Kjøp og salg av spillere i vinter (Låst)
Denne tråden er låst for nye innlegg. Du kan fortsatt lese postene som normalt.
For dere som savner ei "potet" i FFK , når "Multa" går i bærplukker´n.
Annar Førsund , VIF og U-21 er Boosman spiller. I vår lansert som VIFs nye "potet" , gutten som ville ta over arven fra Dos Santos. Førsund hadde en brukbar sesong som midtstopper i Sandefjord forrige sesong. Bl.a var han vel Sandefjords og banens beste i kampen mot FFK i Sandefjord i forrige sesong. Var midtstopper da, kan også brukes som back, breddeholder m.m.
Demidov også u-21 er også Boosman. Han ville vært en suveren 3.mann på midten til å puste Gashi og Wehrman i ryggen, allerede neste år.
Bjørkøy vil opp til "Hain Litj-Eggen" som sikler etter Jonna, god betaling er sikra, også fordi FFK tegna 3.års kontrakt med Jonna. Smart gjort av FFK, dumt av Jonna.
Bruk penga fra Jonna på disse to, og laget er styrka allerede neste år, for ikke å snakke om framover.
Med denne duoen sammen med ungdommene fra FFK, Tarik, Shabani, Staw, Bråthen, Trulsen, Thommasen m.fl + de unge leiesoldatene Kuoakio og Fofana må jeg virkelig si at "The future so bright I gotta wear shades".
Klarer FFK også å hoste opp ytterligere penger så kan de benyttes på mer rutinerte spillere, som holder koken 2-3 sesonger til.
---------------------------
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Synes du ikke laget FFK hadde blitt bedre av å hente inn rene backer og kanter fremfor to spillere som hovedsaklig spiller midtstopper og sentral midtbane?
Har du lest forumets retningslinjer?
Bortsett fra Jørgen Jalland er Arnar Førsund muligens den spilleren VIF-fansen helst ser finner seg en annen arbeidsgiver. Førsund har absolutt ingenting å tilføre dagens FFK-lag.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.
The colour of her eyes
Were the colour of insanity
DIF och IFK får konkurrens - Fredrikstad jagar Lustig
07/07/11 13:04
Djurgården och IFK Göteborg har tidigare uttryckt sitt intresse för Mikael Lustig. Nu kan FotbollDirekt.com avslöja att de allsvenska lagen får hård konkurrens från Norge. Fredrikstad är på jakt efter den svenske backtalangen.
- Vi har varit och tittat på Lustig, säger Anders Grönhagen, tränare i Fredrikstad, till FotbollDirekt.com.
Mikael Lustig var med och spelade upp GIF Sundsvall från superettan till allsvenskan. Men det är långt ifrån säkert att den talangfulle ytterbacken spelar för Norrlandslaget nästa säsong. Flera klubbar är intresserade av 20-åringen och nu blandar Fredrikstad sig in i kampen.
- Ja, jag ska vara ärlig och säga att vi har tittat på honom. Vi såg honom i sista matchen mot Ljungskile och har även haft koll på honom tidigare, säger Anders Grönhagen och lägger till, men därifrån är det långa vägar tills det blir klart med en övergång.
de ser på alternativer
Angående Lustig... leste om dette for noen dager siden. Grönhagen reiste for å se ham i en kamp i slutten av oktober. Da spilte Lustig forferdelig dårlig og ble i tillegg utvist. Men har lest en del om fyren, og det er klart at han virker veldig interessant. Høyreback på U21-landslaget i Sverige. God med ball, bra pasningsspill og er ofte med i angrep. En moderne backtype. Men her blir konkurransen om signaturen tøff... hvis FFK melder seg på.
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Synes vi skulle ha hentet Hulsker i Sommer jeg. Det synes jeg fortsatt. Nå som Start rykket ned gjelder ikke kontrakten han skrev...

Førsund er ung og kan utvikle seg til å bli en back. Jeg synes han spiller bedre der enn i midtforsvaret. Kanskje Førsund innser at han må ta et plasseringsvalg om han vil spille TL-fotball. Jeg har sett noen kamper av Førsund på U-21 og det er ikke noe å kimse av..
Angående ny høyrekant: Tror dere Martin Borre eller Fredrik Strømstad kunne vært aktuelle (Jeg ser vel egentlig ikke Hoff som aktuelt) ?
Opprinnelig postet av Shadar
Angående ny høyrekant: Tror dere Martin Borre eller Fredrik Strømstad kunne vært aktuelle (Jeg ser vel egentlig ikke Hoff som aktuelt) ?
Martin Borre kunne kanskje vært interessant, men hvorfor omskolere Fredrik Strømstad til kantspiller??? Han er vel ikke akkurat typen til å gå til linja og slå innlegg??? Nei, helt meningsløst spør du meg.
Ser liksom ikke for meg strømstad i full johnny langs krittet. Men jeg hadde det for meg at han har måttet bekle en litt mer kantrolle nå og da, og hatt suksess..
Borre har ikke vært noen umiddelbar suksess for Start, og etter det patetiske fallet mot oss i Kristiansand, så er det vel heller ikke så mange her som har sans for fyren.
Jeg håper på Espen Hoff, men innser at det blir veldig vanskelig å få til.
Opprinnelig postet av Anne
07/07/11 13:04
Djurgården och IFK Göteborg har tidigare uttryckt sitt intresse för Mikael Lustig. Nu kan FotbollDirekt.com avslöja att de allsvenska lagen får hård konkurrens från Norge. Fredrikstad är på jakt efter den svenske backtalangen.
- Vi har varit och tittat på Lustig, säger Anders Grönhagen, tränare i Fredrikstad, till FotbollDirekt.com.
