Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Freddy trekker seg?

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:

Det hjelper ikke å spille gode kamper, så lenge seirene uteblir og vi blir hengende lenger og lenger etter. En trener blir ikke målt i gode kamper, men poeng. Og vi har kun kapret ni poeng på seks kamper og det er for dårlig, er du ikke enig i det?

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09

Lagt til:

Personlig vingler jeg frem og tilbake på om dette faktisk er godt nok eller ikke.. Synes 0-0 mot Nybergsund er for dårlig, i en kamp hvor vi burde senke 3 poeng. Samtidig holder de fortsatt på med disse langpassningene - virker jo som om spillerne ikke tør noenting og ikke har tillit til hverandre.

Ikke vet jeg.. Min oppfatning iallefall.

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av Patrioten

Det hjelper ikke å spille gode kamper, så lenge seirene uteblir og vi blir hengende lenger og lenger etter. En trener blir ikke målt i gode kamper, men poeng. Og vi har kun kapret ni poeng på seks kamper og det er for dårlig, er du ikke enig i det?

Så hvis de ubrukelige spissene våre hadde satt 2-3 av ballene i mål i går så skulle også Tom-Freddy trukket seg? Sorry, men han kan faktisk ikke gå ut på banen og kælke den jævla ballen i mål selv. Det må spillerne selv klare. Om treneren heter Guardiola, Nordlie, Aune eller Drillo spiller ingen rolle, SPILLERNE må fortsatt skyte ballen i mål.

Det er faktisk fremgang i selve spillet, det får vi bare ta med oss. Glimt-kampen var et steg i riktig retning, og denne kampen var ennå bedre. Kun udyktighet foran kasse gjør at vi ikke vinner komfortabelt mot Nybergsund.

Bare så det er sagt, vi har spilt dårlig til nå i år. Men vi har tatt 9 poeng og ligger på kvalikplass. Når spillet begynner å sitte, og målene kommer (for det vil dem gjøre) tror jeg vi vil klatre oppover på tabellen.

Vi er faktisk et ADECCOLAG, ikke et Tippeligalag. Vi kan ikke oppføre oss som om vi skulle rundspilt alt og alle hele tiden, vinne 5-0 i hver kamp og surfe gjennom divisjonen. Så gode er vi faktisk ikke. Her må det kjempes som løver, og det av 11 spillere. Ikke av 7-8 stk som det blir gjort nå.

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av Plankekæll

Så hvis de ubrukelige spissene våre hadde satt 2-3 av ballene i mål i går så skulle også Tom-Freddy trukket seg? Sorry, men han kan faktisk ikke gå ut på banen og kælke den jævla ballen i mål selv. Det må spillerne selv klare. Om treneren heter Guardiola, Nordlie, Aune eller Drillo spiller ingen rolle, SPILLERNE må fortsatt skyte ballen i mål.

Her må det kjempes som løver, og det av 11 spillere. Ikke av 7-8 stk som det blir gjort nå.

Her mener jeg du motsier deg selv litt. En trener har faktisk sammen med spillergruppen ansvar for at det kjempes som løver av alle. Og når Andersson får starte når han ikke har kjempet i noen kamper til nå i år, så sender det litt feil signaler.

Hvis vi vant med 2 eller 3 mål i gårsdagens kamp, så hadde jeg fortsatt ment at TFA burde vurdere sin stilling, da han som du sier ikke, ikke klarer å få spillerene til å kjempe som løver. Jeg er trener selv for to håndballag, det ene relativt seriløst, og hadde jeg stått på sidelinjen å sett den innsatsen flere av spillerene legger ned i hver kamp, så håper jeg at jeg hadde vurdert om jeg var rett mann for jobben.

Det jeg mener går ikke nødvendigvis på TFA som person eller det fotballfaglige, men det går på om han har nok autoritet på en spillergruppe som er bortskjemte og vant med å få det slik de vil.

