Keepersituasjonen
velkommen til klubben.. greit og ødlegge litt for lyn som har han og Aalesund som ville kjøpe han, men jeg mener at detta ødlegge for våre unge keepere. vi er desperate nå. mener vi trenger spiss frem for keeper
---------------------------
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Ja du har rett Keiko, de fleste lag trenger spissene sine frem for keeper. Blir ikke mange mål av å ha dem bak.
vi for se om det vil hjelpe. lyn sliter og dem har hatt han
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Opprinnelig postet av jambo
Ja du har rett Keiko, de fleste lag trenger spissene sine frem for keeper. Blir ikke mange mål av å ha dem bak.
Må se det sjøl vel.. Vi har sjanse på sjanse på sjanse på sjanse men klarer ikke å omsette dem i mål, Everton bommer og bommer og bommer.. Har vi råd til å la han spille? Jeg er enig med Keiko, vi trenger en spiss som scorer mål..
Samtidig så er Kenny velkommen i klubben, han kan avlaste de to andre litt :)
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
Det du sier FFKgutt1 er som jeg sier og ole brum: ja takk begge deler. nå fikk vi keeper og la oss håper vi for spiss...
du trekker frem Everton.. hva med tegan. eneste posetive jeg kan se med han er sølv medlajen han var med og gav oss både før og etter det gråt jeg over hvor dumme vi var som henta en spiss som kurven peka nedover på.
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Opprinnelig postet av keiko99
vi for se om det vil hjelpe. lyn sliter og dem har hatt han
Noen ganger tenker du ikke så langt som nesa rekker engang.
dersom du ser litt lengre enn enden av capsen din vil du skjønne at det ikke er grunnet dårlig keeperspill at Lyn ligger der de ligger. Et godt og ganske aktuelt eksempel er jo Lyn mot FFK på stadion. Her holder han Lyn i kampen til de grader, mye fordi han blir skutt god, men for en keeper er selvtilliten alt, og de redningene han serverte denne aftenen var tatt fra øverste hylle Keiko, men det skjønner vel du også???
Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...
Opprinnelig postet av FFKgutt1
Opprinnelig postet av jambo
Må se det sjøl vel.. Vi har sjanse på sjanse på sjanse på sjanse men klarer ikke å omsette dem i mål, Everton bommer og bommer og bommer.. Har vi råd til å la han spille? Jeg er enig med Keiko, vi trenger en spiss som scorer mål..
Samtidig så er Kenny velkommen i klubben, han kan avlaste de to andre litt :)
Seriøst??? Ser du ikke ordspillet? Ha spissene sine frem for keeper, og ikke bak...
Uansett er det her like mye snakk om å spare våre egne mot all kritikken som kommer når vi ligger der vi ligger på tabellen. Klubben ønsker vel her å ta affære før de blir ødelagt for livet. Det er tøft å etter kamp etter kamp få de spørsmålene de får. Derfor er det kanskje en genistrek å la de slippe mer ut sesongen, for så å gå på med nytt mot neste år. Når vi ikke har penger til å skaffe oss noen som "bøtter" inn med mål, så er dette et genialt trekk.
Og Keiko... Jeg kan garantere deg at Lyn ikke ligger der de ligger pga. denne karen. Det hadde vel vært mye mye værre hadde de ikke hatt han bakerst. Altså keeperen bak for spissene.
Til KeJ: vi missbruker sjangser.. rart du ikke ser det da 
ja vi fikk en keeper, men jeg kan ikke se det er løsninga på alt. ja han ble banens beste da FFK tok i mot lyn, men hvem skal skåre om han slipper inn mål ?
kommer måla lettere av at vi for en sånnen keeper ?
blir alle bedre av dette ?
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
ja vi fikk en keeper, men jeg kan ikke se det er løsninga på alt. ja han ble banens beste da FFK tok i mot lyn, men hvem skal skåre om han slipper inn mål ?
Keiko jeg beklager dette, men du er f... meg nedsnødd om det er slik du ser det. Hva med alt det negative Staw og Braathen nå slipper å oppleve??? Kanskje slipper vi inn litt færre mål i snitt med den nye karen. Fortsetter vi å score som før, ja så vil vi ta flere poeng. Vi må ikke slippe inn færre og SAMTIDIG score flere. Det holder med en av delene. Scorer vi ett og slipper inn ett, istedenfor 2, så er det ett poeng ekstra i lommen. Og det UTEN at vi har scora flere, genialt ikke sant Keiko?
Hadde bestemt meg på forhånd at jeg ikke skulle la meg provosere av deg Keiko, men jeg tror fanken ikke jeg har styrke nok til det.
Ta på deg sko, gå en runde rundt huset og kom inn og gå gjennom postene dine, du må vel skjønne at du provoserer på deg gråstein med enkelte av postene dine?
