Kamptråd: Strømmen - FFK: Søn 08. Aug 18:00
Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av Marie
Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av Plankekæll
Han kunne i hvertfall tatt et av målene. I tillegg holdt han på å drite seg ut igjen, slik han har gjort med å ta ballen utenfor 16.meteren. Eller han gjorde det. Han tar ballen like utenfor feltet! Dommer overser derimot hendelsen, og han tar med seg ballen inn i feltet igjen...Opprinnelig postet av Patrioten
Lasse var heller all verden i dag, det var svakt å slippe inn tre mål på 45. minutter. Når synes jeg det er på tide å bytte keeper.Å skylde på keeperen etter dette er totalt skivebom hvertfall.
Så du på kampen i det hele tatt???
FFK kunne hatt Iker Casillas i mål i dag. Vi hadde fortsatt tapt kampen.
"Han kunne hvertfall tatt et av målene". Hvis du kommer med en sånn påstand, får du begrunne den også? Jeg er også spent på hvem du har tenkt til å sette i mål i stedet for Lasse.
Synes bare han så pasiv ut .
Vi har jo en resvervekeeper har vi ikke det?
Masalin spiller ikke for 2. laget, så regner ikke med at han er klar.
Så han passiv ut?? Hehe. Det var utfyllende og flott. Når motstanderen får fyre løs fra 4-5 meter på blank kasse er det jaggu ikke lett å være keeper. Det er lettere å redde straffer.
Nå må du gi deg med å prøve å finne feil hos den mannen hele tiden. Slik jeg ser det stod han en bra kamp. De tre målene får noen andre ta på sin kappe. At han muligens tok en ball utenfor får så være, dommeren og linjedommeren mente at han ikke var utenfor.
Har sett mer på kampen nå og må beklage meg, jeg var for rask til å dømme han, dere har rett, han kunne ikke tatt noen målene. Irritasjonen min over tapet gikk desverre utover Lasse, måtte liksom finne meg en skyteskive. Men, det var nok flere som var dårligere enn, forsvaret blant annet.Opprinnelig postet av Patrioten
Han kunne i hvertfall tatt et av målene. I tillegg holdt han på å drite seg ut igjen, slik han har gjort med å ta ballen utenfor 16.meteren. Eller han gjorde det. Han tar ballen like utenfor feltet! Dommer overser derimot hendelsen, og han tar med seg ballen inn i feltet igjen...Opprinnelig postet av Patrioten
Lasse var heller all verden i dag, det var svakt å slippe inn tre mål på 45. minutter. Når synes jeg det er på tide å bytte keeper.Å skylde på keeperen etter dette er totalt skivebom hvertfall.
Så du på kampen i det hele tatt???
FFK kunne hatt Iker Casillas i mål i dag. Vi hadde fortsatt tapt kampen.
Uansett prøver du å gjøre Lasse til syndebukk her. Han var sjanseløs på alle målene, enten du vil eller ikke.
Skyld heller på det patetiske forsvarsspillet både forsvarsrekka og midtbanen presterer i andre omgang. Det er de som fortjener slakt, ikke en "stakkars" keeper som er helt sjanseløs bak der.
Kanskje dette tapet lå i kortene, siden vi slet mot Moss og fort kunne tapt der .Og denne kampen mot Strømmen, hvor de ikke har tapt på hjemmebane i år. Kanskje det ikke var så overraskende likevel?
Den er grei. Les også dette:
Tar den.
Strømmen er et lag vi enkelt og greit skal knuse. Moss er også et lag vi skulle feiet av banen og vunnet mot.
Uansett om Strømmen ikke har tapt på hjemmebane er FFK et mye bedre lag enn dem. Vi burde drept denne kampen i 2. omgang, istedet slutter vi å spille fotball.
Nei, uansett historie - vi skal bare ikke tape mot lag som Strømmen og Moss.
Mot Moss var det marginer, mot Strømmen var det innsats som manglet. Det siste er mye verre. Dårlig innsats er det verste jeg ser, og denne kampen + dette resultatet gjør meg rett og slett frustrert og drit forbanna. 