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Generelt er jeg enig. Tror likevel at dette fører noe godt med seg. Omgivelsene har nærmest krevd at laget skal cruise gjennom adeccoligaen. Kan se ut som om spillerne hadde begynt å tro på det selv. Nå har de fått realitetene servert og må faktisk jobbe litt for det. Det kan det bare komme godt ut av om bare omgivelsene er tålmodige nok. Er de ikke det kan dette bli stygt.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Generelt er jeg enig. Tror likevel at dette fører noe godt med seg. Omgivelsene har nærmest krevd at laget skal cruise gjennom adeccoligaen. Kan se ut som om spillerne hadde begynt å tro på det selv. Nå har de fått realitetene servert og må faktisk jobbe litt for det. Det kan det bare komme godt ut av om bare omgivelsene er tålmodige nok. Er de ikke det kan dette bli stygt.

Jeg er enig i at tålmodighet er viktig, men jeg tror spillerene mener at de fortsatt var for gode til å rykke ned fra TL. Noen av spillerene har innsett realiteten, det har vi sett i de to siste kampene, mens enkelte leverer en så dårlig innsats at det er flaut å se på. Er Aune tøff nok til å sette de på benken? Han har jo ikke så mange muligheter med tanke på såpass liten stall, men det skal ikke være noen hvilepute for spillerene. Da mener jeg at Aune ikke har autoritet nok. Vi må nok ta noen kamper til før vi avsier vår dom.

Fredd

Landslagsspiller

Lagt til:

Vi må nok ta noen kamper til ja, men er helt enig i forhold til den autoritære biten. Det er ingen logikk i at Andersson starter når han ikke presterer eller gidder det. For det første går han ut i media og sier han ikke makser på trening for å spare seg til kampen, men når ikke den "taktikken" gir noen resultater i det hele tatt på kamp, hvor i all verden er holdningene til mannen?

2010 er året vårt!

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det er spilerene selv som faktisk har lagt opp til, ved å si at bare nordlie forsvant, så skulle alt bli så mye bedre... Det ble nok bedre, for spillerene selv, ikke for klubben.

Desuten når andre enn fredrikstadfolk/supportere begynner å inse at Aune ikke er rett mann for FFK, bør det ringe ei bjelle for FFK-styret. Jeg så ikke 1 omg i går, men 2. omg var bare rot. Ramberg ble feks tatt fra balllen uten en gang å bli taklet. Telte 4 pasninger innad i laget 1 gang i løpet av hele 2 omg. Ingen går i dueller. TFA står på sidelinja og virker helt handlingslammet. Bytter inn Odi 2 min (!) før slutt. Lar svenskespissene spille kamp etter kamp samme hvor dårlige de er, spesielt nå som vi har to ung-gutter som er sultene på å få vise seg fram. Drit i om de er unge og uferdige/urutinerte spillere, det kan umulig gjøre det værre en de to svenskene....

To Telos Arheezee Torah

Landslagsspiller

Lagt til:

FFK spillerne ble belønnet med bowling av TF i dag.

For en trener, rister på hodet av han.

Det er jo ikke noe rart at spillerne vil han han.

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/2932/372/

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06

Lagt til:

Flere enn meg som ser at Aune ikke er bra for FFK.

http://fotballmagasinet.no/?mode=news&id=21382

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05

Lagt til:

Hør på dere selv a! Greit vi har spilt pissdårlig! Men vi ligger på en 5 plass, 4 poeng bak B/G! Så skal vi fjerne aune? Kontinutet er et stikkord mange glemmer! Så får heller supersupportere som gnåler og griner etter 6 serierunder gnåle videre! Om Fredrikstad virkelig hører på hylekoret legger jeg perosnlig ned min supportervirksomhet for ei god stund! Da er toppen av lavmål nådd!

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Samhold og kjærlighet, det kommer en langt med!

Landslagsspiller

Lagt til:

For en trener, rister på hodet av han.

Det er jo ikke noe rart at spillerne vil han han.

http://www.fredrikstadfk.no/content/view/2932/372/

Næmmen fysjameg!! Bowling?? Ha det litt moro? Nei det må vi ha en slutt på.

