Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd Brann - FFK (7.april kl 19.15)

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:

Vel, nå er jo indreløperne våre stort sett ganske langt nede i banen i denne kampen , så ...

---------------------------

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

Gordon Strachan: "What areas? Well, mainly the big green one out there"

Landslagsspiller

Lagt til:

Brann 0 Molde 2 Laughing

Journalist: "Gordon, in what areas do you think Middlesbrough were better than you today?"

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03

Lagt til:

Stray Molde igjen ..  Kan det holde helt inn ???

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til:

Nå må vi vel klare det ja... Rimelig mye frustrasjon i Bergen nå i hvert fall. Jeg hadde blitt rimelig forbanna selv.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av tynter

Stray Molde igjen ..  Kan det holde helt inn ???

ja, dette går veien

A-lagspiller

Lagt til:

Seier eller ikke,dette er flaut. Heller tap enn å bli til latter for hele fotballnorge. 13 minutter tilegg.

Landslagsspiller

Lagt til:

Enig

Moderator

Lagt til:

Jeg likte det jeg så i første omgang, men det vippet nok over til å bli latterlig.

The colour of her eyes

A-lagspiller
Ble medlem: 28 aug 06

Lagt til:
Endret:
Endret av: madcow

Uenig! Heia Thomassen! Takker for 3 poeng i bergen. Vi kan fort ende opp med å ligge på kvalik senere i sesongen. Vi gjør det vi kan med de verktøyene vi har til disposisjon. Vi mangler gode offensive spillere, da gjør vi det vi kan. 

Forza Thomassen!

Si hva enn dere vil men det er Hoveddommer som tillater drøyingen. FFK spiller spillet. Om dere forventet en annen type fotball i bergen så har dere ikke sett nok på fotballen til Thomassen.

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08

Lagt til:

Opprinnelig postet av madcow

Uenig! Heia Thomassen! Takker for 3 poeng i bergen. Vi kan fort ende opp med å ligge på kvalik senere i sesongen. Vi gjør det vi kan med de verktøyene vi har til disposisjon. Vi mangler gode offensive spillere, da gjør vi det vi kan. 

Forza Thomassen!

kunne ikke vært mer enig 

Forza rødhvit !

gazzkammer unt testikkelknauzer

Landslagsspiller

Lagt til:

Les dere opp på siste gangen LSK ble seriemestere, eller spør noen voksne 

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til:

... Vi gjør det vi kan med de verktøyene vi har til disposisjon. Vi mangler gode offensive spillere, da gjør vi det vi kan.  

Forza Thomassen!

Nettopp. 

Opprinnelig postet av tynter

Seier eller ikke,dette er flaut. Heller tap enn å bli til latter for hele fotballnorge. 13 minutter tilegg.

Det er vanskelig å forstå strategien med å hale ut tiden så mye at man pådrar seg gult kort for det. I alle fall tidlig i kampen og på stillingen 0-0. Hvis man leder knapt, og det går mot slutten av kampen, så kan man bedre se poenget med det. 

Forøvrig tror jeg den beste måten å bli uten venner og sponsorer, samt bli til latter, er om man blir kjent som laget som alltid taper på en elegant og stilfull måte. De kjedelige øyeblikkene underveis i en kamp er det første man glemmer. Det er resultatet man husker. 

Gratulerer til FFK med første seier i Eliteserien siden ... siden... ja glem det. Vi sier bare det var på tide! Gratulerer! 

Laughing 

A-lagspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Les dere opp på siste gangen LSK ble seriemestere, eller spør noen voksne 

Les oss opp på en tid da fotballen ikke var den moderne fotballen.... 1989? Nei takk. Bruk heller litt innsats i å forklare hva du har lyst til å si om laget vårt :) 

- FFK / LFC / Østsiden -

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: FlightOfTheRat

https://www.nrk.no/sport/fredrikstad-rystet-brann---pafort-sjeldent-hjemmetap-1.16834612

Ser at uthaling av tid er hovedvinkel hos NRK. 

Forstår kritikken, for uthaling av tid senker underholdningsverdien. Og det trenger vi ikke. 

Men det er vanskelig å forstå hvorfor FFKs uthaling av tid hindret Brann i å score mål. Eller hvorfor den samme uthaling av tiden ikke gjorde det tilsvarende vanskelig for FFK å score. 

Blir det enklere å score mål om man selv haler ut tiden, og vanskeligere når motstander gjør det? 

Her kommer min fotballforståelse til kort. Noen som vil/kan forklare? 

Landslagsspiller

Lagt til:

De spilte så defensivt og kjedelig at media mente det var en trussel mot fotballens underholdningsverdi. Og dette var lenge før fotballen fikk den medieoppmerksomheten, og TV dekningen, som er i dag. 

Men klubben tok grep, og til tross for "suksess", fikk ikke treneren fortsette etter sesongen.

Landslagsspiller

Lagt til:

Man takker pent for forklaring, Kanoghuskeralt. 

A-lagspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: madcow

Opprinnelig postet av kanogvetalt

De spilte så defensivt og kjedelig at media mente det var en trussel mot fotballens underholdningsverdi. Og dette var lenge før fotballen fikk den medieoppmerksomheten, og TV dekningen, som er i dag. 

Men klubben tok grep, og til tross for "suksess", fikk ikke treneren fortsette etter sesongen.