2. omgangen i dag var utvilsomt årets mest frustrerende. Etter en grei 1. omgang blir vi store på det, og tror vi skal kunne spasere inn en seier mot lille Strømmen.
DET FUNKER IKKE!!!!!!!!
Eneste vi kan håpe på nå er at vi er mer revansjesugne til helgen, kjipt at det er landslags samlinger til uka..
---------------------------
Svaberget for alltid!
Strømmen er et lag vi enkelt og greit skal knuse. Moss er også et lag vi skulle feiet av banen og vunnet mot.
Helt enig, men den store forskjellen på de to kampene er at mot Moss var vi uheldige (eller kanskje heller ineffektive) og burde vunnet. I kveld vant Strømmen helt fortjent. Selv i første omgang var det javnt, og 2-0 var flatterende for oss.
I andre omgang slo en eller annen av lyset, mens Strømmen tok seg sammen og kjempet som løver.
Bjørn Jervell Hansen
Opprinnelig postet av FFKgutt1
Vi går til pause med 0 - 2 ledelse og styrer kampen, kommer ut i 2 omgang og detter helt sammen. De scorer to enkle mål og klarer å også ta ledelsen. Hvor var forsvaret i de situasjonene? Hva driver Lasse med for tiden? Mattias Andersson? Neste kamp håper jeg at Rafn starter istedet for Andersson...
Jeg føler faktisk for å ta Andersson litt i forsvar i dag, for i første omgang synes jeg faktisk han jobba ganske bra både offensivt og defensivt. I andre er han elendig, men det er han jo heller ikke alene om i dag...
Bjørn Jervell Hansen
Kortslutning og helt mørkt for FFK, når Strømmen gikk i dag. FB bruker vel noe sånt til morgendagens avis.
cupmester 06, uten tromme
Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si om 2. omgangen, men jeg synes vi ikke skal skylde på Lasse. Om en uke er i kun et poeng foran Særp og vil få en forferdelig vanskelig høst med en rekke vanskelige bortekamper. Til dere som sa at "vi skal ta et år i Adeccoen" så håper jeg der nå ser hvor vanskelig dette er. Jeg minner om at sist gang vi rykket ned tok det 18 år å komme tilbake.
Dette var ganske enkelt en pinlig og dels skremmende affære. I 1. omgang er vi effektive og scorer to mål på strategisk viktige tidspunkter; tidlig i kampen og på overtid. Strømmen virker ganske tafatte, er stresset og slår for det meste langt i håp om å vinne andreballer. Men FFK ser ut til å ha solid kontroll bakover, og med effektivitet i angrep leder vi 2-0 til pause. Det ser ut som vi har fullstendig kontroll og kampen er avgjort. Problemet er bare at FFK-spillerne tydeligvis gikk ut til 2. omgang med de samme tankene, og det er i beste fall ekstremt uprofesjonelt og en mental kollektiv svakhet ved laget som er smått skremmende.
FFK er utvilsomt et veldig mye bedre fotballag enn Strømmen. Med tomålsledelse til pause, er det derfor kun innsats/mental innstilling som gjør at vi til slutt taper kampen og dummer oss ut.
Alle lag går på feilskjær en gang i mellom, men dette var på ingen måte et "akseptabelt" feilskjær.
Skylden må naturligvis deles mellom spillere og lagledelse. Jeg stiller i den anledning noen kritiske spørsmål til Aunes disposisjoner underveis. Det fremgår tidlig i 2. omgang at vi sliter veldig på sentral midtbane, hvor Joachim Thomassen er under pari og Hans Erik Ramberg presterer årsverste. Det er ingen dynamikk i spillet, balltapene florerer og verken Ramberg eller Thomassen greier å spille opp kantene og midtspiss. Spesielt Ramberg mister ballen gang på gang i farlig rom, helt unødvendig grunnet slurv, og gir Strømmen overgangsmuligheter som de også utnytter til å lage mål. Likevel velger Aune å spille i ca. 80 minutter før det gjøres endringer sentralt, og det er vår totale mangel på aggressivitet og dagsform på sentral midtbane at vi taper kampen. At Mathias Andersson aldri er mentalt til stede, og Amin Askar fortsetter å underprestere, hjelper heller ikke.
