Sarpsborg i tippeligaen?
Opprinnelig postet av Willy René
Sarp 08 spiller fotball, FFK av i år er det FFK-laget etter opprykket som har minst struktur og minst klar spillestil.
Jeg drømmer om at FFK skal greie seg uten kvalik, hvis ikke så forbereder jeg meg på adecco.
Syns det begynte allerede da vi solgte Tarik i fjor sommer, og adecco er jeg alt forberedt på... Egentlig hadde det vært bedre å rykke rett ned fremfor å tape kvalikk mot Sarp08...
---------------------------
Adecco 2010
Opprinnelig postet av Bob Page
Syns det begynte allerede da vi solgte Tarik i fjor sommer, og adecco er jeg alt forberedt på... Egentlig hadde det vært bedre å rykke rett ned fremfor å tape kvalikk mot Sarp08...
Ikke kom her og si meg at du er synsk.. Alle visste at det ikke var konge å miste Tarik, men at halve gjengen skulle gå skadet hele sesongen, samt tre forskjellige trenere, var i overkant av hva en stakkars supporter kunne forvente seg.
Om vi skal rykke ned så tror jeg ekstrainntektene fra en kamp mot Sarpsborg kommer ekstra godt med. Hvorfor si nei takk til det, samt en uforglemmelig og rykende ferskt sarpsborgderby, og ikke minst en skikkelig motivasjon til å rykke rett opp for å ta hevn?
Opprinnelig postet av Shadar
FFK har vært en katastrofe i hele sesongen, overhodet ikke offensiv kraft, en Everton som snurrer seg på rattata og roper på et ufortjent frispark osv..
Jeg synes nå Everton skulle hatt flere frispark også. Han blir holdt vanvittig mye og til tider tatt ganske stygt, men dommerne er feige mange ganger. Jeg har følelsen av at de forsøker å dømme like mye til hvert lag, fremfor å dømme rett. Det virker som om du har bestemt seg for at begge lag er like ille.
At Everton kunne fått noen fler frispark er nok sant, men han detter som et løvblad om høsten, og det liker ikke dommerne, Jeg så kampen mot Odd i Skien (seriekampen) og Everton forserte forbi siste mann og ble holdt på skulderen av forsvareren. Istedet for å forsøke å nå ballen med guts og kraft så ga han opp så fort han ble holdt litt i skuldra og forventet straffespark. Egentlig et soleklart straffespark, men det bli ikke blåst grunnet Evertons umiddelbare mangel på forsøk på allikevel å forsøke et skudd eller kjempe videre. Det ble for pinglete, Denne episoden forteller mye om Everton.
Unnskyld at jeg ikke greide å ordlegge meg bedre om denne situasjonen, har nettopp vært syk.
Og hva mener du egentlig med at jeg "har bestemt meg for at begge lag er like ille" ?
Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Opprinnelig postet av Shadar
Opprinnelig postet av Bob Page
Om vi skal rykke ned så tror jeg ekstrainntektene fra en kamp mot Sarpsborg kommer ekstra godt med. Hvorfor si nei takk til det, samt en uforglemmelig og rykende ferskt sarpsborgderby, og ikke minst en skikkelig motivasjon til å rykke rett opp for å ta hevn?
Jeg er så uenig som det er mulig å bli.
Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Jeg er så uenig som det er mulig å bli.
Hehe.. Jeg sier ikke at det blir gøy, men i historiebøkene kommer det. Og så holder det Askeladden i live, samt at masse fotballfølelser blir satt i sving på godt og vondt (mest vondt).
Og hva mener du egentlig med at jeg "har bestemt meg for at begge lag er like ille" ?
Ikke du, men dommerne
.
Everton kan noen ganger gå for frispraket, eller straffe (veldig fristende kan du tro) når han burde forsøkt videre. Andre ganger er han rett og slett råsterk og holder seg oppe mot alle odds. Han har jo en helt rå balanse den slangegutten. Tarik falt forresten mye lettere enn Everton, men han var så liten&søt, ung og talentfull at dommerne alltid blåste for ham. Dessuten hadde det akkurat rast en debatt i fotball-Norge om å verne de unge talentene for hard-hendte/bente spillere.
Sarpsborg tapte 3-0 borte mot Kongsvinger i går.
Nybergsund tapte også mot Løv-Ham (2-3). Sarpsborg beholder en luke på fem poeng ned. Sarpsborg har dessuten klart bedre målforskjell.
Sarpingene har relativt vanskelige kamper igjen - Hjemme mot HamKam (som riktignok har vært svært svake i år.) Siste kamp er borte mot Haugesund.
Nybergsund spiller først hjemme mot uberegnelige moss, før de avslutter borte mot Alta.
Et poeng er med andre ord nok for særpingene, kvalikkplassen nærmer seg med stormskritt.
--
For øvrig spennende hvem som tar de to direkte opprykksplassene. Kongsvinger har 53 poeng, mens tre lag har 52 poeng: Hønefoss, Haugesund, Sogndal. (med fallende målforskjell). Riktignok har hønefoss en kamp til gode fortsatt, de spiller mot Skeid hjemme, og bør vel dra i land den greit..
