Husk meg
Brukernavn
Passord

Abgar Barsom og publikums oppførsel mot enkeltspillere

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03

Lagt til:

For de som pep på Barsom , så var helt sikkert nok nok,  det var helt sikkert også indirekte misstillit mot Aune.

Det er ikke vanskelig å skjønne at folk blir frustrerte, vi vant 1-0,  med flere tabber som BArsom og bl.a Wehrman har hatt tidligere, så kunne det fort gått riktig ille. Det tror jeg er kjærnen i en vedvarende frustrasjon hos mange og som får utløp i en reaksjon.

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av Lemmy

Hvilke trenerkurs har du? Hvor lang erfaring innenfor fotballen har du?

Det er så ufattelig enkelt å slenge ut slike bemerkninger. Kom med en liste over hva som har blitt gjort galt, og ikke minst hva som burde vært gjor annerledes.

Merker jeg begynner å bli litt lei av folk som bare strør om seg med påstander og meninger, uten å begrunne det i det hele tatt. Det er utrolig lite konstruktivt!

Er det du som er Aune?

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:

Føler meg naiv og helt på jordet her, men ble det ikke buet for at Kvisvik ble tatt av? Var slik jeg tolket det, buing mens Kvisvik gikk ut, og tilløp til applaus når Abbe gikk på. Er visst ikke på nett med det der, uansett er det håpløst å bue på enkeltspillere.

---------------------------

-Elsker alle-

Juniorspiller

Ble medlem: 14 apr 04

Lagt til:

Dem bør tåle å vite hva vi publikum mener om slett innsats,betaler for å gå dit....

Var å så New York R med 18 tusen for noen år siden,han ene spilleren misset i power play 2 ganger på 10 min,å da pep 18 tusen vær enste gang han hadde pucken resten av kampen.

Han gjorde ikke fler feil.......

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av Bever

Dem bør tåle å vite hva vi publikum mener om slett innsats,betaler for å gå dit....

Var å så New York R med 18 tusen for noen år siden,han ene spilleren misset i power play 2 ganger på 10 min,å da pep 18 tusen vær enste gang han hadde pucken resten av kampen.

Han gjorde ikke fler feil.......

Ble han  bedre? Tror du noen blir bedre av å få kjeft? I så fall så kan jeg fortelle deg at alle erfaringer, fra idrett, skole og næringsliv, viser at det faktisk har motsatt effekt.

Du har mao rett til å kjefte, men det medfører at den du kjefter på presterer dårligere. Hvis det faktisk er slik at du ønsker at laget/spilleren skal prestere bedre så er det rimelig dumt å bruke kjeft fra tribunen. Jeg vet at det ikke rekruteres mange rakettforskere i supporter miljøene, men dette burde være enkelt å forstå.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Landslagsspiller

Lagt til:

det med kjeft er vel blitt et problem  kun de siste åra , i den perioden da sosialistene skulle  lage likhet for alle og ingen ble  stillte krav til lenger bl.a i den norske skolen,   de som spiller i dag er jo vokst opp i en slik verden, da tåler de nok ikke å bli stillt krav til eller å få en direkte melding slik vi fikk i oppveksten. 

Ble jeg strekt av min lærer i skolen , så tok jeg meg sammen, i dag så går unga hjem og griner og klager, og læreren blir strekt av skoleledelsen eller et eller annet utvalg.

Det samme skjedde i speideren, men de nye tidene skal skjerme alt og alle.

Kjenner ingen som hadde vont av en klar melding eller kjeft, men begynner nolk å bli gammel. 

Landslagsspiller

Lagt til:

Selvfølgelig kan kjeft godtas sånn helt generelt. Men skal den komme fra supporterne? Hør på ordet: "supporter". Support= støtte, en supporter blir altså da en "støtter".

Om læreren er den som skal gi kjeft i klasserommet, så er det Tom Freddy Aune som skal gi kjeften til spillerne.

Dessuten er jeg enig med kanogvetalt. Kjeft er ikke et godt virkemiddel om man ønsker resultater. Det som hjelper er gode, klare og konstruktive tilbakemeldinger. Istedenfor å si " i dag var du dårlig, Abgar", så må man si " i dag syns jeg du trakk litt for mye innover i banen, neste gang må du holde bredden enda mer". Abgar Barsom får ikke gjort noe med sine tidligere prestasjoner, men kan kun jobbe med oppgavene sine i neste kamp.

Kan jo "gå tilbake" til klasseromssituasjonen. Skal en elev som prøver, men ikke er skoleflink få kjeft/klar melding fordi h*n ikke oppnår ønskede resultater? Eller skal en elev som ikke gidder å prøve på kjeft/klar melding? Her tror jeg de fleste er enige om at sistnevnte er riktig svar. Det gjelder også på fotballbanen. Syns de som ikke gidder, er de som må strammes opp mest. Derfor kan man jo innimellom lure på hvorfor det er Abgar Barsom som får kjeft, ikke Raymond Kvisvik...

