Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsspekulasjoner / ønsker vinter 2011/2012

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03

Lagt til:

Sæternes klarer jeg ikke å forstå...men dersom Halvorsen kommer på plass og vi får inn noen som kan fylle skoene til Thomassen er jeg plutselig veldig veldig positiv igjen!

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av rødforalltid

Hvorfor skulle Sæternes med spilletid prestere noe særlig dårligere enn f.eks Frode Johnsen?

Fordi Frode Johnsen har kontinuerlig prestert helt frem til dags dato, mens Sæternes falt av for mange år siden. Johnsen har gjort seg fortjent til spilletiden; det har ikke Sæternes.

---------------------------

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av Holters

Fordi Frode Johnsen har kontinuerlig prestert helt frem til dags dato, mens Sæternes falt av for mange år siden. Johnsen har gjort seg fortjent til spilletiden; det har ikke Sæternes.

Sæternes gjorde seg virkelig fortjent til mer spilletid i VIF. Han var en supersub av dimensjoner og hadde vel bedre scoringssnitt iVIF det året, enn Moa!

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til:

Troppen skriker etter spillere, ikke rutine. Knutsen, Ramberg, Holm, Marthinsen, Horn og Tarik er da rutine i massevis. Sæternes i tillegg da så bikker det nesten andre veien. Hussein, Dure og Jabbie er unge men ikke dermed veldig urutinerte. Mulig Sæternes er tiltenkt en spiller/ hjelpetrener rolle. Halvorsen inn og forhåpentligvis en venstreback, så blir det kanskje ikke så galt dette. Synd vi ikke har ett par spillere å fylle på fra katastrofeprosjektet byprosjektet. Hva har egentlig kommet derifra siden Tarik slo igjennom på gamle stadion....

Landslagsspiller

Lagt til:

Jeg er også enig i at jeg ikke helt skjønner bruken av Halvorsen dersom vi ikke skal spille 4-3-3. I en 4-3-3 så holder egentlig heller ikke Tarik - Tveter - Valencia noe tilbake for Halvorsen - Tveter - Tarik. Jeg ser heller ikke for meg Halvorsen i kant på 4-4-2. 

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 09

Lagt til:

Opprinnelig postet av keiko99

slapp av da mann det finnes da mye bedre spillere uten  for norge som er bedre  og yngre en Bengt Sæternes.

Føler at vi ikke leter en gang. Skjønner at  økonomien er dårlig, men har vi leta godt nok ?

Overgangsvinduet er vel stengt utenom i Norge og Sverige, det gjør jo at markedet blir litt mindre. Siden FFK trenger spillere NÅ så må ser de vel Sæternes som en mulig løsning.

Hvis vi nå henter Halvorsen og Sæternes, typisk 4-3-3 spillere, tror dere Aune har tenkt til å bytte formasjon? Vi har en stall som passer bra til 4-3-3!

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av matsinho
Sæternes gjorde seg virkelig fortjent til mer spilletid i VIF. Han var en supersub av dimensjoner og hadde vel bedre scoringssnitt iVIF det året, enn Moa!

Den siste sesongen i VIF scoret han fire mål, samme antall scoret han for Viking i fjor. Til sammenligning: Vidar Martinsen scoret tre mål i fjor.

Moderator

Lagt til:

Opprinnelig postet av Kai Karate
Overgangsvinduet er vel stengt utenom i Norge og Sverige, det gjør jo at markedet blir litt mindre. Siden FFK trenger spillere NÅ så må ser de vel Sæternes som en mulig løsning.

Selv om overgangsvinduet er stengt de fleste land, så betyr ikke det at de ikke kan selge spillere. Det går fint an å hente spillere fra England for eksempel selv om vinduet der stengte for over en måned siden.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av arte et labore

Den siste sesongen i VIF scoret han fire mål, samme antall scoret han for Viking i fjor. Til sammenligning: Vidar Martinsen scoret tre mål i fjor.

Javel, men han hadde 23 mål på 76 kamper. Og de fleste kampene var vel som inbytter.

Moderator

Lagt til:

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Mulig Sæternes er tiltenkt en spiller/ hjelpetrener rolle.

Det er jo en mulighet, siden de jo ennå ikke har fått på plass en assistent til Aune. Det kan jo hende de henter han primært inn som assistent, men likevel fører han opp i spillertroppen i tilfelle. Jeg vil likevel se en litt mer erfaren assistent til Aune, det kan han trenge.

Landslagsspiller

Lagt til:

Sæternes har 116 mål i TL. I dagens situasjon synes jeg ikke det er dumt å si ja til, så sant det ikke koster klubben noe.

Moderator

Lagt til:
Endret:
Endret av: arte et labore

Opprinnelig postet av matsinho
Javel, men han hadde 23 mål på 76 kamper. Og de fleste kampene var vel som inbytter.

Feil.

2008: 21 kamper fra start, 5 som innbytter, 5 mål.
2009: 24 kamper fra start, 4 som innbytter, 11 mål
2010: 3 kamper fra start, 22 som innbytter, 7 mål (stod visst syv på VG, 4 på Wikipedia)

Altså 48 kamper fra start i Enga, 31 som innbytter.

2011: 6 kamper fra start, 15 som innbytter, 4 mål.

Det er altså en god sesong det, og da spilte han på sølvlaget til Vålerenga, laget som var så offensivt anlagt det året at de scoret 69 mål, 11 mer enn seriemester Rosenborg.

---

Det blir veldig rart å bruke penger (lønn) på en som skal komme inn som innbytter egentlig, med mindre han er ungt talent. Jeg tviler på at han kommer til å holde særlig mange kamper fra start i hvert fall.

