Før kamp: Odd Grenland - FFK (11. serierunde) (Låst)
Denne tråden er låst for nye innlegg. Du kan fortsatt lese postene som normalt.
Wallace spiller ikke sa treneren til fredrikstad blad eller om det var til FFk sin hjemme side ;)
---------------------------
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Bare lurer, var det noen spesiell grunn til at PAC ikke spilte i dag ?
Få igang angreps-spillet, ellers blir det Adecco neste sesong....
-------
Do join my mafia at http://apps.facebook.com/inthemafia/status_invite.php?from=709870754
Wallace blir muligens klar cupenkampen mot Drøbak/Frogn.
For håpe at vi kan være like effektive som vi var mot Viking, hvor vi hadde noen fåtall sjanser og vant kampen.
Så vi trenger tydeligvis ikke haugevis av mål for å score.
Etter Vikingkampen har vi ikke gjort annet enn produsere sjanser etter sjanser, men sliter med å sette dem.
Er vi egentlig uheldig når det gjentar seg mot Stabæk, Aalesund, Vålerenga og Brann, uheldig er vel man vel i noen kamper, ikke i flere som disse, det vitner vel heller om vi er for dårlige til å omsette sjansene
Kanskje vi bør endre spillestillen å spille mer defensivt?
Opprinnelig postet av Patrioten
For håpe at vi kan være like effektive som vi var mot Viking, hvor vi hadde noen fåtall sjanser og vant kampen.
Så vi trenger tydeligvis ikke haugevis av mål for å score.
Etter Vikingkampen har vi ikke gjort annet enn produsere sjanser etter sjanser, men sliter med å sette dem.
Er vi egentlig uheldig når det gjentar seg mot Stabæk, Aalesund, Vålerenga og Brann, uheldig er vel man vel i noen kamper, ikke i flere som disse, det vitner vel heller om vi er for dårlige til å omsette sjansene
Kanskje vi bør endre spillestillen å spille mer defensivt?
Nei, fysjamei.. Gå for all del ikke tilbake til 4-4-1-1, det var døden. Mener virkelig at det er bedre å presse hele kampen, tape på at forsvaret ikke er tett, enn å ligge bakpå for å putte et mål eller to (eller fire) på like mange sjanser (jmf. Stabæk, Aalesund, VIF, Brann). Havner heller på nedre halvdel etter å ha spillt underholdende, istedet for midt på treet...
Dessuten vil detta snu snart. Forsvaret vil bli pottetett og Everton vil golle som bara det. Vi spiller jo med god karma!
Opprinnelig postet av FFKgutt1
Vel, la oss legge en dårlig match til side og satse på seier mot Odd, skjer det skal jeg sykle til Skien
Å så deilig det hadde vært med en borteseier her! Blir jo en liten bonus ved siden av seiern når du sykler bort dit...
Er forøvrig enig med laget ditt her. Eneste er at jeg muligens heller mot Everton på topp. Når det er sagt så mener jeg ikke at Dominic spilte seg bort i går.
Opprinnelig postet av solano2
Opprinnelig postet av Tiger
La meg slippe og se Dominic fra start en gang til. Håper Gardar og Everton starter på topp i denne kampen.
Ja, la oss bytte på laget hver eneste jævla gang. Hvorfor kan vi ikke gi Gardar og Dominic muligheten til å spille seg gode sammen? Hvis vi skal endre på laget hver eneste kamp blir vi ihvertfall ikke bedre. Noe Abgar Barsom uttrykte rimelig tydelig overfor Radio Fredrikstad etter kampen også.
Nemlig, så hvorfor byttet han ut Everton til kampen igår? Når vi måtte gjøre mange andre bytter var det unødvendig med et bytte vi ikke måtte gjøre... Everton og Gardar fortjente en sjanse sammen. Everton er mye mer bevegelig enn Dominic og bør dermed få sjansen på søndag!
Her har jeg trua. Bentley ute med kort
Kovacs vs Raio
Odd er et lag som normalt satser på hodestyrke. Mot Piroja i storform er det direkte håpløst.'
Håper forøvrig på samme lag som mot Brann med unntak av Piroja inn og muligens en litt mer defansiv backtype. (vi må få stoppet innleggene da vinner vi) Dominic og Gardar sammarbeidet meget bra. Dominic var overalt. Med litt mer erfaring vil det bli artig.