Landslagsspiller

Lagt til:

Tror nok dagens unge hadde hatt godt av flere klare meldinger som ikke pakkes inn, når de kommer i arbeidslivet tror jeg mange av de får bakoversveis, spesiellt i  It-bransjen som jeg jobber.  Der pakkes lite inn, og ved for dårlig innsats eller for mye feil tas du av du før du aner det. Den bransjen er i rivende utvikling uavhengig av dette, det går an.

Fotballspillere er ikke i noe skjærmet bransje  som det offentlige,  det er det kun resultater som teller, skal like å se sir Ferguson pakke inn noe i MU, det er jo den ledende klubben i verden, tror heller ikke mange av de andre ledende trenerene er så mye anderledes..  

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:
Endret:
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av tomroar

det med kjeft er vel blitt et problem  kun de siste åra , i den perioden da sosialistene skulle  lage likhet for alle og ingen ble  stillte krav til lenger bl.a i den norske skolen,   de som spiller i dag er jo vokst opp i en slik verden, da tåler de nok ikke å bli stillt krav til eller å få en direkte melding slik vi fikk i oppveksten. 

Tok befalsutdanning på begynnelsen av 80 tallet, og må si at militært lederskap allerede den gangen var det du kaller sosialistisk. Her er ett eksempel. En kantspiller som treneren mener trekker for langt inn i banen får en av disse 3 meldingene:

1 Hold mer bredde, og ligg på sidelinja

2 Ikke trekk så langt inn i banen

3 Dust

Hvilken av de 3 tror du gir best effekt? Den første er det som kalles konstruktiv kritikk, den andre destruktiv kritikk og den siste er bare tull. Hvem skal gi den konstruktive kritikken til spillerne? Kun treneren eller alle oppmøtte?

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Landslagsspiller

Lagt til:

1., gangen hadde nok alt. 1 vært beste, men når Barsom 20.gangen gjør det motsatte, eller Kvisvik slår nok en dårlig løs corner, burde vi hatt han Nils Arne Eggen der, norges beste trener gjennom tidene, han pakket ikke inn mye, med de beste resultater.

Landslagsspiller

Lagt til:

Nummer 2 er ikke bare destruktiv, den virker mot sin hensikt.

Det er faktisk forsket på. Når man mottar en beskjed om å "ikke" gjøre noe, vil sjansen være svært stor for at man faktisk gjør det man får beskjed om å ikke gjøre. Dette er på grunn av at hjernen ikke får med seg ordet "ikke". En beskjed som " ikke snakk så høyt" vil hjernen da oppfatte som "snakk høyt".

Grunnen til dette er at alle beskjeder vi får, visualiserer vi ubevisst inne i hodet vårt. Det er umulig å visualisere at man ikke gjør noe, derfor mottar kun hjernen "snakk høyt".

En håndballtrener (husker ikke hvem), gjorde et forsøk rundt dette en gang. Han delte opp laget sitt i to grupper og hadde en skuddøvelse. Den ene gruppen fikk beskjed om å ikke skyte høyt, for keeperen var lang. Den andre gruppen fikk beskjed om å skyte lavt. Ca. 8 av 10 skudd fra den første gruppen gikk høyt i mål, mens alle skuddene hos den andre gruppen var lave skudd.

Derfor er det viktig at trenere gir gode, klare og konstruktive tilbakemeldinger til spillerne sine. Håper at Aune gjør dette, men det gjør han sikkert. :-)

Knøttespiller
Ble medlem: 15 jul 07

Lagt til:

1., gangen hadde nok alt. 1 vært beste, men når Barsom 20.gangen gjør det motsatte, eller Kvisvik slår nok en dårlig løs corner, burde vi hatt han Nils Arne Eggen der, norges beste trener gjennom tidene, han pakket ikke inn mye, med de beste resultater.

Du er vel inne på noe her som mange er enig i. Det er treneren eller sjefen som skal komme med klare meldinger, ikke en såkalt supporter. Trur du virkelig at Barsom vil prestere bedre hvis hele stadion buer når han kommer inn, enn hvis han hadde fått applaus og godord?

Landslagsspiller

Lagt til:

Hadde du leste innlegget om noe som kuliminerer i frustrasjon, så er vel det svaret.

Aune er ikke Eggen , og kritikken var nok like mye direkte mot Barsom som indirekte til Aune.

Uten en sjef som tar ansvar ............

Knøttespiller

Lagt til:

Hadde du leste innlegget om noe som kuliminerer i frustrasjon, så er vel det svaret.

Aune er ikke Eggen , og kritikken var nok like mye direkte mot Barsom som indirekte til Aune.

Jeg har lest det, men det har jo egentlig ikke noe å si. Resultatet er det samme, Barsom blir ikke bedre av å bli buet ut før han entrer banen, uansett grunn for pipingen. Det kan jeg ikke forstå at det er noe tvil om. Og da er de som buer med på å gjøre laget de lissom skal støtte dårligere, og det henger jo ikke på grep.

