Slaget om Østfold - Søn. 15. august kl. 16:00
---------------------------
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!
Opprinnelig postet av Lemmy
Først av alt vil jeg starte med å rose Celso Borges. (...)
Dommeren i dag var sjokkerende svak. (...)
Takk, Celso Borges, for at du klarer å vise frustrasjon! (...)
Det har gått en del timer siden kampslutt, men jeg merker at pulsen stiger betraktelig når jeg skriver om dommeren. Sjelden jeg kritiserer dommere, men i dag var han rett og slett ræva. (...)
Spillerne skal hvertfall ha ros for en meget bra innstilling. (...)
Jeg er en stor kritiker av Vidar Martinsen, men i dag fortjener han ros! (...)
(og resten av innlegget)
Jeg trur jaggu jeg er enig i hvert eneste lille ord!
Hater hat!
Leser mye jeg er enig i her, men må komme med noen egne synspunkter. Spesielt hva angår Gamboa. Stort sett hver eneste gang Ophaug har ballen står Gamboa og småhopper med hånda i været, og peker hvor han vil ha den. Hver forbannede gang spiller Ophaug på den andre siden av banen eller til Herr Fomlesen. Hvis noen på FFK hadde tatt seg bryet med å sette seg inn i Gamboas løpemønster tror jeg vi ville sett mye morsomt fra ham. Han er god med ballen i bena! Også helt enig i de som sier at det er påfallende at en Costaricaner og en brasilianer er de som har hjerte for klubben. Herr Fomlesen prøver å fremstå som hovmester men har ferdigheter som en åtteåring. Gang på gang kjemper han til seg ballen (skal ha skryt for det!) før han legger den RETT i bena på en motspiller. Utrolig frustrerende å se på! Som mot Strømmen fikk jeg inntrykk av at vi gir fra oss midtbanen utover i kampen fordi Herr Fomlesen ikke holder mål, og da starter den lettleste pumpinga av baller med snø på. Der har 08 altfor god backlinje til at det fungerer. Forøvrig en helvetes arveidsinnsats av Rafn - hele kampen - og synes han var FFK's beste. Når jeg tenker meg om kan han meget vel legges til de som har hjerte i denne kampen.
OT: Så at innlegget mitt havner under Magnum's - er ikke det fine singaturer sånn under hverandre? :) :)
-Elsker alle-
Opprinnelig postet av foyn
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Etter min mening er det kun Hoås som holder det nivået du beskriver(altså tilnærmet TL nivå. De øvrige er navn "ingen i fotballnorge" har hørt om. Dette ser jo ikke veldig skremmende ut på papir, men som jeg skrev. Det er ikke på papiret fotballkamper avgjøres.berat jusufi er høyrebeint, men spiller venstreback. Hvis du etter dagens kamp og de foregående matchene i årets liga, mener at vidar martinsen er en bedre spiller på back-plass, så vil jeg foreslå et nick-skifte
Vidar er en ok midtstopper som blir satt til å spille høyre back. Defensivt klarer han seg med innsats og fart, men har ingen ting å bidra med offensivt. Ellers synes jeg kampen bekreftet min påstand, med unntak av at Hoås ikke var spesielt god. I det hele tatt var både angrepet og midtbanen til S08 helt dødt, mens alle forsvarspillerne spilte som Piroija på en dårlig dag(dvs måk å mæl) som han har hatt en del av i det siste.
Ikke at FFK skapte all verden offensivt heller. Som jeg også beskrev før kampen så virket det som frykten for å tape var større en lysten på å vinne. De følte nok i høyeste grad presset.
Det offensive spillet til Sarpsborg var bortimot årsverste i går; om det var FFK eller andre årsaker som bidro til det er vanskelig å si, men det holdt da ihvertfall til 1 poeng og begrense det til 3-4 målsjanser igjen.. Hvis du sammenligner Kjetil Berge med Raio Piroja så er det egentlig vanskelig å føre noen særlig diskusjon..Opprinnelig postet av foyn
Etter min mening er det kun Hoås som holder det nivået du beskriver(altså tilnærmet TL nivå. De øvrige er navn "ingen i fotballnorge" har hørt om. Dette ser jo ikke veldig skremmende ut på papir, men som jeg skrev. Det er ikke på papiret fotballkamper avgjøres.berat jusufi er høyrebeint, men spiller venstreback. Hvis du etter dagens kamp og de foregående matchene i årets liga, mener at vidar martinsen er en bedre spiller på back-plass, så vil jeg foreslå et nick-skifte
Vidar er en ok midtstopper som blir satt til å spille høyre back. Defensivt klarer han seg med innsats og fart, men har ingen ting å bidra med offensivt. Ellers synes jeg kampen bekreftet min påstand, med unntak av at Hoås ikke var spesielt god. I det hele tatt var både angrepet og midtbanen til S08 helt dødt, mens alle forsvarspillerne spilte som Piroija på en dårlig dag(dvs måk å mæl) som han har hatt en del av i det siste.
