12. runde - Start - FFK: Tors 16. Juni 19:00
---------------------------
gazzkammer unt testikkelknauzer
Vi kan hvertfall ikke klage på at det ikke er tenningsnivå blant spillerne med Aune ved roret!
Tenningsnivå er en ting, tåpelige hevnaksjoner noe annet. Askars røde og Thomassens gule var begge konsekvenser av at det kokte i hodet. På den annen side, Raio skulle aldri hatt gult kort. Reprisen viste ganske tydelig at Hoff kastet seg, og det var han som skulle hatt kortet.
Vidar var også heldig. Jeg tror han slapp det andre gule kun fordi hans relativt klønete felling skjedde i en relativt ufarlig posisjon, ute ved sidelinja, med sikring på plass, og fordi han hadde gult fra før. En streng dommer hadde utvilsomt gitt et nytt gult der.
Samtidig var det flere Start-spillere som slapp veldig billig unna. Årst sin albue mot Raio, Mathisens nedkjøring av Tarik bakfra og den taklingen som Askar hevnet seg på, kvalifiserte alle til gult, og det samme gjaldt Kleivens dytting av Thomassen. Det var svakt av dommer å bare gi ett gult i den situasjonen.
Men summa summarum viser vi ikke i nærheten av god nok disiplin, hverken når det gjelder å velge enkle løsninger når vi er presset eller når det gjelder oppførsel. Det første ble kostbart i målprotokollen, det andre blir kostbart i form av nye utestengelser for mange gule kort. Etter 11 serierunder er det to mann som har fem gule kort. Begge spiller for FFK.
Ser man på lagene, topper vi lista for gule kort overlegent, med 28. Nummer to på lista, Vålerenga og Lillestrøm, har begge 20! Vi er også det eneste laget som har to røde kort. Kombinert med en tynn stall tegner dette ikke bra, og slik jeg ser det er det her Aune må ta tak først. Det spillemessige er til tider bra, til tider svakt, slik man forventer av et lag med mange unge spillere. Men disiplinen må rettes opp.
"Football eh? Bloody hell!"
- Sir Alex Ferguson
Opprinnelig postet av Tøfflus
Tenningsnivå er en ting, tåpelige hevnaksjoner noe annet. Askars røde og Thomassens gule var begge konsekvenser av at det kokte i hodet. På den annen side, Raio skulle aldri hatt gult kort. Reprisen viste ganske tydelig at Hoff kastet seg, og det var han som skulle hatt kortet.
Helt enig i dette, men i fjor fikk Aune sitt lag en del pes fordi det ikke var noe vilje og tæl i dem. Det syns jeg absolutt det er i år, og som du sier er det også litt i overkant mye. Men jeg vil heller ha en som går i hundre inn i dueller, enn en som trekker seg unna i enhver situasjon.
Joda, men det er helt tydelig at det er en jobb å gjøre. Noe kan Aune gjøre, men enkelte spillere må rett og slett jobbe med seg selv også.
"Football eh? Bloody hell!"
- Sir Alex Ferguson
Det kommer en analyse fra oss etter hvert også, ting tar bare litt tid. 
http://www.twitter.com/banksy8
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25