Husk meg
Brukernavn
Passord

Tippeligaen 2011

A-lagspiller
Ble medlem: 28 aug 06

Lagt til:

Syntes også dommeren (med armen) gestikulerte tydelig at "jeg kommer til dere" snart.

---------------------------

"Nomen mihi Legio est, quia multi sumus."

- FFK / LFC / Østsiden -

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:
Endret:
Endret av: Tøfflus

Opprinnelig postet av Arte et labore

Ser jo ut som Enga (i hvert fall tre-fire spillere) var på vei til å sette opp mur i går.

Ja, det var dårlig kommunikasjon fra dommeren i det tilfellet. Når regelverket ikke går mer i detalj enn det faktisk gjør, kreves det at dommeren er tydelig.

Skrekkeksempelet (selv om jeg som United-fan syntes det var morsomt) på dårlig kommunikasjon i en frispark-situasjon var vel Manchester Uniteds 2-0-mål mot Tottenham på Old Trafford sist sesong. Nani felles (skulle kanskje vært straffe, men det er ikke poenget). Han selv er sikker på at han skal få straffe, og stopper ballen med hendene i det han faller. Han slipper så ballen, Tottenhams keeper tar den og legger den til rette for å sparke ut. På dette tidspunktet tror alle at Tottenham har fått frispark, på grunn av handsen, men dommer har faktisk latt spillet gå (fordel, da Tottenham uansett hadde fått ballen). Dette har Nani fått med seg, men ikke Gomes. Nani snapper ballen og scorer.

Her dret selvsagt dommeren seg kraftig ut, for selv om man gir fordel må man jo se den an i noen sekunder. Ryker fordelen i samme trekk er det normalt å gå tilbake og dømme frispark likevel.

Nuvel, dette var en digresjon. Poenget mitt var at det er dommerens ansvar å gjøre det tydelig for begge lag hva som skal skje. Inntil dommer har gitt beskjed bør begge lag ta utgangspunkt i at frisparket kan bli tatt når som helst.

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D

Landslagsspiller

Lagt til:

... og Stabæks Pontus Farnerud kan være på vei tilbake til Malmö. Det blir ikke mye igjen av Stabæk nå, dersom Farnerud og Vegard Pål Gunnarsen drar sin kos. Da er det vel kun Knudsen og Skjønsberg igjen av den eldre garde. Attpåtil er Hedenstad også ønsket av blant andre RBK.

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til:

Vålerenga med bud på Páll Gunnarsson, i følge TV 2.

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til:
Endret:
Endret av: Per Egil

Apropos Vålerenga, om de slår ut Mika i morgen får de et ganske heftig kampprogram fremover:

21.07. FC Mika (borte)
25.07. Odd Grenland (hjemme)
28.07. PAOK (borte)
30.07. Molde (borte)
01.08. Liverppol (hjemme)
04.08. PAOK (hjemme)
07.08. Sogndal (hjemme)

Synd vi ikke skal møte dem før i oktober.

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk

Landslagsspiller

Lagt til:

Den treningskampen mot Liverpool må virkelig være innbringende. Sportslig er det jo helt idiotisk for en norsk klubb å legge en treningskamp til 1. august. De ender jo opp med å måtte stille med reservelaget så A-laget skal få restituert seg til kampen mot PAOK.

Denne treningskampen er vel også grunnen til at Molde-VIF spilles fredag 29. juli i stedet for søndag 31. juli (denne hadde vært et naturlig valg som hovedkamp).

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av Knuty

Vålerenga med bud på Páll Gunnarsson, i følge TV 2.

Jeg må si det er godt å være FFK supporter om dagen. Vi henter unge spillere med solid CV, og som med tiden forhåpentligvis blir solgt videre til større klubber. Det var dette TKK prøvde å innføre i klubben - dog noe for brått. Spillere som Hussain og Gamboa har garantert en fremtid i en større klubb om noen sesonger.

3-5millioner på en småtjukk islending på 31år! NEI TAKK! Kanskje han presterer på topp i et par sesonger til, rettferdiggjør på ingen måte en slik sum...

FFK vil svinge i prestasjonene, men akk så fornøyd jeg er med dagens styre, især Jonsson som gjør en formidabel jobb med scouting og kvalitetssikring.

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Fredrikstad tar sølv og opprykk! (2010)
Fredrikstad tar Gull! (2011)

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av bateman

FFK vil svinge i prestasjonene, men akk så fornøyd jeg er med dagens styre, især Jonsson som gjør en formidabel jobb med scouting og kvalitetssikring.

Helt enig! Hvor mange feilkjøp har egentlig Jonsson? Ingen? Tviler nemlig på at det var Jonsson som trakk i trådene når klubben/Høili kastet ut penger på Nordlie, Andersson og Valencia (Sistnevnte har dog vært en smule bedre enn de to første for å si det mildt).

