Husk meg
Brukernavn
Passord

– Ønsker å beholde Éverton og Örlund (Låst)

Denne tråden er låst for nye innlegg. Du kan fortsatt lese postene som normalt.

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08

Lagt til:

Helt enig, ørlund er god, ikke noe å diskutere det. Men ikke noe vits når vi har to som fungerer bra fra før. En tredjekeeper bør kanskje vurderes, men satser på at braathen og staw ikke drar på seg langtidsskader igjen, iallefall ikke samtidig.

Ved å kjøpe ørlund spørs det vel om vi får beholde de to talentene våre så mye lenger.

tross alt et luksusproblem, kunne vært så mye værre:

Opprinnelig postet av rbk.no forum

Etter på ha sett Valencia kampen, hvor han gjør nøyaktig den sammen brøleren som mot glimt har jeg følgende forslag :

Bytt ut Jarstein med en ekte pappfigur i målet.

Dette er en billig løsning da man får inn en pappfigur som ikke trenger lønning. Det holder å klippe han ut fra en pappeske og kle på drakta til Jarstein.

Alternativt så tilbyr jeg meg selv å stå i mål for RBK. Det er også en billigere løsning. jeg krever bare å bholde lønna som jeg har i dag fra jobben min

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til:

Skulle ikke Ørlund gi svar i dag ?

---------------------------

Forget Metallica !
Guiseppe Verdi rules !

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til:

Opsjonen med AIK går ihvertfall ut midnatt. Så svaret bør komme snart ja..

Rødhvitelite-ultrasmentalitet

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Örlund er nok tapt for Fredrikstad. Signalene har gått i den retningen lenge, og det hadde neppe drøyet helt til siste innspurt dersom Örlund virkelig ønsket å spillet for FFK. Jeg blir overrasket om han ender opp som FFK-spiller.

Har du lest forumets retningslinjer?

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til:

Glad vi har Lasse og Erik jeg. Gjør ingenting om ikke Daniel kommer. Han er en god keeper, men viktig å satse videre på Lasse etter den fine vårsesongen han hadde. Hent heller inn en keeper på nivå med Runar, som kan spille 2 div og være på benken i TL. Også kan vi leie ut Erik til en Addeco klubb, med forbehold om at han kan hentes tilbake ved skade på en av de andre keepera..

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:

http://www.f-b.no/article/20081201/FFK/720209052/1220/NYHET

Well, ingen stor overraskelse. Det er bare å takke for den gode innsatsen og håpe han drar hjem til Sverige og ikke til Rosenborg.

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av Tøfflus

Well, ingen stor overraskelse. Det er bare å takke for den gode innsatsen og håpe han drar hjem til Sverige og ikke til Rosenborg.

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til:

Håper han går til RBK jeg, så får vi bevist at det ikke er keeperen som var så god men vår fantastiske keeper trener...

Jerry Jerry Jerry

Heia FFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til:

Jau, Jørn Jamtfall er en garantist for å ødelegge en keeper karriere. jeg spekulerer i om han lærer keeperne å velte istedenfor å hoppe, for velting på strek var jo et av hovedtrekkene hans.

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

Tusen takk Örlund og lykke til vidre.

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av Lex

Håper han går til RBK jeg, så får vi bevist at det ikke er keeperen som var så god men vår fantastiske keeper trener...

Jerry Jerry Jerry

Slik tenker jeg også Cool

FFK - "Av Østfoldinger for Østfoldinger"

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06

Lagt til:

Synes det er veldig trist at vi mister Örlund! Dersom han velger Rosenborg for å få bedre lønn, må de tilby han fast plass mellom stengene, ellers skjønner jeg ingenting. FFK skal jo ut i Europa og endte som nr 2 i år. Hvem velger et "dårligere" lag da? Trodde seriøst Örlund ville velge spilletid og Europa fremfor barteland og mer penger.

Da er det bare om å gjøre at Staw og Bråthen blir helt friske fram til oppkjøringen.

FFK og Leeds
---------------------
He estado utilizando Google traductor para traducir algo de Inglés a Español. Estoy tan cool!

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av keiko99
Tusen takk Örlund og lykke til vidre.

Enig.

Ønsker Daniel Örlund lykke til videre, og takker han samtidig for innsatsen han la ned i FFK. Uten ham, så er det ikke sikkert vi hadde havnet på sølvplass.

Vi kan ikke forvente at alle som blir hentet inn som kriseforsterkninger ønsker å bli værende i byen. Örlund, en keeper av langt bedre kvalitet enn vi egentlig kunne forvente å få leid på det tidspunktet, ble hentet inn som en kortvarig løsning grunnet skader på våre to talentfulle keepere. Underveis overbeviste han alle i byen, og klubber utenfor kommunegrensa, om at han er en svært, svært god keeper, og begge parter tjente således på oppholdet.

