Før kamp: Odd Grenland - FFK (11. serierunde) (Låst)
Denne tråden er låst for nye innlegg. Du kan fortsatt lese postene som normalt.
Jeg mener det er klasseforskjell mellom Simen og Ardian. Simen er en mye bedre spiller. Han passer godt som indreløper i 4-3-3 og som sentral midtbane i 4-4-2, da helst med en defensiv ryddegutt bak seg. Løpskapasiteten er enorm, hvertfall ikke noe dårligere enn Gashi. I tillegg sutrer og klager han ikke i nærheten så mye som Gashi. Og ja, han er mer kreativ og mer målfarlig. Han legger vel også fler målgivende pasninger.
Men han var dyr i vinter, og sikkert ennå dyrere nå. FFK har ikke råd, dessverre. Drakt nr 7 blir jo snart ledig...
Jeg mener det var riktig å ikke hente Simen Brenne. Han er en veldig god spiller, javisst, men jeg syns det er mye bedre å satse på Borges. Sikkert en del billigere også.
Likevel har jeg sansen for Simen Brenne. Han passet ikke inn i Lillestrøm, men jeg har trua på ham i Odd! Bare ikke mot oss... ;)
Opprinnelig postet av Plankekæll
Jeg mener det er klasseforskjell mellom Simen og Ardian. Simen er en mye bedre spiller.
Deg om det. Han ble stadig satt på benken den siste sesongen i FFK, og det med rette. En midtbane som er betydelig forsterket siden den gang.
---------------------------
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Ja, Simen ble satt på benken den siste sesongen i FFK. Ja, han spilte heller ikke bra en lang periode. Uansett var jeg uenig i at han ble plassert på benken. Men på det tidspunktet hadde vi en meget bra midtbane da også med Christian Berg som bankers defensiv midtbane, og Jonna og Hansi som indreløpere. Derfor ble Simen på et tidspunkt ranket som nr 3 av indreløperne. Problemet tidligere i sesongen da Christian Berg ikke spilte var at midtbanen besto av Simen, Jonna og Hansi, noe som blir for offensiv. Da spilte vi med Jonna og Hansi som sentrale og Simen som hengende spiss/offensiv midtbane. Det funket dårlig.
Når han i tillegg blir plassert som kant blir det jo håpløst. Simen skal spille innover i banen, med mye ballkontakt. En kantspiller i 4-3-3 blir liggende veldig høyt i banen, blir lite involvert. Og siden han heller ikke har noen stor fart, blir det en ganske håpløs posisjon på banen for han.
Jeg har sagt det før, og sier det igjen, Simen hadde passet perfekt i "Gashi-rollen" på dagens mannskap. Gjerne med Borges bak seg på midtbanen.
Du har rett i at midtbanen er forsterket siden Simen spilte her, men det betyr alldeles ikke at Simen hadde vært for dårlig for vårt lag. Simen Brenne har langt flere gode kamper for FFK enn han har dårlige. Noen av kampene var han også helt outstanding, noe uttak til landslaget (dog etter han havnet i LSK) var et bevis på.
Den dagen han dro til LSK var en av dagene jeg har vært mest lei meg mtp FFK i nyere tid. Kan sammenlignes med da Ringberg og Risholt ble gitt bort. Nei, faktisk ennå verre.
Men for all del, du må gjerne mene at Gashi er bedre kanogvetalt. Deg om det. 
Det virker som du er i godt selskap da, plankekæll. Da Åge Hareide vurderte Simen som bedre, og nå blir Simen dratt fram i landlagdiskusjonen igjen, hvis så skjer, så mener da Drillo det også... Simen på sitt beste er noe av det beste vi har hatt i klubben dem siste åra... Så får vi håpe Gashi er bedre enn Simen idag....
Kjempeenig med du Bedreviteren! Vi får håpe Gashi pessær på Simen i dag!
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Deg om det. Han ble stadig satt på benken den siste sesongen i FFK, og det med rette. En midtbane som er betydelig forsterket siden den gang.
Stadig satt på benken? Har du sjekket fakta? Det har jeg... Han spilte i 25 av 26 seriekamper den siste sesongen i FFK, kun én gang ble han byttet inn. To ganger ble han byttet ut. Det betyr at han spilte 90 minutter i 22 av 26 kamper og startet 24 av 26 seriekamper. Det er det vel kun en håndfull spillere som gjorde den sesongen vil jeg tro.
Med det Gashi har prestert det siste året, sammenlignet med det Brenne presterte den siste sesongen i FFK så hadde jeg byttet disse to gladelig. Brenne var stabil på et mye høyere nivå enn det Gashi har gjort. Brenne var også mye mer målfarlig og bidro dessuten med flere målgivende pasninger.
Brenne scoret syv mål den siste sesongen i FFK, Gashi har nå ni mål til nå i FFK. Fem mål i superhøsten hans i 2007, kun tre mål i fjor og står i år med kun ett mål! Brenne var lokal, mer målfarlig, stabil på et høyere nivå og jeg anser han som mer kreativ enn Gashi.
Edit: I følge VG hadde Simen Brenne åtte mål (som er riktig) og seks assist i sin siste sesong. Stemmer dette er det tall Gashi bare kan drømme langt etter.
Simen Brenne i toppform mener jeg er langt bedre enn Ardian Gashi.