For å sitere KFL.no: LSK var som vanlig ikke populære hos ekspertene i Akersgata. "Målfattig og destruktiv fotball" ,"En seier kun for menigheten" var omdømmet Kanarifuglene fikk etter at gullet ble sikret takket være hele ni 1-0 seire i løpet av sesongen. Høsten 1989 klarte ikke David Hay og LSK å bli enige om de økonomiske vilkårene i en ny kontrakt og Hay gikk da av som LSKs hovedtrener 1. oktober 1989

Med "klubben tok grep" mener du; Ønsket ikke å gi David Høy høyere lønn ? og dermed havne på KVALIK til nedrykk året etter? Virkelig suksesshistorie det grepet LSK gjorde der.

EDIT: Vet du hva, jeg orker ikke. Beklager at jeg engasjerte meg i det du sier om Lillestrøm SportsKlubb i "gamle dager", kanogvetalt, jeg vet at du egentlig bare er ute etter å gi Thomassen sparken og at vi skal fortsette med noen du mener er en passende trener for klubben vår med dine egne kriterier. Jeg respekterer meningen din men jeg er fundamentalt uenig i så mye av poengene dine. Du er aldri fornøyd. Selv med en FANTASTISK Fischer som stopper alt som kommer oss i mot er jeg dessverre overbevist om at du likevel ikke mener at han er god nok til å stå foran Håvard Jenssen i FFK-buret.

- FFK / LFC / Østsiden -

Landslagsspiller

Lagt til:

Vi har såpass mange stygge tap i Bergen at når vi tar en stygg seier så lever jeg greit med det Laughing

Når det er sagt så hverken håper eller tror jeg at tidsbruken i denne kampen er hvordan vi vil framstå jevnlig denne sesongen. Når man får seg en smell så har man som regel et valg mellom å bite det i seg og reise seg, eller bli liggende og håpe at spillet stoppes. Hvis det setter seg et inntrykk av at våre spillere ligger nede for ingenting, så vil dommerne oftere la spillet gå (med mindre det er hodesmeller). At man tar seg tid til å tørke ballen for å ta lange innkast er vel egentlig bare opp til dommer å tillate, eller la være. For min del kan man like gjerne bare forby det, men så lenge det er lov og vi har en spiller som kan kaste langt og presist så får vi benytte oss av det.

A-lagspiller

Lagt til:

Tøfflus skriver det veldig bra,og akkurat det jeg også mener. Tommel opp.  Så er det selfølgelig ekstremt digg å ligge forran smurfene på tabellen Laughing

Moderator

Lagt til:

Første omgang synes jeg var helt innafor med drøying, mens det ble litt vel mye i andre. Men jeg er jo kjempefornøyd med at  vi er kyniske og drar i land seieren, så jeg er vel også helt enig med Tøfflus. Deilig deilig seier, men håper ikke resten av sesongen blir sånn.

Etter første omgang var ballinnehavet 75-25 til Brann, mens etter endt kamp var det 79-21. Det vil vel gi noe som 85-15 rundt regnet til Brann i andre omgang. Det er syke tall

The colour of her eyes

Moderator

Lagt til:

og til alle som kritiserer Aga (inkludert meg selv). Det var han som vant ballen rett før 1-0 målet i dag. Så går han på et fint løp inn i feltet etterpå og trekker på forsvaret. Han er ikke guds gave til angrepsspillet, men han gjør en god jobb i dag.

The colour of her eyes

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: kanogvetalt

EDIT: Vet du hva, jeg orker ikke. Beklager at jeg engasjerte meg i det du sier om Lillestrøm SportsKlubb i "gamle dager", kanogvetalt, jeg vet at du egentlig bare er ute etter å gi Thomassen sparken og at vi skal fortsette med noen du mener er en passende trener for klubben vår med dine egne kriterier. Jeg respekterer meningen din men jeg er fundamentalt uenig i så mye av poengene dine. Du er aldri fornøyd. Selv med en FANTASTISK Fischer som stopper alt som kommer oss i mot er jeg dessverre overbevist om at du likevel ikke mener at han er god nok til å stå foran Håvard Jenssen i FFK-buret.

Du har rett. Jeg  ønsker treneren vår dit peppern gror, fordi jeg misliker fotrballen han står for.

Ja, jeg har vært kritisk til kjøpet av Fischer. Muligens er han noe bedre enn Jensen, men aldri i verden om han er 6 mill bedre.Fischer glimrende og tok alt som kom. Brann hadde 1,4 i expected goals, så det var ikke så mye som kom, og den enen kvalifiserte redningen hadde han vel litt flaks med?

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Tøfflus

Mye fornuftig

Enig, for en kamp isolert sett. Men er redd dette kan bli slik det blir. Selv om det ikke var like ekstremt, så var det slik vi åpnet borte mot KBK i fjor også.

Dette var ekstremversjonen av det Nils Arne Eggen kalte "rævvafotball".

Moderator

Lagt til:

Ja, vi var defensive i starten av fjorårssesongen også, men med den 2022 sesongen vi hadde så skulle det bare mangle. Var ingen som likte det vi leverte på banen da, men det bedret seg veldig etter noen kamper. Ingen grunn til at det ikke skal gjøre det i år heller.

The colour of her eyes

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til:

Jeg er også kritisk til kjøpet av Fisher fordi beløpet var så høyt og fordi vi er veldig tynne frammover på banen og man derfor burde prioritert anderledes. Men jeg er enig i at Fisher er en god keeper. Når det gjelder kampen kjenner jeg den igjen med motsatte roller på Fredrikstad Stadion. Husker dere f.eks spilleren til Vidar som la seg ned utenfor banen for å drøye tid? Når han fant ut at han var utenfor reiste han seg opp og gikk inn på banen og la seg igjen.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25