Husk meg
Brukernavn
Passord

Hvem skal ut og hvem vil vi ha inn 2010?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 55 sider Alle

kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09

Lagt til: 09 nov 09, 09:09

Jeg mener at vi må få vekk:

Henriksen, Carl-Morten Gjeldnes og Arvid Vestvik har vell alle bevist at de ikke kan lede FFK.

Og Barsom må vekk.Den plassen på laget synes jeg elvestad skal få sjangsen på.

Og PAC synes jeg kunne fått jobb i FFK Innen økonomi.

---------------------------

You'll Never Walk Alone

Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05

Lagt til: 09 nov 09, 09:21

Ut: Nordlie, lederne du nevner, Barsom ønsker jeg aldri se i FFK drakt igjen, ellers så forsvinner vel bosman spillere med dyre lønninger

Beholde: PAC, om ikke som spiller så i klubben,

Inn: Iallefall ikke spillere som bare passer i et system, ønsker unge lokale gutter, gutter som spiller med hjertet utenpå drakta. Jeg ønsker langsiktig tenkegang.

Lal or safed sabse acha hai; Salam, Salam Fredrikstad.

shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04

Lagt til: 09 nov 09, 09:26

Ut med de tre på toppen i styret.

Behold Barsom og kenny.

cupmester 06, uten tromme

kjellemann

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 09:29
Endret: 09 nov 09, 09:29
Endret av: kjellemann

Ut med kenny.Når vi skal spille i adecco så kan like godt bråten og staw få muligheten til å vokte målet og de er billigere.

Nå er det på tide at vi satser litt på våre egne spillere.

Jeg var veldig glad når kenny kom til klubben men han har skuffet meg veldig.

Men det er min mening.hehe

You'll Never Walk Alone

kjellemann

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 09:31

Og rykker ikke særp opp så tror jeg vi henter martin viig.Fredrikstad hadde forhandlet fram prisen på han forrige overgangs vinduet men rakk ikke før den ble stengt.

You'll Never Walk Alone

shaggy

A-lagspiller

Lagt til: 09 nov 09, 09:33

Er helt enig i at unge må få slippe til, men om vi har planer om å rykke rett opp, må vi ha et fundament av rutine også. Da er vel kanskje keeperplassen blandt de viktigste.

Om man ser på stallen, og plukker ut de som antas å forsvinne, er det ikke mye rutine igjen og tror ffk skal slite med å få nye spillere. Både pga økonomi og det faktum at de ikke spiller på øverste nivå.

Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04

Lagt til: 09 nov 09, 09:45
Endret: 09 nov 09, 10:00
Endret av: Acromion

Jeg er litt usikker på hva det er realistisk å kunne ønske seg inn, med tanke på kaoset i klubben, adeccoligaspill og Tom som trener. Men for pengene vi får av Raio-salget (han forsvinner vel dessverre), ville jeg tatt en telefon til Bodø og forhørt meg om Per Verner Rønning. En annen spiller jeg gjerne skulle ha sett hos oss, er Per Egil Flo. Ung og lovende spiller med masse utviklingspotensiale. Men det er vel også kanskje utopisk.

Ut: En nyansatt trener og alle gutta han tok med seg til klubben. Med andre ord ser jeg heller at Barsom blir en sesong til enn f.eks. Valencia. Folkene fra styret som må ut, er jo allerede nevnt. Kenny nevnes, men han mener jeg også må axes snarest. Ikke bare for å kutte lønnsutgiftene vi har på ham, men også fordi Lasse  er en like god keeper. Uansett går vel kanskje låneavtalen med TIL ut nå.

Dokka

A-lagspiller

Lagt til: 09 nov 09, 09:51

Disse vil jeg ha med videre og de tror jeg vi kan klare å beholde

Keepere: Staw og Bråthen

Forsvar: Czwartek, Martinsen, Ophaug, Shabani.

Tror dessverre ikke at vi klarer å beholde Wallace og Piiroja, gjør vi det så ja takk.

Midtbane: Borges, Askar, Thomassen, Elvestad, Gashi(?) Ramberg,  Kvisvik (1 år til)

Angrep: Her ble det tynt. Kan ikke uttale meg om Trulsen som spiller

Syns ikke Andersson og Valencia har vært spesielt bra etter at de kom til klubben.

Det blir:

Keepere: 2

Forsvar: 4 (6)

Midtbane: 7

Angrep:

Vi har noen junior spillere, noen som vet om disse er bra nok?

Jeg ønsker inn:

Dardan Mehmeti, hent han tilbake, utvikl han. Ellers så vet jeg ikke hvem vi har mulighet til å hente som er bra nok.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 09 nov 09, 09:54

FFK klarere ikke å rykke opp bare ved å ta opp lokale talenter nå, vi trenger rutine også.  Og de største talentene er det vel Sarpsborg som har og de ville helt sikkert takket ja til FFK - ifjor.  Men da var FFK opptatt av Afrika og Brasil istedet.  Og Sarp08 har vist at de kan snuse på tippeligaen og de kan fort rykke opp.  Det kommer an på hvor mye utladet de er etter seieren mot FFK.  Men rykker de opp, kan balansen mht som lokomotiv i østfoldfotballen fort flytte seg nordover.  Vi tok den ganske kjapt fra Moss som ble borte.  Og alle som har fulgt med fra slutten av 70+ tallet og oppleved opp og nedturer og så en veldig lang nedtur vet atman rykker ikke greit opp igjen året etter.  HamKam startet kanskje denne sesongen med et bedre lag enn det FFK kommer til å gjøre.

Det er svært vanskelig å uttale seg om hvordan man tror laget blir neste år.  Alt grums er ennå ikke på bordet.  FB har idag en bra leder om dette.  Hvis grupper innad har motarbeidet Henriksen på bekostning av den roen klubben hadde trengt allerede i mai, så må jo også de vekk.  De har ikke handlet for klubbens beste.

Skal vi håpe på å beholde mye av laget må det sje noe på ledersiden og til slutt er det viktig hvordan forholdet mellom Nordli og spillergruppen er.

Jeg synes vi skal satse på Staw og Bråthen nå og forsøke å selge Kenny til en TL klubb.  Det er økonomi og lokal satsning.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"

shaggy

A-lagspiller

Lagt til: 09 nov 09, 09:55

Frykter vi får en reprise av 92 sesongen med dette laget.

Det som er "ille" er at vi ikke kan svekkes om vi har ambisjoner om å gå rett opp igjen.

Borges frykter jeg som tapt. Han har også forsvunnet helt under Nordlie.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04

Lagt til: 09 nov 09, 10:16

Opprinnelig postet av DeKjök

Jeg synes vi skal satse på Staw og Bråthen nå og forsøke å selge Kenny til en TL klubb.  Det er økonomi og lokal satsning.

Kenny er det Tromsø som eier, så han kan vi ikke selge. Men enig i at vi skal satse på Staw og Bråthen (og med skadehistorikken dems, så må vi dessverre han en tredje keeper også).

The colour of her eyes
Were the colour of insanity

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08

Lagt til: 09 nov 09, 11:02

Vi kan mene mye om hvilke spillere som blir eller ikke, men det viktigste blir å kutte kraftig i administrasjonen. (16 ansatte?)
Kanskje så mange som halvparten må gå, skal vi klare å redusere budsjettet med 30 mill som det snakkes om.
Før det kutte kraftig her, synes jeg det er uannsvarlig å redusere den sportslige satsningen.

Jo mer effektv administrasjon, jo mer penger har vi til gode spillere.
Vi trenger en kombinasjon av erfaring og talent til neste år også.

Ut med, eventuelt nedgradering av stillingsbrøk, på: grafikere, mediasjef, tv produsenter, eventleder, ett par markedskonsulenter, m.m.
Behold controller internt, sett ut andre økonomifunksjoner eksternt, og evaluer Markedssjefen minst like grundig som Henriksen og co.

I det sportslige apparatet må det også kuttes (12 ansatte), den mest åpenbare her er vel Tjernås. Men sikkert fler vi kan klare oss uten.

http://twitter.com/FFKprasempre

Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09

Lagt til: 09 nov 09, 11:51

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Vi kan mene mye om hvilke spillere som blir eller ikke, men det viktigste blir å kutte kraftig i administrasjonen. (16 ansatte?)
Kanskje så mange som halvparten må gå, skal vi klare å redusere budsjettet med 30 mill som det snakkes om.
Før det kutte kraftig her, synes jeg det er uannsvarlig å redusere den sportslige satsningen.

Jo mer effektv administrasjon, jo mer penger har vi til gode spillere.
Vi trenger en kombinasjon av erfaring og talent til neste år også.

Ut med, eventuelt nedgradering av stillingsbrøk, på: grafikere, mediasjef, tv produsenter, eventleder, ett par markedskonsulenter, m.m.
Behold controller internt, sett ut andre økonomifunksjoner eksternt, og evaluer Markedssjefen minst like grundig som Henriksen og co.

I det sportslige apparatet må det også kuttes (12 ansatte), den mest åpenbare her er vel Tjernås. Men sikkert fler vi kan klare oss uten.

Helt enig, men hvilke av FFKs spillere har de høyeste lønningene? Noen som vet?

Når jeg tar en titt på admin. til Fredrikstad, så bør det jo ryddes opp. To markedskonsulenter, en KAM og en salg- og markedssjef? Dette er bør vel kunne kuttes ned til to, f.eks en markedskonsulent og en salg- og markedssjef.

2010: The new era begins.

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 09 nov 09, 12:01
Endret: 09 nov 09, 12:06
Endret av: FFK Forever

Det første som må skje, er at Henriksen,Gjeldnes og Vestvik  går av!  De har med sin inkompeanse ført klubben utfor stupet. Ansett Tor Kristian Karlsen som ny sportsdirektør i klubben. Gi Lars Tjernås og pål andre C  sentrale rolle i klubben. Kutt ned alt som kan kuttes i administasjon.  Bli kvitt Ramberg,Ophaug,Kvisvik,Barsom,Kenny,Gardar og Gashi.
Sats på unge lokale spillere isteden!

La plankehaugen flytte over på den andre siden hvor bortesupporterne står i dag. Dette er definitivt den beste plasseringen med tanke på vind og akkustikk.

Hva gjeder Nordlie så er jeg usikker, han blir det svært dyrt å sparke nå.  Åpner det seg muligheter, så ansett Even Juliussen(juniortrener) som ny hovedtrener!

Blir alt dette gjort så spiller vi tippeliga i 2011!

Supras Fredrikstad

Welhaven

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 12:06

Opprinnelig postet av FFK Forever

Det første som må skje, er at Henriksen,Gjeldnes og Vestvik  går av!  De har med sin inkompeanse ført klubben utfor stupet. Ansett Tor Kristian Karlsen som ny sportsdirektør i klubben. Gi Lars Tjernås og pål andre C  sentrale rolle i klubben. Kutt ned alt som kan kuttes i administasjon.  Bli kvitt Ramberg,Ophaug,Kvisvik,Barsom,Kenny,Gardar og Gashi.
Sats på unge lokale spiller isteden!

La plankehaugen flytte over på den andre siden hvor bortesupporterne står i dag. Dette er definitivt den beste plasseringen med tanke på vind og akkustikk.

Hva gjeder Nordlie så er jeg usikker, han blir det svært dyrt å sparke nå.  Åpner det seg muligheter, så ansett Juliussen(juniortrener) som ny hovedtrener!

Totalt enig i spillerne. Tror du de andre kommer til å bli?

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til: 09 nov 09, 12:10

Opprinnelig postet av Welhaven

Sats på unge lokale spiller isteden!

Hva gjeder Nordlie så er jeg usikker, han blir det svært dyrt å sparke nå.  Åpner det seg muligheter, så ansett Juliussen(juniortrener) som ny hovedtrener!

Totalt enig i spillerne. Tror du de andre kommer til å bli?

Tipper Borges,Piroja, Wallace og Everton forsvinner.

Supras Fredrikstad

Welhaven

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 12:18

Svarte da! Det synes jeg er leit.

shaggy

A-lagspiller

Lagt til: 09 nov 09, 12:49

http://www.f-b.no/article/20091109/FFK/529417280/1220/NYHET

Grønis... Kom hjem.

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05

Lagt til: 09 nov 09, 12:58

Opprinnelig postet av shaggy

http://www.f-b.no/article/20091109/FFK/529417280/1220/NYHET

Grønis... Kom hjem.

Håper du kødder... Mannen er nesten like håpløs som Nordlie.

shaggy

A-lagspiller

Lagt til: 09 nov 09, 13:06

Kødder med at jeg tror han kommer hjem, men hadde byttet på flekken om jeg kunne..

Welhaven

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 13:27

Hva skjer egentlig med Adihya? Han har blitt solgt ikke sant?

Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05

Lagt til: 09 nov 09, 13:28

Hva skjer egentlig med Adihya? Han har blitt solgt ikke sant?

Han signerte for Milan forrige uke, så han er vekk ..

Welhaven

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 13:40

Opprinnelig postet av Guillermo

for Milan forrige uke, så han er vekk ..

Var det jeg mente. 12 millioner inn der da iallefall. Hjelper jo litt!

Guillermo

A-lagspiller

Lagt til: 09 nov 09, 13:46

Klubben får vel ikke mer enn 5-6 millioner, ASA skal vel ha sitt.. Men joda, hjelper jo _LITT_ men vi er uansett i en økonomisk håpløs situasjon,,.

Modric

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jul 08

Lagt til: 09 nov 09, 13:47

Klubben får ikke penger.

ASA eier 50% og skal da ha 6mill og Invest eier 50% og skal dermed ha de siste 6mill.

Welhaven

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 13:55

Seriøst?

kjellemann

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 14:01

Klubben får vel ikke mer enn 5-6 millioner, ASA skal vel ha sitt.. Men joda, hjelper jo _LITT_ men vi er uansett i en økonomisk håpløs situasjon,,.

Milan betaler 6mill nå og 6mill til sommeren.hehe

You'll Never Walk Alone

Guillermo

A-lagspiller

Lagt til: 09 nov 09, 14:06
Endret: 09 nov 09, 14:06
Endret av: Guillermo

Opprinnelig postet av kjellemann

Milan betaler 6mill nå og 6mill til sommeren.hehe

Ja det vet jeg. Men at FFK ikke får en eneste krone mener jeg er feil, FFK eier 50% og ASA 50%. Utifra hva jeg har hørt fra personer innad. Så hvor du har fått dette fra, lurer jeg veldig på? :-)

Edit: Spørsmålet mitt er rettet til Modric

Rey

Moderator

Lagt til: 09 nov 09, 14:09
Endret: 09 nov 09, 14:11
Endret av: Rey

Det er vel ASA som står som eier av spilleren. Det er jo ASA som fører opp spillerne som egenkapital, ikke klubben, og da er det naturlig at det er de som får pengene også. Veldig usikker på hvor du har fått det fra at klubben eier 50%

Ca 5 mill til ASA, Ca 5 mill til Spillerinvest og 10% til Hearts of Lions eller hva dem nå het nede i Ghana

The colour of her eyes

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til: 09 nov 09, 14:10

Opprinnelig postet av Modric

Klubben får ikke penger.

ASA eier 50% og skal da ha 6mill og Invest eier 50% og skal dermed ha de siste 6mill.

Her er det greit å ha tunga rett i munnen.

FFK Sport ASA står for den økonomiske driften av klubben. Dette er for at ikke FFK skal gå dukken ved en evt konkurs. Det er klubben som i utgangspunkter har eierskap til hele stallen overfor NFF, men det er Sport ASA som betaler og lønner spillerne inndirekte.

Klubben, FFK ,hverken kjøper eller selger spillere, da de har gitt Sport ASA mandat til å gjøre dette.

FFK er "eid" av medlemmene. De velger klubbens styre. Klubben er deleier i FFK Sport ASA, har styreposisjon samt plass i sportsutvalget. FSI, Fredrikstad Spillerinvest, er eid av andre aksjonærer, og har to plasser i sportsutvalget. 

Failure has a name - Tom Nordlie

Brutus

Knøttespiller
Ble medlem: 01 aug 06

Lagt til: 09 nov 09, 14:16

Hva gjeder Nordlie så er jeg usikker, han blir det svært dyrt å sparke nå.  Åpner det seg muligheter, så ansett Even Juliussen(juniortrener) som ny hovedtrener!

