Husk meg
Brukernavn
Passord

Ekstrem og unødvendig overvåkning på norske fotballarenaer (Låst)

Denne tråden er låst for nye innlegg. Du kan fortsatt lese postene som normalt.

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av JipJap
Den saken har utrolig lite med (video)overvåking og gjøre, men.

Jeg hadde vært mye mer skeptisk om FFK hadde krevd fødselsnummer og kontonummer til alle på kamp f.eks.

Du får lese kapittel 7 (VII) i loven det henvises til, før du uttaler deg skråsikkert.

Dessuten er det ikke nødvendig med personnummer for få koble registere. Det er vel solgt 6000 sesongkort på stadion. De fleste av disse er koblet til et telefonnummer, i det minste ett navn. Da vet man i utgangspunktet hvem som sitter hvor, og det vl derfor være rimelig enkelt å finne fram videoklipp hvor Ola Nordmanns sete er i bildet.

---------------------------

"Bjørkøy blander perfekt saft og lager aldri bråk i innbytterboksen"
- Knut T. Eggen skryter av sin nye forsterkning

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04

Lagt til:

Å herregud!!!

Trodde nesten ikke sånne synspunkter fantes. Tror du virkelig dette er et problem...?

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03

Lagt til:

da får du la være å kjøpe deg sesongkort da, så slipper du å gi bort telefon nr og navn.

Så kan du la være å skaffe deg bil lappen, da får jo biltilsynet opplysninger om deg som de kan misbruke, så får du ikke kjøpe deg bil, der må du jo opplyse om navn og nr i forbindelse med forsikring og registrering av bilen. Du bør heller ikke kjøpe deg hus da dette vil bli registrert på ditt navn. Telefon er dumt, da kan folk finne deg i telefon katalogen. Vil også anbefale deg å kvitte deg med allt av bankkort. Ta i mot lønn via en sjekk så ikke arbeidsgiver kan kontonr ditt... Eller, nei, du kan jo ikke ha noe jobb, da får jo arbeidsgiver personnr ditt og sånn da.. hmmm.... tror alle må gå under jorda jeg.... huff, er en fæl verden vi lever i!

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Juniorspiller

Lagt til:
 gode råd

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05

Lagt til:
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

da får du la være å kjøpe deg sesongkort da, så slipper du å gi bort telefon nr og navn.

Så kan du la være å skaffe deg bil lappen, da får jo biltilsynet opplysninger om deg som de kan misbruke, så får du ikke kjøpe deg bil, der må du jo opplyse om navn og nr i forbindelse med forsikring og registrering av bilen. Du bør heller ikke kjøpe deg hus da dette vil bli registrert på ditt navn. Telefon er dumt, da kan folk finne deg i telefon katalogen. Vil også anbefale deg å kvitte deg med allt av bankkort. Ta i mot lønn via en sjekk så ikke arbeidsgiver kan kontonr ditt... Eller, nei, du kan jo ikke ha noe jobb, da får jo arbeidsgiver personnr ditt og sånn da.. hmmm.... tror alle må gå under jorda jeg.... huff, er en fæl verden vi lever i!

Så saklig du er mot andre som har forskjellig meninger enn deg selv.

Den unge generasjonen er på vei fram.

www.brigaderodhvit.com

Landslagsspiller

Lagt til:

Jeg bare beviser hvor tåpelige komentarer han kommer med jeg. Og det er faktisk ganske saklig, for hvis han ønsker å leve uten å bli overvåket på noen som helst måte, så må han kvitte seg med ting som f.eks bankort etc...

Han (dere) skriver gang på gang : "hva om et kamera blir satt opp i deres eget hjem" .. og klassikeren, "de kan sitte på stadion å filme opp i nesa på hver enkelt tilskuer".... ja, er dere så paranoide at dere tror på det dere selv sier her, så blir det rett og slett latterlig!

Jørn Moum, "forumsadist"

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06

Lagt til:

Jeg bare beviser hvor tåpelige komentarer han kommer med jeg. Og det er faktisk ganske saklig, for hvis han ønsker å leve uten å bli overvåket på noen som helst måte, så må han kvitte seg med ting som f.eks bankort etc...