Fredrikstad strakk seg svært langt for å sikre seg Daniel Örlund, kanskje lengre enn de burde med tanke på hvilke talenter klubben besitter i Staw og Bråthen, men andre, mer pengesterke klubber hadde ingen problemer med å utkonkurrere oss. Det vil over hodet ikke overraske meg om Örlund skulle havne i Rosenborg.

Jeg sitter igjen med en godt inntrykk og gode opplevelser av å ha hatt Örlund i klubben. Han beskrives som en svært profesjonell og seriøs fotballspiller, som ikke var redd for å legge i et par ekstra treningsøkter på sine fridager. En god rollefigur ville han vært å ha i klubben. Örlund fortjener uansett å bli hyllet når han vender tilbake fremfor å bli møtt med foraktelse. Vi må ikke tro at alle forelsker seg i Fredrikstad bare ved å være noen få måneder i klubben, men verdsette at de faktisk valgte oss når nøden var stor.

Alt i alt var dette en vinn-vinn-situasjon. Hadde Örlund signert, så hadde vi fått nok et solid keeperalternativ å velge Fra, men nå får (forholdvis) lokale Lasse Staw trolig fornyet tillit mellom stengene, og det kan fort vise seg å være gull verdt for FFK i fremtiden.

Har du lest forumets retningslinjer?

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07

Lagt til:

Jeg har ment at pri 1 må være å beholde Everton - nå håper jeg virkelig at dette går i boks. Tror Everton kan tilføre laget mye :-)

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03

Lagt til:

Sliter litt med å ønske Daniel lykke til.

Her blir han hentet fra 3 keeperplassen i AIK. En plass hvor han var glemt og gjemt. Så får han en livline som redder hans fotballkarriere + hjelp fra Norges beste keepertrener. Etter hvert så snakker noen om Sverigs landslag. Kansje litt overdrevent men likevel. Hva gjør så denne tullingen? Jo han takker nei til videre tilbud pga av  et håp om bedre og mere euro et annet sted. Det er takken for at man har redda slyngelen fra den sanne fotballdød i AIK.

Fy f....n håper disse sølvpengene han får et annet sted blir jæ----g tunge rundt halsen.

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!

Juniorspiller
Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:

Helt enig med Topscorer. Dette lukter det av. Får ingen lykkeønskninger av meg. Hvor er æren og loialiteten til fotballspillere? Hvor hadde Ørlund vært per dags dato uten FFK? Tydligvis ikke et hett salgsobjekt hvertfall...

Nei dette lukter det av. Håper han havner som 3 keeper i RBK...

jorhan

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av jorhan

Nei dette lukter det av. Håper han havner som 3 keeper i RBK...

Hvis han satser på RBK for så å bli 3. keeper, mister jeg all respekt for Örlund. Å velge penger framfor fast plass mellom stengene er jo helt høl i hue av en fotballspiller å gjøre.

Dette er en trist start på jula..

Det eneste må være at vi sikrer oss Everton med en gullkantet avtale om videresalg el.l.

God jul!

FFK og Leeds
---------------------
He estado utilizando Google traductor para traducir algo de Inglés a Español. Estoy tan cool!

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:

Hmm, lurer på hva som skjer med investorpoolen våres, dette burde de dratt i land.

Landslagsspiller

Lagt til:

Jeg merker at jeg ikke har så mye til overs for denne moraliseringen som utspiller seg. Bare fordi man ikke får noe man vil ha så begynner vi å furte og spytte etter oss. Det er en direkte barnslig oppførsel. Det er bare å applaudere (KLAPP). De som fremstillier det slik at Ørlund kynisk har utnyttet rene,oppriktige og hellige FFK for en større lønningspose sliter med å se hele bildet. Dette er faktisk en vinn vinn situasjon der hvor FFK har fått gleden av en dyktig keeper som har hjulpet oss med å sikre sølvet. Dette er så sinnsykt typisk for at følelser spiller inn på hva vi synes. Det er ikke bare lite objektivt, det er som sagt også veldig barnslig. Vi bør holde oss for gode til å snakke nedsettende om Ørlund bare fordi vi er litt skuffet.

Jeg tror nok også at 99% av oss, hvis vi skal være et snev av ærlige med oss selv, hadde valgt den mest lukkurative jobben (høyere lønn i RBK/viking/lsk) , stillingen som tilbød best karriereutvikling ( utstillingsvinduet CL deltakelse på sikt medfører), og den best geografisk plasserte arbeidsplassen (alle de andre aktuelle klubbene ligger i byer eller i nærhet til byer som er regnet som mye bedre byer å bo i enn fredrikstad). Folk greier å vri det til at "å velge penga" er en så forferdelig egoistisk og judas-aktig handling. Våkn opp, det er faktisk en viktig del, du villie gjort det selv. Det er jo visserlig ikke slik at han bryter en kontrakt med FFK. 

