Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK stall 2015

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:

Selv om jeg isolert sett er enig med Holters i at spillere som ble hentet inn som forventede forsterkninger og ikke har innfridd, bør gå, må vi passe på at vi ikke skifter ut hele startelleveren i løpet av vinteren.

Av de nye i år har vel Olsen vært god nok til at han utvilsomt bør være med videre. Han er tross alt toppscorer, selv om ikke det sier all verden når laget til sammen har scoret fjerde minst mål i divisjonen.

Hvem andre som må ut er i mine øyne avhengig av hvem som kommer inn for Grorud, Stene, Holmvik og Martinsen. Vi kan selvsagt ikke ha en stall med bare unggutter.

---------------------------

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Endret:
Endret av: Costanza

Det kan godt tenkes at FFK mener vi allerede har god nok dekning på venstrebackplass med Sansara og Begby som alternativer. Men hvis Sansara tiltenkes en plass som midtstopper og Begby primært vurderes på kanten, så kan det sikkert hende klubben vurderer å hente tilbake Trond Erik Bertelsen som er på utgående kontrakt i Viking og leter etter ny klubb. Og det kan godt hende det er en fornuftig investering hvis han aksepterer et moderat lønnsnivå for en 1. divisjonsspiller og binder seg for 1-2 år. Gutten bør absolutt ha noen gode år igjen på fotballbanen hvis han holder seg skadefri.

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til:

Når er det vel snart duket for en herremann ved navn Br..... Han har jo varmet tribunen lenge. Håper de ikke gir han for høy lønn.

Skal heller ikke se bortifra at de henter et par fra Kvik.

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til:

Jeg mener at Rafn var vår beste spiller i sesongen som gikk. Nr 2 mener jeg var Masalin. Hvem som var nr 3 er vanskeligere å si men det er noen kandidater. Både Martinsen og Grorud er blandt kanditatene slik jeg ser det. Med andre ord har vi svakket laget ved å ikke resignere disse.

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04

Lagt til:

Mht til at de velger å fortsette med Solberg, vil jeg tippe at det har noe med en gentlemans agreement å gjøre. Han er skadet  og de sparker ikke en som ligger nede. Og lar han få muligheten til å trene seg opp igjen.

Vedr Grorud så må jeg si at han har blødd for drakta. Dvs at han har hatt innsats så det holder. Et høyt tenningsnivå. Det skal ingen ta i fra ham. Men dessverre gjør han for ofte grove feil, enten i form av feilpasninger eller at han er for "heit på grøten" og skaffer unødige frispark.

Enig med de som sier at Rafn er blant de beste denne sesongen. Rafn, Masalin og Alesaami har prestert jevnt bra denne sesongen. De andre har hatt noen blaff nå og da.Men vi trenger spillere som presterer jevnt. Spillere som en medspiller trygt kan avlevere ballen til og vet at nå er den i trygge hender (føtter).

Aderamola hadde en lovende sesong i fjor, og jeg var selv med (som så mange andre) og støttet "jeg er med"-aksjonen. Hva som gikk galt denne sesongen, vet jeg ikke..men han har vært langt unna det nivået han hadde i fjor. Får vi han tilbake på fjorårsnivået så er han en klassespiller.

Olsen er også en spiller som kan prestere på et høyt nivå. Men dessverre er det også med han kun enkeltkamper.

Det jevne høye nivået er det kun Rafn, Alesaami og Masalin som har holdt.

Utfordringen for de fleste er "hvordan gjenskape de gode prestasjonene".

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av aavdst

Mht til at de velger å fortsette med Solberg, vil jeg tippe at det har noe med en gentlemans agreement å gjøre. Han er skadet  og de sparker ikke en som ligger nede. Og lar han få muligheten til å trene seg opp igjen.

Man har ikke lov til å gi en som er sykemeldt sparken.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til:

Men de må ikke forlenge kontrakten. I og med at kontrakten går ut etter sesongen er det helt opp til FFK om han skal få trene seg opp i klubben.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Rey

Men de må ikke forlenge kontrakten. I og med at kontrakten går ut etter sesongen er det helt opp til FFK om han skal få trene seg opp i klubben.

Har han ikke kontrakt ut 2015? Jeg trodde det, og derfor svarte jeg som jeg gjorde.

Moderator

Lagt til:

Kontrakten går, heldigvis, ut nå. Litt kynisk å si heldigvis, men da har vi ihvertfall muligheten til å se ann skadesituasjonen hans og handle ut i fra det.

The colour of her eyes

Landslagsspiller

Lagt til:

Kontrakten går, heldigvis, ut nå. Litt kynisk å si heldigvis, men da har vi ihvertfall muligheten til å se ann skadesituasjonen hans og handle ut i fra det.