Kan vel ikke bli mer enig. I tillegg bør vel ahlsen kuttes mtp lønna han får for å flytte kjegler....

kjellemann

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 14:24

Opprinnelig postet av Brutus

Kan vel ikke bli mer enig. I tillegg bør vel ahlsen kuttes mtp lønna han får for å flytte kjegler....

Nei Tjernås vil jeg oxo ha langt vekk ifra fredrikstad.Ubrukelig fyr som sikkert fikk jobben for at han er kompis med solheim.sykt opplegg

You'll Never Walk Alone

Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09

Lagt til: 09 nov 09, 14:26

Til de som lurer på hva de tjener:

http://www.f-b.no/article/20091021/FFK/110018433/1220/NYHET

Og Sarp08 vil selvfølgelig selge i år også, er det en ting Sarp trenger er det penger!

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)

kjellemann

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 14:40

Kvisvik sin lønn sier seg jo selv at han må bort.Ophaug har 870000 i året??si guttene tjener godt på å jobbe for ffk.hehe.Lasse staw har 587000 i året.Nei styret kan virkelig ikke det må å gi gutta lønn etter det de fortjener.Alt for høye lønninger iden klubben

You'll Never Walk Alone

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 15:36

Kvisvik sin lønn sier seg jo selv at han må bort.Ophaug har 870000 i året??si guttene tjener godt på å jobbe for ffk.hehe.Lasse staw har 587000 i året.Nei styret kan virkelig ikke det må å gi gutta lønn etter det de fortjener.Alt for høye lønninger iden klubben

Dette er ikke rettet mot deg spesielt, men...

Supporterne skriker hele tiden etter forsterkninger. Alle, både publikum, sponsorer, trenere og klubb ønsker resultater. Det har vi fått. Det ble sølv forrige sesong faktisk. Det er bare det at man hadde ikke råd til dette sølvet. Og den prisen betaler man nå. Lønningene i FFK ligger heller under nivået i de klubbene man ønsker å sammenligne seg med, og langt under de største. Prisen de betaler er det de må betale for disse spillerne for å få signert dem. Bedre signeringer hadde kostet enda mer.

Derfor litt spesielt når de samme supporterne mener at "styret" gir spillerne for høy lønn.

Welhaven

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 15:49

Da får de heller kvitte seg med disse spillerne, så satser vi på det unge. Vålerenga er det vel som har en imponerende ung stall? Da har man godt grunnlag for videre fremdrift.

Hvordan skal Sarp 08 få råd til Kvisvik?

kjellemann

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 15:52

En til jeg vil ha vekk er han stadion komentatoren?Hva heter han?Blir for dumt hver gang han sier hva publikum skal gjøre.Kom igjen hele stadion,klapp nå.Hehe

You'll Never Walk Alone

Acromion

A-lagspiller

Ble medlem: 05 jun 04

Lagt til: 09 nov 09, 15:55

Oh, det er sant! Han må vekk! Fy, som jeg skammer meg hver gang han gir publikum ordre! er akkurat denslags jeg har kommentert nedlatende overfor venner av meg som holder med lag hvor dette har blitt gjort; at de trenger speaker for å danne stemning.

Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08

Lagt til: 09 nov 09, 15:56

Hvordan skal Sarp 08 få råd til Kvisvik?

Det har de garantert ikke råd til.

Tipper Kvisvik spiller i Moss neste sesong. Gratis for klubben, sponset av han kompisen som sørget for at Raymond fikk beholde huset.

"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!

Flisa

A-lagspiller

Lagt til: 09 nov 09, 16:05

Du må selvfølgelig se på den generelle lønnsnivået innenfor bransjen. Tilbyr vi for lite er spillerne vekk før du aner det og vi sitter igjen med en plass i 3. divisjon.

Lasse Staw skrev vell under en 4, 5 (?) års avtale for ikke så lenge sia, og med tanke på at han er første keeper og samtidig vil ha en stor rolle fremover vil jeg si at lønnen er helt ok.

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)

Flisa

A-lagspiller

Lagt til: 09 nov 09, 16:06

En til jeg vil ha vekk er han stadion komentatoren?Hva heter han?Blir for dumt hver gang han sier hva publikum skal gjøre.Kom igjen hele stadion,klapp nå.Hehe

Ole Duenes, og hvor mange tråder finns det vel ikke om dette?

kjellemann

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 16:10

Opprinnelig postet av Flisa

Takk.Nei er ikke tråd om han detta.Men han er en som kan dra ifra stadion.ikke noe mer en det

You'll Never Walk Alone

Flisa

A-lagspiller

Lagt til: 09 nov 09, 16:25

Takk.Nei er ikke tråd om han detta.Men han er en som kan dra ifra stadion.ikke noe mer en det

http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?eid=13198&side=2&fid=232936#232936

http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?eid=12856&side=1&fid=220770#220770

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til: 09 nov 09, 16:53

Vi kan ikke fjerne hele laget folkens. Klart vi skal satse ungt, men det betyr ikke at alle de eldre må bort. Jeg for min del håper Askar. Gashi og Ophaug blir i klubben. Tror jeg egentlig vil ha Gardar også. Men den brua er vel brendt flere ganger.  Pål Andre er også en spiller som jeg tror kunne vært som en mentor for de yngre. Martin Wiig er muligens den spissen vi trenger, så kansje vi skulle kjøpt tilbake han;) En Borges med humør er det lenge siden vi har sett, men det kunne vært gøy. Det største problemet er at spillerne ikke hilser på hverandre når de treffer på hverandre. Miljøet er totalt  skadet.... Og det har det vært leeeenge...

Heia FFK

Flisa

A-lagspiller

Lagt til: 09 nov 09, 17:03
Endret: 09 nov 09, 17:06
Endret av: Flisa

Men er det noen som vet hvordan det ligger ann med Tegstrøm?

Låner vi han ut bare i 2009? Har Hønefoss noen opsjon?

Vil vi ha han?

Jeg mener absolutt. Både Gardar, og Tegstrøm er typisk Ringberg personer. Elendige Tippeliga spisser, men fantastiske i 1. divisjon! Skorer mye mål rett og slett fordi det er enklere å skore mål.. Så jeg mener at Tegstrøm og Everton/Askar/Trulsen/Gardar/Anderson er et fantastisk ok spisspar...

Selv om Moa og Stokkelien ville vært førstevalget...

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 17:05

Tror de har opsjon på å kjøpe han.Men jeg er ikke sikker.Noen som vet sikkert?

You'll Never Walk Alone

Rey

Moderator

Lagt til: 09 nov 09, 17:20

Hønefoss har opsjon på å kjøpe han ja.

The colour of her eyes

Gonzales

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 09

Lagt til: 09 nov 09, 17:28

Ingen tvil om at vi må bruke året i adeccoligaen på å rydde opp og begynne å bygge et nytt lag. Først må antall stillinger i administrasjonen hvertfall halveres, kanskje kuttes enda mer. Når det gjelder spillerstallen så tror/håper jeg det vil bli som følger: Raio, Wallace og Tegstrøm selges. Barsom, Kvisvik får ikke ny kontrakt og Everton forsvinner. På en eller annen måte håper jeg vi kvitter oss med Valencia (hvorfor hentet vi han i det hele tatt?), mye bedre å gi Asker og Lala sjansen på høyre kant. Jeg har et ørlite håp om at Gardar skal bli i klubben. Da tror jeg han blir toppscorer i 1 divisjon.

Tror laget vi da står igjen med kunne fungert bra i en 4-2-3-1 formasjon som Nordlie har brukt av og til. Et meget slagkraftig lag bygget opp rundt Borges som playmaker. Selv om det kanskje er litt vel optimistisk å håpe at Borges blir, så er han vel uansett nødt til å bli her til april, og jeg tviler uansett på at noen norske klubber har råd til å kjøpe han. Evt. kan han bli leid ut. Laget:

Staw                       

Martinsen - Shabani - Ophaug - Thomassen

Gashi - Elvestad

Askar          -         Borges     -       Andersson                                        

Gardar

plænken

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 04

Lagt til: 09 nov 09, 17:37

Her er fire spennende unggutter fra Sverige. Samtidig håper jeg at Dardan kommer hjem fra Kvikk og at Thomassen og Staw blir faste inslag på FFK 09/10. Vil ikke miste Celso,men forstår godt at han vil få bedre sportslige tilbud andre steder. Everton Santos Da Costa og Abgar Barsom gidder jeg ikke å fortelle hva jeg vil gjøre med. Rafn,Slydal m.fler bør også få sjansen i treningskampene som kommer. Kunstgressgenrasjonen som nå er på full inmarsj, vil forandre norsk fotball til det bedre. Jeg tror at den klubbene som på kortest mulig tid klare å omstille/benytte seg av disse vil ha et stort fortrinn. Norsk fotbal preges alt for mye av individuelle ferdigheter,mens jeg tror taktikk og klokskap bør vektlegges mer. God mix er selvsagt det beste. 

Daniel Jarl, -92, mb, Enköping: En väldigt talangfull mittback som med sitt kloka och förtroendegivande spel har fått bära lagkaptensbindeln under ett par matcher under säsongen. Har sin största styrka i spelintelligensen, men är också hyfsat snabb och har framför allt en väldigt hög högstanivå.

Emil Berger, -91, imf, Degerfors: Ettrig innermittfältare som tog chansen mot slutet av sommaren vid skador på innermittfältet och har imponerat med sin fina speluppfattning och pricksäkra crosspassningar. Sonen till stora Degerforsprofilen Henrik gjorde en utflykt till AIK ifjol där han lånades ut till Väsby innan han återvände till moderklubben Degerfors.

Matteo Blomqvist Zampi, -90, f, Öster: Anfallslöfte som i skymundan av Östers skyttekungar fått allt mer speltid ju längre säsongen har gått. Rivig och speedig djupledslöpande spelare, som har en tendens till felbeslut och till att försvinna en del ur matcherna ibland. Ojämn, men duktig framför mål och har gjort tre mål för A-laget så här långt.

Alexander Henningsson, -90, ymf/f, Öster: Löpvillig och djupledsstark anfallsspelare, som inte riktigt fått en rejäl chans i Östers starka anfall i år, men har fått göra en del matcher och bland annat ett mål. Deltog i talangmatchen i fjol och gjorde mål, men har fortfarande den lätta fysiken mot sig, något han kompenserar på ett skickligt sätt med rörels

plænken

Lex

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 17:50

Husk at vi må rett opp i tippeligaen, da må vi ikke bare satse ungt.

Heia FFK

Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05

Lagt til: 09 nov 09, 17:50

Opprinnelig postet av plænken

Norsk fotbal preges alt for mye av individuelle ferdigheter,mens jeg tror taktikk og klokskap bør vektlegges mer. 

Norsk fotball preges alt for mye av individuelle ferdigheter???? Jeg trodde ellers taktikk og organisering var det eneste vi kunne her på berget, og kan virkelig ikke si meg imponert over de gjengse individuelle ferdighetene i TL.

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 18:17

Opprinnelig postet av Sulla

Norsk fotbal preges alt for mye av individuelle ferdigheter,mens jeg tror taktikk og klokskap bør vektlegges mer. 

Norsk fotball preges alt for mye av individuelle ferdigheter???? Jeg trodde ellers taktikk og organisering var det eneste vi kunne her på berget, og kan virkelig ikke si meg imponert over de gjengse individuelle ferdighetene i TL.

Ja taktikk, organisering og en fart ingen beherskerLaughing

Bever

Juniorspiller

Ble medlem: 14 apr 04

Lagt til: 09 nov 09, 18:17

Ut med styret og Norli!!!!!!!!!!!

plænken

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 04

Lagt til: 09 nov 09, 18:19

Opprinnelig postet av Lex

Det du skriver nå er den største misforståelsen i norsk fotball etter min mening .Det er greit at alle lag trenger rutine i form av spillere som har vært med på litt,men han/hun behøver ikke være 35 år. Norsk fotball graver sin egen grav  ved å fortsette å kjøpe avdankede spillere som krever mer i lønn en 5 unge spillere, som vi atpåtil kan forme og som har større potensiale.Gjennomsnittsalderen i norsk eliteserie bør ned. Se hvordan andre ligaer satser på ungdomen samtidig som de skaper slagkraftige lag. Imponerende  eller åpenlyst? 

plænken

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 18:41

Men er det noen som vet hvordan det ligger ann med Tegstrøm?

Låner vi han ut bare i 2009? Har Hønefoss noen opsjon?

Vil vi ha han?

Jeg mener absolutt. Både Gardar, og Tegstrøm er typisk Ringberg personer. Elendige Tippeliga spisser, men fantastiske i 1. divisjon! Skorer mye mål rett og slett fordi det er enklere å skore mål.. Så jeg mener at Tegstrøm og Everton/Askar/Trulsen/Gardar/Anderson er et fantastisk ok spisspar...

Selv om Moa og Stokkelien ville vært førstevalget...

Hvorfor snakker du om spissPAR når vi har Tom Nordlie som trener??

shaggy

A-lagspiller

Lagt til: 09 nov 09, 19:18

Hmmm, lurer på om Nordlie fortsatt har klausul om å få dra til et TL lag om han får tilbud.

Tenk det drømmescenariet. Kongsvinger rykker opp, og ønsker så gjerne mannen som har hovedårsaken til det tilbake. Nordlie ønsker jo mest av alt å trene en klubb i TL, og forhører seg med styret om han kan få returnere til Kongsvinger. FFK sier ok, og lar han gå mot en kompensasjon på 17 kroner og en 5 ukers lottokupong til Henriksen

Gonzales

Juniorspiller

Lagt til: 09 nov 09, 19:21
Endret: 09 nov 09, 19:21
Endret av: Gonzales

Hmmm, lurer på om Nordlie fortsatt har klausul om å få dra til et TL lag om han får tilbud.

Tenk det drømmescenariet. Kongsvinger rykker opp, og ønsker så gjerne mannen som har hovedårsaken til det tilbake. Nordlie ønsker jo mest av alt å trene en klubb i TL, og forhører seg med styret om han kan få returnere til Kongsvinger. FFK sier ok, og lar han gå mot en kompensasjon på 17 kroner og en 5 ukers lottokupong til Henriksen

Satt akkurat å tenkte på det samme. Nordlie sier sikkert ikke neitakk til å gå tilbake til Kongsvinger om de rykker opp i TL.

Flisa

A-lagspiller

Lagt til: 09 nov 09, 19:30
Endret: 09 nov 09, 19:31

Opprinnelig postet av Gonzales

Satt akkurat å tenkte på det samme. Nordlie sier sikkert ikke neitakk til å gå tilbake til Kongsvinger om de rykker opp i TL.

Tror du Kongsvinger derimot vil ha han? Mannen som forlot klubben til fordel for et annet lag som var høyere opp. Personlig tror jeg de bare sitter å ler av Nordlie som fulgte en klubb ned, mens de gikk opp og samtidig tjente en halv million.

Når det gjelder spisspar PlankeKæll så håper jeg iherdig på at Nordlie faktisk forsvinner...

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til: 09 nov 09, 19:30
Endret: 09 nov 09, 19:30
Endret av: Holters

... men Kongsvinger sier nok nei takk til Nordlie. Wink

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 19:59

Når det gjelder spisspar PlankeKæll så håper jeg iherdig på at Nordlie faktisk forsvinner...

Da er jeg med vettu. Jeg håper også han forsvinner, men hvilken formasjon FFK spiller er helt uvesentlig for min del. 4-2-3-1 er en flott formasjon det, altså dagens. Men da helst med bittepittelittegrann mer ballbesittelse og bittelitt mindre måk og mæl!

RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06

Lagt til: 09 nov 09, 19:59

Da får de heller kvitte seg med disse spillerne, så satser vi på det unge. Vålerenga er det vel som har en imponerende ung stall? Da har man godt grunnlag for videre fremdrift.

VIF får vel alle sine unge spillere billig fra Skeid? Fredrikstad mangler gode småklubber som utvikler spillere som FFK kan kjøpe billig. Tarik er vel den eneste som kommer fra en annen Fredrikstadklubb...?
Men FFK må la de unge spillerne få spille så de får utviklet seg.

Barsom er den eneste spilleren jeg vil ha vekk fra FFK og vekk fra Fredrikstad. Orker ikke å se den mannen med FFK logoen på brystet!

Drømmesituasjon: FFK rykker opp til Tippeligaen igjen...men tviler på at det kommer til å skje med det første.

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05

Lagt til: 09 nov 09, 20:37

Opprinnelig postet av RuneT

Tarik er vel den eneste som kommer fra en annen Fredrikstadklubb...?

