Husk meg
Brukernavn
Passord

Tom Nordlie blir FFK-trener

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:

Tom Nordlie må svare i løpet av få dager, kanskje allerede onsdag skriver Glåmdalen.

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av keiko99

ryker nok for FFK han Tom... Frown

Det hadde vært den beste nyheten denne uka ihvertfall!

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Ebenfalk2

http://fotball.adressa.no/uefa/article148778.ece

Må bare pressisere å si at Arild Vestvik ikke har noen som helst forutsetning å utale seg om Nordlies evner som trener, Vestvik er kjent for å være en tyran og enerådig.

Med alle de advarsler de har fått, forutsetter jeg at de har snakket med Nordlie om hans fortid. Og at han har tatt selvkritkk og beviselig har lært av sine feil.
Men jeg er redd jeg nå er i ett usannsynlig optimistisk hjørne.

Håper du har rett.

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til:

Tom Nordlie er ingen dum mann selv om han ikke er den beste egnede trenern for FFK akuratt nå.

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til:

Tom Nordlie er ingen dum mann selv om han ikke er den beste egnede trenern for FFK akuratt nå.

Nei, uintelligent er han nok ikke. Kanskje sosialt uintelligent. Nice profilbilde. Ser du har vært på Hankø og fått tanna deg litt :P

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av ffkmats

Opprinnelig postet av Matiashs

Skullerud er ledig, han kunne vi henvendt oss til. Ikke hans skyld at VIF ligger der de ligger.

Skullerud har vel ikke vist veldig mye annet på høyt nivå. Blir vel som Aune+ ?

Det er mulig, vet lite om han. Tror Aune-effekten er litt av at han er ung, og kanskje mange av spillerne har et "kamerat-forhold" til han. Blir litt vanskeligere å sette seg i respekt da.

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs

Landslagsspiller

Lagt til:

Jepsipepsi, tok sparytan, tannbleking og botox i samme slengen.. fremstiller meg selv med litt mer autoritet og virker mer troverdig.

Landslagsspiller

Lagt til:

La Aune få prøve seg på forskjellige 2 og 1 nivå først og se om han er A-lags trener. Tror det arbeide FFK må gjøre er å søke en trener med det lille ekstra og som har ett litt europeisk snitt over seg. En som har vært utenfor landegrensen og som f.eks har spillt i noen av de større ligaene?

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av Gressvikslampen
Men er ikke Nordlie hakket bedre enn vgs-læreren Aune, som ikke engang har kontroll på 15 ungdommer som skal spille ball?

Får ansette Rikheim som assistent til å piske spillerne da! :o)

Da blir det nok mye armhevinger på den gjengen der...

- 10 på arma!

- Jamen...

- 20!

Smile

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til:

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av Ymer

Ser at Henriksen ønsker seg 4-3-3 under Nordlie. Hva faen vet han om fotball?

Det er over 70 000 fotballeksperter i denne byen, han er en av dem..............

En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske

…. og jeg som drømmer om FFK-gull !

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av Ymer

Ser at Henriksen ønsker seg 4-3-3 under Nordlie. Hva faen vet han om fotball?

At han håper på 4-3-3 står jo bare i overskriften, i artikkelen står at det er det systemet han regner med kommer til å bli brukt dersom Nordlie blir trener (dette antaglig på direkte spørsmål fra journalisten). Ikke så rart at han regner med det da det er det systemet Nordlie har spilt med i stort sett alle lag han har trent. Kan jo gått være at Nordlie har nevnt det i samtale med Henriksen også. Jeg er ingen stor Henriksen fan, men han behøver jo ikke kritiseres for alt heller. Hvis du mente navnet på linken din som kødd, så skjønte jeg det ikke...Wink

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til:

Ebenfalk2's nye profilbilde

Gode gud mann! Jeg bønnfaller deg om å bytte profilbilde, jeg kan ikke se det trynet der hver gang jeg kommer inn på nettet.Surprised

Når alt kommer din vei, er du i feil fil og kjører feil vei.

