Plankehaugens plassering sesongen 2009
Opprinnelig postet av JipJap
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Bidrar " rabatten " til bedre stemning på feltet ?? Den må du forklare bedre for meg.
Ikke det jeg sier, jeg synes det er greit med rabatt på feltet, gitt at de som er der faktisk bidrar til å øke stemningen.
Hva skriver du her da ?? så ser jeg på "rabatten" på ph-feltet som helt greit da de faktisk bidrar til stemning under kampen.
Du skriver ingenting her om om de faktisk bidrar de som står der.Hadde det enda vært så vel så, men det er ikke det som er tilfelle. Heller det stikk motsatte.
Nå må du lese innlegga ordentlig og tenke et par ganger før du fyrer løs avtrekker'n, Rune... Du mistolker jo hva som står bokstavelig skrevet. Det enkle er noen ganger det beste.
---------------------------
Har du lest forumets retningslinjer?
Opprinnelig postet av Holters
Nå må du lese innlegga ordentlig og tenke et par ganger før du fyrer løs avtrekker'n, Rune... Du mistolker jo hva som står bokstavelig skrevet. Det enkle er noen ganger det beste.
Er jo ikke lett å forstå når det kan mistolkes skjønner du ??
Alt jeg har sagt er at jeg synes det er greit med rabatt til plankehaugen, siden plankehaugen bidrar såpass mye til produktet fotball i Fredrikstad. Så får det være opp til plankehaugen å finne måter å luke ut "fripassasjerer" på. Om sangkontrakt/tvang er riktige veien å gå, er jeg ikke helt sikker på.
Opprinnelig postet av JipJap
Alt jeg har sagt er at jeg synes det er greit med rabatt til plankehaugen, siden plankehaugen bidrar såpass mye til produktet fotball i Fredrikstad. Så får det være opp til plankehaugen å finne måter å luke ut "fripassasjerer" på. Om sangkontrakt/tvang er riktige veien å gå, er jeg ikke helt sikker på.
For å få vekk gratispassasjerene er det vel bare å sette prisen såpass høyt at de velger andre tribunedeler. F.eks. 2500. for sesongkort. Da hadde de begynt å vurdere det tror jeg.
det skal være et medlemsmøte på kafé 1903 tirsdag 21.10 fra kl 19:00..
det medlemsmøte skal handle om plassering på stadion.. da vil jeg råde de fleste til å komme ned og si sin mening angående saken
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
Opprinnelig postet av Solheim
Er du helt nedrulla eller jambo?
Supportere som støtter laget i tykt og tynt og møter opp på stadion og bortekamper skal selvfølgelig ha den goden av at PH plassene er billige. For de som går på 3-4 hjemmekamper i året er det jo helt fair og betale ''litt'' mer per kamp. Blir som abbonenementet ditt på Donald. Og de som ikke bidrar på feltet 'fortjener' jo ikke å stå der å bare glo da det er et sangfelt. Du kan godt si det sånn; du betaler med stemmen din for å stå der.
Tja nedrulla og nedrulla, jeg prøver bare å finne en rød tråd i argumentasjonen til enkelte her inne. Nå er det faktisk noen tusen som har sesongkort på stadion og alle står ikke hos PH, hvilket betyr at det er mange mange flere enn dere som faktisk er villige til å betale litt mer for å få se kampene. Dere, som i BRH og enkelte i PH, måler engasjement til klubben i form av synging fra tribunen, mens andre måler det i antall kroner de bidrar med til klubben. Jeg skal ikke ta stilling til hva som er riktig og gal måte.
Ellers er det jo litt morsomt å registrere at ting ble forklart i form av abonnement på Donald :) det neste blir vel bokklubbens barn eller go`boken, hehe.
hehe, joa hadde no sånn trafikk bøker jeg fikk i posten når jeg var liten, kunne sikkert brukt det som eksempel også :) Men du skjønner tegninga, og jeg skjønner også tegninga di. Men at det ska være litt billigere for de som står(!) og synger(!) det syns jeg bare er rett og rimelig. ;)
Står på at vi bør stelle oss på felt R , møt opp på møtet den 21 
og bare sånn ut i lufta så kan jeg jo også nevne noe med det som folk diskuterer her selv om det ikke er temaet.
3,5 / 4 står på feltet med kjeften limt igjen under kampen
få en forsanger som faktisk tørr å snakke til folk som ikke synger, hev billettprisene. PH er til for at man skal støtte laget visuelt og verbalt.! DA bør man også tåle å bli snakket til, er jo folk som ikke skjønner dette,
VI hadde faktisk noe bra på gang helt til den forrige forsangeren vår forsvant...
dette pga folka som snylter siden det er billigere å stå på feltet !