Opposisjonen i Kina og Burma er helt sikkert enig med deg.

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03

Lagt til:

Han (dere) skriver gang på gang : "hva om et kamera blir satt opp i deres eget hjem" .. og klassikeren, "de kan sitte på stadion å filme opp i nesa på hver enkelt tilskuer".... ja, er dere så paranoide at dere tror på det dere selv sier her, så blir det rett og slett latterlig!

Er det noen her som skriver at de vil leve uten å bli overvåket på noen som helst måte? Sitter det en litt grønn nisse på skuldrene dine og filtrerer det som blir skrevet her inne?

Det finnes grenser på hva man skal finne seg i. Selv vil jeg ikke at samtalene mine på stadion skal gjøres om til underholdning til TV-seerne hjemme, hadde jeg hatt lyst til det, hadde jeg meldt meg på Big Brother.

Og bare for å ha sagt det, heller paranoid og klar over hva som skjer rundt meg, enn dum og uvitende.

Burn in hell, por favore..

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

pjatt

Ifølge vedlegg 10 og 11 i denne forskningsrapporten, så er det gjerne lavtlønnede med lav utdannelse som er mest positive til kameraovervåkning og til å gi fra seg personopplysninger på internett. Du tilhører, i følge det jeg klarte å finne ut av deg, til begge gruppene, til tross for en alder på 25. Så det forklarer kanskje den naive innstillingen og mangel på faktaopplysninger i diskusjonen.

Jeg velger isteden å være enig med noen som har greie på sakene, datatilsynets direktør, Georg Apenes, som mener folk flest er naive i forhold til problemstillingene rundt overvåkning. Som han sier "Nordmenn har et naivt forhold til det å bli overvåket".

Det virker som enkelte ikke forstår hvilke muligheter som åpner seg dersom de registrerte dataene brukes til noe annet enn det det opprinnelige formålet.

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av eliot

Enda en fullstendig hårreisende sammeligning . Hva er det med dere? Forfølgelsesvanvidd? Flytt til et land hvor ingen overvåkes. Dere skal få problemer med å finne ett... En sikker måte å slippe overvåkning på er å hoppe fra Postgirobygget har jeg hørt

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av HotDream
Hva er det med dere? Forfølgelsesvanvidd? Flytt til et land hvor ingen overvåkes. Dere skal få problemer med å finne ett... En sikker måte å slippe overvåkning på er å hoppe fra Postgirobygget har jeg hørt

For å sitere Martin Luther King Jr. (fritt oversatt):

"Ingenting i verden er mer skremmende enn oppriktig ignoranse og samviktighetsfull dumskap".

A-lagspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Opprinnelig postet av HotDream
Hva er det med dere? Forfølgelsesvanvidd? Flytt til et land hvor ingen overvåkes. Dere skal få problemer med å finne ett... En sikker måte å slippe overvåkning på er å hoppe fra Postgirobygget har jeg hørt

For å sitere Martin Luther King Jr. (fritt oversatt):

"Ingenting i verden er mer skremmende enn oppriktig ignoranse og samviktighetsfull dumskap".

A-lagspiller

Ble medlem: 11 nov 05

Lagt til:

Det er vel ingen her som har reagert på "vanlig overvåking" som om man tar ut penger i en minibank eller kjøper sesongkort på stadion.

Det folk reagerer på her er unødvendig overvåking, og det skjønner jeg godt. Jeg vil ikke at jeg, mine samtaler eller mine personlige opplysninger skal bli brukt unødvendige ting. Selvsagt blir en jo overvåket på diverse steder, men noe mer enn det som allerede finnes er både unødvendig og en invadering av privatlivet for den enkelte.

100 fra Red Beavers synger høyere enn hele Plankehaugen! :)

Og, forresten...Særp er et forbanna høl!

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til:
Opprinnelig postet av eliot

Problemet med overvåking er jo ikke overvåkingen i seg selv, men hvem som har tilgang på verktøyene og hva informasjonen blir brukt til.