Frem med spikermatter, strømpistoler, pisker og luftgevær!! Her må det kraftigere skyts til! I samme slengen synes jeg spillerne skal ha husarrest helt til de spiller Barcelonafotball med svære glis kampen igjennom. Vi må ikke tillate at spillerne tilbringer tid sammen på fritiden. Den fritiden burde heller gått med til styrketrening og intervalltrening og litt innleggstrening og mental trening.

Nei helt seriøst Patrioten, nå må du snart slappe av litt. Kanskje akkurat slike sosiale ting som dette kan få opp humøret litt i spillergruppa? Jeg synes det er klar fremgang fra de første kampene da det var surmuling og klaging på dommerne konstant fra spillerne. Nå er det hvertfall litt innsats, selv om kvaliteten ikke er allverden.

Jeg tror dette sitter mentalt i gruppa, og litt bowling skader hvertfall ikke.

Jo forresten, du som er kritisk til det aller meste. Har du noen konkrete forslag til hva man skal gjøre annerledes? Ny trener? Sikkert flott det. Hva om det går dritt med en ny trener etter 2-3 kamper? Da vedder jeg ganske mye på at du kvesser kniven igjen. Hva om den nye treneren kun bruker unggutta og de ikke slår til? Da er det vel unggutta som får på pukkelen slik du regelrett æreskjelte og slaktet Lasse Staw gjennom hele fjorårssesongen.

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til:

Spillergruppen trenger hjelp av en idrettspsykolog el lign mener jeg. Vi har hatt en svært lang nedtur og det vil ikke ta slutt desverre og da kan det være bra med nye impulser med tanke på å snu dette. Ledelsen burde også forsterke terner-teamet på de områdene hvor Aune er svakest. Jeg følger at dette er mer fornuftig enn å bytte hovedtrener i den sportslige og økonomiske situasjonen vi er i nå.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Erikk

Spillergruppen trenger hjelp av en idrettspsykolog el lign mener jeg. 

Det kan godt hende at det er smart. Noe er åpenbart gæli, og som sagt tror jeg det sitter mellom øra på flere av spillerne.

Landslagsspiller

Lagt til:

Så, så gutta :-)

Er ikke feil med bowling - det har utrolig mye positivt med seg å finne på slike ting, og nå som vi er en så tynn stall så kan vi iallefall dra det positive som vi kan ut av det; f.eks at det er lettere å skape en god og sammensveiset gjeng.

Da får de jo mer tillit til hverandre, og dette vil slå positivt ut på banen.

Selvom man kan diskutere frem og tilbake i evigheten om Aune er rett mann eller ikke, så er det jo nå slik at han er trener i skrivende stund, og vi får vel tro å håpe at det er en grunn til at han fikk jobben!

Det er tidlig, det er kort vei til toppen, vi har progresjon selvom mengden kan være diskutabel. Veldig viktig å ikke glemme hvor vi kommer fra heller; nemlig fra et år med helvete og med så mye støy at det hadde nok gitt de fleste en psykisk knekk. Derimot kan vi se nå at det løsner seg, synes Thomassen og Staw er gode eksempler her. Fortsetter det sånn så blir dette her bra til slutt! Nå ser vi frem mot kampen til søndag :-)

2010 er året vårt!

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Erikk

Spillergruppen trenger hjelp av en idrettspsykolog el lign mener jeg. Vi har hatt en svært lang nedtur og det vil ikke ta slutt desverre og da kan det være bra med nye impulser med tanke på å snu dette. Ledelsen burde også forsterke terner-teamet på de områdene hvor Aune er svakest. Jeg følger at dette er mer fornuftig enn å bytte hovedtrener i den sportslige og økonomiske situasjonen vi er i nå.

Synes Enerly skulle fått en slik type rolle - motivator-aktig.

2010 er året vårt!

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Welhaven

Det er tidlig, det er kort vei til toppen, vi har progresjon selvom mengden kan være diskutabel. Veldig viktig å ikke glemme hvor vi kommer fra heller; nemlig fra et år med helvete og med så mye støy at det hadde nok gitt de fleste en psykisk knekk. Derimot kan vi se nå at det løsner seg, synes Thomassen og Staw er gode eksempler her. Fortsetter det sånn så blir dette her bra til slutt! Nå ser vi frem mot kampen til søndag :-)

Jeg synes det er godt sagt.