Mikael Lustig var med och spelade upp GIF Sundsvall från superettan till allsvenskan. Men det är långt ifrån säkert att den talangfulle ytterbacken spelar för Norrlandslaget nästa säsong. Flera klubbar är intresserade av 20-åringen och nu blandar Fredrikstad sig in i kampen.
- Ja, jag ska vara ärlig och säga att vi har tittat på honom. Vi såg honom i sista matchen mot Ljungskile och har även haft koll på honom tidigare, säger Anders Grönhagen och lägger till, men därifrån är det långa vägar tills det blir klart med en övergång.
de ser på alternativer
Hm.. Snart så sitter vi med bare svensker på laget...
Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet
Opprinnelig postet av Anne
Jeg sier bare:
2007: www.ffksupporter.net/forum/emne.php - Kjøp og salg av spillere i vinter?
2007: www.ffksupporter.net/forum/emne.php - Ditt (relativt realistiske) drømmelag for 2008
2006 www.ffksupporter.net/forum/emne.php - Mikael Lustig
2006: www.ffksupporter.net/forum/emne.php - Spillere ut og inn?
Jeg snakket med Per Morten Haugen i helga (sendte tips om Lustig), men de kjente til ham. Veldig moro om vi får Lustig til Fredrikstad, men vi kjemper mot mange andre gode skandinaviske klubber.
Se for øvrig forsiden av ffksupporter.net
Holters!
Dersom du hadde tatt deg tid til å lese eller dersom det var kronglete, prøvd å forstå.
Førsund er "potet" Midtsopper i Sandefjord i forrige sesong, Kant eller back på U-21 og når han har prøvd seg på Enga i år.Mao en meget anvendlig spiller som med hell kan bekle back/kant rolle.
2. Når jeg nevner Demidov er det som en verdig konkurrent til Wehrman og Gashi ( allerede neste år).
Demidov er ikke aktuell dersom IKKE Jonna forsvinner. Derfor tar jeg også opp Jonna sin situasjon.
FFK har ingen verdig utfordrer til Gashi / Wehrman i dag (utenom Jonna med hodet på plass).
Derfor Bruk pengene som en får fra salget av Jonna til disse to.
Greit du er uenig, men prøv å lese/tyde hva jeg hadde skrevet.
PS Kanskje jeg ikke hadde vært tydelig nok, beklager.
"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"
Opprinnelig postet av dracula
Dersom du hadde tatt deg tid til å lese eller dersom det var kronglete, prøvd å forstå.(
(...)Greit du er uenig, men prøv å lese/tyde hva jeg hadde skrevet.
PS Kanskje jeg ikke hadde vært tydelig nok, beklager.
Jo da, jeg leste det du skrev, og er enig i at Førsund er en spennende spiller på mange måter, samt at Demidov er et av "dette overgangsvinduets heteste (oppskrytte?:) talenter", men jeg mente bare å stille et spørsmål ved dine vurderinger - ikke å kritisere dine meninger.
Med det så mener jeg at dersom vi henter inn spillere nå, så bør det være spillere som forsterker førstelaget.Eggen fikk mye kritikk for å hente inn spillere for deretter å omskolere dem til ukjente posisjoner. Hvorfor da hente inn talentet Førsund, som har uttrykt at han mest av alt ønsker å spille i midtforsvaret, til å spille høyreback? Vi har allerede stoppertalentet Shabani i bakhånd, som også til nød kan spille høyreback. Greit nok at Førsund er anvendelig, men er det en potet vi først og fremst trenger? Eller er det en klassespiller i en av lagets svakeste posisjoner?
Når det gjelder Demidov, så er det klart at det er en spennende spiller, men sentralt i banen har vi allerede radarparet Wehrman og Gashi, samt grei backup. Er det da i denne posisjonen vi hovedsaklig trenger å hente inn forsterkninger? Eller backup, som du skisserer?
Jeg mener det vil være mer kostnadseffektivt (ok, jeg er økonom :) å benytte midlene til å hente inn spillere i posisjoner vi allerede er svake, og dermed har et større behov for forsterkninger, fremfor å hente inn en potetspiller og backup til vår allerede godt besatte sentrale midtbane.
For all del, du får selvsagt lov til å mene at det FFK mest av alt trenger er en backupspiller sentralt i banen, samt en potet, uten at jeg mister nattesøvnen av den grunn, men som nevnt så mange ganger, så synes jeg at vi hovedsaklig trenger rendyrkede, offensive backer og rendyrkede, offensive kanter, og dermed mener jeg at det er i de posisjonene pengene bør investeres.
PS! Hjemmeksamen i SOL (Strategi, organisasjon og ledelse) suger.
Storflor; vil han være en forsterkning i FFK? Husker når han var helt på topp var det jo helt utrolig å se hva han gjorde ute på kanten! Og med benketilværelsen han har i RBK kan jeg ikke skjønne noe annet at han kan være int. i en annen klubb.
Og ser posten med byttehandel for Bjørkis med noen småslanter tilbake også som en positiv idé
døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!
Thomassen er tenkt til den rollen keiko
Heia FFK
Burde ikke vi diskutert de som ikke fikk fornyet tillit på en egen tråd?
Hadde vært konge med Lustig på høyrebacken!!
Men han blir vel kanskje dyr..
Hoff bør vi også prøve å sikre oss.
Opprinnelig postet av Erikk
Burde ikke vi diskutert de som ikke fikk fornyet tillit på en egen tråd?
Er ikke diskusjonen allerede over, da?
Svensk magi!
Svensk magi!
Quis qustodiet ipsos PHstyret?
"Corripe Cervisiam" !
FFK Forever:
Hva med å ta opp hesten på tribunen, så kan unga få seg en ridetur og de gamle tantene kan få seg litt kjepp! Så blir alle fornøyde!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
20/02/2026 20:30 | 392cfb88