Derav blir sammenligninger med Burma, Kina og det gamle DDR helt absurde i denne debatten.

Dagens samfunn er faktisk mye, mye mer overvåket enn f.eks. i det gamle DDR. Den store forskjellen er hvordan informasjonen blir brukt og behandlet. Og det er en meget relevant diskusjon, spør dere meg.

God bedring, Dagfinn!

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

pjatt

Det virker som enkelte ikke forstår hvilke muligheter som åpner seg dersom de registrerte dataene brukes til noe annet enn det det opprinnelige formålet.

Men så er det det å stole på at de som sitter med de registrerte dataene ikke bruker det til annet en sitt formål da.

At noen tror at hele verden er ute etter dem bare fordi en blir video overvåket på offentlige steder mener jeg er en ganske paranoid tankegang. Godt mulig jeg er naiv, men jeg nekter å tro at vaktene på Fredrikstad stadion kommer til å stenge meg ute fra Fredrikstad stadion om de får vassere video overvåkning der. Og om folk hører en samtale jeg har med en annen person på stadion er da aldri så hemmelig at ikke andre kan høre den, skulle jeg bedt de som sitter forran og bak meg om å gå vekk også da?Nei, da hadde jeg tatt den samtalen ett annet sted, det er jo som å komme med personlige opplysninger i en telefon automat på ett kjøpesenter midt i julerushet eller på mobilen på en buss full av folk.

Det er klart det finnes mange opplysninger ute i verden som er såpass personlige at de ikke bør komme ut. Men jeg velger fortsatt å tro at de som styrer med denne infoen er såpass oppegående at de holder den sjult for uvedkommende.

Og, å sammeligne med Burma og Kina er enda ett bevis på paranoid tankegang!

Jørn Moum, "forumsadist"

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

Men så er det det å stole på at de som sitter med de registrerte dataene ikke bruker det til annet en sitt formål da.

Du stoler på at de som registrere dataene, enda jeg har vist deg forskningsrapport som sier at 95% som samler data som berøres av personvernloven, bryter denne loven?

Jeg har vist deg at norges autoritet på personvern, Georg Apenes, sier at menneskere generelt sett er for godtroende og naive i forhold til overvåkning.

Og du fortsetter å stole blindt på at personvernloven følges?

Hvor godtroende går det ann å bli? Sikker på at du er stor nok til å klare deg på egen hånd?

Eller er bare det at du ikke vil innse at du har uttalt deg om noe du ikke har satt deg inn i, og egentlig bare driver med synsing?

(Ser du har bytta avatar. Litt muggent at hvem som helst kunne vite hvordan du så ut? Vi vet jo stadionsetet ditt, så noen med tilgang til overvåkningssystemene kan jo lett finne ut hvordan du ser ut)

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til:

Stole på dem? Hah.

Av undersøkelsen Tgaffk legger frem viser det seg at 95 % av de som har tilgang på disse opplysningene misbruker dem.

Det er heller ingen hemmelighet at politiet kontinuerlig bryter taushetsplikten ang. disse opplysningene.

Den unge generasjonen...

http://www.brigaderodhvit.com

Juniorspiller

Lagt til:
Kontinuerlig bryter taushetsplikten??? Du dikter jo verre en Asjørnsen og Moe du... Og hvilke opplysninger mener du politiet gir videre?? Og til hvem??

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Markus
Kontinuerlig bryter taushetsplikten??? Du dikter jo verre en Asjørnsen og Moe du... Og hvilke opplysninger mener du politiet gir videre?? Og til hvem??

Det er helt nytt for deg at f.eks media har fått tak i taushetsbelagt informasjon som kun politiet har hatt? Nå senest i saken rundt private sikkerhetsselskap;http://web3.aftenbladet.no/innenriks/article507007.ece

Juniorspiller

Lagt til:

Stort sett så får media tak i informasjon som både politiet og forsvarsadvokater har... Og hvem pleier å bruke dette mest?? Forsvarsadvokatene...