Vi er for tida det laget i Norge som har det beste pasningspillet når man roer litt ned. ( contringspillet er ikke så bra)
Vi triller ball i evighetene og med en god kvisvik på banen så ble det en del sjanser av det.
Borges blir bedre og bedre og han gjør god nytte for seg med trygge passninger og ro på midten
Jeg er opptimist. Uflakskvoten MÅ snart være brukt opp.
There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson
Tipper vi får se dette laget fra start i morgen:
Staw
Askar, Piiroja, Martinsen, Thommasen
Barsom, Borges, Gashi, Kvisvik
Dominic, Gardar
Opprinnelig postet av FFKgutt1
Vel, la oss legge en dårlig match til side og satse på seier mot Odd, skjer det skal jeg sykle til Skien..
jeg skal kontakte FFK eller Fb jeg om vi vinner og sørge for at du skal få sykle ;)
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Ønsker samme midtbane og angrep som sist, men Pål Andre inn på backen.
Han har rutine, og det kan være kjekt når vi så hvor mange enkle forsvarsfeil vi gjorde forrige kamp. Tror også han er bedre på defensive dødballer enn Askar. Hva tror dere?
Håper de passer på bakre stolpe på corner. der var de elendige sist. Pål er vel muligens på den. det var ikke askar.
Heia FFK
Askar hadde ikke skyld i noen av baklengsmålene på corner. Der var det Gerrbrand, Thomassen, Barsom og Staw som feilet. I det hele tatt syns jeg oppsettet så veldig gæærnt ut ift. hvem som dekka hvem, men dette er kun småting som de forhåpentligvis klarer å rette på til neste kamp.
Neida, jeg er klar over at Askar ikke hadde skyld i baklengsmålene. Men det betyr ikke at Pål Andres rutine ikke kan bli verdifull i markeringsspillet, hehe.
Tror heller savnet av Piiroja var en stor grunn til det elendige forsvarsspillet mot Brann. Det er ikke det at jeg mener PAC ikke hadde gjort en god jobb på høyrebacken, men Askar tilfører laget masse energi og føler også han kan bidra mer offensivt på grunn av farten og evnen til å komme til gode innlegg.
Håper virkelig ikke vi mister Piiroja. Gjør vi det tror jeg vi vil slite utrolig defensivt.
Opprinnelig postet av tgtgtgtg
Vi er for tida det laget i Norge som har det beste pasningspillet når man roer litt ned. ( contringspillet er ikke så bra)
Vi triller ball i evighetene og med en god kvisvik på banen så ble det en del sjanser av det.
Borges blir bedre og bedre og han gjør god nytte for seg med trygge passninger og ro på midten
Jeg er opptimist. Uflakskvoten MÅ snart være brukt opp.
Godt poeng. Til gjengjeld er vi vel blant de aller tammeste på kontringer. Men med det pasningspillet skal det ikke så mye til for at vi skaper mer og setter fler av sjansene. Så jeg er også optimist.
Opprinnelig postet av morradi
Neida, jeg er klar over at Askar ikke hadde skyld i baklengsmålene. Men det betyr ikke at Pål Andres rutine ikke kan bli verdifull i markeringsspillet, hehe.
Et godt poeng. Dessuten har jeg lagt merke til at PAC har blitt mye flinkere til å passe på bak sin egen rygg på ballen mot bakre stolpe enn det han var tidligere.
Opprinnelig postet av tgtgtgtg
Vi ser til tider ut som Norgesmestere i five-a-side, men det stopper jaggu brått når vi nærmer oss sekstenmeteren. Masse ineffektivt småspill som det aldri blir noe ut av. Det er så mye av det at man nesten kan mistenke at FFK har trent for mye pasningsøvelser på liten bane fremfor å øve på offensivt samhandlingsmønster på full bane.
Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."
Opprinnelig postet av morradi
Markeringsspill har vel aldri vært Czwartek sin største styrke? Ikke er han spesielt duellsterk eller noen god hodespiller heller. Ophaug f.eks. er mye flinkere til å tidlig komme opp i hurtige kantspillere og gå i kroppen på dem. Czwartek nøler oftere mer, og i tillegg kan han være fæl på ball watching.
