Hvem skal ut og hvem vil vi ha inn 2010?
Snart har ikke Plankehaugen så mye mer misjon, om ikke noe gjøres.
Fremover bør de nok heller engasjere seg mer enn de har gjort
Vi kommer til å miste flere spillere i løpet av mnd vi er inne i. Ting tyder på at vi vil få ett meget ungt lag etterhvert. Ungguttene trenger også litt rutine rundt seg. Og en spiller som alltid gikk foran som ett godt eksempel både på og utenfor banen er Markus Ringberg. Skulle mer enn gjerne sett FFK gjorde ett fremstøt på Markus Ringberg.....
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Vi kommer til å miste flere spillere i løpet av mnd vi er inne i. Ting tyder på at vi vil få ett meget ungt lag etterhvert. Ungguttene trenger også litt rutine rundt seg. Og en spiller som alltid gikk foran som ett godt eksempel både på og utenfor banen er Markus Ringberg. Skulle mer enn gjerne sett FFK gjorde ett fremstøt på Markus Ringberg.....
Beste forslaget jeg har hørt på lenge! Men det er vel ikke realistisk så lenge Nordlie er FFK-trener og økonomien er så dårlig.
---------------------------
Leeds beating Manchester United will be my best moment of 2010!
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Det var Sigurdsson som var midtstopperen Hønefoss signerte. Flott, enda en klubb som skal kjøpe seg fram i norsk fotball. Akkurat det vi trenger... Håper og tror FFK har lært hvertfall.
Skjønner ikke problemet når det gjelder kritikken av Hønefoss. De har ikke signert 5 rådyre spillere, men et par som - for alt det jeg vet - er finansiert eksternt.
Lag som rykker opp får det som regel litt mer romslig økonomisk hvis de har vært fornuftige tidligere, og det har vel Hønefoss vært.
Så det faktum at de legger litt penger på bordet for å kjøpe seg en solid, erfaren midtstopper og en spiss som har vist seg både å kunne score og samtidig kan være en investering, synes å være svært fornuftig.
Når det gjelder FFK er jeg er iallefall glad til så lenge vi ser ut til å klare å beholde noen spillere med erfaring (som Raio), og jeg håper vi ikke selger spillere som Wallace og Borges for glansbilder og knappenåler siden dette er spillere av et godt nivå som kan bli enten viktige eller gi mye penger seinere.
"Salget" av Gashi var i så måte et skrekkens eksempel på hvordan FFK ikke skal selge/gi bort spillere - og vi var heldige at FSI hadde både vett og baller til å gjøre noe med det...
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Var det FFK som solgte Gashi ! eller var det V....
Hva med Terje Høili framover?
Nå som Værste med Brynhildsen ser ut til å ha festet et grep på klubben, har jeg på følelsen at TH stille og rolig trekker seg tilbake. Kan ikke tenke meg at han spytter penger inn i klubben med den maktkonstellasjonen som ser ut til å dannes nå.
Har TH fått nok? Noen tanker om dette?
Beklager hvis dette er litt off topic men tråden gjelder vel alle i FFK systemet?
erfo
Opprinnelig postet av denialsander
Skjønner ikke problemet når det gjelder kritikken av Hønefoss. De har ikke signert 5 rådyre spillere, men et par som - for alt det jeg vet - er finansiert eksternt.
Lag som rykker opp får det som regel litt mer romslig økonomisk hvis de har vært fornuftige tidligere, og det har vel Hønefoss vært.
Så det faktum at de legger litt penger på bordet for å kjøpe seg en solid, erfaren midtstopper og en spiss som har vist seg både å kunne score og samtidig kan være en investering, synes å være svært fornuftig.Når det gjelder FFK er jeg er iallefall glad til så lenge vi ser ut til å klare å beholde noen spillere med erfaring (som Raio), og jeg håper vi ikke selger spillere som Wallace og Borges for glansbilder og knappenåler siden dette er spillere av et godt nivå som kan bli enten viktige eller gi mye penger seinere.
"Salget" av Gashi var i så måte et skrekkens eksempel på hvordan FFK ikke skal selge/gi bort spillere - og vi var heldige at FSI hadde både vett og baller til å gjøre noe med det...
Hønefoss var en av klubbene som var i fare for å miste lisensen (og hadde negativ EK) de har et lite publikum og jeg vil si begrenset publikumspotensiale, og da blir det på jordet å kalle det "fornuftig". Generelt så brukes det alt for mye penger i norsk fotball, noe denne sesongen har vært et knusende bevis på. Høye lønninger på middelmådige spillere. Hvordan mener du salget av Gashi var feil? I situasjonen vi er i (både klubben og resten av markedet) er vi godt tjent på å slippe 2 millioner i lønnsutgifter i året, og er i akutt behov av kostnadskutt. Hadde likt å ha med Gashi videre, men er han ikke villig til å gå ned i lønn (uavhengig av Nordlie), med den lønna og situasjonen FFK befinner seg i, ja da kan vi gjerne bli kvitt ham.
Opprinnelig postet av erfo
Hva med Terje Høili framover?
Nå som Værste med Brynhildsen ser ut til å ha festet et grep på klubben, har jeg på følelsen at TH stille og rolig trekker seg tilbake. Kan ikke tenke meg at han spytter penger inn i klubben med den maktkonstellasjonen som ser ut til å dannes nå.
Har TH fått nok? Noen tanker om dette?
Interessant problemstilling. Jeg tror nok han fortsatt vil være med i FSI, og dermed i sportsutvalget. Det som blir interessant er nok hva som blir ståa etter at Værste har gått gjennom alt med økonomien, og hva som blir resultatet av det og kursen videre. Håper TH forsatt vil bidra.