Brenne: Er målfarlig, med gode løp inn i motstandernes sekstenmeter. Er kreativ, med gode pasninger. Har et godt skuddbein. Løper faktisk ganske bra hjemover. På sitt beste var han helt outstanding for FFK. Var også veldig jevn i FFK, hadde få veldig dårlige kamper(og det var godt gjort på et FFK-lag som til tider underpresterte kraftig).
Gashi: Er god som førsteforsvarer, og en aggressiv liten mygg. Stort mer tror jeg ikke jeg kommer på.. Har aldri forstått meg på de som mener han har et godt skuddbein. Det er mange som har et langt bedre skuddbein enn Gashi i FFK! Også er det den tråklinga hans da.. Må vel uoffisielt være norgesmester i å ikke se opp når han har ballen i beina.
Gashi i god form er mer enn god nok for å være i FFKs startellever. Men jeg ville mye heller hatt Simen Brenne på laget!
Godt å se at det er fler som har sett de samme kampene som meg.
Fytti helvete, kan ikke huske sist jeg var like engstelig for en FFK-kamp som jeg er i dag. I fjor på denne tiden, var det vel egenlig kun glede jeg følte, men da var det liksom ikke akkurat i bunn vi lå heller.
Jaja, håper på Fredrikstad-seier i dag, men er ikke veldig optimist. Utrolig viktig at vi tar poeng i dag!
Er det noen som har sett noen lagopstilling enda?
Jeg tipper at vi kommer til å starte med dette laget:
Lasse Staw
Amin Askar-------Vidar Martinsen--------Raio Piiroja-------Joachim Thomassen
Abgar Barsom----------Celso Borges--------Ardian Gashi---------Raymond Kvisvik
Dominic Adiyiah---------------Gardar Johansson
Kom igjen nå gutter!!!
Er vanskelig å tenke på FFK i dag egentlig når Newcastle spiller sin viktigste kamp på mange, mange år!
Opprinnelig postet av solano2
Er vanskelig å tenke på FFK i dag egentlig når Newcastle spiller sin viktigste kamp på mange, mange år!
Gir egentlig f..n i hele Newcastle, det er kun FFK som gjelder :)
Staw
Czwartek, Piiroja, Martinsen, Askar
Barsom, Borges, Gashi, Kvisvik
Gardar, Dominic
Thomassen (og Gerrbrand) har blitt vraket. Inn på laget kommer Czwartek og Piiroja.
Askar har blitt flyttet over til venstreback. Et litt merkelig grep, men det kan ligge flere grunner bak det valget. Thomassen hadde ikke sin beste kamp sist, og var også småsyk. Kanskje han har blitt dårligere? Askar har spilt mange kamper på venstreback i Moss, så det trenger ikke å være noe stort problem, selv om det ideelle er å ha en venstrebeint spiller på venstreback. Kanskje man ønsker en høyrebeint takler mot Valencia? Eller rett og slett mer fart?
Helt greit at Gardar og Dominic får en ny kamp på å videreutvikle de positive tendensene fra kampen mot Brann.
I dag må vi rett og slett vinne, selv om vi pleier å slite borte mot Odd Grenland. Taper vi i dag, så begynner det å lukte nedrykksstrid lang vei.
Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."
Askar spilte mest venstreback i Moss, så blir spennende å se ham der. Har faktisk en god følelse i dag! :-)
Gleder meg til kamp nå
Fikk dessverre ikke dra innover, men får vel se den på tv2sumo. Synes det er rart at Thomassen vrakes i Wallaces skadefravær!
Norgesmestere 2006!!
Laget ifølge TV2, 4-4-1-1
staw
pac martinsen raio askar
barsom gashi borges kvisvik
dominic
Hvem har rett Holters?
Nå står jo det bekreftede laget over her, men TV 2 mener at vi spiller med ti mann? ;-)
Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."
Opprinnelig postet av FFK pra sempre
Laget ifølge TV2, 4-4-1-1
staw
pac martinsen raio askar
barsom gashi borges kvisvik
dominic
Hvem har rett Holters?
TV2 har garantert IKKE rett, med mindre vi velger å stille med kun 10 stk på banen.... 
Pear Pimples for Hairy Fishnuts!
Ser nå at det var rulleteksten på tv som var feil ja, vi har som Holters sier Gardar med som sist i følge nettet
I følge TV2 skal vi spille 4 - 4 - 1 -1 mens Odd spiller 4 - 3 - 3
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
Opprinnelig postet av FFKgutt1
I følge TV2 skal vi spille 4 - 4 - 1 -1 mens Odd spiller 4 - 3 - 3
Ja, ja, 4-4-1-1 eller 4-4-2 blir rimelig hipp-som-happ. Det kan fint argumenteres for at vi spilte 4-4-1-1 med Tarik på banen også, men det var ingen som snakket om 4-4-1-1 den gang. Tarik gikk ofte dypt for å hente ballen, jobbet i mellomrommet og/eller dekket pasningsrommet inn mot motstandernes defensive midtbaneanker. Det merksnodige var jo at Gardar gikk mer i bakrommet enn Tarik, men likevel snakket alle om bakromsspissen Tarik. :) Sistnevnte satte oftere fart bakfra og utfordet én-mot-én enn han gikk på Nannskogløp i bakrommet.
Garantert 4 4 2 siden Gardar og Dominic starter.
Spent nå..
Ja blir spennende å se åssen det går idag med Askar på venstreback 
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25