Og er enig med deg an den rapporten med sikkerhetstjenesten. Men der ble jo politimannen funnet og er nok ferdig i tjenesten..

Landslagsspiller

Lagt til:

Dette med politilekkasjer er jo ett sidesport til den opprinngelige debatten, nemlig kameraovervåkningen på stadion.

Det virker som enkelte ikke tenker på at innføring av en rekke kontrolltiltak som hver for seg oppfattes som legitime og akseptable, i sum kan framstå som overdrevne og uakseptable. Dette er det som ofte kalles ”de gode hensikters tyranni”.

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

pjatt, rør og tullete inlegg igjen.... pluss:

(Ser du har bytta avatar. Litt muggent at hvem som helst kunne vite hvordan du så ut? Vi vet jo stadionsetet ditt, så noen med tilgang til overvåkningssystemene kan jo lett finne ut hvordan du ser ut)

For å være ærlig så mener jeg fortsatt at videoovervåkning på norske arenaer er på sin plass. Og jeg har faktisk tiltro til de som skal sitte å se disse videoene, jeg har feks ikke tenkt til å gjøre noe så absurd og gæli på fredrikstad stadion at jeg har grunn til å frykte dette.!

Bildet av meg ligger fortsatt på min side, så ønsker du fortsatt å finne ting som ligner eller se på det er det bare å gå inn der å titte

Til å være over 87 år er du jaggu ganske god på pc bruk! Imponerende!

Til Martin_ : du fortsetter virkelig å imponere med fantastiske inlegg med bare idioti i, er klart at polititet i Norge er kun til for to ting, 1: Å finne deg og resten av BRH, og å bryte taushetsplikten....

Jørn Moum, "forumsadist"

A-lagspiller

Lagt til:

pjatt

At noen tror at hele verden er ute etter dem bare fordi en blir video overvåket på offentlige steder mener jeg er en ganske paranoid tankegang.

Og, å sammeligne med Burma og Kina er enda ett bevis på paranoid tankegang!

www.nrk.no/nyheter/kultur/1.3652030
Tråden har vel beveget seg litt lenger enn overvåkning på stadioen, men som TgfkaFFK sier det er summen av overvåkningen som er skremmende. Hvem har tilgang informasjonen? Hvem kan benytte seg av informasjonen?
Hva blir informasjonen brukt til? Hvem blir overvåket? Politiske partier, relgiøse grupper?  Hvem overvåker overvåkerne?
Kanskje søke på Google etter " overvåkning  eller politisk overvåkning "
Selv om man stiller spørsmål behøver man ikke være paranoid.

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til:

For å være ærlig så mener jeg fortsatt at videoovervåkning på norske arenaer er på sin plass. Og jeg har faktisk tiltro til de som skal sitte å se disse videoene, jeg har feks ikke tenkt til å gjøre noe så absurd og gæli på fredrikstad stadion at jeg har grunn til å frykte dette.!

Bildet av meg ligger fortsatt på min side, så ønsker du fortsatt å finne ting som ligner eller se på det er det bare å gå inn der å titte

Til å være over 87 år er du jaggu ganske god på pc bruk! Imponerende!

Til Martin_ : du fortsetter virkelig å imponere med fantastiske inlegg med bare idioti i, er klart at polititet i Norge er kun til for to ting, 1: Å finne deg og resten av BRH, og å bryte taushetsplikten....

Er glad for at ikke alle i Norge har samme skremmende sauementalitet som deg.Du er forbausende lite opplyst...

Aristo Boys
Frihet For Ultras

Landslagsspiller

Lagt til:

joa, takk for den, nok en gullkommentar fra en i brh!

Jeg gidder ikke denne debatten mer.

Jeg står for det jeg har sagt om at jeg er for Video overvåkning på Fredrikstad Stadion, ferdig med det. SÅ kan dere mene ditt og datt om hva jeg mener. Å ha lov til å ha egne meninger som går imot spesielt folk i brh er jo blit praktisk talt umulig på dette forumet!

Jørn Moum, "forumsadist"

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

20/02/2026 20:30 | 392cfb88