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Hvordan mener du salget av Gashi var feil? I situasjonen vi er i (både klubben og resten av markedet) er vi godt tjent på å slippe 2 millioner i lønnsutgifter i året, og er i akutt behov av kostnadskutt.
FFK som klubb "fremforhandlet" (de sa vel nærmest "værsågod, her er en spiller, uten kostnad, lav videresalgsprosent, uten noen inntektsgivende klausuler") en avtale som FSI (som eide rettighetene til Gashi) nektet å akseptere.
FSI fikk inn en høyere videresalgsprosent, de fikk inn en avtale som gir penger etter et visst antall kamper, etc.
Selv om man har dårlig råd kan man ta seg tid til å prøve å gjøre en god jobb i salgsprosessen allikevel.
Selve salget i seg selv er jo fornuftig med tanke på Gashis lønn. Gashis bidrag til FFK ifjor var stort sett å springe. Noen ganger med ball.
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Opprinnelig postet av denialsander
FFK som klubb "fremforhandlet" (de sa vel nærmest "værsågod, her er en spiller, uten kostnad, lav videresalgsprosent, uten noen inntektsgivende klausuler") en avtale som FSI (som eide rettighetene til Gashi) nektet å akseptere.
FSI fikk inn en høyere videresalgsprosent, de fikk inn en avtale som gir penger etter et visst antall kamper, etc.
Selv om man har dårlig råd kan man ta seg tid til å prøve å gjøre en god jobb i salgsprosessen allikevel.
Selve salget i seg selv er jo fornuftig med tanke på Gashis lønn. Gashis bidrag til FFK ifjor var stort sett å springe. Noen ganger med ball.
Det visste jeg ikke. Da har du selvsagt rett.
Noen som vet når styremøtet er i dag? ..og når vi får en eventuell konklusjon på TN?
Spillere ut: Barsom (klubbløs) Gardar (klubbløs) Czwartek (legger opp) Everton (??) Gashi(Helsingborg) Stamatopolous (tilbake til Tromsø?)
Spillere inn: Ingen
Rykter:
Ellers ser jeg at Flittie Onstad er klubbløs, og Jona Johansen (tidligere Nordlie elev i KIL) er klubbløs..
MOD (Per Egil): Flyttet denne til eksisterende tråd om samme tema.
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
Opprinnelig postet av FFKgutt1
Spillere ut: Barsom (klubbløs) Gardar (klubbløs) Czwartek (legger opp) Everton (??) Gashi(Helsingborg) Stamatopolous (tilbake til Tromsø?)
Spillere inn: Ingen
Rykter:
Ellers ser jeg at Flittie Onstad er klubbløs, og Jona Johansen (tidligere Nordlie elev i KIL) er klubbløs..
Rykter inn: Simen Rafn (18)-egen juniorstall, Jonas Becken (19)-egen juniorstall, Marius Næss Slydal (20)-egen juniorstall
Opprinnelig postet av Ymer
Rykter inn: Simen Rafn (18)-egen juniorstall, Jonas Becken (19)-egen juniorstall, Marius Næss Slydal (20)-egen juniorstall
Hva med Krathe, Eyde, Holmes og Odillion (husker ikke etternavnet) ?? jeg har ikke sett de i kamp, men leser at det er talenter ?? Noen med bedre kunnskap om denne gjengen?? Er dette A lags materiale for Adecco`n ???????
Opprinnelig postet av hasse33
Hva med Krathe, Eyde, Holmes og Odillion (husker ikke etternavnet) ?? jeg har ikke sett de i kamp, men leser at det er talenter ?? Noen med bedre kunnskap om denne gjengen?? Er dette A lags materiale for Adecco`n ???????
Tvilsomt, men hvem vet? De tre navna jeg kom opp med er uansett de som er nærmest.
Krathe er klar for Kvik Halden. Holmes var/er vel også på vei ut.
Ellers har jeg ikke peiling.
Simen Rafn har fått kontraktsforslag men har ikke skrevet under enda. Regner med at det går i orden ganske snart
Slydal trener med A-laget nå og har fått en måned på å overbevise det sportslige apparatet om at han er rett mann.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
Begge du nevner her Rey er veldig spennende spillere(Rafn og Sly). Ekstremt gode basisferdigheter og gode holdninger har de begge. De får litt minus på fysikkbiten, men det er selvsagt noe de kan trene opp. Disse kan bli gode A-lagsspillere hvis de matches riktig og blir tatt vare på, uten tvil. Becken kjenner jeg ikke til..
"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."
-Ullo
Hvordan er det mulig å r*vkjøre en klubb så hardt i løpet av ett år, Henriksen?
Er det noe rykter om spillere som kan være aktuell for ffk el er det helt stille?
You'll Never Walk Alone
Opprinnelig postet av kjell-H
Er det noe rykter om spillere som kan være aktuell for ffk el er det helt stille?
Everton og ungutten fra Trosvik kan være på vei. Ellers stille trur jeg.
Opprinnelig postet av ffkmufc
Opprinnelig postet av kjell-H
Everton og ungutten fra Trosvik kan være på vei. Ellers stille trur jeg.
Han ifra trosvik virker som en lovende og spennende spiller.Everton hadde vært morro ja.Men vi trenger vell en midtbane spiller oxo?El hva mener dere at vi trenger?
You'll Never Walk Alone
Skulle Piroija forsvinne,så trenger vi vel en stopper også??
Ophaug,Shabani og Martinsen er jo spillere som er utsatt for en del skader... Gjerne over lengre perioder også!
FFK,klubben i mitt hjerte :-)
Åssen er det hvis vi kanskje går og ser etter spillere ifra sør-america og afrika?Kan vell finne billigere spillere der en sånn prisene har blitt i skandinavia nå?
You'll Never Walk Alone
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25