Husk meg
Brukernavn
Passord

Enerlys drakt-nummer fredes???

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til:
Til dere som støtter forslaget, hva har Enerly gjort for å fortjene at drakta hans skal bli fredet ? Å bli nakkeskada syns jeg er en alt for svak grunn...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:
Opprinnelig postet av Holters

Å hææælee måne! 

Jeg fortsetter å kverulere litt til. Du henviser til UEFA/NFF sitt regelverk. Jeg sier dette er diskriminerende og henviser til arbeidslivet. Du skriver at det slik i arbeidslivet, men at du ikke er enig at det skal være slik. Er ikke det en selvmotsigelse?

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Bob Page
Til dere som støtter forslaget, hva har Enerly gjort for å fortjene at drakta hans skal bli fredet ? Å bli nakkeskada syns jeg er en alt for svak grunn...

Nå ble ikke Enerly skadet i en bilulykke eller arbeidsulykke. Han ble skadet i 2005 sesongens viktigste kamp for FFK i en duell med Hæstad og Johnsen på corner i mot. Jeg mener det er god nok grunn.

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Å hææælee måne! 

Jeg fortsetter å kverulere litt til. Du henviser til UEFA/NFF sitt regelverk. Jeg sier dette er diskriminerende og henviser til arbeidslivet. Du skriver at det slik i arbeidslivet, men at du ikke er enig at det skal være slik. Er ikke det en selvmotsigelse?

Start egen tråd eller diskuter urettferdighet i arbeidslivet på PM. Dere er off topic til de grader!

RednWhite

Landslagsspiller

Lagt til:

Nå ble ikke Enerly skadet i en bilulykke eller arbeidsulykke. Han ble skadet i 2005 sesongens viktigste kamp for FFK i en duell med Hæstad og Johnsen på corner i mot. Jeg mener det er god nok grunn.

Du som liker jo å kverulere.... Hva var det viss det ikke var arbeidsulykke?

RednWhite

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av HotDream

Start egen tråd eller diskuter urettferdighet i arbeidslivet på PM. Dere er off topic til de grader!

Om du fulgte med så ville du fått med deg at det vi diskuterer er hvorvidt det faktum at Enerly ikke er fra Fredrikstad er et argument mot at drakten bør fredes.

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:
Endret:

Er det en selvmotsigelse å hevde at det er slik i arbeidslivet? Hallo?

Dette har du allerede fått svar på i det første innlegget du "kverulerte" for. Jeg skrev at jeg er uenig i at folk fra Spania skal gå fremfor folk fra Burkina Faso (innenfor EU vs utenfor EU), men jeg synes det er helt på sin plass at lokale talenter skal bli satset på, da det helt klart fremmer interessen for den jevne mannen i gata. Det er faktisk mer artig å se 11 Fredrikstadgutter spille fotball fremfor 11 svensker, spanjoler eller "burkinafasoer" (hva er betegnelsen på en fra Burkina Faso? ). I tillegg er det nok heller ikke sundt med masseimport av unge talenter fra f.eks. Afrika. Det er grunnen til at Engelske lag ikke har lov til å hente spillere fra Sør-Afrika i en alder av under 18 år.

Du kan godt være uenig, men les i det minste innleggene du svarer på fremfor å kverulerer om det samme gang på gang. Da blir det ingen diskusjon.

Har du lest forumets retningslinjer?

Ansvarlig redaktør

Lagt til:

Han ble skadet i en duell (sammenstøt) med Øyvind Hoås.

Har du lest forumets retningslinjer?

Landslagsspiller

Lagt til:

Han ble skadet i en duell (sammenstøt) med Øyvind Hoås.

Det er også en måte å se det på!

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05

Lagt til:
Endret:

(hva er betegnelsen på en fra Burkina Faso? ).

Det burde kanskje vært en Burkina Fasan, men en fra Burkina Faso er en Burkinabé.

EDIT: Burkineser er visst også tillatt.

Mvh
Off topic-professor Per Egil

Ære være Plankebyen

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til:
må si meg enig med Holters.

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:
kan vi ikke bre gjøre det enkelt og greit da folkens.. Vi skriver bare:

enig i freding

uenig i freding.

http://keiko99.net

Landslagsspiller

Lagt til:
[quote=Holters]

[Du kan godt være uenig, men les i det minste innleggene du svarer på fremfor å kverulerer om det samme gang på gang. Da blir det ingen diskusjon.

[/quote]

Jeg har fått med meg det meste. Vil bare si en ting får vi kan la dette ligge. Jeg synes det er veldig fint hvis FFK stiller med 11 Fredrikstadgutter på banen fordi disse er de beste 11 klubben har tilgjengelig. Men jeg synes ikke noen skal prioriteres fordi de er fra Fredrikstad om de ikke er blent de 11 beste. De nye reglene til UEFA/NFF gjør jo akkurat dette og det mener jeg er urettferdig mot ambisiøse ungdommer fra andre kanter av landet og verden forøvrig. Dette kan du godt være enig/uenig i.

Landslagsspiller

Lagt til:
Jeg har ikke orket å lese alle innleggene, men helt siden dette ble tatt opp for en stund siden har jeg vært veldig klar: Draktnummeret bør ikke fredes. Det er greit at han har nummeret sitt ut kontraktstiden, men deretter bør han overlevere det til en ny spiller.

Freding av draktnummer er noe tøv. Men jeg er ikke akkurat veldig overrasket over at mange foreslår det i denne saken......

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til:
Opprinnelig postet av keiko99
kan vi ikke bre gjøre det enkelt og greit da folkens.. Vi skriver bare:

enig i freding

uenig i freding.

Er kanskje greit å argumentere litt for sine synspunkter også? Dette er jo ingen EU-avstemning, det er diskusjonsforum.

