Cup Tirsdag 1. mai kl. 18:00: Askim-FFK
Sandnes Ulf og Sogndal ligger under og Brann har uavgjort. Ellers leder vel alle Tippeliga-lagene. Selv smurfene har snudd kampen ser jeg, mens Start har kommet opp på 2-2 eller å ha ligget under 2-0.
Askim reduserer, 1-2 etter en times spill.
Nå er også Ålesund og Brann i ledelsen, for øvrig.
Opprinnelig postet av Knuty
Askim reduserer, 1-2 etter en times spill.Nå er også Ålesund og Brann i ledelsen, for øvrig.
Og vi sliter visstnok mot Askim nå. Kjemperedning av Masalin og gult kort til Jabbie ifølge Rey som ser kampen.
---------------------------
Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
Går vi videre med laber innsats, er jeg glad til. Kreftene trengs i det tette serieprogrammet utover i mai.
"Football eh? Bloody hell!"
- Sir Alex Ferguson
Og der er kampen punktert. 1-3, ved Tarik. Standerholen med assist tror jeg.
Bra å ikke bli ydmyket i første runde. Det ville vært gjort at selvtilliten hadde blitt dårligere. Enten kan cupen bli en opptur for spillerne, noe det ble litt i fjor da vi kom til semifinalen. Eller så kan det gjøre at slitasjen blir enda større.
For øvrig skandaledømming i Lyn - Vif som går på NRK2 foran over 11 000 tilskuere! Lyn snytt for scoring da dommeren så noe som ingen andre så og det ser ut som Enga går videre.
Sogndal på huet ut av cupen med 3-0-tap i Florø. Helt utrolig. Sandnes Ulf misbrukte akkurat ei straffe og ligger fortsatt under 2-1 mot Staal.
Edit: Jammen forsvant ikke både Ulf og Sogndal ut av cupen. Er vel heller sjelden at lag forsvinner ut av første runde de siste årene?
Edit: Oppdaterte folk på VGD kan fortelle at sist et lag fra Tippeligaen røyk ut i 1. runde var i 1993! I år får vi altså to lag fra Tippeligaen ut allerede nå.
Overraskende med to lag ut allerede, ja.
Virker som en grei gjennomkjøring for FFK i dag. Ikke hørt noe om skader, heldigvis.
Skuffende at vi senker tempoet såpass etter at vi scorer to tidlige mål. Da blir det alt for mye kjæling med ball og støttepasninger. Kommer det noen på løp så blir de ikke brukt.
Bare flaks at Askim ikke utligner til 2-2 også. De har flere sjanser som kunne gått i mål.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Synes Aune virkelig ikke får fart på laget. Men greit vi gikk jo videre i cupen. Ny trener ønskes når Aune sin kontrakt går ut!
"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."
You'll Never Walk Alone
Kjell-H betaler du ny trener så 
du skjønner klubben har ikke den økonomien se 
Håpet er en risiko man må ta.
regner det som en selvfølge at Aune ikke får fornyet kontrakten etter denne sesongen. Det beste hadde vært å gjøre noen grep i løpet av kort tid, vi får håpe at det hostes opp noen midler til trenerskifte og noen spillere.
Dette må vel sies å være "job well done". Grei seier, og man brukte et minimum av krefter på det.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
Opprinnelig postet av tomroar
regner det som en selvfølge at Aune ikke får fornyet kontrakten etter denne sesongen. Det beste hadde vært å gjøre noen grep i løpet av kort tid, vi får håpe at det hostes opp noen midler til trenerskifte og noen spillere.
Om det hostes opp noen midler så går det til å betale gammel moro.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
Hvordan klarte Strømsborg og Dahl Hagen seg som midtstoppere?
Sats på talentene!
Opprinnelig postet av havis
Hvordan klarte Strømsborg og Dahl Hagen seg som midtstoppere?
De klarte seg vel greit nok. Snarere et problem at man tidvis tapte for mye dueller og fikk overganger i mot etter mye klabb og babb i midtbaneleddet. Mye upresise framspill også. Humpete matte, men merkelig at man først begynte å spille presist i bakrom da Tarik kom inn. Folk som Momo har da også fart.
math
Har du i det hele tatt forstått situasjonen i klubben om dagen. Blir på kanten til latterlig å i det hele tatt snakke om ny trener nå. Vi bør heller være sjeleglad for at vi har en trener som TFA i klubben. Hvem andre trenere i TL setter klubben såpass langt foran seg selv at han går ned i lønn tre sesonger på rad?
Jeg kan godt hjelpe deg med svaret: INGEN!
Vi er ikke i posisjon til å tenke ny trener nå. Vi må jobbe med den sportslige platformen vi har.
tror ledelsen ser at det er billigere å hente inn en ny trener før det er forsent, enn å rykke ned.
Om man setter klubben foran seg selv er ikke det ensbetydende med resultater, om Aune har gått ned i lønn, hva betyr det, han blir vel ikke noen bedre trener av den grunn.
Jeg har tro på at den kommer midler som blir øremerket dette formålet og til å låne noen spillere.
Det bør ikke bli kostbart, det er vel ikke trenerenes eller spillerenes marked om dagen.