Så til slutt det virkelig positive; Christian Gamboa. En klassespiller om man skal dømme etter én match. På et veldig vanskelig underlag (har han i det hele tatt spilt på kunstgress tidligere?) er han vår soleklart beste spiller og viser sitt nivå og register tidlig i kampen. God teknikk, smidig med sterk balanse, hurtig, presise pasninger, innsats og ikke minst nydelige innlegg og dødballer. Jeg har sjeldent sett en mer lovende debut i FFK-drakt, og en bortimot komplett spiller. Det er selvsagt tidlig (jeg husker også at Abgar Barsom var lysende i sin debut og første kamper...), men dette var veldig lovende.
Men også her et hjertesukk rettet mot trenerbenken. Ok, det er greit at Gamboa kanskje ikke har så mye kamptrening og man antok at han ikke ville holde 90 minutter. Men når han likevel presterer som en av våre beste til langt ut i kampen, hvorfor da bytte ham ut? Når spillere som Andersson, Askar og Ramberg får spille? Jeg forstår det ikke (tar forbehold om at Gamboa selv ba om bytte, men det så ikke slik ut fra tribunehold).
Lala hadde forresten et skuf fende innhopp i dag, og et langt skritt tilbake fra sist. Gjorde en del merkelig.
Også synd med Wallace som virker å være i form. Heldigvis så det ikke veldig alvorlig ut. Er imidlertid undrende til at Aune lot han være på banen såpass lenge etter at han signaliserte bytte. Isteden for å sette inn Shabani direkte og la Shabani spille seg varm, lar han altså en halvskadet spiller fortsette i 10-15 minutter. Hva om vi hadde fått et baklengsmål som resultat av at vi hadde en halvskadet venstreback på banen som ikke kunne gi 100 prosent? Synes det var feil prioritering/sjansespill å drøye så lenge med byttet. Tror Wallace signaliserte til benken 4-5 ganger at han ville bytte, mens Aune bryskt vinket ham tilbake til spill, hvorpå Wallace til slutt virket irritert (forståelig nok).
Jaja. Nå er det bare å se frem til Sarpsborg-kampen på søndag... Vil da se et offensivt FFK i 4-4-2 med Gamboa og Wallace som vingbacker, forhåpentligvis Valencia tilbake på kant, og Tegstrøm som superinnbytter. Akkurat nå klør jeg meg mest i hodet over hvem som skal være spisspartner med Borges. Verken Andersson, Tegan eller Askar virker å være i slag til den rollen for øyeblikket. Skal vi la Mulac få sjansen fra start?
OBS! Ser nå at innlegget ble litt vel langt. Beklager dette....
Kanskje vi skulle få et rent Costa-Rica lag og få Bolanos som spiss?

Det som jeg blir skremt av er alt det små spillet bak i våres forsvar plus vi mangler virkelig en som kan styre midtbanen.
Aune hva var det du sa til spillerne i pausa??For 1 omgang spilte vi bra og andre omgang?Hva skal man si,man blir ikke sinna men nok en gang veldig VELDIG skuffet.Og det byttet med å ta ut shabani og setta inn en defansiv midtbane spiller og putte thamassen på venstre kant når vi har 2 spisser på benken?Vi trengte mål!Nå er det vell oxo på tide å hel la de unge spissene få spille på topp med borges en å bruke askar der?Askar er flanke spiller!Nei både Aune og spillerne må gå i seg selv mye nå.
You'll Never Walk Alone
Jeg har lese og skrive vansker.Derfor vil det være endel skrive feil på ting jeg skriver.Sorry
hvorfor spiller ikke simen Rafn lenger ?
etter at raio sa: "her har vi en ny tarik" (så vips ut på benken)
hvorfor gir han Mattias Andersson tilit ? ( Den gutten beviser at han er best når han kommer fra benken)
hva med odi og dino ?
jeg stusser litt på valga treneren gjør, for han sier: jeg tar ut dem som er best på trening og det er ikke så lenge siden jeg husker Mattias Andersson sa: jeg hviler på trening så jeg er klar til kamp eller noe i den banen..
