Har du noen gang sett en spiller under Drillo eller Semb få lov til å være kreativ, spille gjennom midtbanen, prøve en tunell, spille seg ut av forsvar ? NEI!
FFK står for offensiv og kreativ fotball, Drillo står for organisering, system, og langballer....
Har ikke tid til å forklare så nøye...men hvis du ikke vet forskjellen på NFF`s skole med Drillo og Semb i spissen og Eggen (jr og snr), Hareide, Sollied og Keiko på den andre siden, har du ikke fulgt så godt med på norsk fotball de siste årene.
Her tror jeg faktisk at du tar feil Frode, for ser du litt bort i fra landslaget under Drillo kontra hva hans filosofi egentlig er, ja så ser du at om spillermaterialet er godt nok så vil "finspillet" komme... Hvilket igjen betyr at tekniske spillere får rom og plass til å leke... Er en grunn til at Drillo uttalte at Brasil ville vært bedre med ham som sjef... Da ville vi sett organisert samba på banen...
---------------------------
Selv når gleden er som størst finnes det alltid en hendelse som røsker deg tilbake til realiteten...Vær glad for hver dag du vandrer rundt...
Hvis Eggen blir her et år til, så må RBK ut å skaffe seg ny trener. Hvis denne mannen blir f.eks. Nordlie, så skriver nok ikke han under for bare 1 år. Minst 2. Og da har vi mest sannsynlig Eggen ut he:cool::cool:le kontraktstida si, nemlig 2 år, så sant ikke den nye trenern blir spærka åsså. Hvis døm skal hente Eggen etter neste sesong , så må døm ha en reserveløsning imens, og da er det vel best å hente en i egne rekker.
Jeg har hørt mange uttale seg som deg tidligere. Hvis du spør de trenerene det er snakk om sier de at forskjellen er marginal. Da tar vi altså utgangspunkt i det landslaget Drill tok over før kvaliken til VM i 94. Det er vel ca tolv år siden. Taktikken hans den gang er vel ikke så ulik den Hellas ble europamestre med.
Uten at jeg, eller noen andre for den saks skyld, vet hva slags spillesystem Drillo ville valgt for et norsk klubblag i 2005. Derfor spørsmålet mitt.
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Tror ikke jeg tar feil KeJ. Det å påstå at landslagsspillerne våre kun er gode nok til langpasninger og hodedueller er en fallitterklæring for norsk fotball. Hva slags signaler er det man gir når sjefen sier rett ut at de beste ikke er gode nok!!
Vi skulle ha gjort som danmark og sverige har gjort de siste årene, og dermed fremavle tekniske spillere, og ikke omvendt. Spille strukturert og uten ball og håpe og be om at vi blir bedre teknisk....
Vi må spille slik vi ønsker, så blir vi bedre på det etterhvert. Så får heller resultatene komme 2-5 år ned i løypa....
PS! Drillo var ikke i nærheten av å prestere noe slikt som Hellas. Ikke det at noen synes at Hellas er europas beste....
Drillo er uansett for kjedelig mann å ha på treningsfeltet året rundt. Han gjør nok rett i å finne seg ett landslag eller holde seg til Guru Scheie`s side :-)
Frode da. Du fremavler vel ikke spillere på landslagsnivå. Det må man begynne med i ung alder. En landslagstrener er ikke en trener i ordets vanlige forstand. Han er en taktiker. Han velger spillere og taktikk. Men kan ikke forme eller utvikle spillere i noen særlig grad. Landslagsspillere er så godt som ferdig utviklet.
Åge Hareide er utrolig naiv når han påstår at norske spillere er tekniske nok til å spille sydeuropeisk. En fantastisk uttalelse å komme med etter årets EM sluttspill. Ikke en gang Italia, Frankrike, Spania eller Portugal lyktes med å spille den fotballen!
Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.
Fotball er først og fremst underholdning, hvis vi er enige i det så har vi noe å diskutere ut ifra....?
Ikke si at ikke Drillo har påvirket ungdomsfotballen i norge. Jeg har stått på sidelinjen og høre trenere kauke: "Klarer langt!, Slå langt.." for den stakkars backen på 13 år har nådd ballen... Det utvikler ikke egenskaper!