Jeg blir gjerne med på en innsamlingsaksjon om ikke det kommer noe fra en velgjører
Det bør ikke bli kostbart, det er vel ikke trenerenes eller spillerenes marked om dagen.
ffk er vel ikke den mest attraktive klubben å gå til for en trener om dagen heller.
og det er klart det koster penger å ansette tom nordli nok en gang ;)
med ffk til champions league!
Tror FFK alltid vil være en attraktiv klubb å prøve seg i.
Masse historie, masse engasjement (dog litt labrere nå) og mye spennende i troppen.
Og det er en del trenere som er uten jobb om dagen og... Som absolutt kunne gjort en god jobb i klubben, selv med de forutsetningene som allerede er synlige.
Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
tror ledelsen ser at det er billigere å hente inn en ny trener før det er forsent, enn å rykke ned.Om man setter klubben foran seg selv er ikke det ensbetydende med resultater, om Aune har gått ned i lønn, hva betyr det, han blir vel ikke noen bedre trener av den grunn.
Jeg har tro på at den kommer midler som blir øremerket dette formålet og til å låne noen spillere.
Skal vi hente en ny trener bare for å hente en ny trener? Eller skal vi skaffe en trener som er betydelig bedre enn Aune? I en idéell verden hadde det selvsagt vært bedre med en langt bedre trener og mye bedre spillere, men man må stikke fingeren i jorda og forstå at lommeboka er skrapa etter mange år med vanstyre i klubben.
Hvis vi går for den første varianten blir det ikke nødvendigvis så dyrt. Eller jo, man må betale ut fallskjerm til Aune i tillegg til lønn for den nye treneren. Hvis vi går for en trener som er betydelig bedre enn Aune koster han over en million i årslønn helt sikkert. Har vi råd til det? Nei, det har vi ikke.
Hvor skal vi forresten finne en bedre trener enn Aune som er villig til å bli lønnet like "dårlig" som Aune? Et eller annet sted i utlandet muligens, ikke vet jeg.
Dette blir uansett et sjansespill, et meget dyrt sjansespill.
Hvis klubben har lyst til å gå dukken nå en gang for alle foreslår jeg at vi sparker de som er her og ansetter nye. Jo flere jo bedre.
Ille bra! 
Opprinnelig postet av endre
Og det er en del trenere som er uten jobb om dagen og... Som absolutt kunne gjort en god jobb i klubben, selv med de forutsetningene som allerede er synlige.
Helt enig med deg, men er det noen garanti for at disse er noe bedre enn den vi har fra før? Vil resultatene bli bedre, eller blir det mer kaos?
Ikke vet jeg, men jeg mener først og fremst at laget og stallen er altfor dårlig. Førsteelleveren holder greit nivå, men bredden i stallen er katastrofal dårlig.
Aune er heller ikke verdens beste trener, men god nok for øyeblikket. En ny assistent hadde vært flott, men selv ikke det har vi råd til.
Noen garanti er det vel aldri egentlig. Men nye impulser er jo aldri feil. Det er jo ikke til å stikke under en stol at Aune ikke har verdens av erfaring. Selv om han har fått mye forskjellig erfaring med FFK.
Uten at jeg nødvendigvis vil ha han som trener, så er det jo trenere som Henning Berg etc. tilgjengelige. Som kan sette nye tanker i sving, få frem de sidene vi venter på hos mange.
Sogndal klarte trenerbytte veldig bra, RBK ikke fullt så bra. Og her var merittene ganske klare på forhånd. Det er jo flere eksempler på trenere i TL som ikke har fått til det de har lovt, selv med store ressurser.
Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)
En annen sak er at jeg synes Aune har gjort en god jobb hvis man ser hvilke ressurser han har tilgjengelig og hva han har kostet klubben. En assistenttrener hdde vært sterkt ønskelig, men det tragiske er at vi ikke har penger.
Rykker vi ned nå vil økonomien bli ennå dårligere fordi inntektene vil gå mye ned og da forstår jeg ikke hvordan vi kan komme oss ut av uføret siden vi har store faste kostnader i forbindelse med stadion. Hvis det skulle komme noen snille mennesker og ennå en gang redde oss håper jeg ressursnen blir brukt på spillere og ass-trener og at vi beholder Aune som hovedtrener.
Spørsmålet jeg stiller meg er: Kanskje TFA nå er litt lei selv? Hvor lenge kan han gå på akkord med seg selv,og hele tiden få mindre og mindre midler,slik at han ikke kan utføre sin gjerning-les jobb?
Jeg tror han er 'drita-lei',og jeg vil ikke bli overaska om faktisk TFA trekker seg selv,hvis resultatene uteblir...TFA vil aldri stå i veien for klubben,og jeg er sikker på at han ser sjøl ,når slutt er slutt!!
Jeg kan tenke meg (drømme om) en fremadstormende svensk trener...vi trenger 'attitude',og de svenske trenerne har jeg virkelig virkelig fått sansen for,les Sogndal treneren-Lennartson i Stabæk ifjor osv.
Vi trenger ihvertfall en som kan motivere gutta,til å senke skuldrene,til å ha det gøy ut på banen. Så...den dagen TFA mener han har 'mista' garderoben,da er jeg sikker på at TFA går selv,uten å bli bedt om det..inntill da,sitter han trygt---tror jeg
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25