Ja treneren har ett problem med og ta ut ett lag siden vi har så mange spillere nå, men så vanskelig kan det vel neppe være
Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D
Opprinnelig postet av keiko99
hvorfor spiller ikke simen Rafn lenger ?
Simen er på landslagssamling. Forøvrig syns jeg det var riktig lag som stilte på banen fra start i dag. Uenig i valgene underveis i kampen, men startoppstillingen synes jeg var helt korrekt.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Mener jeg har sett denne utviklingen før (med andre spillere/annen ledelse etc)....FFK-spillere som tar ting for gitt og taper kamper som de så absolutt burde ha vunnet. Jeg vil si det er typisk Fredrikstad FotballKlubb!.
Som sagt før i denne tråden virker spillerne lite profesjonelle. Et topplag lar ikke en 2-0 ledelse gå i dass, ikke PÅ DENNE MÅTEN. Jeg kan ikke se andre muligheter (akkurat nå) enn at dette sitter på det mentale plan. Kan dette har røtter lenger opp i systemet?
Å ha gode holdninger er alfa og omega for både å kunne gjøre en god jobb, for gjensidig respekt overfor kollegaer/klubb og ikke minst seg selv! Spillerne BØR HA såpass verdighet/selvrespekt at man ikke bør være bekjent av slik slett insats som vist idag...
Stiller meg forøvrig i kø hva gjelder disponeringen av taktikk/valg av trenerteamet underveis...
Gode lag pleier å slå tilbake, la oss håpe FFK viser seg som nettopp dette den 15/8!!
Nå skal jeg legge meg, litt synd jeg ikke skrev innlegget tidligere da jeg tror jeg nå vil slite med søvnen. Ingen er perfekte...:-p
PS: jeg skal ikke la min frustrasjon gå utover enkeltspillere denne gangen...men fanden skal vite at jeg ikke syns alle er verdige drakta. Nok om det.....makan til ustabilitet!!!
Svikere henrettes, so justice for all...
*Ultras Liberi*
Opprinnelig postet av Costanza
Helt enig! Her tror jeg 99% av forklaringen ligger, i hodet på spillerne. Innstilling og profesjonalitet!Problemet er bare at FFK-spillerne tydeligvis gikk ut til 2. omgang med de samme tankene, og det er i beste fall ekstremt uprofesjonelt og en mental kollektiv svakhet ved laget som er smått skremmende.
FFK er utvilsomt et veldig mye bedre fotballag enn Strømmen. Med tomålsledelse til pause, er det derfor kun innsats/mental innstilling som gjør at vi til slutt taper kampen og dummer oss ut.
Når vi ser på stallen som spilt i går: 2 U21 landslagsspillere, 2 Costaricanske landslagsspillere, Estlands beste spiller, en brasiliansk venstreback i toppklasse og en som har spilt med Kluivert i Ajax (selvom det er noen år tilbake). Allikevel klarer vi å kjøre til en bane gjemt langt inni bushen ved Lillestrøm å tape. Det kan bare tyde på slett innsats det, noe som er forferdelig irritterende!
Er forøvrig mektig imoponert over Borges som gidder i det hele tatt, men det er en annen historie.
Jeg føler faktisk for å ta Andersson litt i forsvar i dag, for i første omgang synes jeg faktisk han jobba ganske bra både offensivt og defensivt. I andre er han elendig, men det er han jo heller ikke alene om i dag...
[/quote]
Andersson leverer også en meget svak førsteomgang. Han er grusom gjennom hele kampen. Det må være demotiverende for de andre spillerne å spille på lag med denne 70%-spilleren. Han virke arrogant, lat og fullstendig likegyldig for det som skjer på banen. En tvers i gjennom møkkaspiller. Han kan muligens være innbytter de siste 15 min, men en hel kamp bør denne latsabben holdes unna. Han må bli benka til neste kamp. Ellers så virket Thommasen utolig lat i går også. Luktet aldri ballen, og var veik. Ramberg og Askar manglet rett og slett ferdigheter.
Men denne Andersson får meg nesten til å eksplodere.
Whiskeypætt med dusk
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25