Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2009

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til:

Jeg håper bare at Brann kampen var bunnnivået hans, og at han kommer sterkere tilbake nå.
Når "gamle" Raio kan utvikle seg såpass som han har gjort, bør unge Martinsen også klare det.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Marthinsen ut? Var ikke han første valget til flere av moderatorene før sesongstart æ? Ihvertfall Holters... Eller hva sier du holters?Tongue out...

Morsomt at du fortsatt lar deg provosere den dag i dag - det var hensikten. Wink

Husk alternativene til Piiroja vært skadet (Ophaug), så problemstillingen har ikke vært aktuell. Wink

Synes for øvrig Piiroja har hevet spillet sitt i år.

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til:

Provosert er vel å strekke den litt langt. Har respekt for pennen din jeg. Totalt sett synes jeg Vidar har prestert bedre enn forventet/fryktet...

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:
Endret:
Endret av: Patrioten

Ønsket av fem eliteklubber

Mosjøens unge landslagsspiller Thomas Drage (17) er ønsket på prøve i Bodø/Glimt. Men Glimt får kamp av fire andre eliteklubber.

Helgeland Arbeiderblad. http://www.helgeland-arbeiderblad.no/sport/article4475982.ece

P.s. Moderator, kan du ikke prøve å rydde vekk innlegg som ikke har noe med overgangsvinduet å gjøre.

Går inn på denne siden for å finne nyheter om nye spillere, ikke diskusjoner om Vidar, Raio, eller andre lignende ting.

Da bør vel ikke tråden hete overfangsvinduet?

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

tror nok han er for ung enda, men vi kan sikkert hente han, men vi trenger en som kan komme inn med en gang

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06

Lagt til:

Kjøp, kjøp, kjøp!

Norgesmestere 2006!!

Juniorspiller
Ble medlem: 21 aug 06

Lagt til:

Synes Fredrikstads spillerstall pr dags dato inneholder altfor mange gamle spillere! Gikk gjennom stallen nettopp og FFK har jo hele 10 spillere som er 29 år og eldre!

Håper disse spillerne forlater Fredrikstad etter sesongen:

Gardar Johannsson (29) - tilbys ikke ny kontrakt
Har vært mye skadeplaget, og er ikke lenger på samme nivå som før. Koster også sikkert veldg mye. Invester heller i en ny ung spiss.

Andreas Tegstrøm (30) - selges?
Var spennende i Sandefjord, men har ikke prestert i Fredrikstad. Har antageligvis en stor lønnslipp. Selg!

Levon Pachajyan (25) - tilbake fra utlånsavtale
Trenger vel ikke å si så mye. Har ikke prestert i det hele tatt!

Lala (18) - tilbake fra utlånsavtale?
Noen som vet om denne gutten blir tilbudt ny kontrakt? Har ikke sett han i aksjon enda..

Abgar Barsom (31) - tilbys ikke ny kontrakt
En spiller med fantastiske holdninger, men hever ikke FFK lenger slik jeg ser det.

Pål André Czwartek (34) - tilbys ikke ny kontrakt
Begynner å dra på årene, og er vel ikke de største utgiftsposten akkurat, men er rett og slett ikke god nok lenger.

Kyriakos Stamatopoulos (29) - tilbake fra utlånsavtale etter sesongen?
Hentes inn for å redde FFK fra nedrykk. Håper Fredrikstad satser på Staw og Bråthen fra neste sesong av igjen, og Stamatopoulos går tilbake til Tromsø..

