Husk meg
Brukernavn
Passord

Raio Piiroja-saken

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:
Endret:
Endret av: Tøfflus

Jeg vil si at den lange saksbehandlingen er et sterkt argument for at klubben skal slippe ytterligere straffeforfølgelse. Riktignok er rettssubjektet FFK det samme nå som den gang de eventuelle ulovlighetene ble begått, men et er knapt noen igjen i admiistrasjonen fra den gang. I tillegg er klubbens økonomiske situasjon en helt annen nå enn da. En ny runde etterforskning, rettssak og straff nå vil i praksis være å straffe noen for andres feil. Rette baker for smed, eller straffe barn for fedrenes synder (for å dra gammeltestamentlige paralleller).

Dette argumentet er selvsagt ikke relevant for hvorvidt enkeltpersoner skal straffeforfølges, men det kan ikke være tvil om at den uforholdsmessig lange etterforskningstiden må telle sterkt i formildende retning ved en eventuell dom.

(Ta med i betraktningen at jeg ikke er jurist - dette er kun synsing Smile)

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13

Lagt til:

Det er vel flere ting som kan taes fram når det gjelder straffe formildene saker. 

Den overdrevne lange behandlingstiden, det faktum att klubben er blakk og ikke har noe å betale med så vi kan ikke gi oss noen kjempe bot (da er sjansen for konkurs og da for de ingen ting) pluss att tviler på att de tør stå "ansvarlig" for att klubben kollaps. og som du også nevnte, att de som styrte skuta den gang er ute av systemet og vi har gjort alt i vår makt for å hjelpe til i etterforskningen. 

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til:

Når jeg trekker inn foretakstraffen som FFK er ilagt, så er det jo med tanke på at den sannsynligvis er betalt, og hvis sakene henlegges en etter en, så var det i min ujuridiske hjerne en tanke for at kanskje denne boten kunne bli kansellert og tilbakebetalt til klubben.

Ikke vet jeg, men bare en tanke.

Intriger splitter mer enn samhold forener....

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til:

Se viedo på f-b.no hvor Morgan går hardt ut mot Skatt Øst.

http://www.f-b.no/fbtv?videoId=E6F019CC

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Foretaksstraffen FFK fikk ble vedtatt, og dermed ute av verden. Dette var nødvendig for å få mest mulig ro. All støyen en runde i rettssystemet ville medført hadde kostet mer.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13

Lagt til:

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06

Lagt til:

Pressens rolle i høyprofilerte saker. Er det greit at de får lov å tråkke på mennesker akkurat som de vil ?

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av kjell-H

Ifølge F-B.no er de to tiltalte spillerne Brian West og Raio Piiroja.

West? Er jo en del år siden han sparket fotball?Synd å høre detta.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3421927.ece

Nå er West dømt.

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til:

betyr dette at han må sone  inne ?

Jeg har dysleksi og det skammer jeg meg ikke over hehe

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til:

Betinget fengsel betyr at han slipper å sone så lenge han ikke gjør noe annet gæli

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06

Lagt til:

Synes egentlig straffen mot West var litt streng. i følge f-b var han tross alt utenfor misstanke, men meldte seg inn selv og er vel også den eneste som hele tiden "har husket". Virker som en ærlig mann jeg ikke misstenker at gjorde dette med viten. Respekt av måten han takler dette på.

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:

Nå som Raio er dømt til betinget fengsel og har etterbetalt skyldig skatt, kan vel denne saken endelig erklæres avsluttet, og rengjøringen etter det største skjelettet i FFK-skapet er ferdig. Tror det er flere enn Raio som er glade for at punktum er satt nå ...

Journalist: "Gordon, can we have a quick word please?"

Gordon Strachan: "Velocity"

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25