Neida, både Tarik og Agim er fra Trosvik. Lasse har vel også spilt der i tillegg til noen andre lokale klubber. Michael Trulsen er fra Torp.

Vi har fått tilbake Tippekampen med Arne Scheie! =)
Fortsatt god bedring Dagfinn.

Lex

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 23:00

Det du skriver nå er den største misforståelsen i norsk fotball etter min mening .Det er greit at alle lag trenger rutine i form av spillere som har vært med på litt,men han/hun behøver ikke være 35 år. Norsk fotball graver sin egen grav  ved å fortsette å kjøpe avdankede spillere som krever mer i lønn en 5 unge spillere, som vi atpåtil kan forme og som har større potensiale.Gjennomsnittsalderen i norsk eliteserie bør ned. Se hvordan andre ligaer satser på ungdomen samtidig som de skaper slagkraftige lag. Imponerende  eller åpenlyst? 

Jeg er enig i at vi må ha unge og fremadstormende spillere jeg, men vi trenger noen eldre også.

Heia FFK

solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07

Lagt til: 09 nov 09, 23:03

Men de eldre bør ikke være 32, 33, 34 + + + . Finnes da masser av spillere med sekken full av rutine i en alder av 25-28år.

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 23:11

Kvisvik sa til NRK på tv istad at han er ferdig i FFK så da var det første spiller ut.

Men han ville ikke si hvem klubb han ville spille for neste år.Blir vell særp siden han var på stadion der idag?El han kanskje kjedet seg.hehe

You'll Never Walk Alone

Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til: 09 nov 09, 23:27
Endret: 09 nov 09, 23:27
Endret av: Ymer

Opprinnelig postet av kjell-H

Kvisvik sa til NRK på tv istad at han er ferdig i FFK så da var det første spiller ut.

Men han ville ikke si hvem klubb han ville spille for neste år.Blir vell særp siden han var på stadion der idag?El han kanskje kjedet seg.hehe

Fikk du ikke med deg at han var der for å kommentere kampen? Vidar Riseth er vel også klar for Sarp08 da? Han var jo på Sarpsborg stadion idag og er ferdig i Godset..

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 23:37

Men da han ble spurt om han nå ble smurf, svarte han "det vet vi ikke"

Ymer

Landslagsspiller

Lagt til: 09 nov 09, 23:48

Men da han ble spurt om han nå ble smurf, svarte han "det vet vi ikke"

Ja, jeg hørte det.... Skal vi da analysere det og komme fram til hva han egentlig sa? Blir det ikke litt slitsomt å tolke alt som blir sagt på tv for å finne andre meninger i det folk sier? Venter og ser jeg. Det er uansett ikke interessant hvor Raymond spiller sålenge han er ferdig i FFK...

Welhaven

Landslagsspiller

Lagt til: 10 nov 09, 08:32

Som det er nevnt i en annen tråd så forstår jeg ikke hvordan Sarp skal ha råd til Kvisvik. Jeg synes faktisk det hadde vært godt å hatt han i troppen i et år til, slik at han kunne hjulpet de unge spillerne. Han gir jo en god form for ro med sin person på banen?

Off topic: når pleier sesongkort å bli lagt ut? Kan man velge plass selv?

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06

Lagt til: 10 nov 09, 08:37

Syntes det burde holde på kvisvik et år til. Han er en flink humørspreder og ser lyst på ting...det er noe klubben trenger.

Men gud vet hva styret i denne klubben tenker, fotball kan de ikke.

Kilden

A-lagspiller

Ble medlem: 02 mai 04

Lagt til: 10 nov 09, 09:26

Kunne faktisk tenke meg Knut Torbjørn Eggen tilbake i FFK som trener.

Er det noe den mannen kunne, var det å skape samhold i gruppa.

Svømmer du mot strømmen, finner du kilden!

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til: 10 nov 09, 09:30

Opprinnelig postet av Tiger

Syntes det burde holde på kvisvik et år til. Han er en flink humørspreder og ser lyst på ting...det er noe klubben trenger.

Men gud vet hva styret i denne klubben tenker, fotball kan de ikke.

Ja, og vi kunne brukt ham til andre ting enn som fotballspiller på banen også. Jeg tror derimot at Kvisvik er mentalt ferdig i klubben uansett. Det ble desverre ikke noe verdig avskjed for flere av de rutinerte lokale, det er nesten det aller mest triste med dette nedrykket.

hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07

Lagt til: 10 nov 09, 11:07

Jeg vil ha med Kvisvik (med en adekvat årslønn), Ramberg, Czwartek.

I tillegg har Wallace og Gashi sagt at de vil spille Adecco. Ophaug, Martinsen og Askar er vel fremdeles med, det samme med Valencia og Andersson.

Har et stort ønske om Borges også, men det er vel lite trolig

Dra opp juniorer som Lala, Rafn, Becken +++++ og dermed får vi en god blanding av ungt og gammelt(erfaring)

Hvis vi klarer også å begrense fyll og slagsmål Cool, tror jeg vi skal klare å rykke opp.

hasse33

Landslagsspiller

Lagt til: 10 nov 09, 11:10

Glemte Adm. siden........den kan vel fint kuttes med halvparten av stillinger???? Vi er vel alle enige om hvem som bør gå først??

Welhaven

Landslagsspiller

Lagt til: 10 nov 09, 11:16

Det finnes ingen tvil om hvem som bør gå.

Se på adm. avdelingen til FFK - det er så mange som kan og BØR gå. Få de til helvete bort.

Vi har mange lovende unggutter, men før vi setter disse inn i spilleplanene folkens, så må vi få bort denne forbanna ledelsen! Kan ikke risikere at de blir like involvert i dritt episoder slik som A-laget har blitt.

Av 18 spillende siden cup-en, så har vi 2 igjen? det er bare sinnsykt. Enough said.

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03

Lagt til: 10 nov 09, 11:40

Ut: Henriksen og andre i styre og stell. Barsom, Stamatopoulos, Wass, Ophaug, Atakora, Adiyiah, Everton.

Med videre (men trolig ikke): Bråthen, Staw, Czwartek, Martinsen, Pereira, Piiroja, Shabani, Askar, Borges, Elvestad, Gashi, Kvisvik, Ramberg, Thomassen, Andersson, Johansson, Tegstrøm og Trulsen.

Opp fra Junior: 4-5 stk juniorer.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 10 nov 09, 11:43
Endret: 10 nov 09, 11:45
Endret av: FFK pra sempre

Fra vg.no uten lovnader til Kvisik:

- Vi ser etter tre forsterkninger i lagets sentrallinje. Men nå får vi evaluere først. Det startet vi med i går. Nedrykket er vi innforstått med. Nå handler det om å komme oss på beina med et slagkraftig lag, sier Tom Nordlie.

Ellers ganske utrolig at FFK får mer oppmerksomhet enn begge Cup finalistene og opprykkslagene, får til sammen...

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 10 nov 09, 12:07

Må si jeg kan forsvare Barsoms oppførsel på mange måter, liker mange sider ved fyren. Han er en karakter på samme måte som Kvisvik, bortsett fra at de to er helt forskjellig. Om han bør fotsette beror på om hvilke trener vi sitter igjen med etter 010110.

Ønsker att klubben fra d.d. satser på

Staw,Bråten,Czwartek,Martinsen,Agim,Thomassen,Askar,Ramberg,Gashi,Elvestad,Kvisvik, som grunnstammen i laget.

Ellers burde klubben prøve å beholde, Borges og Piroja, evt ved utlån til andre klubber i skandinavia. Hente opp 3-4 jr spillere. hovedtsaklig angrepsspillere. Satse på å hente inn 1-2 rutinerte midbane og forsvarspillere. Muligens la Andersson fortsette som spiss. Og om Gardar ønsker å fortsette så gi han en ny 2 års kontrakt.

Redusere klubbens totale A stall til 20-22 mann, ha inn ett velfungerende medisinsk apparat. Hente inn TKK som får ansvar med å ansette en dyktig trener. Om dette skjer, altså total foorandring og en mer lokal og utviklende profil tror jeg også sponsorene vil komme mer tilbake.

Flisa

A-lagspiller

Lagt til: 10 nov 09, 12:11

Fra vg.no uten lovnader til Kvisik:

- Vi ser etter tre forsterkninger i lagets sentrallinje. Men nå får vi evaluere først. Det startet vi med i går. Nedrykket er vi innforstått med. Nå handler det om å komme oss på beina med et slagkraftig lag, sier Tom Nordlie.

Ellers ganske utrolig at FFK får mer oppmerksomhet enn begge Cup finalistene og opprykkslagene, får til sammen...

Forsterkninger? Med hvilke penger? De 50 millionene vi skal kutte?

Jeg forguder spillerinvest men jeg regner ikke med at de er idioter. Det blir vell som med Anderson og Valencia at spillerinvest da eier 100 % av spillerne. Fint i dag, men et helvette i fremtiden. Bare se på "alle" salgene vi gjør nå. Hver eneste gang må vi ut med 50 % av sumen: Tarik 12 mill? Adiyah 6 mill, Borges ca 10 mill (+ 2 mill), Wallace 7,5 mill, Piroja 2,5 mill + 100 % av beløpet ved salg av Anderson og Valencia...

Dette er over 40 mill i tapte inntekter, den avtale som ble skrevet med spillerinnvest den gang må jo ha vært jævlig lukrativ!

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04

Lagt til: 10 nov 09, 12:22

Det heter å pisse i buksa for å holde varmen.. Eller Fotball økonomi.. kan ikke sammenlignes med vanlig økonomi. Der verdi vekst og resultat er basert sunn utvikling, er fotball mer å regne som eindoms økonomi, oppblåst og urealistisk!!

Men om man ønsker og bli blendet av rike investres ønske om å tillegne seg makt i fotballen så har FFK skåra på alle punkter.

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 10 nov 09, 14:05

Lalawele Atakora bør vi hvertfall satse videre på.Han er syk talent.Og kan umulig være en veldig dyr man å beholde?

You'll Never Walk Alone

Rey

Moderator

Lagt til: 10 nov 09, 14:18

I innkjøp så blir det over millionen. Og det er vel en del når FFK skal kutte med 50 mill

The colour of her eyes

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 10 nov 09, 14:28

Lalawele Atakora bør vi hvertfall satse videre på.Han er syk talent.Og kan umulig være en veldig dyr man å beholde?

Hvis Nordlie er trener er det bare å kvitte seg med alle spillere som ikke snakker norsk. Og så gjenstår det å se hvor man da skal finne spillere som vil ha han som trener.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 10 nov 09, 15:10

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Hvis Nordlie er trener er det bare å kvitte seg med alle spillere som ikke snakker norsk. Og så gjenstår det å se hvor man da skal finne spillere som vil ha han som trener.

Akkurat det med Nordlie og utlendinger kan jo virke som en myte, da han ved flere anledninger har uttrykt et kraftig ønske om å beholde Everton.

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04

Lagt til: 10 nov 09, 15:49

Etter å summert alt av rykter her inne, klubbens grusomme økonomi og sitater i media ser jeg gjerne disse UT av klubben i mitt hjerte;

- Henriksen og CO. Henriksen er ansiktet utad, men tar ikke alle avgjørelser alene.

- TN. Stoler 100% på ffksupporter.net sin artikkel om at kun 2 spillere har tillitt til ham.

- Bosman- og långjengen Kenny, PAC, Wass, Barsom, Kvisvik, Everton, Gardar.

- Bør kvitte oss med en dyr i drift Tegan.  

- Ophaug har vist elendig form etter skaden, er gammel, høy lønn - selg/gi bort.

- Piiroja, Borges og Wallace forsvinner ganske sikkert til klubber i øverste liga (enten TL eller utlandet). Frykter Raio til Brann etc.

- Bør Lala hentes? Er det midler til det? (1mill cirkus).

- Ramberg har aldri imponert meg, men per dags dato trengs han nok på den sentrale midtbanen én sesong til. Samt har jo Martin tatt korsbåndet...

Foreløpig tropp 2010 i 4-4-2 (ny trener):

Staw/Braathen

Askar  Martinsen  Shabani  Thomassen

Valencia/(Lala)  Gashi  Elvestad/Ramberg  Wallace

Trulsen Andersson

Egentlig en meget god 11er som skal rykke opp rimelig "greit" hvis samtlige har rett innstilling og holdning.

Benk; plenty med spennende talenter i klubben, spe på med de. Adecco er i utgangspunktet en glimrende mulighet for klubben å starte på nytt med yngre spillerstall. Talenter i kombinasjon med erfarne gir opprykk til 2011!

Fredrikstad tar medalje i TL (2008)
Fredrikstad tar 4plassen! (2009)

A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04

Lagt til: 10 nov 09, 15:57

Min umiddelbare reaksjon er at jeg er enig i mesteparten av det du skriver.

3 kommentarer:
 - Opphaug bør bli. Synes ikke han har vært så dårlig, men mer viktig er mennesketypen hans. Jordnær, avslappet, seriøs og flink med de unge. Stiller opp for klubben, blant annet for Bylaget og fotballskolen. Tror en type som han er viktig i gruppa hvis laget blir ungt.

- Trulsen bør bli nå som det blir førstedivisjon, men er usikker på om han bør være førstevalg. Alts, ønsker en ny spiss.

- Før på store utskiftinger i styret også, så er vi der.

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 10 nov 09, 16:00

Hvis de du sier skal ut, må vi jo ha forsterkninger hele veien.
Kun Agim og Martinsen som begge skadeforfulgte er jo nødt til å bli ett problem, og Trulsen har så langt ikke vist seg sterk nok.
Gutten må rett og slett få mer muskler...

Rey

Moderator

Lagt til: 10 nov 09, 16:03

Opprinnelig postet av bateman

- Borges og Wallace forsvinner ganske sikkert til klubber i øverste liga (enten TL eller utlandet). Frykter Raio til Brann etc.

Forhåpentligvis blir det da snakk om utlånsavtaler frem til sommervinduet åpner, på samme måte som Start gjorde det med Annan for at verdien på de ikke skal falle for mye. Hvis de da viser bra spill (og Costa Rica kommer til VM) vil vi forhåpentligvis få greit med penger igjen for dem.

The colour of her eyes

Flisa

A-lagspiller

Lagt til: 10 nov 09, 16:36

Helt enig at vi skal satse på mange unge men som flere sier her er at hvis vi ikke skaffer oss nye er det rimelig tynt i rekkene, Oppgaug bør absolutt bli...

I tillegg må vi huske at 1. divisjon er en "enklere" arena å spille på og tenker da spesielt på Gardar, og Tegan. Disse to vil uten tvil bli en toppskorende duo, eventuellt med Everton/Trulsen i tillegg.

Lønninger er ikke den store utgiftsposten og det å beholde Tegan nå kan være verdt bryet. I tillegg vil en toppskorer i første divisjon gjøre at man raskere tjener inn lønnen for det ene året ved et eventuellt salg en hvis vi selger en Tegan slik at han fremstått i FFK til nå...

I tillegg vil jeg tro det er mye gull i Adecco og 2. divisjon ikke bare fra Fredrikstad. Bare se på Stokkelien, Sing, Fellah, Moa, Mos (desverre er de fire siste i en og samme klubb), Forren, og mange fler. Hvorfor har feks ikke Fredrikstad kjøpt S08s back? (bare et eksempel) Skulle gjerne betalt en talentspeider i klubben en halv million i året til å ha oversikten i Norge, og samtidig brukt spillerinvest til å virkelig investere!

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 10 nov 09, 16:37

Raio Piiroja har en klausul i kontrakten med Fredrikstad som gjør at han kan kjøpe seg ut, noe Piiroja sa til VG at han vil gjøre.

Nå har også den pipen fått en annen lyd.

- Det er ikke endelig bestemt at jeg ikke vil spille for Fredrikstad. Jeg har fortsatt tre år igjen av kontrakten, og det kommer an på hvilke andre klubber som eventuelt er interessert om jeg velger å benytte meg av klausulen, forteller han til Nettavisen.

Én ting er han i hvert fall sikker på.

- Vi kan ikke snakke om ting som har skjedd. Nå må vi konsentrere oss om hvordan vi skal komme raskt tilbake til Tippeligaen, avslutter han. Laughing

You'll Never Walk Alone

Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08

Lagt til: 10 nov 09, 18:07

Jeg håper FSI bruker pengene fra salget av Dominic  på kjøp av Everton!

