Sarpsborg i tippeligaen?
Sjansen er vel stor for at andre lag ser på våre talenter.
Når det fostres store talenter er det normalt at klubb selger til de som byr mest. Både Stabæk og VIF har Ygg i kikkerten. Fredrikstad er ikke lenger vår storebror, da det er de virkelig store klubbene som lokker både klubb og spillere mer enn dere.
Tror at FFK ville vært tjent med å samarbeide med S.borg 08 på en helt annen måte enn idag. Det ville trolig kunne gavne begge klubber på både kort og lang sikt.
Sarpsborg har ikke ressurser til å spille i tippeligaen pr idag. Vi er nødt til å bygge stein for stein, så får vi se hva fremtiden bringer. I mellomtiden kan vi glede oss over at tiden er forbi når store talenter forsvinner fra byen tilnærmet gratis.
Opprinnelig postet av sarpen
Tror at FFK ville vært tjent med å samarbeide med S.borg 08 på en helt annen måte enn idag. Det ville trolig kunne gavne begge klubber på både kort og lang sikt.
Det har du helt rett i Sarpen, klubbene bør samarbeide og publikum i byene for svelge kameler og tåle hverandre.
---------------------------
Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Opprinnelig postet av Willy René
Opprinnelig postet av Shadar
Tror Shadar at S. 08 vil kunne greie seg i tippeligaen med samme modell som i adecco ? At de vil greie seg helt uten "oppmerksomhetsivrige" investorer, og på den måten 6-doble budsjettet sitt ? Egentlig synes jeg Onkel Terje har opptrådt som en snill onkel og ikke en ego-sentrisk onkel.
Og tror du S. 08 makter å overleve i tippeligaen med 16-åring og 17-åring fast på laget ?
Tippeligaen og Adecco er faktisk 2 forskjellige planeter. Å sammenligne resultat ut i fra budsjett på denne måten er egentlig like lurt som å sammenligne biff og rosenkål.
Ja, det ville tatt helt av om S. 08 rykket opp, men at de skal overta tronen med sine mangel på ressurser og mangel på anlegg ser jeg ikke. Sannsynligheten er større at FFK etterhvert overtar de store talentene hvis de slår ut i blomst. Et tankekors er det egenltlig hva som foregår eller ikke foregår i byprosjektet i Frstad. Kommer det noen runner-ups derfra snart ?
Min venn jeg vet detdu ligger nede
allright min venn
så er du på knærne
du er i menneskene
men ingen ser det
for tåka henger som en
gjenge mellom trærne
du er aleine nå igjen
festen er over
veien er stengt
huset mørklagt
reisen slutt
men alle er borte
men hold ut
nå snart vender sarpsborg tilbake
snart kommer sarpsborg og rører ved deg
snart ser du oss stige opp av havet
snart kommer vi til deg og tar deg med seg
Velkommen til Adecco
Opprinnelig postet av Plankekæll
Jonas Fjeld?
Tordensky ;-)
Bjørnar putta tidlig i kampen mot Løv-Ham, som med seier i dag vil ha fire poengs luke ned til Moss (gitt at de også vinner, noe de sikkert gjør mot Skeid..), på plassen under kvalikk. Kan godt tenkes at minst en av disse to vil få en kvalikkamp...
Edit: Særp vinner lett, leder 4-0.
Moss ser ut til å surre bort seieren bort skeid, oksene leder nå 2-1.
Jepp, siste kvalikkplass på særp foreløpig, seks poengs luke ned til Nybergsund.
Flotte scoringer idag av den tidligere FFK-trioen Bjørnar, Wiig og Hoås. Især Wiig har fått en ny vår i Sarp og tror han fort spiller i TL til neste år uavhengig av om Særpingene rykker opp eller ei.
Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)
Dere kan se skåringene på NRK.
Who is General Failure and why is he reading my disc??
Følger godt med på Adeccon ved siden av TL og må si meg meget imponert over Særp. I skrivende stund ligger de kun 2 poeng bak direkte opprykk til TL. Straffen fra Nøff på 3 minuspoeng kan bli utslagsgivende ved sesongslutt...De leder nå 1-0 på Melløs hvor de til de grader styrer kampen. Seff var det eks FFKer og Moss spiller Bjørnar som putta. Hoås og Wiig er et ekstremt homogent spisspar som utfyller hverandre på en glimrende måte. Skulle Moss snu kampen derimot vil de ligge kun 4poeng bak Særp og med mulighet til å snyte dem for den siste kvaliplassen.
Og der scora dessverre Vidalon for Moss og utliknet til 1-1...
Nå er det forresten 4-2 til Måzzekællane.
Markus Ringberg er forøvrig allerede kæptn for Måzz.
Opprinnelig postet av Dokka
Hva syns folket? Vil vi møte Sarpsborg på Fredrikstad stadion?
Ja men det blir vel fort i kvaliken og ikke i tippeligen
Det er jo stor sjanse for at det blir kvallik på oss tøffe kamper mot slutten men B/G har et verre program og er dårligere og rykker nok ned. Men kvalik er det vel en 50% sjanse for nå
There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson
Ser vi på hver enkelt mulig kombinasjon av lag i kvaliken er det faktisk FFK-Særp som tegner seg som den mest sannsynlige. Særp har fem poeng opp til fjerde og fire poeng ned til sjette. Meget sannsynlig at de blir nummer fem. Det er som kjent den plassen som møter tippeligalaget først.
