Husk meg
Brukernavn
Passord

Raio Piiroja-saken

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07

Lagt til:

F-b kliner jo sammen alt som er av artikler, men så vidt jeg kan skjønne så tiltales nå piroja for skatteunndragelser i millionklassen..

http://www.f-b.no/ffk/piiroja-tiltales-1.7160207

Bedriftsspiller
Ble medlem: 23 mar 12

Lagt til:

Opprinnelig postet av foyn

F-b kliner jo sammen alt som er av artikler, men så vidt jeg kan skjønne så tiltales nå piroja for skatteunndragelser i millionklassen..

http://www.f-b.no/ffk/piiroja-tiltales-1.7160207

Dette lover ikke godt for fremtiden. :(

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05

Lagt til:

Ja, da kan vel denne dras opp igjen. FFK har satt sin advokat i gang med å få fortgang i denne saken. Klubben håper i følge TV2 Sporten i kveld et møte med politiet i neste uke.

For øvrig tolker jeg skatteavtalen og dens forarbeider analogt med Satch/Holters. Jeg er overbevist om at klubben her blir dømt. Og godt er forsåvidt det - for hele transaksjonsrekken synes åpenbart i hovedsak skattemessig motivert.

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til:
Endret:
Endret av: Tøfflus

Nå tas det formelle skritt også mot Hønefoss: http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=10073747

---------------------------

"Football eh? Bloody hell!"

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til:

Morgan Andersen vant over Aftenposten og VG men ikke FB gjennom PFU (Pressens faglige utvalg):

Kilde: http://www.f-b.no/nyheter/fb-vant-i-pfu-1.7406541

Andersen har hatt klager mot Aftenposten og VG på tilsvarende grunnlag, der VG fikk kritikk og Aftenposten ble felt.

– Det gleder meg veldig at jeg vant over Aftenposten og VG. Det var det viktigste for meg. Det var litt rart at jeg ikke også vant over FB – jeg har lagt frem klare bevis på at avisen har viderebrakt usanne påstander. Det er noe jeg selvsagt vil vurdere å forfølge videre, uavhengig av hva Pressens Faglige Utvalg sier. Dette er uansett en god dag, konkluderer Andersen til tross for «tapet» mot lokalavisen i PFU.

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

24.08.2010 :)

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06

Lagt til:

Der kommer Mads Hansen, som BANKER ballen i mål!!!

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Så langt ser det og som vi(klubb og AS) slipper billig unna. Bare å godta dette, legge seg flate og gå videre.

Spørsmålet er hva forbundet gjør. Synes ikke straffen fra påtalemyndigheten er så streng at den skulle tilsi at NNF  følge opp med ytterligere sanksjoner.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!

A-lagspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Så langt ser det og som vi(klubb og AS) slipper billig unna. Bare å godta dette, legge seg flate og gå videre.

Spørsmålet er hva forbundet gjør. Synes ikke straffen fra påtalemyndigheten er så streng at den skulle tilsi at NNF  følge opp med ytterligere sanksjoner.

Kan vi i tillegg bli straffet av forbundet??

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av kim_andre_c

Kan vi i tillegg bli straffet av forbundet??

Er vel mulig, men for å være helt ærlig vet jeg ikke sikkert.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består!

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10

Lagt til:

Ja...jeg mener at nå som Politiet har avslutta saken,så legges dette på NFF sitt bord. Og de kan sette et eksempel her,og kanskje gi oss mere straff,i form av minus poeng .

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05

Lagt til:

Er det ikke ulovlig å straffe 2 ganger for samme forhold i Norge?

A-lagspiller

Lagt til:

Uten at jeg er noen ekspert på emnet, så kommer vel Skatt øst på banen nå. Disse bøtene gjelder vel handlingene, mens punktet rundt unndragelse av arbeidsgiveravgift/straffeskatt osv kommer i neste runde ?

A-lagspiller

Lagt til:

Uten at jeg er noen ekspert på emnet, så kommer vel Skatt øst på banen nå. Disse bøtene gjelder vel handlingene, mens punktet rundt unndragelse av arbeidsgiveravgift/straffeskatt osv kommer i neste runde ?

Vi har blitt felt etter en paragraf i ligningsloven så jeg vil tro at dette er skatt Øst sitt bord. Tror ikke vi kommer til å få noe mer straff fra den kanten...

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av rødforalltid

Er det ikke ulovlig å straffe 2 ganger for samme forhold i Norge?

Påtalemakten kan ikke straffe to ganger, men dette blir en annen sak. Eventuelt poengtrekk fra NFF er en straff til klubben for brudd på NFFs regler, mens disse bøtene er en straff fra påtalemyndigheten (altså samfunnet) for brudd på Ligningsloven.

Det er sammenlignbart med at en person som tas for fyllekjøring både havner i fengsel og får førerkortet beslaglagt for en periode. Fengselsstraffen er straff fra samfunnet, mens inndragningen av førerkort skal vise at de som utsteder førerretten (vegmyndigheter/politi) ikke anser personen skikket til å kjøre bil.