Norges beste sportssjef, uten tvil. Og med Norges beste styreleder over han igjen så skal det mye til at det går galt.

15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 09

Lagt til:

08 drømmer om Brenne

Så de kan bare holde skjeft om å være kjøpe lag Tongue out Fordi de drømmer om å være det Foot in mouth

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: Plankehue

Landslagsspiller

Lagt til:

Landslagsspiller

Lagt til:

Som meldt i RBK-FFK-kamptråden: Tippeligarunden denne helga er utsatt, ny dato fastsettes i løpet av neste uke.

http://www.fotball.no/nff/NFF-nyheter/2011/Fotballkamper-utsatt/

I tillegg til Tippeligaen er rundene i 1. og 2. divisjon også utsatt. Personlig skulle jeg ønske kampene ble spilt, fordi det ville være den beste måten å vise fingeren til det krapylet som står bak denne massakren, men jeg forstår selvsagt avgjørelsen.

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Lagt til:

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk

Landslagsspiller

Lagt til:

Veigar Páll Gunnarsson er i hvert fall enig med RBK om betingelsene, så gjenstår det å se om RBK kan betale hva Stabæk vil ha.

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til:

Stabæk har akseptert bud fra Vålerenga, men spilleren selv skal være enig med Rosenborg, i følge TV2.

Landslagsspiller

Lagt til:

Halvparten av helgens utsatte runde er berammet til 3. og 4. august. Vår kamp mot RBK er blant dem som ikke har fått ny dato ennå, de kommer først når europacup-kvalifiseringen er unnagjort.

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/1-divisjon/artikkel.php?artid=10080900

- Sir Alex Ferguson

A-lagspiller

Ble medlem: 02 apr 03

Lagt til:

Sarpsborg leier Mohammed Ahamed Jama fra TIL resten av sesongen. Så har de skrevet 1,5 års kontrakt med en dansk Jørgensen.

Landslagsspiller

Lagt til:

Jeg vil si som statsmenisteren sa det: Ondskap kan drepe et menneske, men aldri beseire et helt folk

Landslagsspiller

Lagt til:

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av keiko99

Veigar Páll Gunnarsson går til VIF

Merkelig sak, men da vil jeg i hvert fall tro at VIF har gitt opp Borges.

"Hvis kassereren går på kino for klubbens penger, skal han ha en omgang med juling og flyttes ned på B-laget."
Kvikk Frydenbergs lovverk

Landslagsspiller

Lagt til:

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til:
Endret:
Endret av: Arte et labore

Ikke så mye å juble over i dag, bortsett fra at det ser ut som Start og Sarpsborg 08 ligger helt i bunnen etter denne runden.

Teorien om at tretti poeng skal holder er vanntett så langt. Smurfene har 16 poeng på 17 kamper, altså rundt 28 poeng på tertti kamper om det holder helt inn, noe det ser ut som det gjør. Om ikke av smurfene, så et annet lag.

Det høres likevel lite ut at to seire og en uavgjort skal holde på de tretten siste kampene, men det ser nå en gang slik ut foreløpig, og har gjort det hele sesongen.

Ha ha, 2814 tilskuere på kampen. Og de gnålet verre overfor NFF som kun tillot 5000 på kampene. Innse det smurfer, dere har ikke en klubb som byen samles om.

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til:

Jeg banner i kjerka og sier jeg synes synd på S(æsp)p i dag. Å tape 3-0 for Haugesund hjemme er desverre ræva. For å fullføre banninga håper jeg Smurfene overlever så sant det ikke er på bekostning av oss.

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03

Lagt til:
Endret:
Endret av: Arte et labore

Syns faktisk det er herlig å se at de går på en real smell nå. De har hatt flaks, tur og flyten i snart to sesonger nå. Først høstsesongen i 2009, så hele 2010 og starten av 2011.

På tide at supporterne der borte også får smake på virkeligheten og at de faktisk ikke er så fantastiske supportere som de har trodd hele tiden. Det er lett å være høy på pære i medgangstider og si at de støtter laget og at de er fornøyd uansett. Ser jo nå at flere krever forsterkninger eller slutter å bry seg om fotball.

Det blir egentlig en vinn-vinn-situasjon. Enten får vi et heidundrende derby neste år også, eller smurfene rykker ned. Det tredje alternativet håper jeg i hvert fall at vi slipper. Begge rykker ned, eller smurfene overlever, vi ikke.

Mange som stakk også nå før slutt ser jeg. Også nå de kritiserte oss voldsomt for, blant annet under nedrykkskampen i 2009 (dog jeg ikke så mange som stakk selv). Noe som aldri ville ha skjedd hos dem mente dem. Nå er det vel tredje gang at folk strømmer ut av stadion før kampen er ferdig.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

20/02/2026 20:30 | 392cfb88