Vi må tenke LITT lenger enn neste år også. Skulle vi nå rykke rett opp igjen er det ikke bare å bla opp 30 mill til spillerkjøp neste år. Kjipt å bli et jojolag som går rett ned igjen.

Everton vil antakelig ha godt av et år i adecco, hvor han forhåpentligvis vil briljere og bli bedre på avslutninger. 
Vi må uansett ha spisser dersom vi ikke skal satse på "talentet" Trulsen...

Gofoten

Juniorspiller

Ble medlem: 20 sep 05

Lagt til: 10 nov 09, 18:12

Enig siste. Men her bør man gjøre en iherdig avtale for å reforhanlde prisen. 5 mill er i meste laget sånn den økonomiske situasjonen er.

"We play with 2 stoppers and 3 spisses." - Nils Arne Eggen

"Jeg er kjempefornøyd med dommerne i år, de gjør såpass mange feil at vi har noe å diskutere." - Svein Matta Mathisen

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 10 nov 09, 20:25

dialog med Fredrikstad

Solvang bekrefter at klubben også er i dialog med Fredrikstad for å komme til en enighet om Andreas Tegstrøms eventuelle fremtid i ringeriksklubben.

- Tegstrøm er aktuell i våre videre planer, men det handler selvsagt om pris. I høst var han på utleie hos oss, men skal han fortsette må vi hente han på permanent basis. Da er det snakk om hva det vil koste, sier Solvang.

- Vi vet at FFK ønsker å kvitte seg med svensken fordi han er for dyr for østfoldingene som er blitt en 1. divisjonsklubb. Ideelt sett ønsker vi å få en avklaring om Tegstrøm før vi starter treningen 1. desember.

Skriver Ringerikesblad.

Rey

Moderator

Lagt til: 10 nov 09, 20:32

De prøver tydligvis å presse ned prisen som var avtalt i opsjonen.

The colour of her eyes

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04

Lagt til: 10 nov 09, 20:40

Opprinnelig postet av Gardarson

Jeg håper FSI bruker pengene fra salget av Dominic  på kjøp av Everton!

Vi må tenke LITT lenger enn neste år også. Skulle vi nå rykke rett opp igjen er det ikke bare å bla opp 30 mill til spillerkjøp neste år. Kjipt å bli et jojolag som går rett ned igjen.

Everton vil antakelig ha godt av et år i adecco, hvor han forhåpentligvis vil briljere og bli bedre på avslutninger. 
Vi må uansett ha spisser dersom vi ikke skal satse på "talentet" Trulsen...

Enig - i tillegg frykter jeg at (om vi ikke kjøper ham) en tippeligaklubb (surt å ikke kunne si "en annen tippeligaklubb"...) kjøper ham og han da virkelig slår til. 

NM 2006. Seriesølv 2008. The double 2010?

Lillebror

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 nov 09

Lagt til: 10 nov 09, 23:43

Bjørn Bagstevold. For utenforstående virker det som han er en av edderkoppene som mottarbeider egen ledelse og eget styre.

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 10 nov 09, 23:45

Link?

Eller vet du dette? Er vel uansett ikke verdens største overraskelse hvis dette stemmer.

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 11 nov 09, 12:41

Pål kan lede FFK!

http://fotball.adressa.no/forstediv/article155343.ece

You'll Never Walk Alone

hasse33

Landslagsspiller

Lagt til: 11 nov 09, 13:04

Med Pål i ledelsen får man garantert en mann med fotballfaglig innsikt !!!!Cool Personlig ville jeg hatt med han i spillerstallen minst 1 år til.

TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04

Lagt til: 11 nov 09, 13:21

Uten at jeg kjenner PAC veldig godt og ikke vet alt for mye om den sivile PAC så må jeg si at det høres bra ut,så lenge han har kunnskapene som skal til. Er jo mulig å bygge seg større kompetanse ved å etterutdanne seg også hvis det behøves. en fordel med han i forhold til mange andre med fotballbakgrunn i lederposisjoner er at han har spilt helt frem til nå. Hadde også vært en fint signal og sende ut om at FFK tar vare på tro tjenere såfremt de er kvalifisert for jobben selvfølgelig.

Siden jeg ikke kan se at noen andre har gjort det enda og det er så å si obligatorisk at han nevnes: Hva med å hente  Ringberg "hjem" fra kråkene til å skyte oss tilbake til tippeligaen på første forsøk? Wink

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 11 nov 09, 14:14

FFKs bosman-spillere får dommen fredag

Czwartek selv stiller seg åpen til å ta en jobb i FFK.

http://www.f-b.no/article/20091111/FFK/320518010/1252

You'll Never Walk Alone

Brutus

Knøttespiller
Ble medlem: 01 aug 06

Lagt til: 12 nov 09, 10:18

Nå er vel tiden for Fredrikstad og kikke godt å nøye rundt om i Østfld etter potensielle spillere. Nå trenger vi noen unge sultne spillere med guts og potensial som ikke krever millionlønninger. Hva med f.eks. han høyrebacken til Særp? Vi er vel fortsatt mer attraktive enn særp(antar da at de ikke rykker opp) Eller gode 2. divisjonsspillere som kan ta steget opp?

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 12 nov 09, 10:24

Et tankeeksperiment (Jeg er Magnar Ødegaard);

Hvem vil jeg ha som trener? Kjernekaren Roar Johansen eller bølla Tom Nordlie? Hmmm... joda, tror jeg spiller for Sarpsborg 08 jeg gitt.

Noe sånt kan det jo hende spillere tenker.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03

Lagt til: 12 nov 09, 10:41

Piroja til Ålesund?  Ser av denne linken http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article155398.ece at Ålesund muligens er interessert.  Og med Pirojas fiskeinteresse så er vel den overgangen så godt som i boks.  Piroja er nok lost uansett og vi skal bare takke han for det han har gjort  for FFK.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"

bateman

Landslagsspiller

Lagt til: 12 nov 09, 11:42

Hmm, Aafk har absolutt potensiale mtp den støtten de har i form av engasjement fra publikum og fans. Men samtidig ser jeg dette potensialet som en langsiktig mulighet, Aafk er per dags dato kun en svak trener fra å være en klar dumpekandidat. Piiroja ville selvsagt vært et scoop, men i en alder av 30år tror jeg han heller ønsker seg til en nåværende stor klubb, type Brann. De behøver en stopper av den klassen, så mitt tips er at han havner der eller i utlandet. I beste fall kriger han oss opp igjen.  

bazel

Juniorspiller
Ble medlem: 04 apr 07

Lagt til: 12 nov 09, 11:56

Håper ikke for hans skyld at han stikker til AAFK..
Håper han blir her og kriger oss opp igjen, eller at han går til utlandet.

Herlig spiller som skal ha mange takk for tiden han har vært hos oss uansett, men for guds skyld ikke velg AAFK, gå da heller til utlandet eller en av de største klubbene som f.eks Brann om du ikke blir her Raio!!

lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08

Lagt til: 12 nov 09, 12:13
Endret: 12 nov 09, 12:14
Endret av: lordofwhat

http://www.smaalenene.no/sport/article4698592.ece                                                                        skulle gitt en del for å bytte problemer i noen uker hehe

jaddajadda

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 12 nov 09, 22:32

Kunne egentlig ha tenkt meg hoås tilbake til fredrikstad.han er flink på hode.flink til å holde på ballen og vet hvor det målet er og han må da være billigere en everton??

You'll Never Walk Alone

Dokka

A-lagspiller

Lagt til: 12 nov 09, 22:37

Kødder du? Husker du hvordan Hoås spilte i Fredrikstad?

Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07

Lagt til: 12 nov 09, 22:38

Er han derre Heieren Hansen noe for FFK?

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 12 nov 09, 22:40

Opprinnelig postet av Dokka

Kødder du? Husker du hvordan Hoås spilte i Fredrikstad?

Nei jeg er seriøs.Mener hoås kan gjøre det bra i ffk.Jeg vil jo hel ha everton men han blir for dyr for oss nå.Og da mener jeg hoås må være en bra mann i midten der alene.

You'll Never Walk Alone

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 12 nov 09, 22:44

Opprinnelig postet av Willy René

Ja, det tror jeg så absolutt. En ganske lik spilletype som Piiroja, lokal, 7-8 år yngre, og sikkert MYE billigere. Ja takk til han og Ødegaard.

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 12 nov 09, 22:46

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av Willy René

Ja, det tror jeg så absolutt. En ganske lik spilletype som Piiroja, lokal, 7-8 år yngre, og sikkert MYE billigere. Ja takk til han og Ødegaard.

Enig med dere der.

Men se på særp og kongsvinger.de får fram unge spillere ifra lavere divisjoner.Det må da være håp for ffk å begynne å finne sånne spille vi oxo.hehe

You'll Never Walk Alone

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 12 nov 09, 22:53

Vi har gode muligheter til å få fram spillere fra lavere divisjoner.

Såvidt jeg vet er 2.divisjon lavere divisjoner. Da kan vi begynne med en gang å få frem spillere som feks Joakim Eyde (FFK), Jonas Becken (FFK), Simen Rafn (FFK), Sanpreet Singh (FFK), Lalawele Atakora (FFK) og feks Marius Slydal (FFK).

Her er det nok av spillere å prøve ut og satse på.

Dette må være bedre enn å hente inn 30-åringer med null fremtid, høy lønn og blågult flagg i klesskapet hjemme.

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 12 nov 09, 22:57

Vi har gode muligheter til å få fram spillere fra lavere divisjoner.

Såvidt jeg vet er 2.divisjon lavere divisjoner. Da kan vi begynne med en gang å få frem spillere som feks Joakim Eyde (FFK), Jonas Becken (FFK), Simen Rafn (FFK), Sanpreet Singh (FFK), Lalawele Atakora (FFK) og feks Marius Slydal (FFK).

Her er det nok av spillere å prøve ut og satse på.

Dette må være bedre enn å hente inn 30-åringer med null fremtid, høy lønn og blågult flagg i klesskapet hjemme.

Ja og de spillerne her har hjertet siff for ffk.Det er viktig

You'll Never Walk Alone

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 12 nov 09, 23:10
Endret: 12 nov 09, 23:12

Jeg mener at minst like viktig som å satste på unge spillere, er de erfarne spillerne.
Uten riktig balanse kan vi både glemme at de unge lykkes, og vi kan glemme opprykk.
Hvis man taper flere kamper på rad i begynnelsen av serien, er det få om noen, som støtter treneren fordi han satset på unge spillere. Vi må nemlig rykke rett opp igjen, hvis vi ikke skal settes mange mange år tilbake.

Tror ikke vi skal se for mye på smurfene osv, de kom faktisk bare på 5 plass i år. De overpresterte mot oss, flere spillere spilt antagelig sine livs beste kamp. Og lag som er i flytsonen, har alltid ett fortrinn mot et på papiret bedre lag som sliter i motgang.

Men denne sesongen har vist at når man skal hente spillere, er det like viktig å vurdere spillerens holdninger, som ferdighetene på banen.

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 12 nov 09, 23:23

Selvsagt må vi også ha med oss noen rutinerte videre. Vi har flere av dem også, jeg kan nevne noen som sikkert vil være med videre:

Vidar Martinsen
Pål André Czwartek (kanskje)
Jan Tore Ophaug
Hans Erik Ramberg
Ardian Gashi
Alex Valencia
Mattias Andersson
Amin Askar

Kanskje også Borges, Piiroja og Wallace.

Ta dette og miks det med juniorene, og pluss på noen nye spillere (som alltid vil komme inn). Da tror jeg vi skal ha et fint utgangspunkt.

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05

Lagt til: 12 nov 09, 23:36

Barsom er i Halmstad om dagen og trener..

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 13 nov 09, 08:24

Helt enig med Plankekæll her. Vi har nok rutinerte spillere i troppen. Det vi trenger er å få fram juniorene våre. De er gode nok, men de må går sjansen til å vise seg fram.

Trur vi kan gå en lys framtid i møte hvis vi klarer å ta tak i ungdomsarbeidet vårt..

Ymer

Landslagsspiller

Lagt til: 13 nov 09, 15:03

Opprinnelig postet av ffkmufc

Helt enig med Plankekæll her. Vi har nok rutinerte spillere i troppen. Det vi trenger er å få fram juniorene våre. De er gode nok, men de må går sjansen til å vise seg fram.

Trur vi kan gå en lys framtid i møte hvis vi klarer å ta tak i ungdomsarbeidet vårt..

Enig, og hvorfor i all verden skulle noen ønske å gå fra Særp til FFK? Tror det er på tide å våkne å se at FFK ikke akkurat fremstår som en atraktiv klubb å spille for. Det har Henriksen, klubbstyre og ASA-styret klart å ødelegge. At vi har en supporterklubb som ser ut til å bli ledet av folk som ikke akkurat fremstår som de skarpeste knivene i skuffen hjelper heller ikke mye...

MYE må endres rundt og i klubben... Ut: Henriksen, klubbstyret og deler av AS-styret, Nordlie, gymlæreren, Barsom, Wass, Everton, Tegstrøm, Wallace, Piroja.
Inn: De 3-4-5 beste juniorene våre... ny trener, gjerne Ola Bye Rise...

guillermo

A-lagspiller

Lagt til: 13 nov 09, 15:06

Opprinnelig postet av FFKgutt1

Barsom er i Halmstad om dagen og trener..

Håper han får kontrakt, så lenge han forsvinner laaaaaaaaangt fra Fredrikstad så er alt OK ;)

Hvordan er det mulig å r*vkjøre en klubb så hardt i løpet av ett år, Henriksen?

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 13 nov 09, 15:37

Jeg mener vi har nok juniorer å jobbe med, og at de nye bør være i begynnelsen av 20 åra. Som regel mener jeg nær sagt alle spillere vi henter bør være under 25, så sant vi ikke snakker om spesielle forhold.

Men på spissplassen, har vi absolutt ikke rutine nok, hvis Everton, Gardar og Tegan forsvinner.
Å satste på Trulsen alene, mener jeg er selvmord. Fordi han ikke har levert på dette nivået, kun i 2 divisjon, og det er ikke selvsagt at han vil ta adecco nivået som er nesten like fysisk som TL.

Noen som vet når i dag vi kan forvente å vite hvem av bosmangutta som får kontrakt?
Regner med at lønnen er vesentlig lavere, slik at de må få tid til å vurdere eventuelle tilbud..

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 14 nov 09, 21:02
Endret: 14 nov 09, 21:04
Endret av: kjell-H

Da er det klart.Wass,Gardar,kvisvik,Barsom er ferdige i ffk.

Raio vurderer å kjøpe seg fri ifra kontrakten.

http://www.f-b.no/article/20091114/FFK/983064082/1252

You'll Never Walk Alone

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 15 nov 09, 10:42

Det var vel som forventet, all den tid vi rykket ned. Håper PAC tar en sesong til. Så får vi heller ta det som en bonus om Raio velger å bli, jeg skjønner det om han vil gå til en klubb på øverste nivå. Håper bare at det ikke blir til en klubb som vi vil kjempe mot om å unngå nedrykk i 2011 om vi går rett opp igjen. AaFK var jo visstnok interesserte. Går han til en norsk klubb håper jeg heller det blir f. eks. Brann (som har slitt på stopperplass i år og sikkert hadde hatt nytte av Raios tjenester). Håper helst han går til Sverige.

Spørsmålet er nå - hvilke av disse gutta kan vi erstatte med egne yngre spillere? Barsom sin plass på laget tar Thomassen (eller Ramberg får mer spilletid igjen), den er grei. Wass og Gardar har jo knapt spilt i år, så der er det ikke snakk om å erstatte noen. Kvisvik er vel egentlg allerede erstattet (av Andersson).

Om Raio går, lukter det vel mer spilletid for Agim Shabani, om han holder seg skadefri.

Konklusjonen blir vel at vi ikke trenger å dra på handletur for å erstatte de som drar nå. Om vi eventuelt ender med å selge/miste flere (Éverton står vel først i køen mtp prislappen vi må ut med for å beholde ham) så må vi handle.

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04

Lagt til: 15 nov 09, 11:32

Av de som ikke fikk fornyet tillit vil jeg savne Barsom fordi han jobbet og ga allt for laget (på slutten av sesongen) Skal vi ha noe som helst håp om å kjempe blandt de 5 beste neste år trenger vi spillere som gir alt og jeg ser ikke hvem av våre spillere som kan erstatte Barson som bakerst på midtbanene i Nordlies system.