Vi får se fremover mot søndag, da starter den store oppturen!

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til:
Endret:
Endret av: Rey

Greit å ha korrekte fakta. De bildene er fra forrige uke og ikke i dag.

Det er heller ingenting i veien med å ha noe slikt på ettermiddag-/kveldstid for å få bedre samhold i gruppa.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg synes det er godt sagt.

Vi får se fremover mot søndag, da starter den store oppturen!

Takk!

Men vi må vel møte et lag som er så dårlig at selv med en halvveis dag på jobben, så skal vi overkjøre dem? Sånn skikkelig knusende seier så gutta får satt inn litt mål og fått litt selvtillit? Hehe. 

2010 er året vårt!

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Rey

Det er heller ingenting i veien med å ha noe slikt på ettermiddag-/kveldstid for å få bedre sammhold i gruppa.

Haha. Laughing

Landslagsspiller

Lagt til:

Det er heller ingenting i veien med å ha noe slikt på ettermiddag-/kveldstid for å få bedre sammhold i gruppa.

Rey ordner opp! I like it. Da var det en unødvendig porsjon av negativitet der må jeg si!

2010 er året vårt!

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09

Lagt til:

Bare postitvt med litt bowling da. Hadde Borges vist like mye spilleglede på fotballbanen som på bowlingbanen tror jeg fort han hadde hevet seg et par hakk. Wink

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Welhaven

Rey ordner opp! I like it. Da var det en unødvendig porsjon av negativitet der må jeg si!

Da bør jo FFK presiere at det er et arkivbilde.

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:

Eller så bør du slutte å være så negativ, lese teksten og se at det ikke står et ord om at de har vært på bowling.

Hva tenker du forresten at treningsdagen i dag bør ha bestått av etter 0-0 borte mot Nybergsund i går? Håper du kan svare meg helt konkret på dette spørsmålet, Patrioten.

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til:
Endret:
Endret av: FFK pra sempre

Synes Fredrikstad folk som er ekstemt skuffa  nå viser sin sanne arroganse.
Men det er ganske forventet. Så mye for å gi ungutta tilitt og tid.

For det første Adecco ligaen er faktisk en tøff liga duellmessig, det betyr at fintspillende lag som FFK blir veldig dårlige offensivt, når spillet ikke flyter. Men når det først snur, blir det veldig gjøy.

Laget er som alle vet praktisk talt nytt, og svekket fra i fjor. Det  gjør det naivt å tro at vi skal surfe oss opp igjen.

Alle lag slår alle foreløpig, det er akkurat som i fjor. Det er sjeldent noen lag som er veldig overlegne.

Vi har holdt nullen i to kamper på rad noe som er ett  kjempebra utgagnspunkt å bygge videre på.
Vår bakre firer er best i ligaen uten tvil.

At vi sliter med å score mål, kan ikke komme som en overraskelse på en eneste sjel. Tegstrøm har levert en sesong i Adecco, og det er mange år siden nå. Når vi ikke fikk på plass Everton eller annen spiss, mått vi vite at det ville bli tøft å score mål.
Men det vil overraske meg stort om ikke det er nettopp spissplassen vi kan forsterke i sommervinduet, i tillegg  til en back og en midbanespiller eller to.

Om mdtbanen nøyer jeg med å si at den, mangler både en skikkelig motor og ett par hjul.

Dere som har hengt dere opp i bowling, har dere noen gang vært i en profesjonell prestasjonsgruppe av noe slag?
Det er faktik når det går tyngst og resulatene uteblir, at behovet for bowling o.l er størst.

Håper vi kan legge denne debatten død inntil den er relevant, er dritt lei av å bli ledd av på vegne av klubben og byen vår.

Behold troen, mas om forsterkninger og støtt laget positivt sier jeg.

http://twitter.com/GardC

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25