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av freud

Det er over 70 000 fotballeksperter i denne byen, han er en av dem..............

He he he, godt sagt Laughing

Landslagsspiller

Lagt til:

Det blir til hele styret og til dagens mann forsvinner ut av portene på stadion skal jeg si deg!!

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til:

ryker nok for FFK han Tom... Frown

Hurra!!

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 07

Lagt til:

Da kan jo vi gå videre på lista over ledige trenere og de som snart er ledige:

Tor Ole Skullerud (har trekt seg, kanskje han kan fungere hvis han kan få lov til å ta ut laget...)

Per Morten Haugen (Moss er konk om en uke og da er han uten jobb) ps min favoritt

Trond Sollied (laget hans taper om dagen, med Tarik på benken, tragisk)

Åge Hareide ( når Ørgryte er fortapt)

Sven Gøran Ericsson glapp til fordel for engelse 4. divisjon, men han har kanskje samme opsjon som TN?)

.. og sånn går no dagan.....Undecided

En drøm er oppfyllelsen av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevissst ønske
En drøm er en tilslørt oppfyllelse av et ubevisst, infantilt ønske

…. og jeg som drømmer om FFK-gull !

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av Plankekæll

Hurra!!

ja hurra for nedrykk

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av Plankekæll

Hurra!!

ja hurra for nedrykk

Ja, hurra, det blir fint i 1.divisjon sammen med Moss -Plankekæll. Da vinner vi jo kamper i alle fall...moro moro.

Du synes som så mange andre her at alt var så mye bedre før. Da vi kunne stå i mørket og pisse i pissarenna under bortesvingen. Og Vip avdelingen var ett tak over setene, med servering av tørre kaker og kaffe i pappkrus.

Tror mange her inne ikke skjønner hvilke kvantesprang klubben vår har tatt de siste 5 årene. Ett hvilket som helst selskap som gjør så store forandringer vil ha slitasje og krangel internt. Det er helt naturlig, for menneskets natur hater forandringer. Spesielt spillere med etternavn som begynner på R, W, B og K;)

Og i 1. divisjon kan jo Holters og gjengen få gjennomslag for å bygge ett monument og bønnelokale for å be til guden TKK som har bevist så vanvittig mye som sportssjef rundt omkring i verden. Tenk han så jo faktisk at Borges var en god spiller, ja og han så at Ballack kom til å bli en stjerne ganske tidlig, DET gjorde jo ingen andre.  Og han mener at man  bør tjene mer penger på å utvikle talenter enn man bruker for å gå overskudd i en klubb, det skjønner jo ingen andre i fotball-Norge eller Fredrikstad, men han og bare bare han.

At klubben rykker ned en divsijon eller to i prosessen, det gjør jo ikke noe, for vi har jo ikke noen faste kostnader som stadionleie, lønninger til stab og spillere som allerede er i kontrakt.  TKK har flotte meninger han, jeg benekter ikke det, men skal man gjennomføre alt han mener så må han få innføre diktatur en 3-5 års tid, hvor supporterene skal være tålmodige like lenge i påvente av resultater, og tålmodighet er jo FFK-supportere virkelig kjent for. Og diktatur er jo ikke noe vi ønsker, for det er jo en diktator Tom Nordli er iflg flere her inne. 

Og så blir jo spillerene skadet av all treningen da vettu, det tåler jo ikke å løpe. Ja, for Bjørn Dælhi løp jo nesten ikke, det gjorde vel ikke Grethe Waitz heller. Men til forskjell fra fotballspillere, så har de ikke slurvet med grunntreningen i flere sesonger. Det er det som gjør at de blir skadet når noen plutselig pålegger de treningsmengder som for andre idrettsgrener fremstår som latterlig små. 