Flisa

A-lagspiller

Lagt til: 15 nov 09, 11:47
Endret: 15 nov 09, 11:53

Opprinnelig postet av Erikk

Av de som ikke fikk fornyet tillit vil jeg savne Barsom fordi han jobbet og ga allt for laget (på slutten av sesongen) Skal vi ha noe som helst håp om å kjempe blandt de 5 beste neste år trenger vi spillere som gir alt og jeg ser ikke hvem av våre spillere som kan erstatte Barson som bakerst på midtbanene i Nordlies system.

Gashi?

Stamatopolus = Staw
Gardar = Everton / Tegstrøm / Trulsen
Wass = PAC / Shabani / Jokke
Barsom = Gashi / Elvestad
Kvisvik = Anderson / Valencia / Askar

Som jeg sa i andre tråden håper jeg dette blir oppstillinga:

Staw

PAC - Vidar - Oppgaug - Shabani

Gashi

Askar - Joachim

Everton

Anderson - Trulsen / Borges

Føler faktisk ikke at vi har mistet så veldig mye. Barsom, Kvisvik, og Gardar er gode spillere men etter hva som har kommet frem er det vell greit om vi kvitter oss med Gardar. Og Barsom med tanke på hans forbanna usportslighet. Kvisvik er desverre synd, men helt ok erstattere.

Stamatopolus skjønner jeg ikke at vi henta en gang så er helt ok. Og Wass viste jo takter i Lyn så dette hadde vært spennende. Men hvis vi kvitter oss med han må det vell bety at PAC har tenkt et år til?

Erikk

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 11:56

Gashi blir mer som en motor framover på banen som vi også er avehengige av. Om han vil fungere som en 1. forsvarer vet jeg ikke og kan heller ikke huske vi har prøvd det. Et annet forslag er Elvestad som jeg håper virkelig at kommer tilbake helt skadefri og blir en stor suksess men det er vel ikke helt realistisk på et lag som vil oppleve et enormt forventningspress.

Erikk

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 11:59

Vedr laget ditt Flisa hadde det vært spennende hvis du lot Thommassen bytte plass med Gashi, en løsning jeg gjerne ville sett ble prøvd ut som en mulig løsning.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 12:14
Endret: 15 nov 09, 12:16
Endret av: Costanza

Staw

Ophaug - Martinsen - Shabani - Thomassen

Askar - Ramberg - Gashi

Valencia - Person X - Andersson

Person X skulle veldig gjerne vært Gardar Johannsson. Han ville vært et bortimot perfekt valg som midtspiss i 1. divisjon. Nå må vi ut og finne en lignende type. Selv om Gardar muligens krever høy lønn, kan det fort bli enda dyrere å både kjøpe og lønne en spiller av tilsvarende kvaliteter som vi vet er kapabel til å score minst 10-15 mål i 1. div.

Jeg har ikke regnet med at spillere som Everton, Piiroja, Wallace og Borges blir med videre. Czwartek kan gå inn på høyreback hvis han fortsetter, og Ophaug skyver da unge Shabani ut av laget (dessverre). Ophaug blir nemlig kaptein på dette laget. Martinsen må være med fordi Shabani/Ophaug blir altfor tregt sammen.

Og selv om spillerinvest foreløpig holder igjen, regner jeg med at vi får se 2-3 nye ansikter i klubben - i tillegg til de som hentes opp fra junioravdelingen - når serien sparkes igang. Her bør man fortrinnsvis se etter undervurderte spillere med potensial i norsk 1. og 2. div uten veldig stiv prislapp. Forhåpentligvis kan vi tjene noen kroner på salg av Wallace og Borges, og vi kan starte på nytt med en fornuftig økonomisk linje uten impulskjøp og kortsiktig tankegang (som har preget oss i all min levetid). Men dette er endringer som også forutsetter mindre makt til treneren, og da sitter vi igjen med vårt udiskutabelt største problem; Tom Nordlie på toårskontrakt...

Erikk

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 12:20

Mener du med dette at Ramberg skal ha jobben Barsom har hatt på slutten av sesongen? Hvis du mener det er jeg uening pga Rambergs svake duellspill.

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 12:24

Mener du med dette at Ramberg skal ha jobben Barsom har hatt på slutten av sesongen? Hvis du mener det er jeg uening pga Rambergs svake duellspill.

Egentlig mener jeg vel at det er én av posisjonene vi må forsterke i. Vi har ingen spillere i dagens stall som kan bekle den posisjonen. Enig i at Ramberg mangler duellkraft, men han har det beste fotballhodet av midtbanespillerne våre. Derfor falt valget på han, hvis vi skal spille etter den formasjonen. Vi savner definitivt en type som Christian Berg/Kasey Wehrman/Abgar Barsom i dagens tropp.

Erikk

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 12:29
Endret: 15 nov 09, 12:30
Endret av: Erikk

Dermed så deler du min konklusjon om at Barsom vil bli savnet (eller er jeg for rask nå?) Hva tror du om å prøve ut Thommassen i den possisjonen? Min teori er at vi kan beholde Wallace neste år også slik at venstre back er besatt.

Flisa

A-lagspiller

Lagt til: 15 nov 09, 12:33
Endret: 15 nov 09, 12:34

Dermed så deler du min konklusjon om at Barsom vil bli savnet (eller er jeg for rask nå?) Hva tror du om å prøve ut Thommassen i den possisjonen? Min teori er at vi kan beholde Wallace neste år også slik at venstre back er besatt.

Jeg er enig i at dette kan være en løsning.

Men hvor skal vi skaffe 2 - 3 erstatninger når vi ikke har penger til kjøp - sign on fee - eller lønn...  Og hvis du sier ikke altfor stiv prislapp fra 1 eller 2 divisjon mener jeg vi heller kan gå med de spillerne vi har. Hvis vi kjøper inn enda fler middelmådige spillere (les feks Valencia mot Askar) som setter ut spillere som Shabani, Elvestad, Askar, Trulsen, Thommassen og ev. Staw kan du ikke regne med at deres tålmodighet er til stede lenger...

Vi har rett og slett ikke økonomi til å ha dobbeldekning på alle plassene...

Erikk

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 12:44

Jeg er enig med deg jeg. Nedenfor ser du mine ord i saken

-Barsom vil bli savnet

-Gashi trenger vi som motor i laget og dermed ikke som anker

-Ramberg er for duellsvak til å spille anker

-Det hadde vært spennede å se hvordan Thommassen ville klart seg som anker

Grunnen til at jeg tror vi får beholde Wallace er fordi prisen markedet er villige til å betale for han nå trolig vil være lavere enn hva spillerinvest forventer siden han har hatt en sesong preget av skader og nedrykk. Hvis han er skadefri neste sesong vil han forhåpenteligvis spille på en måte som gjør han mer interessant for andre kulbber.

Jeg har ikke skrevet at vi bør kjøpe nye spillere og er enig vedr dårlig økonmi og dobbeldekning.

Tyggis

Knøttespiller
Ble medlem: 20 nov 07

Lagt til: 15 nov 09, 12:49

Wallace har vel sagt at han vil være med ned.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 12:59

Angående hvem som blir med ned elller ei, sier jo Joacim Jonsson, at ingen spillere har noen klausul i konktrakten anngående nedrykk.
Eneste spillere som da er i faresonen, er de som går under webster regelene

Costanza

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 13:28
Endret: 15 nov 09, 13:29
Endret av: Costanza

Men hvor skal vi skaffe 2 - 3 erstatninger når vi ikke har penger til kjøp - sign on fee - eller lønn...  Og hvis du sier ikke altfor stiv prislapp fra 1 eller 2 divisjon mener jeg vi heller kan gå med de spillerne vi har. Hvis vi kjøper inn enda fler middelmådige spillere (les feks Valencia mot Askar) som setter ut spillere som Shabani, Elvestad, Askar, Trulsen, Thommassen og ev. Staw kan du ikke regne med at deres tålmodighet er til stede lenger...

Vi har rett og slett ikke økonomi til å ha dobbeldekning på alle plassene...

Jeg tar høyde for at Piiroja kjøper seg ut. Everton forsvinner, og Bosman-spillerne (kanskje foruten Czwartek) gjør det samme. Kenny reiser hjem. Wass har allerede reist. Og for å få økonomien på rett kjøl mener jeg FFK bør aktivt gå inn for å selge Borges og Wallace i vintervinduet, eller i hvert fall til neste sommer. Først og fremst av økonomiske hensyn, men også fordi de neppe ønsker å spille i norsk 1. divisjon og vil ha motivasjon deretter. Da står vi ikke igjen med så mange flere enn 13-14 a-lagsspillere. Så kan vi kanskje ta opp 1-2 juniorer (hvem?). Likevel vi ha inn nytt blod for i det hele tatt å kunne eksistere som klubb. Husk at vi skal drifte to seniorlag pluss juniorlag. Vi bør ha en tropp på ca 18 mann + keepere. Og det finnes flere potensielle røverkjøp uten stiv prislapp fra norsk 1. og 2. divisjon. Det viser historien, og det er på det markedet FFK kanskje gjør smartest å operere i nå. De siste årene er det mange eksempler på "ukjente" spillere som er blitt løftet opp til Tippeligaen fra 2. divisjon og 1. divisjon, og blitt suksesshistorier. Vi må bare finne de rette typene til rett pris! I tillegg må vi være jævlig gode på spillerutvikling! Og så kan vi gjerne sende Joacim Jonsson ut på speidertur for å finne noe godt og billig utenlandsk krydder!

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til: 15 nov 09, 13:40
Endret: 15 nov 09, 13:42
Endret av: Bedreviteren

Tror overhodet ikke ankerollen på midten vil passe Thommassen i det hele tatt. V back, v ving og venstre indreløper ja. Mener klokskap, lederegenskaper og pasningsikkerhet er dem tre viktigste egenskapene i den rollen. Mest mulig duellsterk, ja så klart, men ikke det mest avgjørende. Rekdal, Solbakken og Skammelsrud har vel gått i bresjen for den rollen i Norge og jeg vil ikke si duellspillet er deres fortrinn....

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 13:51

Hvorfor snakker alle om denne ankerrollen på midtbanen?

De fire-fem siste kampene under Nordlie spilte vi 4-2-3-1, altså uten anker. Derimot var Barsom og Gashi på linje, med Borges som offensiv midtbanespiller. Vi har nok spilt denne formasjonen nettopp fordi vi ikke har noen utpreget ryddegutt på midtbanen. Vi har det heller ikke nå siden Elvestad er ute i flere måneder fremover.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 14:00

Er mulig formasjonen sier noe annet, men Barsom utførte en ankerolle i praksis. Akkurat som rollen til Andersson sa noe annet fungerte han som ren venstre ving i ett 433 system..

FFKgutt1

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 15:54

Regner med at Tegstrøm forsvinner... Hva da med Kvalheim? Scorer godt med mål i 1 divisjon, og får permiteringsvarsel fra Moss..

jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09

Lagt til: 15 nov 09, 16:17

Regner med at Tegstrøm forsvinner... Hva da med Kvalheim? Scorer godt med mål i 1 divisjon, og får permiteringsvarsel fra Moss..

Kanskje vi skal avvente og se om, og hvor mange, FFK-spillere som får permisteringsvarsel???

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 16:18
Endret: 15 nov 09, 16:19

Kvalheim er 32 år gammel, og Moss har tidligere hatt urealistiske prisforventninger for han. Jeg tror det kun er Weberg som er interessant i Moss.

FFKgutt1

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 16:31

Hmm.. Ok Smile

danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04

Lagt til: 15 nov 09, 16:41

Det som er "ille" er at vi ikke kan svekkes om vi har ambisjoner om å gå rett opp igjen.

Enig! Er malplassert som indreløper i 4-3-3. Det har han ikke fart nok til, og kommer dermed lite med i spillet.

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo

hasse33

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 16:44

Sats på juniorgutta.....Hva skal vi med Kvalheim eller Tegstrøm... Gutter som krever millionlønn (ikke langt unna da) og som heller ikke holder godt nok nivå synes jeg. Kvalheim ble vel bytta inn for Sogndal i kvalifiseringer i de siste 15, så hvis han ikke er god nok for saftkokere er han pokker ikke god nok for oss Cool

Flisa

A-lagspiller

Lagt til: 15 nov 09, 17:30

Opprinnelig postet av danieltr

Enig! Er malplassert som indreløper i 4-3-3. Det har han ikke fart nok til, og kommer dermed lite med i spillet.

Mål før og etter Nordlie sier vell det meste!

Passer glimrende etter min mening på topp eller midt i en 4 4 2, men kommer aldri til å fungere i en 4 3 3 da må han settes som kant!

Verdien etter at Nordlie kom må jo ha sunket halvparten bare fordi vi bruker han feil! For at han skal gå for mange millioner må han skore mål og det gjør han hvis han brukes riktig!

hasse33

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 17:40

Nordli har jaggu ikke scora mye i år Cool

Gonzales

Juniorspiller

Lagt til: 15 nov 09, 17:47

Det er vel det Nordlie har sett også. De siste kampene har han gått bort fra 4-3-3, og vi har spilt en slags 4-2-3-1 formasjon, med Borges som offensiv midtbanespiller. 

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 19:04

Opprinnelig postet av Gonzales

Det er vel det Nordlie har sett også. De siste kampene har han gått bort fra 4-3-3, og vi har spilt en slags 4-2-3-1 formasjon, med Borges som offensiv midtbanespiller. 

Just what I skull til to say. Borges har blitt plassert i en offensiv midtbanerolle, en rolle som burde kle han godt.

Men han kommer heller ikke til sin rett der. Grunnen mener jeg er FFK- og Nordlies "måk og mæl"-fotball, en type fotball som er helt meningsløs etter min mening.

hasse33

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 20:09

Hvis folk leser innlegget til Rafn om juniorlaget er det ingen tvil at man fint plukke opp endel spillere der. Når Rafn skryter av bl.a Marius Slyda. Slik jeg ser det har Rafn gode fotballkunnskaper og dermed bør det tas på alvor av trener og ledelse i FFK

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 20:19

Jeg kan også lese litt mellom linjene på det Rafn skriver.

Han skriver at den som snapper opp Slydal gjør et varp, mao har han ingen tro på at FFK vil ha med denne spilleren videre. Dette synes jeg er synd. Det burde vært en mulig for FFK å signere 1-årskontrakter med Slydal, Krathe og Holmes for å se om de utvikler seg videre i 2010. Kanskje er alle disse på et høyere nivå om et år. Jeg synes faktisk at alle disse tre bør få nye kontrakter. Vi mister masse spillere, disse tre vil blø for drakta, gjøre det bra i Adecco, og i tillegg være rimelige i drift.

Willy René

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 20:35

Jeg kan også lese litt mellom linjene på det Rafn skriver.

Han skriver at den som snapper opp Slydal gjør et varp, mao har han ingen tro på at FFK vil ha med denne spilleren videre. Dette synes jeg er synd. Det burde vært en mulig for FFK å signere 1-årskontrakter med Slydal, Krathe og Holmes for å se om de utvikler seg videre i 2010. Kanskje er alle disse på et høyere nivå om et år. Jeg synes faktisk at alle disse tre bør få nye kontrakter. Vi mister masse spillere, disse tre vil blø for drakta, gjøre det bra i Adecco, og i tillegg være rimelige i drift.

Hva skal man med juniorlag egentlig, når man ikke lar de få mulighet til å ta steget opp til a-laget?

Det er skremmende hvis FFK ikke ser sine egne uslepne diamanter og heller går over bekken etter vann.

hasse33

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 20:54

Vi har da for rakkern ikke råd til å kjøpe spillere til året..ergo vi må basere oss på de unge og lovende juniorgutta i en kombinasjon med de erfarne.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 15 nov 09, 22:24

Opprinnelig postet av hasse33

Vi har da for rakkern ikke råd til å kjøpe spillere til året..ergo vi må basere oss på de unge og lovende juniorgutta i en kombinasjon med de erfarne.

Det er ikke nødvendigvis så enkelt, det kommer ann på hvor mange spillere som forsvinner, på hvor mye vi kutter ikke-sportslige utgifter, sponsorene m.m
Uten Gardar og Everton feks. tror jeg vi skal få problemer med direkte opprykk.

Men om det legges opp til det, eller om man velger en mer langsiktig plan gjenstår vel å se.
Jeg tror personlig at byen forventer å rykke rett opp.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til: 16 nov 09, 07:26

Alt annet enn opprykk er uaktuelt! Trur dere Gashi, Askar, Andersson, Valencia, Staw, Thomassen, (Everton, Wallace) er interessert i å bygge opp FFK på nytt fra grunnen av?