Hvis alle disse spillerne blir solgt, står vi igjen med denne stallen:

Erik M. Bråthen (21)
Lasse Staw (21)

Raio Piiroja (30)
Vidar Martinsen (27)
Agim Shabani (21)
Jan Tore Ophaug (32)
Fernando Wallace Pereira (22)

Amin Askar (23) - kan også spille back
Celso Borges (21)
Ardian Gashi (28)
Kasey Wehrman (31)
Raymond Kvisvik (34)
Hans Erik Ramberg (32)
Joachim Thomassen (21) - kan også spille back
Martin Elvestad (20)

Dominic Adiyiah (19)
Éverton Da Costa (23)
Michael Trulsen (19)

Det betyr at jeg håper vi forlenger med både Wehrman og Everton (avhenger av at FFK har økonomi til dette og at de ikke krever for mye)

Med en tropp på bare 18 spillere må nok 3-4 spillere inn, og man trenger antageligvis litt drahjelp fra Spillerinvest for å få til noen overganger. Spesielt er det tynt i angrep og forsvar. Forslag til nye spillere:

Magne Simonsen (21)
En kantspiller som også kan spille back, men er primært kant. Spiller i dag på Lyn som sliter veldig med økonomien og vil nok maks koste 1 mill. Har bra fysikk og fart, og er norsk. Debuterte i Tippeligaen allerede som 17-åring!

Steffen Hagen (23)
Spiller primært stopper, men blir også brukt som back. Sammen med Morten Fevang og Peter Kovacs er han den eneste som har startet samtlige kamper for Odd Grenland i år. Usikker på hvor mye en slik spiller vil koste Fredrikstad og om FFK er attraktive nok for Hagen.

Andre spillere FFK kan prøve seg på som jeg også har nevnt tidligere i tråden:
Krister Wemberg (17) forsvarsspiller på Moss
Magnar Ødegard (16) forsvarsspiller på Sarpsborg
Hugues Wembangomo (17) forsvarsspiller på Sarpsborg
Martin Thømt Jensen (19) forsvarsspiller på Moss
Alexander Ruud Tveter (18) spiss på Follo FK
Kim Holmen (27) spiss på Lyn

Mener veien å gå for øyeblikket er å se etter spillere som er under 23 år, enten fra utlandet (Sør-Amerika, Afrika eller balkan-området) eller Adeccoligaen.

Norgesmestere 2006!!

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til:

Tror ikke det er smart å avskrive Lala helt enda. Han er bare 18 år og er et stort talent. Men blir det for dyrt er det noe annet.

BRH - http://www.brigaderodhvit.com

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08

Lagt til:

Hvorfor har ikke FFK prøvd seg på Altas Vegard Braathen??. Han bøtter jo inn mål på ett middelmådig lag!!

Har signert for Tromsø fra etter sesongen. Hvis jeg ikke husker feil..

"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!

Landslagsspiller

Lagt til:

Kan Tegstrøm være på vei til Gais?

De jakter vistnok en spiss.

Noen som vet om Tegstrøm er i troppen til morgendagens kamp?

Fotbollskanalen.http://fotbollskanalen.se/1.1111104/2009/07/26/gais_nobbar_tva_men_jobbar_pa_en_anfallare

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

Håper det Laughing

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08

Lagt til:

Opprinnelig postet av Patrioten

Kan Tegstrøm være på vei til Gais?

De jakter vistnok en spiss.

Noen som vet om Tegstrøm er i troppen til morgendagens kamp?

Fotbollskanalen.http://fotbollskanalen.se/1.1111104/2009/07/26/gais_nobbar_tva_men_jobbar_pa_en_anfallare

Hvor har du det fra? Ønskedrøm? Hvorfor vil de ha Tegstrøm?

De får vel hvertfall en ving i retur om noen dager!!  Levon blir vel ikke værende i FFK...!!?!!

"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til:

Det kan være Tegström, og det kan være en av alle andre verdens spisser. Ikke godt å si hvem det er nei.

Vi kan begynne å luke ut noen; Torres, Adebayor, Messi.... osv... men vi sitter igjen med litt for mange uansett synes jeg.

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: Patrioten

Sogndal skal låne Kvalheim ut året, synes det er rart at ikke FSI var på banen her.

NRKØstfold. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/sport_nrk_ostfold/1.6709650

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Sogndal skal låne Kvalheim ut året, synes det er rart at ikke FSI var på banen her.