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Tror heller savnet av Piiroja var en stor grunn til det elendige forsvarsspillet mot Brann. Det er ikke det at jeg mener PAC ikke hadde gjort en god jobb på høyrebacken, men Askar tilfører laget masse energi og føler også han kan bidra mer offensivt på grunn av farten og evnen til å komme til gode innlegg.
Enig i dette. Når det er sagt, så har jeg jo selv satt Czwartek inn på laget i "min startellever". Rett og slett fordi jeg har flyttet Askar frem til høyre kant og Barsom ut på benken. Det gjør neppe Grønis. ;)
Jambo 19/5: "Du går ikke i skogen utkledt som en elg midt i jaktsesongen. (...) Dersom du da blir skutt på så bør du ikke være veldig overrasket."
Opprinnelig postet av Holters
Enig i dette. Når det er sagt, så har jeg jo selv satt Czwartek inn på laget i "min startellever". Rett og slett fordi jeg har flyttet Askar frem til høyre kant og Barsom ut på benken. Det gjør neppe Grønis. ;)
Grunnen til at jeg ikke vil se han på høyrekanten er fordi jeg vil ha Abgar Barsom der. Selv om Barsom hadde en dårlig kamp sist, så er jeg overbevist om at savnet av han har vært med på den svake sesongåpninga vår. Det er jo også ganske forståelig at han ikke er i sin beste form siden han ikke har mange minutter på banen i år. Barsom er veldig god med ball, og selv om han ikke er noen Alanzinho akkurat er han utrolig god til å skjerme ballen og å finne gode og sikre pasningsløsninger. I tillegg så er han kapteinen vår, og man benker ikke kapteinen sin hvis ikke han svekker laget veldig (og ikke er skadet selvfølgelig).
Opprinnelig postet av Costanza
Har vi noen gang tatt poeng borte mot Odd i Tippeligaen? Synes alltid vi sliter noe veldig der (inkl. cupkampen der vi røk ut på straffer).
Husker du ikke vår versjon av Istanbul? 3-0 etter første omgang (med selvmål i tilleggstiden av Piiroja) etter at FFK hadde dominert omgangen, og så snudde vi det til 3-3 med et fantastisk mål av Brenne og straffesparket som ga oss 3-3. Det gjør hvertfall jeg. En av de beste kampene jeg har vært på. Husker det var folk på bortefeltet vårt som stakk etter første omgang for å ta seg en pils i sentrum av Skien i stedet, mens jeg sa vi kom til å ta en Istanbul. Er ikke ofte jeg treffer så bra med tippinga mi. 
Håper, tror og regner med at Barsom starter idag. En spiller som prøver og alltid vil ha ball trenger vi på bortebane i Skien. Regner med at Grønhagen tar ut ett slagkraftig lag jeg er fornøyd med på forhånd. Så får heller alle etterpåkloke (FM manager spillende) gaphalser kappe hode av Grønhagen etter kampen hvis det ender galt...
Bare lurer, var det en glipp av Karlsen å si nei til Simen Brenne i vinter ? Syns han har spilt godt hos Odd i våres...
Få igang angreps-spillet, ellers blir det Adecco neste sesong....
-------
Do join my mafia at http://apps.facebook.com/inthemafia/status_invite.php?from=709870754
Opprinnelig postet av Bob Page
Bare lurer, var det en glipp av Karlsen å si nei til Simen Brenne i vinter ? Syns han har spilt godt hos Odd i våres...
Grunnen til at han mislyktes i LSK kan være at de spiller 4-4-2, mens Odd spiller 4-3-3. En annen ting er at han er litt "stjernespilleren" i Odd, så man legger i større grad opp spillet for at han skal fungere best mulig. I LSK skulle han fylle en definert rolle som passet laget mer enn det passet Brenne.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
syns gashi er bedre da, men det er min mening
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Opprinnelig postet av Bob Page
Først og fremst gjorde Brenne en feil selv ved å velge Lillestrøm fremfor FFK.... Skulle mer enn gjerne sett Brenne i FFK drakt, men da hadde vi nok ikke hatt Borges..
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
21/02/2026 11:13 | 00fd8b25