Nei, når sesongen starter, så har vi nok et lag som er godt nok til å vinne divisjonen, om vi gjør det er ett annet spørsmål..

Når det gjelder nye spillere er jeg enig med Costanza. Kan finne mye bra i adecco og 2 div. Ellers trur jeg det kan være lurt å hente fram mer enn 2 juniorer. Jeg vil ha fram hvertfall 3, helst 4.

Når det gjelder spillere ut, håper jeg Tegan og Trulsen forsvinner. Resten trenger vi.

bateman

Landslagsspiller

Lagt til: 16 nov 09, 09:22

Hvem skal da spille spiss i FFK? Gardar er ferdig i klubben, Everton er grisedyr og bør absolutt ikke hentes mtp tilstanden i klubben. Hvis Tegan og Trulsen også forsvinner må nye krefter inn på topp. Litt underlig angående Gardar, må være rimeligere med ny 1årskontrakt enn å hente en ny spiller? Gardar hadde mest sannsynlig bøtta inn i Adeccon.

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 16 nov 09, 09:28

En del spillere vil forsvinne fra a-laget, flere av de står det om i dagen avis, men kommer nok til å bli noen til i løpet av vinteren. Kan tenke meg at vi kanskje henter 2-3 spillere utenfra og at vi tar opp mellom 2-4 juniorer i a-stallen. Har aldri sett denne Sly spille, men virker jo som en spiller for a-laget ut i fra Rafn artikkel, spesielt med tanke på antall spisser a-stallen har nå. Veldig fint at Aune & co var å så på, viser hvertfall at de ikke har glemt at vi har et juniorlag i klubben. Smile

Lenge leve "hjørnet"!

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 16 nov 09, 09:36

Alt annet enn opprykk er uaktuelt! Trur dere Gashi, Askar, Andersson, Valencia, Staw, Thomassen, (Everton, Wallace) er interessert i å bygge opp FFK på nytt fra grunnen av?

Nei, når sesongen starter, så har vi nok et lag som er godt nok til å vinne divisjonen, om vi gjør det er ett annet spørsmål..

Når det gjelder nye spillere er jeg enig med Costanza. Kan finne mye bra i adecco og 2 div. Ellers trur jeg det kan være lurt å hente fram mer enn 2 juniorer. Jeg vil ha fram hvertfall 3, helst 4.

Når det gjelder spillere ut, håper jeg Tegan og Trulsen forsvinner. Resten trenger vi.

Først skal man innfri kravene til lisensen da. Er ikke noen automatikk i at det går i orden. Når det gjelder Andersson og Valencia, så er det vel først og fremst på adecco nivå at de har vært gode(med unntak av en sesong for sistnevnte i Start).

Nye spillere bør komme fra egne rekker. Adecco ligaen vil være en fin arena for spillere som Shabani, Elvestad, Trulsen, Becken, Krathe og Rafn.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 16 nov 09, 09:42

Lala og Rafn bør være i FFKs A-stall til året. Førstnevnte koster først penger når han har prestert over tid, men sistnevnte må være en av de mest spennende ungguttene både med tanke på alder og ferdigheter.

sruben

Knøttespiller
Ble medlem: 02 okt 07

Lagt til: 16 nov 09, 10:29

Synes vi burde forlenge med Gardar! Han er en fighter og blant de få som faktisk blør for drakta. Tror han vil gjøre det veldig bra i Adeccoligaen. Hvis vi ikke får solgt Tegstrøm vil nok han kunne gjøre en grei jobb også. Heller det enn å bruke så enormt mye penger på Everton, synes det fortsatt er vanskelig å se noe stort gjennombrudd fra han. Kvalheim tror jeg hadde blitt et svært kortsiktig kort, han har neppe noe i TL å gjøre.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 16 nov 09, 10:39

Har folk helt glemt de dårlige holdningene til Gardar da?

Det er jo holdningene (fyll og fanteri) i kombinasjon med høyt lønnskrav som gjør at FFK ikke ønsker å forlenge med ham

Greit, Gardar kunne ha vært verdifull i 1. divisjon, og jeg tror den klubben som henter ham gjør et kupp, men samtidig så må FFK røske opp i ukulturer som har rådet, og det gjør man ikke ved å forlenge med en av de fremste bidragsyterne til denne ukulturen. Dessverre.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 16 nov 09, 13:16
Endret: 16 nov 09, 13:16

Opprinnelig postet av Holters

Har folk helt glemt de dårlige holdningene til Gardar da?

Ja makan til mas om Gardar, alle vil endre kulturen i klubben og laget,  da nytter det ikke å beholde fyllefanter som han.

Ymer

Landslagsspiller

Lagt til: 16 nov 09, 13:21

Lala og Rafn bør være i FFKs A-stall til året. Førstnevnte koster først penger når han har prestert over tid, men sistnevnte må være en av de mest spennende ungguttene både med tanke på alder og ferdigheter.

Ja, og gjerne et par til. Slydal...? Becken...?

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 16 nov 09, 15:40

Peter Ijeh.Stian ohr.Kim Holmen.Espen sørgård.Espen johnsen er alle bosmanspillere.Hadde par av de vært noe for oss?Siden de er gratis tenkte jeg på.

You'll Never Walk Alone

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 16 nov 09, 15:47

Peter Ijeh.Stian ohr.Kim Holmen.Espen sørgård.Espen johnsen er alle bosmanspillere.Hadde par av de vært noe for oss?Siden de er gratis tenkte jeg på.

garantert ikke gratis

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 16 nov 09, 15:54

Står her at de er bosmanspillere.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/sjekk-dette-bosmanlaget-3010445.html

You'll Never Walk Alone

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 16 nov 09, 15:55

Den eneste av disse jeg ville hatt er Espen Sørgård, men disse er langt fra gratis.

Heftige sign-on-fees, og brukbare lønninger vil jeg tro.

Helt uaktuelt.

Men Ijeh og Ohr har jo alderen inne da, så man vet aldri... Wink

Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06

Lagt til: 16 nov 09, 16:48

Hysterisk morsomt... Du fornekter deg ikke.

BRH - http://www.brigaderodhvit.com

Bedreviteren

Landslagsspiller

Lagt til: 16 nov 09, 17:26
Endret: 16 nov 09, 17:27
Endret av: Bedreviteren

Den eneste av disse jeg ville hatt er Espen Sørgård, men disse er langt fra gratis.

Heftige sign-on-fees, og brukbare lønninger vil jeg tro.

Helt uaktuelt.

Søgård er vel 2-3 år eldre enn Andersson og samme alder som Valencia...

Vi har vel kvitta oss med 4-5 spillere 30 pluss i år.

Sjøl så prøver jeg å diskutere alle saker hva jeg synes og mener om saken uavhengig om jeg var imot spilleren, lederen eller  treneren før han kom eller underveis.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 16 nov 09, 17:42
Endret: 16 nov 09, 17:43

Står her at de er bosmanspillere.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/sjekk-dette-bosmanlaget-3010445.html

Rogne er et interessant prospekt. Resten var mye TL-stallfyll som har nådd sitt potensial og vel så det (eller helt urealistisk, som Reginiussen).

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 16 nov 09, 17:52

Thomas Rogne er en meget god spiller ja. Merkelig at ikke Stabæk har gitt han ny langtidskontrakt.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 16 nov 09, 18:30

Det kan jo hende at han er for dyr for dem, og at andre større klubber ser potensialet i ham. Ankepunktet er farta hans. Man skulle tro at dette er spesielt viktig i bedre ligaer med høyere tempo. Han er dog god til å kompensere. Han er i likhet med Skjønsberg en krevende spiller å passere.

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 17 nov 09, 16:27
Endret: 17 nov 09, 16:28
Endret av: kjell-H

Hønefoss har ikke penger til å kjøpe tegstrøm.

Og nå tror de virkelig at FFK vil la han gå fratis grunn av lønna hans.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/fredrikstad-kan-glemme-penger-for-tegstrm-3012747.html

You'll Never Walk Alone

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 17 nov 09, 16:31

For øyeblikket er det rekordmange Bosman-spillere i Tippeligaen. Sjekk hvem som kan gå gratis her!

Noen må da vi ha råd til og kan funke for oss av disse spillerne?

http://msn.tv2sporten.no/fotball/altomfotball/disse-spillerne-kan-gaa-gratis-3012108.html

You'll Never Walk Alone

Sulla

Landslagsspiller

Lagt til: 17 nov 09, 16:40

Kunne godt grafset til oss Magnus Myklebust, men det er vel lite sannsynlig.

ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06

Lagt til: 17 nov 09, 16:42

Hva med Jarl Andrè Storbæk. Jeg føler enda ikke at vi helt har klart å løse høyrebackproblemet, og han har jo vært en habil back for enga over tid, og til og med fått noen landslagskamper.

FFK pra sempre

Landslagsspiller

Lagt til: 17 nov 09, 16:45

Eller Christian BergWink Han var helt avgjørende når glimt gjorde sin jubelsesong, og han har ikke spilt dårlig i år heller.

Ellers får vi vel vite på lørsdag om Raio tar en webster eller ei..

Eurosport kommentator: "de er ikke så lette disse reglene i beach hockey"

TheJester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 17 nov 09, 18:30

Andreas Lie er Bosman-spiller. Talentfull keeper.

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
http://thejester.blogg.no

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 17 nov 09, 18:34

Vi har også to talentfulle keepere. Begge disse er i tillegg bedre enn Lie mener jeg.

Jeg kunne kanskje tenkt meg Christian Berg, for noen god skadefri defensiv midtbanespiller har vi ikke i stallen. I tillegg hadde Michael Jamtfall muligens vært spennende. Og selvsagt Thomas Rogne.

Resten synes jeg vi bør glemme, da er det bedre å satse på egne juniorer.

Erikk

Landslagsspiller

Lagt til: 17 nov 09, 19:10
Endret: 17 nov 09, 19:11
Endret av: Erikk

Fullt mulig Christian Berg kunne gjort en god jobb som erstatter for Barsom uten å flå oss. Når det gjelder keepere håper,jeg det vil bli satset på Staw og Bråthen hvis de ikke forsvinner.

TheDude

A-lagspiller

Lagt til: 17 nov 09, 23:30

Håper på at spillerinnvest går inn og sikrer oss Everton, og at Borges godtar ett år i adecco. Regner med at Raio og Tegan forsvinner. Da synes jeg vi skal satse meget nøkternt og lokalt, raide øssia og hente inn Hegre og Balterød som erstattere. 1 års kontrakt som halvprofesjonelle. Tipper de kunne gjort det helt greit i adecco, ihvertfall for å holde bredde i troppen. Ellers er jo naturlig at de beste på juniorlaget slipper til inne i mellom.

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 18 nov 09, 09:18

Hegre og Balterød? Hadde det vært for 10-12 år siden så. Da var de store talenter, det er de ikke lenger. Begge to fyller 31 til året. Jacob Hegre er en av de beste spillerne i distriktet, men han har aldri giddet å satse for fullt. Det gjør han garantert ikke nå heller. Thomas Balterød er ikke god nok rett og slett. Men hyggelige og morsomme fyrer er de. Smile

Da tror jeg Krathe er et bedre alternativ som stopper istedet for Hegre. Som spiss er helt sikkert Slydal et bedre alternativ enn Balterød, selv om de sikkert er ganske jevngode nå.

Nei, jeg har sagt det før og sier det igjen. Sats på våre egne talenter!

Lex

Landslagsspiller

Lagt til: 18 nov 09, 10:28

Opprinnelig postet av TheDude

Da synes jeg vi skal satse meget nøkternt og lokalt, raide øssia og hente inn Hegre og Balterød som erstattere. 1 års kontrakt som halvprofesjonelle. Tipper de kunne gjort det helt greit i adecco, ihvertfall for å holde bredde i troppen. Ellers er jo naturlig at de beste på juniorlaget slipper til inne i mellom.

Ære muliiiiiiiig!!! Må si jeg er rimelig glad for at du ikke har noe med FFK og gjøre. Sikker på at du ille skal hente "biffen" også....

Heia FFK

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05

Lagt til: 18 nov 09, 10:32

jeg håper bagstevold forsvinner

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Skrivefeil kan forekomme ofte, da mitt tastatur har vært utsatt for en alkohol ulykke.

Lex

Landslagsspiller

Lagt til: 18 nov 09, 10:39

Det er jeg enig i, og det gjør han om ikke Henriksen forsvinner.

Heia FFK

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05

Lagt til: 18 nov 09, 10:47

Det er viktigere å beholde Henriksen, for så og eventuelt fjerne Nordlie og resten av suppegjengen isteden!

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Skrivefeil kan forekomme ofte, da mitt tastatur har vært utsatt for en alkohol ulykke.

hasse33

Landslagsspiller

Lagt til: 18 nov 09, 11:14

Nordli ut og Røssler inn ??? Snakker vi om pest eller kolera??

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 18 nov 09, 11:18

Hold Uwe Rösler langt unna FFK!

Ellers er jeg enig i at det er viktigere å beholde Henriksen enn Nordlie.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 18 nov 09, 11:20

Ellers er jeg enig i at det er viktigere å beholde Henriksen enn Nordlie.

Amen

TheDude

A-lagspiller

Lagt til: 18 nov 09, 14:43

Da synes jeg vi skal satse meget nøkternt og lokalt, raide øssia og hente inn Hegre og Balterød som erstattere. 1 års kontrakt som halvprofesjonelle. Tipper de kunne gjort det helt greit i adecco, ihvertfall for å holde bredde i troppen. Ellers er jo naturlig at de beste på juniorlaget slipper til inne i mellom.

Ære muliiiiiiiig!!! Må si jeg er rimelig glad for at du ikke har noe med FFK og gjøre. Sikker på at du ille skal hente "biffen" også....

Er glad for det jeg også.... Nei, han passer nok bedre til å ha navnet steka eller ribba nå, så han vil jeg ikke hente. Det jeg tenkte var at hvis økonomien er så ille som jeg frykter så er det ikke penger å bruke på forsterkninger. Hvis vi da kunne beholde de fleste og hentet inn disse to for å ha som backup så ville jo det vært en beskjeden innvestering ihvertfall. Er ikke så sikker på Balterød, men Hegre tror jeg ihvertfall ikke hadde drete seg ut i adecco. Tror ikke det er veldig stor forskjell på ham og Vidar.

Ymer

Landslagsspiller

Lagt til: 18 nov 09, 14:57

Er glad for det jeg også.... Nei, han passer nok bedre til å ha navnet steka eller ribba nå, så han vil jeg ikke hente. Det jeg tenkte var at hvis økonomien er så ille som jeg frykter så er det ikke penger å bruke på forsterkninger. Hvis vi da kunne beholde de fleste og hentet inn disse to for å ha som backup så ville jo det vært en beskjeden innvestering ihvertfall. Er ikke så sikker på Balterød, men Hegre tror jeg ihvertfall ikke hadde drete seg ut i adecco. Tror ikke det er veldig stor forskjell på ham og Vidar.

Vi har flere gode juniorer. Flytt opp 3 - 4 av dem til a-stallen allerede fra 1.januar. Å hente noen som er dårligere enn de beste juniorene er jo bare tull. Skal vi satse på å få fram egne talenter så er det ingen tid som passer bedre enn nå. Becken, Slydal, Rafn, Krathe er f.eks noen av de som burde få sjansen. I tillegg har vi Lalawele. Syns heller ikke vi skal hente noen defensiv midtbanespiller. Vi har Martin Elvestad når han blir skadefri....

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04

Lagt til: 19 nov 09, 08:21

Jeg vet FFK trenger penger, men her må vi bare høre på hønefoss: tv.no Fredrikstad kan glemme penger for Tegström

Vi må kvitte oss med tegan... søpla spiller kaller jeg det

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07

Lagt til: 19 nov 09, 13:57

Med mindre han hever en fyrstelig lønn synes jeg vi skal beholde ham. I 1. divisjon kommer han til å være en av de beste angriperne. Éverton har vi ikke penger til å sikre på permanent basis, og gir vi bort Tregstrøm i samma slengen så sitter vi igjen med Trulsen. Alene. Jeg synes det er drøyt å si til en unggutt med et énsifret antall innhopp i Tippeligaen at "nå er det din jobb å skyte oss tilbake til Tippeligaen".

