Husk meg
Brukernavn
Passord

Kasey Wehrman ute resten av sesongen

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til:
Endret:
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av Willy Renè

He-He,  mulig for FFK å øke budsjettet med 100 mill., hvor skal penga komme fra da ? Budsjettet er jo ikke bare tall på et papir. Skal man bruke 100 mill mer, så må pengene skaffes tilveie.

Selvsagt er det mulig, for det er klart det finnes noen penger i FFK-systemet. Men spørsmålet er : Hvorfor skulle de, med mindre det gir noe igjen... Poenget mitt er at det er ikke budsjett-tall i seg selv som er relevant - men det talla skjuler.  Gi meg 500.000 å kjøpe inn f.eks. digitalkameraer for, så skal jeg kunne selge dem igjen for en ekstremt marginal fortjeneste. Dette kan jeg gjøre hvor mange ganger per år? 10? 20? 30? Jeg kan selge dem billigere enn de fleste andre fordi jeg ikke tar fortjeneste. Det er derfor ikke omsetningstall er relevante for bedrifter, mens driftsmargin og hva man sitter igjen med etter at kostnadene er tatt...

For FFK blir det mer relevant å se f.eks. hvor mye av budsjettet som er faste kostnader som f.eks. leie av VIP-anlegg, stadion, etc.

Mod (denialsander): Skjerpings. Det er lov å holde seg til tråden. ;)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til:

Wehrmann sutrer videre i F-B i dag.

Han har skrevet en tre-års kontrakt som han trolig var (meget) fornøyd med da han begynte i FFK.

Det at andre klubber i perioden ønsker han, betyr ikke automatisk rett til å kreve høyere lønn, før kontraktperioden utgår.

Dersom det er slik at når en spiller, f.eks Wehrman har en positiv utvikling i en klubb skulle automatisk bety høyere lønn, burde da også spillere som ikke utvikler som forventa få lavere lønn. Slik er det heldigvis ikke, dersom man ikke tegner en prestasjons retta kontrakt.

Dersom Wehrman i dag angrer på kontrakta si, ja det er vel egentlig hans eget ansvar. Han er såvidt jeg vet ansatt i FFK ut sesongen 2009.

Nei Kasey Wehrmann slutt å sutre og heller benytt den tiden du er på banen, også i framtida til å sikre deg beste mulige forhandlings utgangspunkt, før ny kontrakt automatisk legges fram utpå våren 2009.

Ps, et råd til Kasey Wehrmann, dersom du har tillitt til Grønhagen, ( han har iallefall gitt deg tillitt), stol på hans uttalelser om at han ønsker deg videre.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Wehrman har fått beskjed av klubben, i følge Per Morten Haugen, om at han ikke får fornyet kontrakten før han er tilbake etter skaden. Forstår godt at klubben ikke skriver ny kontrakt som både skal være lenger, og med betydelig høyere lønn med en spiller som har en uavklart skadesituasjon. Liten tvil om at skaden og en operasjon kommer ubeleilig for kapteinen. Han burde likevel holde kjeft.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til:

Rart ikke Grønhagen, Barsom og Gerrbrand furter like mye? Dem har jo kontrakter som går ut samtidig med Wehrman sin?

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04

Lagt til:

Jeg begynner å bli lei hele fyren. Han er særdeles viktig for laget, men nå som TKK kommer, er jeg ikke redd for at vi ikke skal få inn en like bra erstatter.  

Rødhvitelite-ultrasmentalitet

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03

Lagt til:
Endret:
Endret av: Svein

Per Morten slår tilbake ...

http://f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080926/FFK/605498287/1220/NYHET

Samtidig har jeg en følelse av at det kanskje er f-b som har fremprovosert dette?

Who is General Failure and why is he reading my disc??

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av Svein
Per Morten slår tilbake ...

http://f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20080926/FFK/605498287/1220/NYHET

Respekt, Per Morten!

Godt at han sier rett ut det vi andre (i hvert fall jeg) tenker.

Har du lest forumets retningslinjer?

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 08

Lagt til:

Leser i Dagbladet at Kesey er ute å snakker om sine kontraktsforhold igjen. Selvsagt er han fri til å argumentere for egne goder, men jeg trodde kanskje han hadde lært etter den ripa han fikk tidligere i sommer. Skjønner at det er frustrerende å være skadet, "over høyden" sånn rent aldersmessig, og ha en kontrakt som tikker mot slutten, men det er først og fremst HANS problem, og skyldes ikke utelukkende udugelighet i FFK. Syns det er voksent av FFK å være såpass kostbare som de later til å være i denne saken.. 

http://www.dagbladet.no/sport/2008/09/26/548199.html

En konge; Tore Pedersen!

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:

Og snakk om svar på tiltale:

http://www.f-b.no/article/20080926/FFK/605498287/1220/NYHET

Dette kan ved første øyekast synes som noe uproft av Haugen, men sjelden har noe slikt vært mer på sin plass. Nå må faen meg Wehrman slutte med det pisset sitt. Sett æsshåulen på benken til kontrakta går ut, ser mye heller en lojal gjeng midt på tabellen enn høyere med dette tullet. Lurer på om egoet hans aldri sprekker...