Skylder selvsagt ikke bare på Drillo. Men drillo og NFF sitt trenerapparat og treneropplæringsprogram må ta sin del av ansvaret.
Jeg mener landslaget bør spille slik som vi vil fotball skal være, og underholdene. Norge vil aldri bli best i verden, men la oss bli underholdt i det minste.
Jeg mener at slikt kan gjøres under kamp også. Der er gjerne intensiteten høyere en på vanlig trening. Får dårligere tid til å gjøre riktig valg under kampsituasjon.
Hvis Eggen blir her et år til, så må RBK ut å skaffe seg ny trener. Hvis denne mannen blir f.eks. Nordlie, så skriver nok ikke han under for bare 1 år. Minst 2. Og da har vi mest sannsynlig Eggen ut he:cool::cool:le kontraktstida si, nemlig 2 år, så sant ikke den nye trenern blir spærka åsså.
Dersom RBK ansetter Nordlie, eller en anne trener, blir han sparket etter at FFK har vunnet 2005-sesongen ;)
Sollied kommer til RBK etter at sesongen er ferdig i Belgia, bare masse spill for galleriet i RBK og alt de foretar seg! Men HVIS sollied mot alle mine odds IKKE skriver under for RBK, så tror jeg ikke Eggen sier ja takk til RBK allerede nå! han har sagt opp til flere anledninger at han IKKE skal flytte tilbake til trondheim før TIDLIGST etter neste sesong, og det løftet tror jeg ikke eggen bryter, det ville blitt for rottent gjort mot FFK, og han har jo måttet innrømme at det er noe spesielt med Fredrikstad og Fotball!:ffk:
Jørn Moum, FFK, Stjernen og MUFC supporter
Røde, hvite, sterk som stålet sender ballen inn i målet, klem ivei nå går det bra, HEIA HEIA FREDRIKSTAD
Det er visst langt mellom liv og lære for enkelte hva angår anstendig oppførsel eller oppfordring til sådant når det gjelder RBK`s jakt på ny hovedtrener.
Leste nå i dag på www.adressa.no at man der i gården anbefaler RBK å , sitat: "Sats alt på Knut Torbjørn!" for å få ham til å ta trenerjobben i RBK. Dette til tross for at det senere i artikkelen vitterlig skrives, sitat: "Nå må Rune Bratseth likevel gå videre med stafettpinnen, og da til Knut Torbjørn Eggen som allerede har sagt klart fra at han ikke tar over. Vi kan bare håpe at han lar seg overtale." sitat slutt. Har også det klare intrykket av at dette ikke bare gjelder nevnte Adresseavisen, men også i høyeste grad ledelsen i RBK.
Du verden det må være bekvemt å ha så dårlig og/eller selektiv hukommelse. Har de allerede glemt hvilket lurveleven det var rundt NFF`s iherdige jobbing for å få daværende RBK-trener til å ta jobben som landslagssjef? Hvem var det da som gikk ut i både radio, TV og aviser og nærmest skjelte ut både NFF og Hareide når saken var endelig avklart, om ikke RBK-ledelsen, lokale "RBK"-journalister og -patrioter i tillegg til mange andre kritiske journalister i radio, TV og aviser? Dobbelmoralen lenge leve!! Er det slik at man forfekter begrepet "Gjør som jeg sier, men ikke som jeg gjør" i trønderhovedstaden?.
Så, til RBK og deres tilhengerskare; HOLD DERE UNNA EGGEN jr. Han har allerede sagt fra ved flere anledninger at han skal trene FFK i også 2005, og forhåpentligvis enda lengre.
Lykke til i jakten på ny RBK-trener, men da med renhårige metoder.
Jeg tror at Eggen kommer til å tegne seg for flere år i FFK. Trond Sollid har et sted mellom 6-7 mil i Brygge. og når RBK er villig til å legge like mye penger på bordet så kan jeg ikke i min villeste fantasi tenke meg at Sollid tegner kun 1 års kontrakt med RBK for så at Knut T Eggen skal trene RBK i 2006/07. T.Sollid tegner nok ikke en kontrakt som er under 3 år hvis han går til RBK. Så vi Fredrikstad folk får håper at Solid tegner kontrakt med RBK. For da trur jeg at Eggen blir mange år til i FFK. Han blir i alle fall 1 år til.