Ifølge min kilde, det ellers så pålitelige ffksupporter.no, har han kontrakt til 31.12 2015. Beklager at jeg ikke var mer kritisk til kildenFoot in mouth

Moderator

Lagt til:

Ouch...  Den smalt rett tilbake gett Tongue out

Ser vi har feil på spillerprofilen hans ja. Denne tråden derimot skal være rett. Har fått alle datoen bekreftet av Geir Bakken også

The colour of her eyes

Landslagsspiller

Lagt til:

Ok. I så fall forstår jeg det slik at han neste år ikke er under kontrakt med FFK, men får fortsatt sykepenger fra Nav, og får lov til å trene seg opp her i klubben. Uten at det koster klubben noe. Er vel greit det? Han tar jo i så fall ikke plassen til noen i stallen, som noen vel nevnte tidligere i denne tråden?

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06

Lagt til:

Er litt spent på planene de har. for å ta den avgjørelsen de har gjort, så bør de ha en solid plan. Det virker merkelig for meg å kutte ut to midtstoppere som har spilt på et lag som har sluppet inn så lite mål i år. Jeg synes de bør ha 2-4 nye spillere på plass i løpet av 3 uker. Og jeg håper hele stallen er satt før nyttår.

Nå har mange rutinerte spillere dratt, og jeg lurer på om de skal erstattes med yngre spillere, eller spillere med rutine. Hvis de skal selge sesongkort til året bør de ha inn et par kjente navn som gjør at folk får tilbake trua. Er spent på om Simen B kommer tilbake i vinter.

Moderator

Lagt til:

En Simen Brenne som ikke har spilt i år, er kamprusten og takket nei for n'te gang i våres vil jeg ikke ha tilbake. Det løpet er kjørt

The colour of her eyes

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06

Lagt til:

En Simen Brenne som ikke har spilt i år, er kamprusten og takket nei for n'te gang i våres vil jeg ikke ha tilbake. Det løpet er kjørt

Noen som vet noe om situasjonen til Ardian Gashi ?   

Landslagsspiller

Lagt til:

Tror nok det kan komme gode spillere, men har ikke tro på "store navn".

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: Costanza

Jeg har kikket litt på hvilke spillere som står uten kontrakt etter årets sesong som realistisk sett burde være aktuelle for FFK.

Trond Erik Bertelsen
En spiller vi kjenner godt. Har blitt 30 år og fått over 250 kamper for Viking siden han var hos oss sist. Har vært soleklart førstevalg på Viking de fleste sesonger, inntil denne sesongen hvor han stort sett har slitt benken. En spiller med innsatsvilje, hurtighet, verdifull erfaring og grei pasningsfot som kan bidra på en god måte i noen sesonger til. 

Simen Brenne
Vil være 34 år før sesongen starter neste år og har spilt veldig lite a-lagsfotball det siste drøye året. Har også gjort seg selv uspiselig for mange supportere allerede ved å takke nei tidligere i år og heller valgt en benketilværelse i Drammen med vesentlig høyere lønn. Det er en del som taler i mot å signere Brenne, og særlig det faktum at vi allerede har en enda eldre sentral midtbanespiller i Christian Berg. Det ser ikke bra ut å bygge den sentrale midtbanen rundt de to i 2015. Foruten det så er jeg ikke direkte avvisende til en friskmeldt og spillesugen Brenne på 1-årskontrakt med moderat lønn. Men det tviler jeg sterkt på vil skje.

Mounir Hamoud
Mange vil kanskje mene det ikke er realistisk å tenke på Hamoud som potensiell FFK-spiller i 2015, men Hamoud får altså ikke forlenget kontrakten med Strømsgodset, til tross for at han de de to siste sesongene har vært fast inventar på venstreback. En hurtig back som er god en-mot-en, og som 29-åring burde han ha flere gode år igjen på høyt nasjonalt nivå. Hamoud har altså spilt jevnlig for et av landets beste lag de siste sesongene og ville helt opplagt vært en voldsom forsterkning. Jeg kan til og med svelge at han er høyrebeint (jeg foretrekker venstrebacker som er venstrebeinte) siden han har løst oppgavene såpass bra for Godset i den posisjonen. Spørsmålet er om vi er konkurransedyktige nok både sportslig og økonomisk, for jeg regner med at flere Tippeliga-klubber vil vise interesse.

