga Bummen sparken. Fortjent. Mulig noen her synes det er veldig gøy å se på underholdende fotball, viva Barcelona, men for oss som tok bussen over var det rimelig mye morsommere å reise hjem kl 22 på søndag kveld etter 0-2 seier, enn det hadde vært etter et nobelt 6-0 tap. Vi er så heldige som har Mikkjal. Så jævlig heldige.
2. Når Kanogvetalt uttaler at Bjartalid er veik og "ikke spesiell god i presspillet", antar jeg at hele innlegget kun er utslag av en vellykket hackeoperasjon, muligens fra noen nordøstfra? Godt forsøk, men du lurer ikke meg! Aga og Traore spilte for øvrig en kjempekamp, men påstanden om at det ikke er plass til Bjartalid i et Mikkjal-lag er humor.
3. Elsker FFK.
Edit: For øvrig folk må slutte å overdrive betydningen av søndagens kamp, makan til dramatisering.
FFK spilte destruktiv og kynisk fotball borte mot Brann andre serierunde =/ FFK spiller destruktiv og kynisk fotball
Opprinnelig postet av ey1984
FFK spilte destruktiv og kynisk fotball borte mot Brann andre serierunde =/ FFK spiller destruktiv og kynisk fotball
Enig, det er godt at FFK kan spille kynisk, når det er det som trengs. Og ja, det er lovlig tidlig å oppsummere sesongen på noen som helst måte etter to serierunder.
Det vel noe som heter at man kan underholde på eget gress. Når man er underdog i en bortekamp handler det om å få med seg det man kan.
Jeg har dessuten litt vanskelig for å se hvorfor det blir så mye lettere å score mål når man selv drøyer tiden, og så mye vanskeligere når motstander gjør det. Men Brann trengte jo en unnskyldning for å ha vært lite effektive.
Angående LSK i '89, så er det en viss logikk i at når de sparket en trener som ledet dem til seriegull, så ble det også siste gang de vant serien.
Kort sagt, jeg håper FFK forsetter å spille irriterende kjedelig rævvafotball hver eneste gang det er nødvendig for å få med poeng hjem fra vanskelige bortekamper.
Så får hjemmelaget gjerne tape til 20 i stil, akkurat som Brann gjorde nå. Det må de feire, som forstår verdien av det.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25