Jeg vil ønske ham lykke til formelt, men off the record ønsker jeg ikke at han skal bidra til å gjøre våre motstandere sterkere enn oss. Vil klappe for han på stadion, men vil også like etterpå synge "Daniel, her kommer vi" når Wallace tar frispark og cornere.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Patrioten

Hmm, lurer på hva som skjer med investorpoolen våres, dette burde de dratt i land.

Tror det har med lønnspolitikk å gjøre. Når en lagkamerat får en gedigen lønn, og du vet selv at du ikke står tilbake for ham i kvaliteter, så vil vedkommende misstrives hvis han ikke blir verdsatt på lik linje (dvs lik lønn). Vi kan ikke føre en lønnspolitikk som fører til mistrivsel i troppen. Hvor godt vil folk prestere da? Da skal jeg fortelle deg at det er mange millioner som blir trukket ned i dass på rekordtid.

Det er viktig at TKK tar grep, setter grenser og fører en bærekraft og fornuftig lønnspolitikk. Jeg sett at det er mange som kommenterer på f-b som er oppgitte over at man kjøper en keeper til 2 millioner når vedkommende er verdt 4 millioner minst. Dette er en typisk FM-tankegang som ikke tar lønningsaspektet med i betraktning. Jeg er glad for at investorpoolen ikke har kjøpt en lønnsbyrde til FFK.

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til:
Endret:
Endret av: Patrioten

Så da mener du at vi skal kvitte oss med Kasey, som vil ha en fet lønn og Ardian som også har en fet lønn.

Mener at spillerne bør takle at noen har bedre betalt enn andre, slik er det i atbeidslivet også.

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til:

Kan være enig noe av det du skriver Shadar, men som også andre har påpekt;

Ørlund var på felgen, på bånn som keeper da FFK leide han inn. Han har faktisk også klart uttalt om den betydningen FFK har hatt for han, eller den tunge tiden i AIK.

At han da velge noen kr. mer i posen, framfor de samme trenere og det teamet som har bygget han opp igjen, stinker.

Ønsker faktisk at han opplever nye nedturen på linje med den i AIK, ting tyder på at han ikke er så psykisk sterk når det gjelder å kjempe om keeperplassen. Kanskje Staw / Bråten ble for tøffe motstandere.

Uansett takk for bidraget for sølv, men jeg lurer faktisk ikke på om FFK har gitt Ørlund mer.

Ps , ikke klapping eller buing for Ørlund, for meg er han ikke eksisterende.

Ps hva er så enig med Shadar i, jo at jeg forstår at spillere velgere etter lommebok, miljø, karrieutvikling osv.

Dessverre tror jeg i Ørlund sitt tilfelle at bare lommeboka veide.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Landslagsspiller

Lagt til:

Ja, det er ikke lett å svare på hva som hadde vært best for ham alt i alt. Det kan hende at han ville fått en bedre utvikling her med Jerry Knutson og det hele. Det er ting han måtte ta med i vurderingen. Det kan godt hende at han fryktet at klubben ville satse lokalt (Staw) når skadesituasjonen endrer seg. Fett nok at vi bygde opp Ørlund etter at han hadde vært på bunn, men jeg mener at han ikke står i noe gjeld til FFK for det. Han har allerede betalt med godt spill i høst. Det hadde vært en romantisk tanke om han velger FFK fordi klubben er så fin og for den utviklinga FFK har gitt ham, men jeg synes Holters beskrev dette godt; vi må ikke tro at han forelsker seg i fredrikstad og klubben etter noen måneder i byen (eller noe slikt).

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til:
Endret:
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av Patrioten

Investerorpoolen skal investere i (kjøpe/hente) spillere, ikke betale lønnen dems.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03

Lagt til:

Til Shadar

Du har rett i noen av dine påstander, men jeg holder en knapp på at penger er det eneste han (og agenten ) går etter når de sier nei til FFK. Han har hatt ett utrolig opphold i Fredrikstad FK. Dette oppholdet har reddet hele hans fotballkarriere og fått han på beina igjen som keeper. Trygghet er helt vesentlig som keeper og dette har han fått av Jerry Knutsson og Grønis. dette kunne ført han ut i Europa og til de store pengene. Det han gjør nå er så jæ...g kortsiktig og kan føre han tilbake til glemselen. RBK er ikke noe alternativ. Det er et sted hvor han vil bli utsatt for mye negativitet av Jarstein, Johnsen og jamfall. Ikke bra spør du meg.

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25