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:

Er det noe som antyder om det er Jocke/Aune som ønsker Sæternes, eller om det er en lys idé fra Høili? For all del, det er jo flott om han åpner lommeboka, men det er ingen god ting om investorer skal vurdere hvilke spillere klubben har bruk for ...

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson

Ansvarlig redaktør

Lagt til:

Tror du har misforstått her. Vi kan hente spillere fra hele verden frem til 31. mars.

I praksis kan man si at overgangsvinduer gjelder kun for spillere inn - ikke ut. Vi kan altså ikke f.eks. selge til England mens overgangsvinduet er stengt der, men ingenting hindrer oss fra å hente en spiller fra England, så lenge vårt overgangsvindu er åpent.

Ansvarlig redaktør

Lagt til:

Opprinnelig postet av Tøfflus

Er det noe som antyder om det er Jocke/Aune som ønsker Sæternes, eller om det er en lys idé fra Høili? For all del, det er jo flott om han åpner lommeboka, men det er ingen god ting om investorer skal vurdere hvilke spillere klubben har bruk for ...

Virker jo først og frems som et ryktet FB har tatt tak i:

– Hva er din kommentar til at Bengt Sæternes også er aktuell?
– Det har jeg ikke hørt noe om, men i en ideell verden høres det ikke dumt ut, sier Høili.

http://www.f-b.no/ffk/snart-signerer-han-1.7073414

Så kan man spekulere i hvor ryktet kommer fra.

Ansvarlig redaktør

Lagt til:

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Troppen skriker etter spillere, ikke rutine.

Enig.

Har alltid hevdet at "rutine" er den mest overvurderte egenskapen - spesielt siden mange drar en parallell til alder.

Det hele er et spørsmål om kvalitet; enten er man en god spiller, eller så er man ikke.

Og det er først og fremst gode spillere man trenger - ikke rutine.

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til:

En annen sak er at Momo og Ruud-Tveter trenger spilletid, litt rart å hente en 37-åring som ikke har prestert på årevis for å holde de unge trygt plassert på benken.

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 jan 12

Lagt til:

Jeg skrev allerede i januar at jeg ønsket meg Espen Hoff og Bengt Sæternes, så jeg ser positivt på Sæternes. Sæternes er en "dukk opp" type som fort kan garantere for 8-10 mål dersom han får nok spilletid. At han i tillegg har masse rutine tror jeg også bare vil være positivt for Ruud Tveter og Momo, de to er uansett ikke klare til å ta ansvaret som "faste" spisser på dette nivået. Dessuten må vi bare innse at vi ikke har økonomi til å hente noe bedre nå, men vi får inn en kraftspiss med masse rutine og målteft. Som spiller er jeg overhodet ikke skeptisk til Sæternes, men er mer usikker på skadehistorikken hans.

Så nå ser jeg fram til krydrede innlegg fra Halvorsen, tanksenterheadinger fra Sæternes og perler fra Tarik :-))

Lunde

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

hmm merklig VIF kan hente en stopper da som ikke er fra dette landet

eller viking

Neiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii vær snill ikke hent bengt sæternes... husker da vi henta Tegström til FFK...

Håpet er en risiko man må ta.

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til:

At Tegstøm er en av de største katastrofesigneringene vi har gjort er det fler enn meg som mener. Sæternes kan ikke bli likke ille siden det ikke er snakk om overgangsum med mindre han vil få en helt hinsides lønn.

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til:

Siden overgangsmarkedet er åpent i skandinavia, er det ikke noe problem å hente spillere hit. Det er den andre veien det ikke går..

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07

Lagt til:
Endret:
Endret av: hasse33

Synes det er flott av Terje H hvis han spytter inn kroner (nok en gang) for å få på plass forsterkninger og det er vel ingen tvil av Halvorsen er en meget bra forsterkning.

Sæternes tja.......... virker som det er mer uklarheter i den saken, jeg hadde vel i utgangspunktet ønsket meg en spiller som er noen år yngre, men med erfaring, men i disse tider tror jeg det er å bare takke og bukke for det vi får.

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av hasse33

Sæternes tja.......... virker som det er mer uklarheter i den saken, jeg hadde vel i utgangspunktet ønsket meg en spiller som er noen år yngre, men med erfaring, men i disse tider tror jeg det er å bare takke og bukke for det vi får.

Det har du helt rett i.

Vi er ikke i noen posisjon til å klage på at evt Sæternes blir hentet inn. FFK trenger sårt flere spillere, helst 3-4 spillere til. Et par backer og en spiss, og i tillegg Halvorsen som både kan spille ving og spiss. Får vi på plass feks Per Egil Flo (vb), Ole J. Halvorsen og Bengt Sæternes skal vi være strålende fornøyd.

Sæternes kan gjøre nytte for seg en sesong til. Tror også han kan være viktig i gruppa med sin rutine og erfaring.

Forhåpentligvis blir Tarik her hele sesongen, og i tillegg er det vel et håp om at vi kan hente en "Folkets spiller" i sommer.

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09

Lagt til:

Nei Nei ikke noe Sæternes inn! Få inn en Venstreback og Halvorsen så skal man være veldig fornøyd! Når det gjelder Sæternes så er jeg veldig imot grunn av at han evt kan ta plassen ifra tveter noe som jeg mener ville ha vært helt feil! Plus at det virker ulogisk å skulle lønne en som er mer skadet en han spiller og alderen! Skal man først lønne en spiss til så får de hente en yngre! Nei takk til Sæternes! Er en grunn for at han fortsatt ikke har en ny klubb!

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09

Lagt til:

Bra med Halvorsen da! Forsterkning er forsterkning på dette stadiet.

Noen som egentlig vet noe om Sæternes og kontrakten hans med Viking? Er den utgått eller har han noen måneder igjen på den?

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25