Ingen her som sier at alt blir bedre med ny keeper, ingen som ikke ønsker seg ny spiss heller, men de flere av oss poengterer er at keepersituasjonen i klubben p.t ikke har vært optimal. Ved å få inn en keeper som kan vise til gode resultater og relativt stabilt spill over tid, ja så har man skaffet seg en trygget i de bakre rekker som frem til nå i år har vært fraværende.
Jeg har tidligere påpekt at Piroja har virket mer rusten enn tidligre i år, personlig er jeg helt overbevist om at det skyldes samarbeidet i bakre firer. En god keeper har overblikk, han kan dirigere spillerne med jernhånd. De to urutinerte keeperne til FFK har dessverre ikke den myndigheten pr dags dato og har i mine øyne mer enn nok med å tenke på seg selv, så jo jeg tror at mye kan være løst med en autoritær keeper bakerst, en som kan piske fireren og midtbanen litt rundt, få de til å plassere seg korrekt osv.
Terje Svendsen, en god gammel traver, var en sånn keeper som dirigerte fra spissene på topp til bakerste mann. For en pondus og autoritet. Tar du en prat med Jerry så kan han også fortelle deg litt om dette...
Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...
Forøvrig har ikke Kenny stått så mange kamper for Lyn i år. Johan Dahlin var foretrukket. Kenny har stått 5 kamper
Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.
Opprinnelig postet av FFK pra sempre
Det kunne vært noe, tror ikke våre gutter hadde hatt vondt av å modnes litt til før de får hovedansvaret.
Spørsmålet er som vanlig om vi har penger.
Det stemte jo bra.
Dette er en gladsak til Anne.
TV2 har laget en sak på at de unge keeperne våres har blitt vraket.
Tror det kommer på sporten i kveld.
P.s. Du får kose deg Anne
.
Det var akkurat på TV 2 Sporten nå. Frode Olsen kritiserer FFK for ikke å satse på Staw og Bråthen - veldig forutsigbart fra Olsen, som naturligvis ser dette i et langt perspektiv for Norge og ikke bryr seg om det kortsiktige i FFK (som er viktigst for FFK). I tillegg kommenterer Staw at "det er ikke akkurat noen tillitserklæring". Det har han forsåvidt rett i, men forhåpentligvis kan det få en positiv effekt også på Staw (og Bråthen).
Han nevnte vel knapt FFK med et ord, men fokuserte - som du skriver - på den langsiktige løsningen for Norge. Selv han må vel innse at dette er det beste for FFK, og at det er mer viktig for FFK å beholde plassen enn at to unge talenter får spilletid. Samme mann ville garantert kritisert FFK om de satset på Staw og Bråthen og rykket ned. Da ville han helt sikkert ment at disse to burde slippe det tunge ansvaret og at de ble gjort til syndebukker for nedrykket og at FFK burde hentet inn en erfaren keeper for å løfte ansvaret vekk fra to i begynnelsen av tjueårene.
Tror FFK gjorde helt rett ved å hente inn en erfaren keeper og la de få slippe. Om FFK klatrer opp som middelhavsfarer mot slutten av sesongen, så tror jeg de vil få spilletid igjen. Neste sesong starter nok begge med blanke ark og fornyet selvtillit og tillit.
Staw skuffet over manglende tillit
TV2.http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/article2824106.ece
skjønner Lasse veldig godt, og syns egentlig ikke vi skulle ha leid inn Kenny.
God keeper på sitt beste, uten tvil.. men han er også en litt av og på spiller, mye bedre og satse på våre egne unge,lovende keepere enn og hente inn Kenny.
Kanskje Lasse eller Erik blir lånt ut til Lyn? Lyn sitter igjen med en islandsk 18-åring etter at Dahlin og Stamatopoulos forsvant/forsvinner fra klubben. De må da enten kjøpe (utelukket vil jeg tro) eller låne en keeper. Og hvorfor ikke en av våre?
Tenk om Lasse eller Erik hjelper Lyn til fornyet plass i Tippeligaen på bekostning av FFK da, det hadde vært saker! 
Frode Olsen og TV2 har lagd en ny sak av tabbene til FFK hver runde og mener mangelen på en erfaren keeper er en av hovedforskjellene fra i fjor. Når vi så får på plass en ny keeper så snur de alt på hodet... En ting er i hvert fall sikkert, TV2 kan ikke fordra FFK og jeg kan ikke fordra TV2...
Frode Olsen bommer kraftig, det er jaggu ikke FFK's ansvar alene å løfte frem keepere i Norge. Har ikke sett han kritisere alle de andre klubbene med utenlandske keepere. Typisk agurk sak.
Dessuten burde han av alle vite hvor tungt ansvar som hviler på deres skuldre, og hvor ødeleggende det kan være for dem hvis tabbene fortsetter uten at de får pause fra Tippeligaen.
http://twitter.com/FFKprasempre
Opprinnelig postet av Patrioten
Dette er en gladsak til Anne.
