Hvem vil vi ha ?
Du har dessverre et poeng, Lordofwhat. Når laget bues av banen ved uavgjort til pause, vitner det om at det ikke er rom for feil. På dette punktet må jeg gi Molde-/Sarpeslasken Hoås rett. Og det er klart det blir vanskelig for Aune og Amundsen å ta sjansen på en av unggutta hvis man vet at de får helvete dersom laget ikke herjer. Ja, for å vinne er ikke nok, man må helst trille ball-i-hatt med motstanderne.
---------------------------
"I'll decide when you retire ... "
- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes
ja helst og vinne med en 4-5 mål hver eneste gang de spiller... så kravene er gigantiske og egentlig ikke proposjonelle med det mannskapet vi har (eller noen andre i norge kanskje bortsett fra rbk)
så litt edrulighet i forhold til eget lag hadde nok ikke vi eller klubben tatt skade av ...
gazzkammer unt testikkelknauzer
Opprinnelig postet av ffkmufc
Veit jo det.
Men husker Grønis fikk mye kjeft for at han ikke brukte de samme ungguttene.. De var da i følge noen gode nok for TL.
Nå er de ikke gode nok for adecco..
Jan Rafn er jo ekstremt for bruk av egne unggutter, regna derfor med at vi skulle bruke de i år, framfor å hente eldre spillere utenfra..
Året i adecco skulle jo hjelpe unggutta våre
Ser at du og noen andre har noen meninger om hva jeg mener, står for og gjør i min funksjon i FFK.
Hva legger du i" Jan Rafn er jo ektremt for bruk av egne unggutter" ? Og hvilke unggutter er det du sikter til som Grønis ikke brukte. Det er vel bare Elvestad og Agim av ungguttene som spilte under Grønis, og begge de 2 har dessverre vært veldig utsatt for skader.
Jeg har hele tiden påpekt nødvendigheten av å ha en hospiteringsordning hvor unge spillere kan prøve seg og kjenne på nivået sammen med våre beste spiller (a-laget). Videre så har jeg klare meninger om at dersom FFK i fremtiden skal overleve økonomisk så må vi utvikle egne spillere fremfor å hele tiden hente dyre etablerte spillere utenfra. Samtidig skal vi kunne hente spennende utviklings/salgsobjekter fra andre kontinenter. Dette blandet med etablerte spillere er jeg ganske overbevist om at er veien å gå. Ikke veldig langt fra de tanker og ideer TKK forfektet og ble felt på i FFK.
Men dette er ikke gjort på 1 år. Det er en langsiktig prosess og vi tryller ikke bare frem en hel mengde unge talenter som går rett inn i en a-stall. I år har vi hentet opp 3 spillere fra egen juniorstall og samtidig hentet inn en ung spiller (88 årgang) fra Trosvik. Det er bra det sett i lys av at i FFK så har det i mange år vært lite fokus på forvaltning av de talentene som kommer opp.
Spilletid for disse har vært variabel og det har jeg meninger om. Men de holder jeg faktisk for meg selv så lenge jeg har en sønn som spiller. ( Simen har forresten fått veldig mye spilletid, noe jeg har registrert at du ikke er like glad for, men det respekterer jeg)
Jeg blander meg ALDRI opp i hverken laguttak eller bruk (ikke bruk) av unge spillere. Noen her inne har til og med hevdet at TFA bruker Simen fordi han er redd for meg :)
Anne sier det er 3 viktige elementer som er viktig for å utvikle spillere. (Talent,Spilletid,Tillit). Det støtter jeg 100%. Skal man utvikle spillere så må de faktisk få prøve seg. Og man må få lov å feile uten at man blir kritisert og buet på av eget publikum. Det er flere spillere gjennom tiden som har mistet mye selvtillit på både gamle og nye stadion.
Men kriteriet for å spille skal selvfølgelig ikke være at man er ung.
Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.
At du brenner for unge fotballspillere er vel ikke noe jeg mener. Det er noe du selv har sagt, derfor jeg skrev det.