Ikke at FFK skapte all verden offensivt heller. Som jeg også beskrev før kampen så virket det som frykten for å tape var større en lysten på å vinne. De følte nok i høyeste grad presset.
Det offensive spillet til Sarpsborg var bortimot årsverste i går; om det var FFK eller andre årsaker som bidro til det er vanskelig å si, men det holdt da ihvertfall til 1 poeng og begrense det til 3-4 målsjanser igjen.. Hvis du sammenligner Kjetil Berge med Raio Piroja så er det egentlig vanskelig å føre noen særlig diskusjon..
Nå har jeg aldri hørt om Kjetil Berge (var det en som spilte i går?), men syntes S08 forsvaret hadde svært liten ro med ballen.
Det offensive spillet til Sarpsborg var bortimot årsverste i går; om det var FFK eller andre årsaker som bidro til det er vanskelig å si, men det holdt da ihvertfall til 1 poeng og begrense det til 3-4 målsjanser igjen.. Hvis du sammenligner Kjetil Berge med Raio Piroja så er det egentlig vanskelig å føre noen særlig diskusjon..
Nå har jeg aldri hørt om Kjetil Berge (var det en som spilte i går?), men syntes S08 forsvaret hadde svært liten ro med ballen.
Vanskelig å si om du fleiper, men jeg foreslår vi setter strek for denne diskusjonen her
Opprinnelig postet av Ido Form Klyster
OT: Så at innlegget mitt havner under Magnum's - er ikke det fine singaturer sånn under hverandre? :) :)
Jaggu! 
Hater hat!
Tegstrøm ble nok satt inn på for å få laget flyttet fremover. Han er god til å holde på ballen og jeg synes han gjorde en bra innsats igår.
Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!
Når du skriver som du skriver om Sarpsborg 08 "kanogvetalt" er det vanskelig å ta dine vurderinger om laget særlig høytidelig. Kjetil Berge er garantert blant topp 5 midtstoppere i ligaen.
Du skriver at kun Hoås holder TL-nivå. Hvordan vet du det når du ikke har hørt om Berge engang? Du følger jo ikke med på laget, men skriver bastant at ingen holder mål. Merkelige uttalelser.
Opprinnelig postet av Husgutt
Tegstrøm ble nok satt inn på for å få laget flyttet fremover. Han er god til å holde på ballen og jeg synes han gjorde en bra innsats igår.
Jeg synstes det var veldig synd da Tegan ble skadet, for han hadde vist betydelig framgang og hadde noe på gang. Håper han kommer seg dit fort som mulig...
To Telos Arheezee Torah
-Elsker alle-
Men det er alltid noen som skal finne synderbukker vetu 
Opprinnelig postet av Bærra
Tror ikke pipekonserten hadde noe med at Tegstrøm kom inn. Det hadde med at Gamboa ble tatt av. Nå sies det jo i etterkant at han var sliten å det var kanskje greit, men at Askar, Valencia og ikke minst Rafn får spille så mye er for meg en gåte!
Helt klart. Pipingen var jo sterkest på "folketribunen", hvor det garantert var mange som ikke visste hvem som skulle inn engang før det ble annonsert. Pipekonserten kom spontant i det folk hørte at det var Gamboa som skulle ut. Forsåvidt forståelig, for han ga virkelig jernet - synd han ble brukt så og si ingenting i andre omgang, han hadde jo ofte en kvart bane for seg selv ute på høyresiden. Synd at den sentrale midtbanen spilte med skylapper en stund.
"I'll decide when you retire ... "
- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes
Studerte Gamboa i hele første omgang. Trodde ikke det var p.g.a. dårlig pust han ble tatt ut, men at han ikke fikk neo særlig til. Ja, han fikk lite baller å jobbe med i første. MEN; når han først fikk dem så var det jo ikke noe gnist til å utfordre selv. Føler man at man får lite baller å jobbe med, hvorfor sende alle baller man får tilbake i midten igjen da?
Regnet med at Aune ville be han om å "melde seg" soe mer på etter pausen, er det noe vi mangler i angrepet så er det kvalitet, initiativ og målbevissthet. Syens han fikk til noe mer i 2. omgang.
Synes forøvrig at "folketribunen" bommer stort når de piper ved hans bytte. Folk har så mye meninger og så lite kunnskap at man blir helt matt. Skjerpings!
For meg kan denne kampen oppsummeres slik:
Defensiv taktikk = årsbeste
Innstillingen til spillerne = svært god
Offensive kvaliteter = mangler Ringberg-typen, Sparta08' s primærmål var jo også å forsvare seg. Mangler bevissthet rundt hva man skal gjøre.