-Elsker alle-

Landslagsspiller

Lagt til:

Er vel taktikk fra hans side. Vil bli solgt billig og få mye sign on fee fra neste klubb... Dersom han ikke skjerper seg, burde FFK la han bli i klubben ut kontrakta og sette han på benken for å gjøre et eksempel ut av han.. Tipper Ferguson i Man U hadde ENKELT satt han på plassCool

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til:

Enig jeg også. En gang må nok være nok

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

ser ut som han ønsker seg tilbake til gamle treneren uff jeg er lei at Wehrman driver slik

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04

Lagt til:

Deer Keasy

Are you upp from your bed yet? ok..How are you ? filing better today?

Now,..go utside your door and tell all the TV and newspaper-reporters that this was a yoke, and you hope all the supporters will come to the next game? OK?

With Best Regards

Username

(hjelper ikke dette...vet ikke JEG)

Fred, frihet og alt gratis !

Landslagsspiller

Lagt til:

Selvfølgelig sier Per Morten Haugen det alle tenker, men er det så lurt? Det vi minst av alt trenger er konfrontasjoner mot hverandre via media, dette får være noe man tar sammen med spillerne i møter. La Kasey være idiot og kom med slike uttalelser, men ikke heng dere på, FFK!

Likevel, han viser her klart og tydelig at ingen er større enn klubben- og det er viktig!

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av Lemmy

Selvfølgelig sier Per Morten Haugen det alle tenker, men er det så lurt? Det vi minst av alt trenger er konfrontasjoner mot hverandre via media, dette får være noe man tar sammen med spillerne i møter. La Kasey være idiot og kom med slike uttalelser, men ikke heng dere på, FFK!

I prinsippet er jeg enig, men det kan være greit å "sette ned strikken" på et eller annet tidspunkt. Og jeg føler vel at det nå var mer på sin plass enn ikke.

Hater hat!

Landslagsspiller

Lagt til:

Det er jeg også helt enig i, Magnum, men skal det gjøres i pressen?

Jeg syns Haugen kan si at de prinsipielt misliker at spillere uttaler seg om kontrakter i media, men at han vil den konkrete saken med Wehrman selv..Eller noe i den duren..

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til:

I prinsippet altså nei. Men en sjelden gang må en få lov å bryte med noen prinsipper. Wink

Hater hat!

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Nå har jo Haugen & Co sagt klart ifra til spillerne at kontraktsforhandlinger ikke skal skje gjennom media etter Wehrmans forrige krumspring. Når Wehrman nok engang bryter dette prinsippet, hva skal Haugen da gjøre?

Har du lest forumets retningslinjer?

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av Husgutt

Tipper Ferguson i Man U hadde ENKELT satt han på plassCool

Som han gjorde med Ronaldo?Cool

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Husgutt

Tipper Ferguson i Man U hadde ENKELT satt han på plassCool

Som han gjorde med Ronaldo?Cool

Han har vært i Man u i over 20 år. Lista over spillere han har satt på plass begynner å bli langLaughing

Landslagsspiller

Lagt til:

Min respekt for Per Morten Haugen blir bare større og større.

Hadde ønsket meg han videre som sportssjef.

Håper virkelig at FFK systemet vet å tilby han en jobb han vil trives med.

Landslagsspiller

Lagt til:

Håper FFK finner en erstatter for Wehrmann neste sesong, slik at han kan bli benka hele sesongen.

Dersom han da fortsetter "furtinga" og ikke gidder å yte på FFK2 ( eller ta kampen opp for 1.lagsspill), er det heller ikke mange klubber som er villige til å "bla" så mye for en spiller som ikke har prestert på over ett år.

Mao Den som  den store taperen er godeste Kasey Wehrmann.

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til:

Haugen kan også tillate seg en slik uttalelse ettersom han sitter på oppsigelse som sportssjef. Gjør ikke så mye om han brenner broer mellom seg og Kasey når vi får inn en ny sportssjef om noen måneder. Uproft, javisst, men likevel veldig bra at han kommer med uttalelsene.

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til:

Jeg syns Haugen kan si at de prinsipielt misliker at spillere uttaler seg om kontrakter i media, men at han vil den konkrete saken med Wehrman selv..Eller noe i den duren..

Første gangen Kasey gikk ut i media med sytinga si så tok FFK det opp internt. At mannen er så tjukk i hue at han ikke lærte noe av det er jo tragisk, og jeg synes PMH gjør helt rett denne gangen også.  La tosken få smake egen medisin.

Landslagsspiller

Lagt til:

Jeg syns nå heller at PMH burde gitt Wehrman en klekkelig bot for illojal oppførsel, + fått Grønhagen til å frata han kapteinsbindet. I tillegg burde han fått en advarsel om at han vil bli benket i resten av kontraktstida om det skjer igjen

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25