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin

bob page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til: 19 nov 09, 14:21
Endret: 19 nov 09, 14:22
Endret av: bob page

Opprinnelig postet av keiko99

Jeg vet FFK trenger penger, men her må vi bare høre på hønefoss: tv.no Fredrikstad kan glemme penger for Tegström

Vi må kvitte oss med tegan... søpla spiller kaller jeg det

Hønefoss vil ha ham, men vill ikke betale penger for ham ? Fuck off, Hønefoss sier jeg da. Etter det jeg har lest, så har han storspilt i adecco og er en av spillerene vi bør ha med videre hvis vi skal rett opp igjen. Alternativet er å handle ny spiss..... Everton har vi ikke råd til å hente permanet, og hva står vi igjen med av spisser da ? Trulsen ???

Forresten, vet noen om Raio har dratt enda ?

FFK og Sarp 08 i Tippeligaen 2011
--
facebook.com/FreddyGPaulsen

hasse33

Landslagsspiller

Lagt til: 19 nov 09, 15:02

Tror Hønefoss at vi gir bort en spiller som kostet oss noen mill ?? Samtidig er vel Tegan for dyr til å sitte på benken i FFK??

Det er noe rart ute og går her Cool.

Tror Hønefoss driver med litt sjulte agendaer her.... vil ha, men vil ikke betale?? For dumt !!

guillermo

A-lagspiller

Lagt til: 19 nov 09, 15:04

Trist om Tegstrøm forsvinner, og ihvertfall GRATIS.

Håper FFK klarer å reforhandle kontrakten hans så han er litt rimeligere i drift. Tegstrøm kommer til å bli en viktig brikke i jakten på opprykk!

Hvordan er det mulig å r*vkjøre en klubb så hardt i løpet av ett år, Henriksen?

thorsen

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 aug 08

Lagt til: 19 nov 09, 15:08

Prøvde ikke FFK å gi han bort til både Start og Stabæk da? Men de var ikke villig til å overta hele lønna hans, så avtalen gikk i grus...

Sulla

Landslagsspiller

Lagt til: 19 nov 09, 18:42

Beholder med glede tegan i Adecco, jeg har vært på noen HBK-kamper denne sesongen deriblant tegans deby, og det er ikke tvil om at han gjør en god figur der mot temposvake og mindre plaseringssterke midtstoppere.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 19 nov 09, 19:24

Tegstrøm er helt sikkert bra å ha i adeccoligaen, men spørsmålet er om FFK kan ta seg råd til å betale lønna hans. Om ikke de har det så vil han komme til å gå gratis til HBK.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 19 nov 09, 19:29

Bare å kvitte seg med Tegan. Nok av spillere å få tak i som kan gjøre en like bra jobb. Og til en vesentlig billigere penge.

Flisa

A-lagspiller

Lagt til: 19 nov 09, 20:08
Endret: 19 nov 09, 20:16

tra

Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08

Lagt til: 19 nov 09, 20:45

Opprinnelig postet av Ymer

Vi har flere gode juniorer. Flytt opp 3 - 4 av dem til a-stallen allerede fra 1.januar. Å hente noen som er dårligere enn de beste juniorene er jo bare tull. Skal vi satse på å få fram egne talenter så er det ingen tid som passer bedre enn nå. Becken, Slydal, Rafn, Krathe er f.eks noen av de som burde få sjansen. I tillegg har vi Lalawele. Syns heller ikke vi skal hente noen defensiv midtbanespiller. Vi har Martin Elvestad når han blir skadefri....

Nå ser det jo ut som to av de beste? på juniorlaget følger etter Kvisvik til Halden! Både Krathe og Slydal er uten kontrakt!

http://www.demokraten.no/ffk/article4711985.ece

hasse33

Landslagsspiller

Lagt til: 19 nov 09, 21:43

Har desverre kun fulgt med juniorlaget i aviser etc...... Krathe og Slydal har gjennom referat ol fått stort sett meget bra omtale...vi må da for fanden satse på juniorgutta.

Signer dem !!!!

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 19 nov 09, 22:29
Endret: 19 nov 09, 22:32
Endret av: Plankekæll

Noe annet vi må tenke på er om Tegan passer som ensom spiss. Han har spilt klart best i 4-4-2 i Sandefjord sammen med Adriano Munoz og i 4-4-2 i Hønefoss sammen med Lars Lafton.

FFK spiller 4-3-3 eller 4-2-3-1, og jeg tviler på om det vil passe han. Muligens i 4-2-3-1, men som sagt tviler jeg. Han har dårlig arbeidskapasitet, og jeg mener vi trenger en spiss som jobber og sliter kampen igjennom.

Edit:

FFK kan bare legge ned ungdomsarbeidet. Klubben skjønner tydeligvis ikke at dette må prioriteres. Dette er skuffende, svakt og irriterende.

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 19 nov 09, 23:13

Hvem spiss mener dere kan passe inn i stilen våres?Og som er mulig for oss å hente.

Jeg selv holder en liten fav på hoås.vi skulle aldrig ha kvittet oss med han.Minus med hoås er desverre farten hans

You'll Never Walk Alone

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 19 nov 09, 23:25

Jeg har alltid hatt litt sansen for Thomas Sørum på FK Haugesund. En målfarlig og arbeidssom spiss. Men nå har jo de rykket opp (enn så lenge), så da er det uaktuelt.

Men heldigvis er det ikke jeg som skal finne den rette spissen til FFK. Det blir ikke enkelt.

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 19 nov 09, 23:29

Jeg tipper at Nordli har listen med spillere han vil ha inn klar.Tror det kan komme overaskelser.Pleier det når det er stille ang nye spillere.hehe

You'll Never Walk Alone

Ymer

Landslagsspiller

Lagt til: 20 nov 09, 00:07

Nå ser det jo ut som to av de beste? på juniorlaget følger etter Kvisvik til Halden! Både Krathe og Slydal er uten kontrakt!

Hvis det blir resultatet av talentutviklingen FFK driver så er det for j....g. Kan vi ikke finne plass til de beste så er det jo håpløst...

Ymer

Landslagsspiller

Lagt til: 20 nov 09, 00:09

Jeg tipper at Nordli har listen med spillere han vil ha inn klar.Tror det kan komme overaskelser.Pleier det når det er stille ang nye spillere.hehe

Mulig... Så får vi se om noen gidder kjøpe dem til ham. Spillere som har null verdi med hensyn til videresalg = rent tap for både investorer og klubb.

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 20 nov 09, 00:18

Hvis det blir resultatet av talentutviklingen FFK driver så er det for j....g. Kan vi ikke finne plass til de beste så er det jo håpløst...

Helt enig. Dette er ikke holdbart.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Lagt til: 20 nov 09, 08:30

Ta det opp med han som har det hele og fulle sportslige ansvaret

wergis

Landslagsspiller

Lagt til: 20 nov 09, 11:21

hmmm..

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=592432

Med tanke på lønn og adecco vil vel kanskje ikke FFK være rette klubben for han? Alder, ujevn og "primadonnadrittsekk" gjør at FFK ikke velger han?

Iljeh og Nordlie kjenner hverandre godt, han spilte vel også meget bra under Nordlies tid i Viking. Er på vei nedover i karrieren, men likevel et scoop i adecco...

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)

AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!

Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03

Lagt til: 20 nov 09, 14:08

Opprinnelig postet av wergis

hmmm..

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/artikkel.php?artid=592432

Med tanke på lønn og adecco vil vel kanskje ikke FFK være rette klubben for han? Alder, ujevn og "primadonnadrittsekk" gjør at FFK ikke velger han?

Iljeh og Nordlie kjenner hverandre godt, han spilte vel også meget bra under Nordlies tid i Viking. Er på vei nedover i karrieren, men likevel et scoop i adecco...

Han er så langt nede på ønskelista mi som det er mulig å komme!! Mannen er gammel og på hell, sikkert dyr i drift også, absolutt ikke noe for "nye Fredrikstad"!

Lenge leve "hjørnet"!

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 20 nov 09, 14:30

Å hente inn Ijeh nå blir etter min mening "mer av det samme" i enda sterkere grad enn før. Hvis man skal bygge nytt og langsiktig så er ikke en aldrende bounty-hunter, uten noen som helst tilknytning til byen, det rette valget.

superduper

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 sep 07

Lagt til: 20 nov 09, 16:24

Talent utvikling i ffk er bare ord,Elvestad og Trulsen har jo ikke fått vist noe dette året,blir ikke utvikling av det.

Kun dårlig selvtillit.

Tilbake med dardan,Hoti og Fabian.Gutter som har tilknyttning til klubben.

Må begynne tenke i nye baner nå,ikke kjøpe seg til lykke(ulykke)

Erikk

Landslagsspiller

Lagt til: 20 nov 09, 17:25

Ljeh må vel nesten være det dårligste alternativet vi kan komme opp med. Dyr gammel primadonna som ikke har prestert på en stund. Tror dere på ryktene om at han er mye eldre enn sin offisielle alder?

Lunddesign

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 09

Lagt til: 20 nov 09, 17:38

Ljeh må vel nesten være det dårligste alternativet vi kan komme opp med. Dyr gammel primadonna som ikke har prestert på en stund. Tror dere på ryktene om at han er mye eldre enn sin offisielle alder?

Jeg har en følelse av at de er sanne, ja. Er jo bare å se på ham. Ser utrolig sleten og dratt ut.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 20 nov 09, 17:49
Endret: 20 nov 09, 17:49

Opprinnelig postet av superduper

Fabian.

Hvordan har han gjort det i Mjøndalen egentlig? Spiller han sentral midtbane eller høyre kant?

Jeg har ikke sett en eneste Mjøndalenkamp (trolig i hele mitt liv...) Wink

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 20 nov 09, 17:53
Endret: 20 nov 09, 17:54
Endret av: Plankekæll

Fabian gjør det bra i Mjøndalen. Han har vel 5-6 mål tror jeg. Orker ikke å sjekke. Jeg tror han stort sett spiller høyre kant, hvertfall i de to-tre kampene jeg har sett Mjøndalen på tv.

Men han er fortsatt ei lita flis kroppslig. Han burde vel helst veid 5-6 kilo mer, men mulig han da hadde blitt tregere. Han har vel bevist at han duger i Adecco, men om det er en mann for FFK er jeg usikker på. Men jeg tror han kunne vært et fint tilskudd til troppen. Lokal, billig, ivrig, rask og ung.

Kjør på!

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til: 20 nov 09, 17:55

Fabian.

Hvordan har han gjort det i Mjøndalen egentlig? Spiller han sentral midtbane eller høyre kant?

Jeg har ikke sett en eneste Mjøndalenkamp (trolig i hele mitt liv...) Wink

Jeg har sett flere. Fabian har vært et friskt pust i år. Han har spilt kant det jeg har sett.

superduper

Bedriftsspiller

Lagt til: 20 nov 09, 19:08

Så vil jeg ha memethi tilbake,forsvinner piro er han en billigere spiller ha med.....men bra.Ung men under utvikling med høyt potensiale.

Elvestad mener jeg er en utmerket midtbane spiller,men har ikke fått vist det han kan.Min mening er en blanding av rutine(etablerte spillere,og  lokale talenter.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 20 nov 09, 19:33

I Mjøndalen er det et veldig trivelig miljø, og jeg ser ikke hvorfor han skulle forlate det akkurat nå (Fabian altså). Det sies at i Mjøndaøen, så blir man brun før eller siden.

Med andre ord; litt som i Råde IL Wink

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 20 nov 09, 22:15

Espen Søgård har skrevet under på en ny toårskontrakt med Lillestrøm.Da kan vi glemme han.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2762351.ece

You'll Never Walk Alone

superduper

Bedriftsspiller

Lagt til: 20 nov 09, 23:32

Ja og egentlig ingen vits hente noen som allerede er i adeco,men gutta som gikk til kvikk burde vel synes det er mer intresant spille adeco.

Og mister vi piro må plassen erstattes.,Hva skjer med agim? er han fortsatt skadet?

halvorsen da hvordan er utviklingen hans?også en spiller som er bra som bech.Mange spøsmål lite svar)Kanskje vi er i tippeligaen neste år,hvem vet hva som skjer.Masse penge rsom skal inn for endel klubber.

Og da er det vel ikke prat om og bruke unggutta alikevel.Den jeg ønsket meg mest ut,er jo ute så da er den i allefall grei.

Sulla

Landslagsspiller

Lagt til: 20 nov 09, 23:54

halvorsen da hvordan er utviklingen hans?

Hvis det er Christian Halvorsen du tenker på så ble vel ha sendt ut av klubben i fjor.

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 09, 01:29

Christian Halvorsen har vel spilt for Øssia i år. Åssen han har gjort det aner jeg ikke.

hasse33

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 09, 01:54

Ja og egentlig ingen vits hente noen som allerede er i adeco,men gutta som gikk til kvikk burde vel synes det er mer intresant spille adeco.

Og mister vi piro må plassen erstattes.,Hva skjer med agim? er han fortsatt skadet?

halvorsen da hvordan er utviklingen hans?også en spiller som er bra som bech.Mange spøsmål lite svar)Kanskje vi er i tippeligaen neste år,hvem vet hva som skjer.Masse penge rsom skal inn for endel klubber.

Og da er det vel ikke prat om og bruke unggutta alikevel.Den jeg ønsket meg mest ut,er jo ute så da er den i allefall grei.

Er det noen andre enn Kvisvik som har gått til Kvik?????

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 09, 02:00

Dardan Mehmeti. En midtstopper man burde hentet tilbake nå.

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 09, 05:25

Øyvind Eide ble ikke kil trener neste år.Kanskje det hadde vært bra og fått han til ffk og samarbeid med Nordli igjen?

Jeg synes hvertfall at han kunne ha vært bra i trener teamet vårt

You'll Never Walk Alone

hasse33

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 09, 08:53

Dardan Mehmeti. En midtstopper man burde hentet tilbake nå.

oopps glemte han...enig at det er en fyr med potensiale

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 09, 10:51
Endret: 21 nov 09, 10:55
Endret av: Shadar

FFK kunne vel kanskje hentet inn Arnar Førsund? Kamma kan vel umulig kreve så mye for en 2.div. spiller som er ung og lovende? Han er god nok for FFK og har spilt bra på Fredrikstad Stadion de gangene U-21-landskampene har blitt spilt her.

Selv om FFK ideelt sett skal satse ung fremover, og gjerne lokalt, så er det ikke bare å hente inn talenter over en lav sko. Disse koster gjerne mye penger og klubbene vil selvfølgelig ha kompensasjon.

Klubber som spiller i lavere divisjoner har derimot et hensyn å ta til talenter som får tilbud fra større klubber og vil sannsynligvis ikke kreve like mye. FFK må ta noen sjanser på spillere som ikke har mange spilte TL-kamper bak seg også.

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 09, 11:32

Øyvind Eide ble ikke kil trener neste år.Kanskje det hadde vært bra og fått han til ffk og samarbeid med Nordli igjen?

Jeg synes hvertfall at han kunne ha vært bra i trener teamet vårt

Ja takk, hent inn Øyvind Eide.

Men da som assistent til Tom Freddy Aune. Laughing

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 21 nov 09, 12:54
Endret: 21 nov 09, 20:18

Er det én ting FFK allerede har, så er det vel assistenter...

Ut med Tom Nordlie, og inn med en hovedtrener som ønsker å spille ordentlig fotball.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 09, 12:57
Endret: 21 nov 09, 12:58
Endret av: Shadar

Er denne svenske treneren realistisk i forhold til hans ambisjonsnivå og lønnsnivå osv? Jeg mener; hvis FFK, spillerne, eller Høili tar kostnaden med å fjerne Nordlie nå så har de vel ikke råd til å lønne den nye treneren like godt?

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 21 nov 09, 13:07

Opprinnelig postet av Shadar

Er denne svenske treneren realistisk i forhold til hans ambisjonsnivå og lønnsnivå osv? Jeg mener; hvis FFK, spillerne, eller Høili tar kostnaden med å fjerne Nordlie nå så har de vel ikke råd til å lønne den nye treneren like godt?

Jeg vedder mye på at det finnes fullverdige alternativer som krever rundt halvparten av Nordlies lønn.

Eksempel: Nordlie ett år med etterlønn (2,4 millioner). Ny trener ca. 1,2 millioner. Ergo blir totalsummen over de to neste årene den samme (4,8 millioner kroner, dvs. 3,6 + 1,2).