Etter den sutringa til spillerene så er det nesten så jeg unner de å å rykke ned og miste jobbene sine. Kanskje vi da kan bli kvitt de og bygge opp ett nytt lag. Men jeg unner ikke Fredrikstad by og supporterene å rykke ned. Derfor mener jeg man bør satse på en trener som er litt "ryddegutt" og får strammet inn litt. Hvis ikke det blir Tom Nordli, så i alle fall en annen med litt baller som ikke sier stakkars deg så fort en spiller får litt problemer med å orke treningsmengden.

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til:

Hvis Nordlie ryker og vi mot formodning må slite med Aune ut sesongen, håper jeg virkelig på Hareide neste år. Kan godt tenkes han er aktuell, FFK sees på som en attraktiv klubb å trene med unikt engasjement (på godt og vondt). Mannen har også mye å bevise etter fadesen i kvaliken med Norge (dog synes jeg media her var overdrevent kritisk tatt i betrakning det labre spillermaterialet Norge hadde/har).

Offensiv fotball står også Åge for, samt at han slipper til lokale talenter. Er en humørspreder og dyktig pedagog, samtidig som han røske tak i gutta når de underpresterer som nå. Gjort mye bra i bl.a. Molde og RBK, hadde også en solid første kvalik med Norge, hvor uflaks/keepertabber hindret oss fra å kvalifisere oss.

Problemet er at Hareide er under kontrakt ut sesongen og vil ikke være tilgjengelig nå, videre at Nordlie ikke kun vil være redningsmann for 2009...Sollied får forhåpentligvis sparken snart og tar med Tarik hjem i koffertenCool

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til:

Hjelper ikke å ta kvantesprang fremover hvis du ikke har folk i ledelsen som klarer å holde oss der. For klubben blir jo fortsatt drevet som når vi var på Holmen. Propper styret full av blåruss som kun ser seg selv og ingen andre, og det mest viktige, ikke er villig til å innse at det faktisk var andre der.
Det må jo være lov å kunne synse om hva som kunne vært når man står på dørstokken til krise, må det ikke?
Hvorfor er det kun din mening, og bare din mening som er rett her? Er DU Henriksen?
Tror du kan lese posten til Rafn en gang til jeg, han oppsummerer ganske greit den generelle stemme her inne, men kanskje med litt mer eleganse bak ordene.

Og jeg tror ikke det er noen her inne som har problemer med en ny trener inn, det er bare litt på akkurat hvem, og spesielt på måten hvordan.

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:
Endret:
Endret av: keiko99

Til ecupeventyrsnart  jeg er i mot nedrykk derfor jeg sa: ja hurra for nedrykk var IRONI... inn med Tom Nordlie har jeg sagt om vi ikke skal ned

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Kanskje det ikke var voldsomt med ungutter av kvalitet i Lillestrøm, har vel ikke sett så mye til de fantastiske unguttene på Lillestrøm under Henning Berg heller.

Hmmmm.. Mot Rosenborg borte på Lerkendal avsluttet LSK med hele 6 tenåringer på banen.. Det var 1-1 helt til Rosenborg satt 2-1 helt på tampen.

Så jeg vil vel si at det er "ganske imponerende"... Ruben Gabrielsen og Fredrik Gulbrandsen er begge født i 92. Begge med spilletid i tippeligaen i år. Begge gutter som har vært med og tapt mot vårt jr-lag.

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09

Lagt til:

En ting er sikkert TKK vil aldri finne veien til FFK hvis Nordlie kommer,de fleste i kristiansand slakter hans syn på spillerutvikling,eller mangel på spillerutvikling.".http://fotball.aftenbladet.no/fvn/article50871.ece#diskuter" er et av utallige innspill mens han var i start.

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05

Lagt til:

Til ecupeventyrsnart  jeg er i mot nedrykk derfor jeg sa: ja hurra for nedrykk var IRONI... inn med Tom Nordlie har jeg sagt om vi ikke skal ned

skjønte du var ironisk da, derfor jeg skrev til plankekæll, hang meg bare på ironien din jeg;)

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

20/02/2026 20:30 | 392cfb88