NRKØstfold. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/sport_nrk_ostfold/1.6709650

Og ingen andre TL klubber heller(!?)

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til:

Hva er det med Kvalheim som gjør folk småeuforiske her inne?  Er det fordi han scorer mål i Adecco'n?  Eller har han noen andre egenskaper som gjør at vi burde henta han?

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av denialsander

Hva er det med Kvalheim som gjør folk småeuforiske her inne?  Er det fordi han scorer mål i Adecco'n?  Eller har han noen andre egenskaper som gjør at vi burde henta han?

Å bøtte inn mål i Adecco-ligaen er da en god start? Vi har da spisser som ikke bøtter inn mål i noen liga. Verken 2. div eller TL..

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Ymer

Å bøtte inn mål i Adecco-ligaen er da en god start? Vi har da spisser som ikke bøtter inn mål i noen liga. Verken 2. div eller TL..

Hva med Martin Wiig, da? Han har jo scoret fler enn Kvalheim... Foot in mouth

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til:

Wiig har 10 scoringer i Adecco, Kvalheim har 11.

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 04

Lagt til:

Alvaro Saborio. Midtspiss. FC Sion (Sveits) Costa Rica.

plænken

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av plænken

Alvaro Saborio. Midtspiss. FC Sion (Sveits) Costa Rica.

Sikkert kjempeinteressert i å komme til FFK...Helt sikkert kjempebillig også!

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 04

Lagt til:

Transfermarket.co.uk. Finn deres egen favoritt. Rene godteri butikken!

plænken

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til:

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Knuty

Wiig har 10 scoringer i Adecco, Kvalheim har 11.

Jaja, Så rakk Kvalheim hattrick i den kampen jeg ikke hadde med når jeg så statistikken... :) Poenget mitt er uansett gyldig: Om han leder med ett eller ligger to bak Wiig, så er det ikke nødvendigvis slik at han er den spissen vi behøver - akkurat som at Martin Wiig ikke var den spissen vi behøvde når han var hos oss.

Jeg er også klar over at det er tilnærmet umlig å finne en spiss som er målgarantist (akk, hvor mange ganger har ikke denne diskusjonen vært oppe), uansett hvor mange mål en spiller har for en annen klubb, i en annen divisjon, i et annet land, osv, osv, og at det vil være en sjanse å ta uansett hvilken spiller vi kjøper.

Jeg er egentlig ikke spesielt misfornøyd med spillerstallen vår, jeg. Det er mer enn gode nok kvaliteter i laget til å heve oss betraktelig. Det er snarere snakk om å få huet ut av medisinskapet og klare å få spillerne til å fungere som et lag som har trua på å vinne - som vi hadde ifjor, da det meste gikk på skinner.

Forøvrig var det flott å se Evertons mål igår. Det var vel omtrent det eneste lyspunktet. Jeg er iallefall glad for at vi har fått på plass en ny keeper, ettersom Staw igjen viste hvorfor han og Erik behøver en erfaren konkurrent som kanskje kan bidra til utviklingen deres...

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Ymer

Hva med Martin Wiig, da? Han har jo scoret fler enn Kvalheim... Foot in mouth

Martin Wiig har utviklet seg siden han forlot FFK, men han har ikke scoret så mye som Kvalheim før denne sesongen. Kvalheim var i toppen med antall mål både i fjor og året føre. En god sesong som måltjuv i Adecco kan være mer tilfeldig. Gardar f.eks. hadde en brukbar sesong ifjor, men er vel ikke akkurat den som slåss om toppscorer-tittelen år etter år? Og som sagt; INGEN av de spissene vi har bøtter inn mål noen sted, ikke engang i 2dre div. Toppscorer for b-laget der er vel Trulsen...? Tegstrøm, Adiyah og Gardar scorer jo svært lite på 2drelaget i 2.div. Derfor lurer jeg på hvorfor det å score mange mål i Adecco-ligaen skulle være noe som blir brukt "mot" Kvalheim...?

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25