RHE
Opprinnelig postet av jambo
Opprinnelig postet av Martin_
. Dessuten tror jeg neppe at noen i BRH er villige til å betale 290 spenn pr hjemmekamp en hel sesong for å kunne stå på hovedtribunen om ikke dette var siste alternativ.
Siden dere tidligere har slaktet alle gratispassasjerene som står på PH bare fordi det er billig så kan dere jo på denne måten vise at dere virkelig mener alvor med at dere er de mest hardcore supporterne på stadion. At dere ikke vil betale 290 pr.kamp betyr jo da bare at det er mange tusen som er mer ihuga FFK supportere enn dere selv...
Eller? Det må jo bli sånn resonnementet blir...
BRH OG RHE er faktisk bidragsytere til bedre stemning på tribunen, er jo stort sett vi som holder det gående i løpet av kampene, det er det ikke noe å si på uansett. så hvorfor skal vi da betale MER, enn de som ikke synger i PH ? bare ett spørsmål ?
RHE
Jeg tilhører hverken BRH eller RHE, men derimot PH. Samtidig som vi flytter over til motsatt kortside neste år, håper jeg at vi må betale minst like mye som for billigste sitteplass, enten vi tilhører BRH, RHE, PH eller flere på en gang. Begrunnelse: jeg er heller ikke for å ha "indianere" på feltet. Om de ønsker være litt med på livet i hævven så vil de nok kjøpe seg billetter ved siden, ta hintet, eller så vil de føle seg snurt, men det får så være. Jeg er enig med alle som mener at 700/700 syngende er bedre enn 700/1200 syngende (tallene er kun eksempler).
Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.
Er helt enig i at vi bør gjøre noe med gratis pasasjerene, men vet ikke om prisen er den rette veien, for det er sikkert like mange som er på feltet fordi det er der det er "kult" å henge. Så de vil henge der uansett. Men bør for det første ha strengere kontroll av de som kjøper bilett til felte. Burde faktisk ikke være mulig å kjøpe bilett til feltet uten kort. Et kort er da lik en bilett. Jeg har aldri blitt sjekket eller tatt i stikk prøve.
Neste er at vi også bør ha en engasjert forsanger, men jeg mener det er mulig å få med seg massene uten å kjefte og smelle og slenge dritt. Det er mye å si på personlighete, har man en ivrig person er det lett for den personen å få med seg massen. Så bør være en som ikke er redd for å drite seg ut.
Ellers mener jeg at vi bør splitte PH og BRH til hver sin kortside for å skape mer trykk på hele stadion. Målvakten til motstanderen må jo være redd i 90 min ikke bare i 45 hehe
Opprinnelig postet av mysthical
Neste er at vi også bør ha en engasjert forsanger, men jeg mener det er mulig å få med seg massene uten å kjefte og smelle og slenge dritt. Det er mye å si på personlighete, har man en ivrig person er det lett for den personen å få med seg massen. Så bør være en som ikke er redd for å drite seg ut.
Kjenner meg faktisk igjen i denne beskrivelsen.
leste nyeste utgaven av EA (evig aristokrat) i dag og jeg kan vel si meg positivt overrasket over at det nevnes sangkontrakt fra Plankehaugen sin side og samtidig snakk om et mindre felt!
Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Medlemsmøte på Supporter Kafe 1903
Tirsdag 21. oktober kl 19.00 skal Plankehaugen ha et medlemsmøte på Supporter Kafé 1903.
Agendaen blir Plankehaugens bytting av tribune plass på stadion.
Møt opp og si din mening angående saken!
Står på plankehaugen.no
Tirsdag 21. oktober kl 19.00 skal Plankehaugen ha et medlemsmøte på Supporter Kafé 1903.
Står på plankehaugen.no
det står også i et tidligere innlegg her også Rune. Her kan alle bidra om de vil.. dere som sitter her med ideer og sånt bør møte opp 
Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK
Opprinnelig postet av FFKgutt1
Står på plankehaugen.no
det står også i et tidligere innlegg her også Rune. Her kan alle bidra om de vil.. dere som sitter her med ideer og sånt bør møte opp
Jeg så at du kom med det samme, men det er tydelig at folk ikke har fått det med seg allikevel.
Opprinnelig postet av mysthical
Kjenner meg faktisk igjen i denne beskrivelsen.
Samme her.
I tillegg vil jeg skyte inn at det rett og slett er litt snålt å ha sangfeltet bak seg på tribunen, slik det er nå. Den følelsen forsterkes desverre de gangene en grinete (ja, jeg bruker det utrykket som passer til hvordan jeg opplever situasjonene) forsanger snur seg og lirer av seg en uforståelig medling om at alle må være med.