Og det er flott det. Må ikke ta alt negativt vettu 
At du brenner for unge fotballspillere er vel ikke noe jeg mener. Det er noe du selv har sagt, derfor jeg skrev det.
Og det er flott det. Må ikke ta alt negativt vettu
Jeg tar det ikke negativt, men når du skriver at jeg er ekstremt opptatt av bruk av egne unggutter så regner jeg med at du mener på A-laget.
Og jeg kan vel ikke huske at jeg har "krevd" det noen steder.
Og hvis du tror jeg tar alt negativt så kjenner du meg dårlig 
Jeg kjenner deg dårlig ja 
Lykke til med serieavsluttningen!
Jeg trur vi er avhengig av å rykke opp, men trur du kjenner situasjonen bedre enn meg!
Hva er tingen med Anne og Staw..?
Hver jævla gang Lasse Staw blir nevnt, så er " Anne" på pletten...Hmmmmm!!!!
You`ll never walk alone...
Jeg kjenner nok litt mer til tingenes tilstand ja, og skjønner selvfølgelig frustrasjonen fra dere som savner info.
Men jeg føler at vi er riktig vei økonomisk og kjenner meg ikke igjen i svartmalinga her inne. FFK kommer ikke til å gå konk hvis vi ikke rykker opp. Og vi sitter ikke livredde på styrerommet uten handlingskraft.
"Liksomkosten" som Svein J ble omtalt som gjør en enorm jobb for FFK. Han jobber minst 60 timer i uken for FFK uten fem øre i betaling. Vi er et godt team i styret som klarer å holde det meste som skjer innenfor styrets fire vegger.
Og jeg ønsker deg og alle andre lykke til med innspurten. Håper det er årets siste kamp imorgen 
Hvis ikke så er jeg klar for videre støtte til laget i mitt hjerte.
Jeg vil bare si at jeg personlig er veldig fornøyd med hvordan vi har utviklet oss som klubb siden katastrofeåret. Det er klart det er mye å jobbe med, men jeg kjenner meg dårlig igjen i all svartmalinga som foregår både her og andre steder. Det er ingen tvil om at vi har et apparat som gjør det de kan for å gjenreise vår stolte fotballklubb. Folk elsker å kritisere, mens det er forsvinnende få som gir ros hvor det er fortjent.
Svaberget for alltid!
Mulig jeg ikke har peiling .men....er det ikke sånn at disse ung gutta......hvis de skal ha noe i Adeco å gjøre...må de ikke da prestere i 3 div?Veit jo det.
Men husker Grønis fikk mye kjeft for at han ikke brukte de samme ungguttene.. De var da i følge noen gode nok for TL.
Nå er de ikke gode nok for adecco..
Jan Rafn er jo ekstremt for bruk av egne unggutter, regna derfor med at vi skulle bruke de i år, framfor å hente eldre spillere utenfra..
Året i adecco skulle jo hjelpe unggutta våre
Jeg mener at en spiller som Odi,skulle bøtta inn mål i den divisjonen,da kunne han kanskje prestert bedre i Adeco også.
Altså: det å 'skrike' etter ung gutta hele tiden blir litt feil når de faller igjennom i 3 div. Da trenger de mest sansynelig 1 eller 2 år til,som 'ung og lovende',for ingen sier at vi IKKE har talenter. Eksempelet er Simen som virkelig har prestert kanon bra iår,og er etter min mening en av topp 3 spillere iårets sessong.
Altså: det å 'skrike' etter ung gutta hele tiden blir litt feil når de faller igjennom i 3 div. Da trenger de mest sansynelig 1 eller 2 år til,som 'ung og lovende',for ingen sier at vi IKKE har talenter. Eksempelet er Simen som virkelig har prestert kanon bra iår,og er etter min mening en av topp 3 spillere iårets sessong.
En klassisk misforståelse er at spillere aldri får sjangsen, når de aldri spiller TV kampen på NRK. De spiller gjerne hver uke i 3. divisjon, der er det fullt mulig å ta seg en tur for de som er interessert..
Svaberget for alltid!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25