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til:

kanogvetalt, jeg tror tvert i mot at det er en fordel for unge spillere som ønsker seg opp og fram her i verden at de har en klubb som er den primære og naturlige for dem å satse i, og som ser det som naturlig å satse på disse spillerne også. Dette må være den lokale klubben, det er det eneste naturlige. "Verden" er et for stort sted for alle unge talenter som vil vise seg fram. Man må komme fra et sted, et sted man tas vare på og kan utvikle seg tidlig.

Det hadde vært veldig vanskelig for FFK å velge å bruke lokale spillere framfor bedre spillere, men når et regelverk som er likt for alle sier at så og så mange lokale spillere MÅ være i stallen/på laget til enhver tid, så vil det være de lagene som satser hardt på egen talentutvikling som tjener på det. Og fotballen som sådan tjener mye på at mange klubber satser hardt på talentutvikling, i stedet for at alle skal satse på å kjøpe ferdig utviklede spillere.

Mulig dette er litt off-topic, men jeg syntes det var en interessant diskusjon.

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:
Det er ikke EU-avstemning, men hvorfor meninger i hytt og pine når alt ender i at tråden sklir ut i helt noe annet.

http://keiko99.net

Landslagsspiller

Lagt til:

Om du fulgte med så ville du fått med deg at det vi diskuterer er hvorvidt det faktum at Enerly ikke er fra Fredrikstad er et argument mot at drakten bør fredes.

Hva diskusjonen begynte med er jo ikke så interessant når det sklir fullstendig ut som i dette tilfelle.

Nei til freding av nr. 8

RednWhite

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
keikoo99, fordi dette helt andre ofte er mer interessant enn den opprinnelige diskusjonen...?

Landslagsspiller

Lagt til:
Han ble skadet i en duell (sammenstøt) med Øyvind Hoås

Det er bare en måte å se det på: Med øya!

RednWhite

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:

Har litt delte meninger i denne saken. Nr. 8 er jo et kongetall, som mange sikkert vil ha.. Hehe.

Kanskje det kan gå an å frede det i feks. 5 år eller noe? Eller at alle kapteiner får tallet nr. 8?

For å frede det er kanskje å overdrive littegranne, men jeg syns man kan gjøre noe litt spesielt ved det. Det er tross alt en spiller som var viktig for oss. Og det minner oss på om hvor uviktig fotballen egentlig er, når sånne tragiske situasjoner oppstår.

Ja til at alle kapteiner får tall nr. 8!

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Det hadde vært veldig vanskelig for FFK å velge å bruke lokale spillere framfor bedre spillere, men når et regelverk som er likt for alle sier at så og så mange lokale spillere MÅ være i stallen/på laget til enhver tid, så vil det være de lagene som satser hardt på egen talentutvikling som tjener på det. Og fotballen som sådan tjener mye på at mange klubber satser hardt på talentutvikling, i stedet for at alle skal satse på å kjøpe ferdig utviklede spillere.

Jeg synes mye av det du skriver er fornuftig fra en klubb sitt ståsted. Men hva med de spillerene som ikke har en klubb i sitt lokalområde som har de samme resursene som en Norsk TL eller Adecco klubb. Mange spillere utvikles i mindre klubber. Disse oppdages gjennom spill i lavere divisjoner og hentes til en toppklubb i voksen alder. Skal disse da være diskvalifisert? Med dette regelverket stiller jo disse bak i køen.

Landslagsspiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av HotDream
Han ble skadet i en duell (sammenstøt) med Øyvind Hoås

Det er bare en måte å se det på: Med øya!

Jeg burde vel latt dette ligge, men akkurat dette forarget meg etter den tragiske ulykken, og nå kjenner jeg det kommer igjen. Jeg har sett situasjonen sikkert 100 ganger. Det forgikk slik:

Start har corner fra venstre(for FFK). Hoås står utenfor og foran fremste stolpe og er den som er nærmest cornerflagget. Enerly og Brenne markerer Hæstad og Johnsen 10 meter bak Hoås. Når corneren blir slått går Hoås opp. Samtidig har de to Startspillerene, forsatt markert av Enerly og Brenne, løp frem mot fremre stolpe bak Hoås. Enerly får en dytt i ryggen av en av de to Startspillerene som gjør at han snubler i bena til den andre, og faller fremover i bena til Hoås som er på vei ned. Enerly vrir seg i fallet og får Hoås i hodet.

Hvordan dette kan bli en duell med Hoås vet ikke jeg. Etter ulykken var det mange som snakket om at stakkars Hoås ikke hadde noen skyld. Så mange at han sikkert begynte å lure på om han virkelig hadde det. De 2 involverte Startspillerene sa aldri et ord.

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:

kanogvetalt (to poster opp)

Som sagt, det beror på hvordan en definerer "lokale spillere". Hvis man ikke lar den definisjonen være for streng burde det ikke være noe problem. Men da bør man nok heller nærme seg mitt ytterpunkt, nemlig at enhver spiller fra Østfold må regnes som lokal i FFK, og enhver spiller fra Finmark må regnes som lokal i Tromsø.

Disse grensene må i så fall trekkes på en måte som er hensiktsmessig for både spillere og klubber, og da bør man heller velge litt vide enn litt snevre grenser for hva som er "lokalt". Så får heller den enkelte være fri til å mene at den som kommer fra Lervik aldri burde emigrere til Gressvik, og at slike fjerne utkanstrøk selvsagt ikke har noe med FFK å gjøre etc. (de som mener den slags burde kanskje reise litt mer, få litt mer perspektiv på hva som er nært og hva som er fjernt her i verden).

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til:
Nei til freding av nr.8. Det er bra å støtte Enerly, men et slikt tiltak er for meg å dra det altfor langt.

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25