Feks er det bedre med en plassering ala Ullevaal, hvor alle ser ned mot forsangeren, og fronten/midten av PH består av de som står hele tiden, og som synger. Da kan vi som bare bidrar stykkevis og delt henge oss på bakfra. Jeg tror det vil bli litt mer fristende å henge seg på når man ikke har feltet stående og "skule" ned på en...
Det er jo i tillegg slik at det er medlemskap i PH som gir billigere sessongkort. Medlemskap i PH er, i følge vedtektene, ikke å oppfatte som en sangkontrakt. (Jeg deltar verbalt, bare spør naboplassene mine.) Frem til en sangkontrakt eventuellt blir en del av pakka syns jeg man skal forholde seg til det, og ikke kalle det gratispassasjerer. Det forutsetter selvfølgelig at man ikke mener det bør være på den måten, tror ikke PH vil ha like mange medlemmer med en slik kontrakt. Men da får det sikkert bare bli mitt problem...
Plankegjengen - kaffe og MacDonalds, så ordner Guttæne resten
Vet ikke om det er regelverk som forhindrer dette, eller om klubben er i mot det men:
Overvar en kamp i Frankrike der 2 forsangere stod på et podie foran tribunen(var her ganske stor avstand til banen). Begge forsangerene hadde headset og var koblet til flere høytalere som var rettet mot tribunen. I tillegg var det 2 eller3 karer som dæljet løs på noen pauker(store trommer) som også var koblet til høytalerene. Det hele var veldig effektivt.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Ehh..Ble det ikke flytting til motsatt side allikevel? Bjørn Bagstevold mente utifra det jeg forsto av andre, at dette ble for dyrt? Som ikke var uventet.
Burde ikke Plankehaugen hatt en dialog med FFK og fått avklart dette før man skriver og sier ting i denne saken?. Forsto det slik at dette var bestemt. Høres veldig merkelig og amatørmessig ut.
Enda værre er det at ikke nok med at bortesupporterne har et bedre felt enn PH, men akustikken der er også mye bedre. Å få til en annen vegg på PH feltet anså Bagstevold som for dyrt:-) Ja, ja, sier jeg bare. Dette er ihvertfall noe som det burde ha vært en selvfølge å prioritere.
Får trøste oss med at PH valgte et felt uten stoler selv, og at de ikke prøvde å påvirke klubben i sterkere grad enn dem gjorde i forhold til forhåndslovt langsideplassering..
Støtter FFK i medgang og i motgang!
Foreslår at Plankehaugen benytter pengene de har investert i hest og Stjernen på en skikkelig bakvegg, og/eller de kostnadene som må til for å flytte til motsatt tribunene, om det er det man ønsker.. Høres ut som en langt mer fornuftig investering i mine ører. 
Har du lest forumets retningslinjer?
Dette her er skikkelig amatørmessig. Her går man ut og snakker om hvilket felt vi skal ha neste år, om sangkontrakt på det nye feltet etc, og så er det ikke avklart med klubben i forkant? Ingenting overrasker meg stort lenger.
Nå har PH kastet bort mange penger på å rydde opp i rotet etter Geir Nilsen i aristokraten, penger de aldri får igjen.( Hva med å sjekke litt rundt driftingen der før man går inn med masse penger? Kredittsjekk? ) Det har blitt brukt/brukes mange penger på hest og det brukes penger på Stjernen. Nå er det på tide at det blir brukt penger på å bedre fasilitetene for egne supportere. Vi må vel ha den eneste stadion i tippeligaen hvor bortelagets supportere har en bedre plassering og akkustikk enn hjemmelagets supportere. Kiosken bak PH-tribunen, skal det være slik? Var mer moderne kiosk på den gamle stadion jo..Ja PH kan bli enda bedre til å synge, men faktisk ødelegger akustikken veldig mye i forhold til bortelagets supportere og hvor godt man hører de på folketribunen i forhold til PH. Er de ganske mange 300++ ,høres de alt for godt pga dette..
Enig med deg Holters, dette må prioriteres.
Støtter FFK i medgang og i motgang!
Selg den hesten og selg den spilleren dem kjøpte for og få noe av penga tilbake.... Første veien til og bli fant er å ha hest 
Eu iubesc fredrikstad
Imi este dor de Dagfinn
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Vet ikke om det er regelverk som forhindrer dette, eller om klubben er i mot det men:
Overvar en kamp i Frankrike der 2 forsangere stod på et podie foran tribunen(var her ganske stor avstand til banen). Begge forsangerene hadde headset og var koblet til flere høytalere som var rettet mot tribunen. I tillegg var det 2 eller3 karer som dæljet løs på noen pauker(store trommer) som også var koblet til høytalerene. Det hele var veldig effektivt.
Jasså ja. Det her er vel egentlig bare renspikka sludder. Hvor hen var dette om jeg tør spørre?
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
20/02/2026 20:30 | 392cfb88