Maselin = fremsto trygg
Opprinnelig postet av Plankehue
Opprinnelig postet av Patrioten
Øivind Hoås: -FFK går rett opp!
Øivind Hoås står innskrevet i FFKs historiebøker som den siste som scoret på den gamle stadion og den første som scoret på den nye. Søndag er han tilbake i jakten på mer nettsus.
Virker for meg at mr snublehoås er forsatt bærer nag til FFK.
Ha gjentar seg at man får sjangser i særp og det gjorde han ikke Fredrikstad. GET OVER IT!!!
han er en addeco spiller og er for dårlig for tippeligaen.
God jul
http://vglive.no/#eliteguiden=s-borsen-sid-574
Opprinnelig postet av Plankehue
Opprinnelig postet av Patrioten
Øivind Hoås: -FFK går rett opp!
Øivind Hoås står innskrevet i FFKs historiebøker som den siste som scoret på den gamle stadion og den første som scoret på den nye. Søndag er han tilbake i jakten på mer nettsus.
Virker for meg at mr snublehoås er forsatt bærer nag til FFK.
Ha gjentar seg at man får sjangser i særp og det gjorde han ikke Fredrikstad. GET OVER IT!!!
han er en addeco spiller og er for dårlig for tippeligaen.
God jul
http://vglive.no/#eliteguiden=s-borsen-sid-574
Hi Hi. Dere får suge på karamellen så lenge den varer. Tror ærlig talt ikke Hoås hadde hatt fast plass på noe annet TL lag. Muligens Sogndal da.
Hoås er en slepen tekniker, og er skummel. Det han viste i går var bra det, men holder det mot Lillestrøm, Rosenborg, Brann, Viking o
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
15.05.2010
24.08.2010 kom du ut og ville se verden :)
Jeg mener selv og trur det er flere som mener dette.
At hoås kommer aldri til å bli god i våre øyne. Vi husker han som den lange klumsen som tråkket på ballen når han greide å dribble seg inn på 16 meteren. har ikke i mot kællen, men kommer aldri til og innrøme eller godta at han er god.
Scorte heller ikke mye mål og fikk det aldri til i FFK.
Men jeg trøster meg med en ting, klubben hadde ikke hatt tid til å vente i 4 år på at han skal bli habil TL spiller.
Men vi får se hva han får til. MANGE KAMPÆR IGJEN
Hi Hi. Dere får suge på karamellen så lenge den varer. Tror ærlig talt ikke Hoås hadde hatt fast plass på noe annet TL lag. Muligens Sogndal da.
Deg om det. "Eksperten" på de blåhvite.
Sånn som Hoås spiller nå er han mange klasser bedre enn feks en Tor Hogne Aarøy som ble tatt ut på landslaget i fjor. Jeg er faktisk villig til å vedde en god del på at Hoås blir tatt ut på landslaget snart hvis han fortsetter dette spillet.
Uvurderlig for Sarpsborg, og mer enn god nok for mange andre lag.
Hoås er mye bedre nå enn da han var i FFK.
Min mening er at Hoås ble brukt helt feil i FFK,da under Drillo.. I en 4-5-1,så ble han vel brukt som en venstrekant,et lite håp fra Drillo om å klone Jostein Flo!
Nei gett.. Ikke morro å si det,men all ære til Sarp og Roar som bruker han riktig..
FFK,klubben i mitt hjerte :-)
Nå fikk jeg ikke sett mye av kampen, men var han virkelig så god? Eller er det meste bare opphauset av media? På høydepunktene har han en god passning.
Rundens lag og hele pakka. På en spiss som ikke scoret, i 1-0 seier hjemme mot seriens antatt dårligste lag.
Landslaget neste?
Opprinnelig postet av Plankekæll
Sånn som Hoås spiller nå er han mange klasser bedre enn feks en Tor Hogne Aarøy som ble tatt ut på landslaget i fjor. Jeg er faktisk villig til å vedde en god del på at Hoås blir tatt ut på landslaget snart hvis han fortsetter dette spillet.
Uvurderlig for Sarpsborg, og mer enn god nok for mange andre lag.
Hoås er mye bedre nå enn da han var i FFK.
Hoås ble brukt feil i FFK, og han ble samtidig behandlet stygt av publikum.
Hadde sansen for ham i FFK og har sansen for ham i S08.
Drillo ser etter spissferdigheter og tar ut spillere etter det.
Som deg er jeg ikke overrasket om Hoås tas ut på landslaget iløpet av året om han fortsetter som nå.
Større under enn det har skjedd i forhold til uttak på landslaget. Kanskje derfor BH Riise spiller , uten at jeg forstår så mye av akkurat det...
Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25