TV2 har laget en sak på at de unge keeperne våres har blitt vraket.
Tror det kommer på sporten i kveld.
P.s. Du får kose deg Anne
.
bare en ting og si, kommentarene viser kun uvitenhet og idioti. Du kan ikke ha mye greie på keepere som kommer med dette. Uvithetene dine er så store at du angriper meg som person istedenfor og komme med sakelige kommentarer.
Bare håpe at en eller begge guttene kommer seg bort og blir tapt for denne vinglette klubben. De kommer begge til og bli stjerner en dag om de får tillit.
Når keepertabber og svakt feltarbeid er på vei å sende oss rett ned i adeccoen må det gjøres grep. FFK har virkelig turt og satset. Desverre har det ikke blitt levert hva en må forvente på dette nivået. Nå får vi inn en keeper som forhåpentligvis kan løfte hele laget, vi så hva Øhrlund betydde, vi så hva Myhre betydde i noen få kamper. Dette er ett lån på 3 mnd, så dette må Staw tåle. Så får vi håpe han kommer sterkere tilbake og blir den keeperen vi håper på....
Opprinnelig postet av FFK1903
Han nevnte vel knapt FFK med et ord, men fokuserte - som du skriver - på den langsiktige løsningen for Norge. Selv han må vel innse at dette er det beste for FFK, og at det er mer viktig for FFK å beholde plassen enn at to unge talenter får spilletid. Samme mann ville garantert kritisert FFK om de satset på Staw og Bråthen og rykket ned. Da ville han helt sikkert ment at disse to burde slippe det tunge ansvaret og at de ble gjort til syndebukker for nedrykket og at FFK burde hentet inn en erfaren keeper for å løfte ansvaret vekk fra to i begynnelsen av tjueårene.
Tror FFK gjorde helt rett ved å hente inn en erfaren keeper og la de få slippe. Om FFK klatrer opp som middelhavsfarer mot slutten av sesongen, så tror jeg de vil få spilletid igjen. Neste sesong starter nok begge med blanke ark og fornyet selvtillit og tillit.
DE er allerede gjort til syndebukker, det har klubben vist. Se på tabbelen frem til 10 serierunde, da hadde jlubben under 1 mål i snitt bakover. Noe som ikke tyder på direkte dårlige keepere. Lasse hadde en formsvikt og røk på det. Erik litt uheldig også han ryker. Men hadde forsvaret gjort jobben sin, samt at det ble scoret hadde situasjonen vært helt annerledes.
Det som nok har vært tøffest for guttene er vel å se at uansett hvor mye sjangser laget har så blir det ikke mål, og da vet de at den minste feilen kan bli skjebnesvanegre.
Når det gjelder selvtilit og tilit neste år vil du ha to gutter som er ennå værre en i dag, da klubben har brutt all tillit og gått mot alt den har sagt til de, hvet de var i et møte med treneren for 2 uker siden der begge fikk beskjed om at de hadde uforbholden støtte og tillit. Så neste år vet de at om de gjør en eller flere feil så kommer en ny en.
De vil ikke utvikle seg uten kamptrening og erfaring, den blir nå helt borte, og hvordan tror du de vil føle seg om de er bedre på trening en nyervervelsen og ikke får spilletid. For det vil ikke skje. Hva da med selvtiliten?????
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Når keepertabber og svakt feltarbeid er på vei å sende oss rett ned i adeccoen må det gjøres grep. FFK har virkelig turt og satset. Desverre har det ikke blitt levert hva en må forvente på dette nivået. Nå får vi inn en keeper som forhåpentligvis kan løfte hele laget, vi så hva Øhrlund betydde, vi så hva Myhre betydde i noen få kamper. Dette er ett lån på 3 mnd, så dette må Staw tåle. Så får vi håpe han kommer sterkere tilbake og blir den keeperen vi håper på....
Ja de fikk sølvet, og før øhrlund kom inn lå de på søvplass, sågar på gull en serierunde. Og ja enig i at mye kunne vært bedre, men det som har skjed nå vil svekke både Erik og lasse.
Se deg selv så kraftig degradert på jobben så skjønner du det, du ville aldri hatt tillit til din bedrift igjenn og ville ønsket deg bort, redd det kan skje her også..
Opprinnelig postet av Anne
Bare håpe at en eller begge guttene kommer seg bort og blir tapt for denne vinglette klubben. De kommer begge til og bli stjerner en dag om de får tillit.
Så du håper det ja? Si meg, holder du med FFK, LSFK eller EMBFK?
Jeg håper begge to blir i klubben, og at de blir satset på videre neste sesong. I det mener jeg da også at jeg håper at Kenny er historie etter endt sesong. For jeg er også enig med deg Anne at Kenny ikke er noen bedre keeper enn de to vi har.
Denne sesongen kan enten Lasse eller Erik lånes ut til feks Lyn, og hentes tilbake etter endt sesong.
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25