Kongsvinger har fått ett kraftig oppsving etter at Nordlie forsvant.
Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.
Hønefoss er nok favoritter til direkte opprykk, men siden det er så jevnt skal det lite til for at det endrer seg. Gjenstående kamper for de fire øverste er som følger:
Hønefoss har igjen Skeid (H), Mjøndalen (B) og Sogndal (H).
Kongsvinger har igjen Tromsdalen (B) og Mjøndalen (H).
Haugesund har igjen Skeid (B) og Sarp (H)
Sogndal har igjen Stavanger (H) og Hønefoss (B).
Hønefoss har dessuten den klart beste målforskjellen av disse fire lagene. Dersom de slår Skeid i dag tør jeg påstå at de har ett ben i Tippeligaen.
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"
- Benjamin Franklin
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Kanskje Nordlie funker best pr telefon?
Det stemmer jo ikke i det heletatt...
Hønefoss tar et langt steg mot tippeligaen ser det ut til. Leder 2-0 over skeid allerede.
Kjenner jeg blir kvalm av at lag med drøyt 2000 tilskuere i gjennomsnitt skal få spille i TL når man har lag som har 10 000 tilskuere i gjennomsnitt ser seg nødt til å spille i lavere divisjon. 14 lag i TL høres mer fornuftig ut enn å ha Sarpsborg & co i TL. oh well, FFK sin administrasjon har iallefall gjort seg fortjent til det med så mye oppstyr rundt seg i årets sesong...
Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Opprinnelig postet av Ymer
Det stemmer jo ikke i det heletatt...
De var på ingen måte på direkte opprykk da han dro
Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.
De har vært i toppen i hele år fra kamp en. Noen ganger på direkte opprykksplass og noen ganger ikke. Det du skriver om at Kongsvinger har fått "et kraftig oppsving etter at Nordli dro" er tullprat og antagelig bare et ønske om å slenge dritt om Nordli. Det hadde vært kjekt om dritten din kom sammen med fakta...
De var to poeng bak tabelltopp, noe de også i øyeblikket er. Ta deg en bolle, for denne kommer du ikke langt med.
Opprinnelig postet av Supreme NTM
De var to poeng bak tabelltopp, noe de også i øyeblikket er. Ta deg en bolle, for denne kommer du ikke langt med.
Sikker? Mente de lå på 5.eller 6. plass? Bra jeg er glad i boller da:-)
Sikker? Mente de lå på 5.eller 6. plass? Bra jeg er glad i boller da:-)
Jeg vil anbefale en berlinerbolle med deilig bringebærsyltetøy i midten. 
Forresten så var topp 3 sånn etter runde 20 med borteseier for KIL mot Stavanger:
1 Hønefoss 20 11 6 3 40 - 20 39
2 Sogndal 20 11 6 3 33 - 20 39
3 Kongsvinger 20 12 1 7 35 - 26 37
Kvalikdatoene på vent
1-0 til Sarpsborg over HamKam, Hoås.
Med seier i dag vil de vel garantert havne på siste kvalikkplass.
... det betyr også at Hamkam rykker ned (med mindre Lyn blir sendt ned enda en divisjon) hvis resultatene nå står seg. Tror det må være første gang jeg ser et lag rykker ned med positiv målforskjell. 53-46 har de i målforskjell nå, vi må opp til Sarp på femteplass for å finne en bedre målforskjell. Moss på syvendeplass har jo 45-52!
Håper at dagen starter med Kamma-nedrykk, fortsetter med United-nedtur og blir kronet med FFK-seier!
Opprinnelig postet av FFK1903
DA er dagen fullkommen jo.... det betyr også at Hamkam rykker ned (med mindre Lyn blir sendt ned enda en divisjon) hvis resultatene nå står seg. Tror det må være første gang jeg ser et lag rykker ned med positiv målforskjell. 53-46 har de i målforskjell nå, vi må opp til Sarp på femteplass for å finne en bedre målforskjell. Moss på syvendeplass har jo 45-52!
Håper at dagen starter med Kamma-nedrykk, fortsetter med United-nedtur og blir kronet med FFK-seier!
Opprinnelig postet av eliot
DA er dagen fullkommen jo.... det betyr også at Hamkam rykker ned (med mindre Lyn blir sendt ned enda en divisjon) hvis resultatene nå står seg. Tror det må være første gang jeg ser et lag rykker ned med positiv målforskjell. 53-46 har de i målforskjell nå, vi må opp til Sarp på femteplass for å finne en bedre målforskjell. Moss på syvendeplass har jo 45-52!
![]()
Med et tap til Moss i tillegg, så hadde dagen vært fullkommen (handler om at jeg jobber sammen med et par super MFK supportere) 
Hamkam er i hvert fall nede, foreløpig. Så er det bare å sørge for at Lyn holder seg over vannet og ikke går konk.
AIK sendte også Hammarby et lite stykke lengre ned i dag ved å vinne 2-1 borte mot dem.
... det betyr også at Hamkam rykker ned
Haha, er det noen som kommer til å savne dem?
@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
20/02/2026 20:30 | 392cfb88