Aune gjorde et ganske tøft valg ved å sette kapteinen på benken, føler det er å ta ansvar. At han velger å sette inn Barsom når det er 10 minutter igjen vil jeg si er forståelig, da ffk leder og Barsom er en rutinert mann. Stallen til ffk er ikke så stor så det bare er å finne frem andre å sette inn. Det er jo en grunn til at de som spiller spiller. Selvsagt kan man være uenig i laguttak o.l., men å hevde at de som skriver innlegg like gjerne kunne ledet laget, da forstår man ikke mye om jobben som fotballtrener. Det er mer enn å ta ut de 11 man mener er best.

Landslagsspiller

Lagt til:

Det var klokt ! å sette inn på en spiller som utrolig mange ville satt på Rygge flyplass

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til:
Endret:
Endret av: djpete

Beklager tomroar, men du skriver utrolig mye dumt! Innimellom lurer man på om du bare kødder.

Hadde du vært spiller, så tror jeg du hadde møtt massiv buing på stadion pga alle dine idiotiske innlegg. Hadde du sluttet av den grunn, og begynt å ha litt mer kommersielle meninger? Nei, jeg tror ikke det, for du gjør vel så godt du kan, selv om det ikke virker sånn:-)

Rød.... hvit... og patriot!

Landslagsspiller

Lagt til:

Vet jeg trekker det litt langt, men er noen uenig i  det siste innlegge om Rygge, ja da burde de i hvertfall bare være supporter 

Knøttespiller

Lagt til:

Det er stor forskjell på å vrake Barsom fra laget, til å sende han hjem. I situasjonen ffk er i nå, så trenger de alle spillerne de har tilgjengelig. Hvis de hadde gjort som du ønsker, så måtte de ha betalt lønn for en spiller de ikke kan bruke, som er fast i troppen. Det virker ikke for meg som en god løsning. Det kryr ikke av gode vinger i klubben

Landslagsspiller

Lagt til:

Vet jeg trekker det litt langt, men er noen uenig i  det siste innlegge om Rygge, ja da burde de i hvertfall bare være supporter 

Jeg mener at vi ikke skal forlenge med Barsom, av div grunner. Oppførsel på banen, arbeidsinnsats og mest av alt pga mangel på ferdigheter som kantspiller. Han hefter veldig ofte spillet vårt, og virker til å være en litt "fuss i alt" type. Alikevel mener jeg at det var et korrekt bytte, og jeg pep definitvt ikke, det ville jeg aldri få meg til, og jeg ble regelrett flau på våres vegne. Vi var i sluttfasen av en kamp vi virkelig trengte å vinne, Raymond var sliten, og er kretiv offensivt, men vi trengte ikke en kreativ offensiv raymond, vi hadde mer bruk for en revansjesugen defensiv kriger, i Barsom. Derfor var byttet korrekt etter min mening. 

Landslagsspiller

Lagt til:

Der er vi uenig, hva med f.eks Elvestad som ønsker å bidra, fortsatt på benken i den kampen, kom inn var da var  1-6 i E-cupen.   Tro fortsatt det var uklokt med Barsom, det var jo ikke første gangen at han spillte til strykkarakter

Landslagsspiller

Lagt til:

Der er vi uenig, hva med f.eks Elvestad som ønsker å bidra, fortsatt på benken i den kampen, kom inn var da var  1-6 i E-cupen.   Tro fortsatt det var uklokt med Barsom, det var jo ikke første gangen at han spillte til strykkarakter

Du mener han spilte til stryk, i de 10 minuttene han fikk mot Viking? Nå kødder du igjen, eller??? Jeg så en spiller som var ivrig på å vise seg frem, og heller ikke gjorde noen feil, selv om han selvsagt ikke rakk å prege kampen.

Når det gjelder Elvestad så kjenner jeg han ikke nok til å uttale meg. Det lille jeg har sett av han når han har spilt for A-laget har han absolutt ikke imponert, snarere tvert om, uten at jeg dømmer han nord og ned for det. Er han god nok, så får han sjanser igjen, så får det være opp til han å utnytte de små sjansene han får.

Landslagsspiller

Lagt til:

mente Barsom's kamp i e-cup , etter dette skulle han ikke kommet inn

Landslagsspiller

Lagt til:

mente Barsom's kamp i e-cup , etter dette skulle han ikke kommet inn

Ok. "Agree  to disagree!" Er det ikke noe som heter noe sånt?

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til:

Helt fantastisk at DU med dine meninger bruker Nils Arne Eggen og hans tilbakemeldinger som argument. Dette blir jo bare totalt historieløst og kompetanseløst.

Nettopp Nils Arne Eggen er jo kjent for å være DIRKETE, men samtidig være KONSTRUKTIV. Han la ingenting i mellom. Det er helt riktig. Men han fortalte folk HVA de skulle gjøre, ikke hva de ikke skulle gjøre.

God bedring, Dagfinn!

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:

Nå har svenskene fått med det med seg også.

Aftonbladet. http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/norge/article5601526.ab

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25