Bodø/Glimt tar neppe mer enn tre-fire poeng til, og da er FFK foran dem om vi slår Lyn. Dessverre må vi nok ha minst fire på de to kampene mot Odd og Molde for å passere Godset, LSK eller Aalesund. Vi må finne oss i å være "favoritter" til å havne på kvalikplassen.
"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"
- Benjamin Franklin
Opprinnelig postet av Plankekæll
Men jeg er enig i at Marienlyst er en møkkaarena,
har du vært på den nye arenan til Stabæk??
Den var rett og slett elendig
For en sluttspurt av Sarpsborg i dag! Hoås utligner 1min inn i overtiden, mens Andersrød avgjør for Sarpsborg 5min på overtid!!
Opprinnelig postet av solano2
For en sluttspurt av Sarpsborg i dag! Hoås utligner 1min inn i overtiden, mens Andersrød avgjør for Sarpsborg 5min på overtid!!
Vitner om fantastisk moral, særp kjørte vistnok hele kampen mot adeccoligaens beste lag - hønefoss. Hadde ikke Særp kommet så svakt igang med sesongen resultatmessig + poengboten, ville Særp rykket opp. De er i en sinnsyk flyt om dagen, kun tap borte mot Moss i de siste 8-9 kampene eller noe...
Tør ikke å tenke på hvordan det vil gå med oss i en eventuell kvallik-kamp mot dem.
Opprinnelig postet av Erikk
Tør ikke å tenke på hvordan det vil gå med oss i en eventuell kvallik-kamp mot dem.
Sånn som det ser ut nå så er det vel det vi må håpe på. Er vel det eller direkte nedrykk. Er ikke så bekymret for Sarpsborg, men det blir forhåpentlig en kamp til. Er nok verre å møte Kongsvinger i "finale".
Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.
Enig, i en enkeltstående finale kan "alt" skje. Tidligere var man nesten sikret plass i TL ved å havne på kvalik, ikke så fryktelig ofte adecco laget slår ut TL laget over 2kamper. Så møter vi Særp tar vi nok dem over 2 matcher på kvalitet om ikke innsats.
Men hvorfor akkurat Kongsvinger? Kan være både Haugesund, Sogndal, Hønefoss eller Kongsvinger vi eventuelt møter i en kvalik finale.
Vet ikke om du har misforstått bateman, men havner vi (FFK) på kvalik spiller vi først hjemmekamp mot 5.plassen i Adecco. Dette er én kamp, vinneren går til "finalen" mot vinneren av kampen der 3. og 4.plassen i Adecco har møtt hverandre.
"Finalen" går over to kamper, der vinneren spiller i Tippeligaen i 2010. Hvordan man ordner med hjemmekampfordel i siste oppgjør vet jeg ikke.
Jeg tipper faktisk disse oppgjørene:
Fredrikstad - Sogndal
Haugesund - Sarpsborg 08
Finale:
Fredrikstad - Sarpsborg 08. (Avgjørende oppgjør på Fredrikstad Stadion der Sarpsborg 08 leder 2-1 etter første oppgjør).
Fytti katta, jeg gleder meg IKKE!!! 
Jeg tror FFK taper mot Sarpsborg. Forskjellen er ikke skremmende stor og de har en stor fordel i et godt innøvd spisspar med både styrke og grei fart (Wiig), motivasjon til å "hevne" seg, og stor dødballstyrke. Ligge under mot Sarp er heller ikke gøy når både Wiig og Hoås er dyktige til å holde på ballen. Jeg repeterer: ikke hyggelig i det hele tatt!
Vi får krysse fingrene og håpe at det ikke skjer.
Opprinnelig postet av Shadar
Jeg tror FFK taper mot Sarpsborg. Forskjellen er ikke skremmende stor og de har en stor fordel i et godt innøvd spisspar med både styrke og grei fart (Wiig), motivasjon til å "hevne" seg, og stor dødballstyrke. Ligge under mot Sarp er heller ikke gøy når både Wiig og Hoås er dyktige til å holde på ballen. Jeg repeterer: ikke hyggelig i det hele tatt!
Vi får krysse fingrene og håpe at det ikke skjer.
Hvis FFK går til kvalik så makter nok Sarp å krige FFK i senk, faktisk også spille FFK ut av tippeligaen, dette vil gi sarpingene århundrets store orgasme.
FFK har vært en katastrofe i hele sesongen, overhodet ikke offensiv kraft, en Everton som snurrer seg på rattata og roper på et ufortjent frispark osv..
Sarp 08 spiller fotball, FFK av i år er det FFK-laget etter opprykket som har minst struktur og minst klar spillestil.
Jeg drømmer om at FFK skal greie seg uten kvalik, hvis ikke så forbereder jeg meg på adecco.
Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?
Opprinnelig postet av Willy René
FFK har vært en katastrofe i hele sesongen, overhodet ikke offensiv kraft, en Everton som snurrer seg på rattata og roper på et ufortjent frispark osv..
Jeg synes nå Everton skulle hatt flere frispark også. Han blir holdt vanvittig mye og til tider tatt ganske stygt, men dommerne er feige mange ganger. Jeg har følelsen av at de forsøker å dømme like mye til hvert lag, fremfor å dømme rett. Det virker som om du har bestemt seg for at begge lag er like ille.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
20/02/2026 20:30 | 392cfb88