Når det er sagt: Det vil være strengt å dømme FFK til poengstraff i år, for forhold som altså ligger flere år tilbake i tid - men det kan dessverre forsvares. Straffen fra påtalemakten sier, når den er rettskraftig, at FFK som klubb har fusket på skatten i en sak som direkte angår det sportslige (i og med at det er en spiller det er snakk om). Slik sett kan man sikkert argumentere for at vi har bidratt til å bringe sporten i vanry.

- Sir Alex Ferguson

A-lagspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: Rey

Opprinnelig postet av kim_andre_c

Vi har blitt felt etter en paragraf i ligningsloven så jeg vil tro at dette er skatt Øst sitt bord. Tror ikke vi kommer til å få noe mer straff fra den kanten...

Kommet litt mer info nå, så det virker som du har helt rett..

http://www.f-b.no/ffk/onsker-ikke-a-ta-knekken-pa-ffk-1.7409312

Mon tro om ikke chuck solvoll er medlem i plankehaugen Laughing

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09

Lagt til:
Endret:
Endret av: kjell-H

Ifølge F-B.no er de to tiltalte spillerne Brian West og Raio Piiroja.

West? Er jo en del år siden han sparket fotball?Synd å høre detta.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3421927.ece

"Jeg har lese- og skrivevansker. Derfor vil det være en del skrivefeil når jeg skriver. Sorry."

You'll Never Walk Alone

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03

Lagt til:

Opprinnelig postet av kjell-H

Ifølge F-B.no er de to tiltalte spillerne Brian West og Raio Piiroja.

West? Er jo en del år siden han sparket fotball?Synd å høre detta.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3421927.ece

Var vel noen rykter om et eller annet på Cayman Islands i forbindelse med Brian West.

Fredd

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til:

- Piiroja risikerer ett års fengsel.

Ifølge VG skal den tidligere Fredrikstad-profilen Raio Piiroja ha unndratt rundt 1,7 millioner kroner i skatt, mens han spilte i norsk fotball.

Også tidligere Fredrikstad-spiller Brian West er under etterforskning for skatteunndragelse og amerikaneren skal ifølge VG ha unndratt rundt 2,2 millioner kroner. I motsetning til Piiroja har imidlertid West innrømmet unndragelsen, og slik sett vil han trolig ikke bli straffet like hardt.

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Nok en ny vending i denne saken...

Solvoll har visstnok blitt tatt av saken på grunn av sine mediautspill og oversendelse av dokumenter i pågående straffesak til media uten hjemmel i loven. Statsadvokaten tar nå over saken grunnet lekkasje av sensitiv informasjon til media.

Reagerte selv veldig på artikkelen som ble publisert i f-b i forrige uke.

Undertegnende @ Twitter: http://twitter.com/oeholt
ffksupporter.net @ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter

Landslagsspiller

Lagt til:

Det er jo i så fall amatørmessig av Solvoll. Det jeg personlig har reagert mest på er at det har tatt så lang tid å etterforske saken.

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 mar 10

Lagt til:

Opprinnelig postet av Holters

Nok en ny vending i denne saken...

Solvoll har visstnok blitt tatt av saken på grunn av sine mediautspill og oversendelse av dokumenter i pågående straffesak til media uten hjemmel i loven. Statsadvokaten tar nå over saken grunnet lekkasje av sensitiv informasjon til media.

Reagerte selv veldig på artikkelen som ble publisert i f-b i forrige uke.

Hva slags 'agenda' har denne mannen hatt da? Har han hatt noen gamle 'feider' med noen i klubben tidligere? Virker jo som om han lar det gå personlig prestisje i saken.

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til:

Jeg synes det virker som det har gått prestisje i denne saken desverre

Landslagsspiller

Lagt til:

henlegges saken mot 13 av de 20 siktede på grunn av bevisets stilling. Skulle ikke forbause meg om de allerede vedtatte bøtene til FFK og enkeltpersoner blir det eneste resultatet. Ja, og så skattekravene mot de aktuelle spillerne.

- Sir Alex Ferguson

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av Tøfflus

henlegges saken mot 13 av de 20 siktede på grunn av bevisets stilling. Skulle ikke forbause meg om de allerede vedtatte bøtene til FFK og enkeltpersoner blir det eneste resultatet. Ja, og så skattekravene mot de aktuelle spillerne.

Jeg tenker også litt på den foretakstraffen som FFK ble ilagt.

Skulle ikke forundre meg om det kan bli en omkamp på denne også, avhengig kanskje av hvordan Piroja- og Westsaken kommer ut da muligens.

Brian West ble tydeligvis pissredd og gikk canossagang til myndighetene og innrømte sine synder.....

Intriger splitter mer enn samhold forener....

A-lagspiller
Ble medlem: 26 jan 13

Lagt til:

Ikke utenkelig att de luker ut de som de har vanskeligheter for å finne bevis mot for å fokusere på hovedsaken (pirroia). De har også nevnt tidligere att det kan komme flere saker mot FFK, uten att det har blitt nevnt hva. 

Er jo ikke noe galt av Brian west imrømmer urettmessigheter. uansett hvordan man ser på det så bør spillereglene være like for alle lag, og da skal man ikkke spille unna med økonomi juks. 

Men blir spennende å se hva som blir utfalle til slutt, bare håper ikke klubben får svi mere nå, trenger ikke flere slag i tryne økonomisk nå.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25