Max Bjørsvik
Et ganske ubeskrevet blad, men derfor også en mer realistisk investering. Midtstopper på 25 år som har vært utlånt fra Nest/Sotra til Vålerenga i år, uten at det har blitt spilletid på han. Reiser nå tilbake til Nest/Sotra.  Tidligere midtbanespiller/spiss som tidligere har gjort det veldig bra for Løv/Ham. Beskrives som en hardtarbeidende, robust og ganske rask spillertype.

Moussa Nije
Har foreløpig ikke fått fornyet kontrakten i Vålerenga, men beskrives som en av de mest spennende ungguttene i klubben. Debuterte i Tippeligaen i 2013 og har vært på lærlingkontrakt i 2014. En klassisk kantspiller med fart og teknikk som liker å utfordre. Akkurat en slik spillertype vi trenger og en potensiell publikumsvinner. Har bare vært på banen i to kamper i år, men er bare 19 år og skal være ekstremt spennende. Vi har hentet et ungt talent fra Enga tidligere og lykkes med det. Nije virker spennende.

Christian Landu-Landu
Er 22 år og har allerede nærmere 150 a-lagskamper for Viking. En allsidig spiller som kan spille midtstopper, back og midtbane. Landu-Landu var for få år siden en av landets desidert største talenter, men har ikke slått til som håpet ennå. Men dette er fortsatt en meget spennende spiller som sannsynligvis ikke får forlenget kontrakten med Viking, og som absolutt har kapasitet til å blomstre i nye omgivelser. Dette er garantert en spiller som står på blokka til flere Tippeliga-klubber, hvorav det ryktes at både 08 og Start har følere ute. Men kanskje kan han likevel være innenfor rekkevidde med utsikter til fast plass og Tippeliga-spill i 2016? Landu-Landu hadde vært en kjempemorsom signering.

Robin Shroot
Toppscoreren i Hødd som kom til Norge fra nivå tre i England før denne sesongen. Ble opprinnelig hentet på prøvespill til 08 via Brian Deanes nettverk, men havnet altså i Hødd. Jeg tror han var mestscorende i hele 1. divisjon etter sommerferien, og er en smart spisstype med nese for mål. Kan spille både midtbane og i angrep.  Det kan gjerne sies at vi har dårlig erfaring med å hente såkalte toppscorere fra andre 1. divisjonsklubber (Shaswari, Solberg, Stene), men magefølelsen min tilsier at Shroot kan ha noe å by på. Det er sikkert ikke noe minus at vi allerede har en britisk spiller i laget heller. Bør sjekkes ut.

Landslagsspiller

Lagt til:

Hei håper vi tør å satse på noen som har et utviklingspotensiale, og heller lar være å kaste de små pengene vi har etter Brenne eller Berthelsen.

Ansvarlig redaktør

Lagt til:

Nesten litt komisk at silly season ser ut til å bli vesentlig mer spennende enn hele sesongen 2014. :)

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til:

Er vel kanskje på tide å få tak i flere spillere med muskler og litt størrelse.

Vi har vel vært noe veike denne sesongen og hatt dårlig med luftstyrke.

Lite mål med hodet så vidt jeg husker

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09

Lagt til:

Fotballmagasinet.

Geir Bakken forsvarer vrakingen av Vidar Martinsen. Og Martinsen snakker ut om skuffelsen over å ikke få være med videre i FFK.

http://www.f-b.no/fbtv?videoId=06F3A46E

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone

Moderator

Lagt til:

Første sterke linken dette overgangsvinduet er Rasmus Isegran fra Godset som var på prøvespill for oss i sommer. Noen som så han i den kampen og har sterke meninger om han?

The colour of her eyes

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: kjell-H

Første sterke linken dette overgangsvinduet er Rasmus Isegran fra Godset som var på prøvespill for oss i sommer. Noen som så han i den kampen og har sterke meninger om han?

Er han midtbane spiller og kommer egentlig ifra moss`? Eller kanskje han er forsvar spiller?

Glem det, jeg fant det ut. Hehe

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone

Landslagsspiller

Lagt til:

Jeg må innrømme at jeg er veldig skeptisk til at Wibe Lund og Bakken skal klare å hente bra nok spillere til FFK! Men man får bare vente og se hva de klarer å hente! De bommet med alle andre utenom Sansara og Olsen som fungerte greit på førsten av sesongen. Hva med å kanskje se mot island? Sverige? Hvor godt kjenner FFK til spillermarkedet rundt i norden? Sikkert mange gode spillere der ute som man kan hente gratis. Spm er om FFK har speidet godt nok.

You'll Never Walk Alone

Landslagsspiller

Lagt til:

Jeg er enig med deg Kjell, de traff ikke sist noe som er en del av forklalringen vedr sesongen vi har hatt.  Jeg håper virkelig de treffer bedre nå.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

20/02/2026 20:30 | 392cfb88