Selvsagt vil det være likviditetsmessige utfordringer ved å utbetale 3,6 millioner til neste år pluss Anders Grønhagens etterlønn (1,8). Totalt 5,4 millioner bare til hovedtrenere, eller 10% av det anslåtte budsjettet...

Eksterne krefter må nok hjelpe til, men det er det jaggu verdt!

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07

Lagt til: 21 nov 09, 13:13

Men må vi til sverige for å finne en trener som ønsker å spille fotball.

Finnes vel mange alternativer i norge også som kanskje er billilgere.  Husker ikke hvem som er hvor, men både stavrum og sundgodt er jo unge trenere som har fått til mye selv om skeid rykket ned vil jeg si de har gjort det bra. Kanskje det er trenere å satse på. De har jo også erfaring med å lede et lag i motsettning til aune.

Rent økonomisk synes jeg kanskje at vi skal satse på aune. Vi skal jo nå bygge et "nytt" lag hvorfor da ikke også bygge et nytt trener team. La nå aune få ansvaret. Forme det laget han vil og la han vokse med oppgaven. Tror faktisk det kan bli ganske så bra langsiktig. Og vi sparer jo også noen kr da med å ikke hente inn en ny trener.

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 21 nov 09, 13:24

Jeg så at du også tidligere har trukket frem denne treneren Holters, og jeg synes det er spennende og ikke minst viktig å få inn en annen enn Nordlie, men sitter du på noe informasjon ettersom du nevner akkurat denne treneren?

Stoni

A-lagspiller

Ble medlem: 08 aug 08

Lagt til: 21 nov 09, 14:15

Er dette en spiller vi kunne hatt bruk for i kommende Adecco sesong??

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article156065.ece

"Tap og vinn med samme sinn". Måtte det bare bli 3 poeng!!

superduper

Bedriftsspiller

Lagt til: 21 nov 09, 17:38

Ja Dardan og hoti gikk til kvikk.Og ang Halvorsen viste jeg han gikk til øssia,men lurte på utvikling der?

Er vel noen som følger med på det,...Eller.

Flisa

A-lagspiller

Lagt til: 22 nov 09, 15:25

Vi må huske at vi lønner han der gymlærern fra 1.1.10, men er det noen som vet hvor mye?

Forøvrig bra at man kommer opp med mange ideer. Unge talenter som det referes til må ikke alltid være fra Østfold. Norge er et stort land og mye spennende bare man har ressurser til å titte og investere...

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 22 nov 09, 15:27

Vi må huske at vi lønner han der gymlærern fra 1.1.10, men er det noen som vet hvor mye?

Holters har vel pratet om et sted mellom 700.000,- og 900.000,- i året. Hvis dette stemmer er det rett og slett en helt latterlig høy sum.

Jeg kan ikke forstå at FFK har brukt for denne figuren i trenerteamet.

Flisa

A-lagspiller

Lagt til: 22 nov 09, 15:31
Endret: 22 nov 09, 15:32

Holters har vel pratet om et sted mellom 700.000,- og 900.000,- i året. Hvis dette stemmer er det rett og slett en helt latterlig høy sum.

Jeg kan ikke forstå at FFK har brukt for denne figuren i trenerteamet.

Nei!? Det kan vell faen ikke stemme? HAHA! De må jo ha blitt lurt!

800 000  x 1,16 x 2 år = 1 856 000 !

Jaja...

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 22 nov 09, 16:35

Nå må du ikke stole blindt på meg heller, men jeg mener å ha hørt/lest det et sted her inne.

Flisa

A-lagspiller

Lagt til: 22 nov 09, 16:40

Nå må du ikke stole blindt på meg heller, men jeg mener å ha hørt/lest det et sted her inne.

Ok, men alt over halv million på to år er for mye for en assistent man egentlig ikke har bruk for...

hasse33

Landslagsspiller

Lagt til: 22 nov 09, 17:39

Jeg vil ha med juniorer som Krathe, Slydal, Eyde etc...... Kan noen i klubben få opp farta før hele juniorgjengen forsvinner til andre klubber??

Med den økonomien vi har har vi kke råd til å kjøpe 30 åringer som er på nedtur, men vi må satse på unge talenter, gi dem spilletid og la dem utvikle seg. Se hva Lyn, Strømsgodset, Lillestrøm, Start, Vålerenga, RBK m.fl har gjort.....jo de har fått frem dyktige spillere gjennom juniorlag, men FFK......kjøp, kjøp, kjøp......

Få inn Rafn i styre og stell, han er vel den eneste i klubben som forstår viktigheten av å bruke unge spillere, samtidig som vi beholder endel av de etablerte.

Dagoberto

Knøttespiller
Ble medlem: 19 feb 09

Lagt til: 22 nov 09, 18:01

Eyde er på prøvespill i Særp

Ymer

Landslagsspiller

Lagt til: 22 nov 09, 18:10

Få inn Rafn i styre og stell, han er vel den eneste i klubben som forstår viktigheten av å bruke unge spillere, samtidig som vi beholder endel av de etablerte.

Jan Rafn blir garantert foreslått som styremedlem/leder på neste årsmøte. MØT OPP OG STEM!!!

Shadar

Landslagsspiller

Lagt til: 22 nov 09, 18:35

Ok, men alt over halv million på to år er for mye for en assistent man egentlig ikke har bruk for...

Lat over 0,- kr er vel strengt talt for mye for noen vi ikke trenger Wink

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03

Lagt til: 22 nov 09, 18:38
Endret: 22 nov 09, 20:07
Endret av: Patrioten

Er det noen som burde ut, bør det v'ære Lars Tjernås, tenk å sløse bort penger på å han i klubben.

Da hadde det vært bedre å ha hummørsprederen Kvisvik i spillestallen, er det noe FFK trenger nå, er det positivitet, smil og latter. Spillerne merker nok at han ikke er der for tiden.

Ymer

Landslagsspiller

Lagt til: 22 nov 09, 18:45

Opprinnelig postet av Patrioten

Er det noen som burde ut, bør det v'ære Lars Tjernås, tenk å sløse bort penger på å han i klubben.

Da hadde det vært bedre å ha hummørsprederen Kvisvik i spillestallen, er det noe FFK trenger nå, er det positivitet, smil og latter. Spillerne merker nok at han ikke er der fortiden.

Enig, Tjernås + Laurel&Hardy ut Cool.

Tror også det er litt annet miljø på treningene nå, om det er savnet av Kvisvik eller TN som har skylda vet jeg ikke, men "alle" mente Ray var en humørspreder...

Dagoberto

Knøttespiller
Ble medlem: 19 feb 09

Lagt til: 23 nov 09, 16:38

Elyonoussi til Særp....

Rey

Moderator

Lagt til: 23 nov 09, 16:52
Endret: 23 nov 09, 17:00

Moi Elyounoussi drar ikke til FFK likevel? Har du noen link til det?

EDIT: Never mind. Fant det

Synd. Hadde virkelig håpet å se han i FFK drakt

The colour of her eyes

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 09, 16:58

sviker kaller vi sånne Money mouth

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 23 nov 09, 16:59
Endret: 23 nov 09, 17:03

Opprinnelig postet av Rey

Moa Elyounoussi drar ikke til FFK likevel? Har du noen link til det?

EDIT: Never mind. Fant det

Synd. Hadde virkelig håpet å se han i FFK drakt

Mulig? Han virker veldig lovende også!

Klassisk eksempel på hva nedrykket (++)  "koster" oss.

Rakner juniorsatsningen?

Rey

Moderator

Lagt til: 23 nov 09, 17:00
Endret: 23 nov 09, 17:04

Hvorfor gjør vi det? Han er sarping og da er det naturlig at han spiller i Sarp. FFK har ikke spesielt mye å lokke med i forhold til Sarp lengre.

The colour of her eyes

hasse33

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 09, 17:12

Tror muligens trenerklimaet, samholdet etc er en smule bedre i Særp om dagen enn det er i FFK.

Mulig at endel av ung gutta ikke gidder å høre på en fyr som skjeller deg ut.....som TN har ut fra observasjoner gjort mot f.eks Thomassen/Askar.

Uansett er det jævlig surt at lovende unggutter satser på Særp og ikke FFK.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til: 23 nov 09, 17:29
Endret: 23 nov 09, 18:35
Endret av: Lemmy

Idioti.

Moi bor i Sarpsborg og kommer sikkert til å gå på St.Olav fra neste høst av, og det er tungvindt å måtte reise helt til Fredrikstad for å trene. Han har jo spilt på SFK i alle år, og har nok mange venner på Sarpsborg 08-laget.

Og treningstilbudet i Sarpsborg er rett og slett bedre. Se hva de skriver på sin hjemmeside i forbindelse med at de søker ny juniortrener:

"Sarpsborg 08 driver elitesatsing gjennom to treningsgrupper, en for junior og en for senior. De to treningsgruppene dekker tre lag, ett i 1.divisjon, ett i 3. divisjon og ett junior elitelag. Spillerutvikling er et viktig satsningsområde for klubben, og gjennom et strukturert og målrettet arbeid håper vi å kunne utvikle mange framtidige toppspillere."

Det er noe helt annet enn hva FFK kan tilby. Magnar Ødegaard har spilt mye i Adeccoligaen for A-laget i år, Moi er kun ett år mindre. Altså er ikke veien lang til A-lagsspill..

Rart valg? Syns jeg absolutt ikke.

Willy René

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 09, 19:06

Det kler deg ikke Keiko å komme med slike uttalelser. Kvalmt.

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 09, 19:13

Helt enig med Lemmy.

Fortsetter FFK denne neglisjeringen av ungdomsarbeidet, og i tillegg dette klovneriet rundt seniorlaget skjønner jeg godt at spillere heller vil spille for Sarpsborg 08. Hadde jeg vært 15-16 år og lovende fotballspiller hadde jeg IKKE valgt FFK for å si det slik. Da hadde jeg spilt i blåhvitt.

Jeg blir flau over FFK som klubb om dagen.

Lykke til i Sarpsborg både Moi og Eyde. Håper dere lykkes.

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 09, 20:26

Tusen takk for alle kalle navn og reaksjoner, men jeg skriver det jeg føler....

Jeg regner med at fler forsvinner fra klubben... kanskje jeg neste gang skal skrive hurra ?

til slutt spør jeg: hvorfor skal vi kalle værandre idioter osv ?   er ikke dette ett forum der en har sin rett og si sin mening uten og bli kalt div tin ?

å ja jeg la kanksje opp til og bli kalt idiot ?

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Rey

Moderator

Lagt til: 23 nov 09, 20:31
Endret: 23 nov 09, 20:36

å ja jeg la kanksje opp til og bli kalt idiot ?

Det er ingen som har sagt du er idiot. Men akkurat den uttalelsen din var det en som kalte idioti.

Men det hadde vært fint om du argumenterte for hvorfor du mener han er en sviker :-)

The colour of her eyes

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 09, 20:40

Takhøyde skal det være her inne Keiko, men uttalelsen din var helt utrolig barnslig.

Sviker?? Denne Moi har vel aldri skrevet under på noen avtale med FFK. Jeg skjønner utrolig godt at han heller velger Sarpsborg 08. Han er sarping som Lemmy sier, han får bedre trening- og kampforhold i Sarpsborg. At FFK ikke bryr seg nevneverdig om sine unge og håpefulle er også grunn god nok til å ikke velge FFK.

Og ja, det er forskjell på "idiot" og "idioti". Det første er direkte rettet mot deg som person, det er ikke det siste.

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06

Lagt til: 23 nov 09, 20:40

Helt enig med Lemmy.

Fortsetter FFK denne neglisjeringen av ungdomsarbeidet, og i tillegg dette klovneriet rundt seniorlaget skjønner jeg godt at spillere heller vil spille for Sarpsborg 08. Hadde jeg vært 15-16 år og lovende fotballspiller hadde jeg IKKE valgt FFK for å si det slik. Da hadde jeg spilt i blåhvitt.

Jeg blir flau over FFK som klubb om dagen.

Lykke til i Sarpsborg både Moi og Eyde. Håper dere lykkes.

Helt enig med Lemmy og Plankekæll. Mitt første innlegg etter nedrykket. Sitter fortsatt sjokkartet tilbake med meget negative følelser for framtida. Ser at flere maner til positivitet og optimisme, men når jeg ser at ungdomsavdelingen faller i grus og at det fortsatt krangles i korridorene blir jeg ikke bare skuffet, men også meget forbanna.

Dette er flaut FFK. Få ut fingeren før det er for sent. Nesten alle klubber har skjønt veien å gå - nemlig å satse ungt og gjerne lokalt. Orker ikke tanken på FFK gjennom vinteren. Tar meg en pause fra å mene noe før langt ut  i februar. Går det an å bli verre nå? Håper på det beste, frykter det verste. Uansett er jeg nok klar for ny sesong når det starter opp igjen våren 2010.

Flaut FFK, flaut........

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 09, 20:43

uansett jeg tåler dette og sitter ikke og griner.... jeg har min måte og skrive på og si ting på og hvorfor jeg kalte han dette er vel rett og slett for slik fredrikstadfk.no skrev, for da var det jo mange sinte for at dem ble lurt om hvem Elyounoussi eller sånt... men men la han gå til sarp da..

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

Plankekæll

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 09, 20:48

Eeeeh.... javel.

Uansett, dette er opp til spilleren. Jeg tror han har gjort et godt valg. Elyounoussi er den siste jeg blir sur på i dette tilfellet.

Rey

Moderator

Lagt til: 23 nov 09, 20:50

Tore Pedersen har ihvertfall gitt en liten kommentar til F-B

Opprinnelig postet av F-B

– Det er ingen dramatikk i dette. Det går mer på det praktiske, sier agent Tore Pedersen.
– Mye kamper og treninger gjør at det går mye tid på pendling frem og tilbake. Derfor var Sarpsborg08 et bedre alternativ for han i den situasjonen han er i nå, legger Pedersen til.

Uansett veldig synd. Jeg hadde høye forhåpninger til gutten

The colour of her eyes

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 09, 21:20

Se på tv2 sporten nå.kommer om 5min om barsom!!!

You'll Never Walk Alone

keiko99

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 09, 21:22

vet laget ny sak med link Wink

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn

kjell-H

Landslagsspiller

Lagt til: 23 nov 09, 21:24

vet laget ny sak med link Wink

Oki.Det så jeg ikke.sorry

You'll Never Walk Alone

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06

Lagt til: 23 nov 09, 23:26

.

Tror muligens trenerklimaet, samholdet etc er en smule bedre i Særp om dagen enn det er i FFK.

Mulig at endel av ung gutta ikke gidder å høre på en fyr som skjeller deg ut.....som TN har ut fra observasjoner gjort mot f.eks Thomassen/Askar.

Trenerklimaet og samholdet på FFK-jr holder meget høy standard. Moi er et stort talent , men han er nok langt unna a-stallen til FFK. Det var derfor meningen at han skulle tilhøre FFK jr.

Det er synd han ikke kom til FFK, men ønsker ham lykke til i Sarpsborg 08. Forøvrig så vil han ikke spille i jr-interkrets for Sarpsborg 08 (der må jeg arrestere deg Lemmy....) Sarpsborg 08 ble desidert sist og rykket ned. Det blir Kvik som tar Sarpsborgs plass. 

Så får vi håpe at kabalen rundt Østfolds beste jr-lag snart er klart og at Even Juliussen får kontinuitet i den gode jobben han har startet. 

Jeg kan på ingen måte se at jr-laget til FFK er svekket. Så FFK jr vil også i 2010 være best i Østfold

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.

Modric

Juniorspiller

Lagt til: 26 nov 09, 09:44

Jeg har hørt at Jerry Knutsson er ferdig i klubben? Noen som vet 100%?

hasse33

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 09, 10:51

Opprinnelig postet av Rafn

.

Trenerklimaet og samholdet på FFK-jr holder meget høy standard. Moi er et stort talent , men han er nok langt unna a-stallen til FFK. Det var derfor meningen at han skulle tilhøre FFK jr.

Det er synd han ikke kom til FFK, men ønsker ham lykke til i Sarpsborg 08. Forøvrig så vil han ikke spille i jr-interkrets for Sarpsborg 08 (der må jeg arrestere deg Lemmy....) Sarpsborg 08 ble desidert sist og rykket ned. Det blir Kvik som tar Sarpsborgs plass. 

Så får vi håpe at kabalen rundt Østfolds beste jr-lag snart er klart og at Even Juliussen får kontinuitet i den gode jobben han har startet. 

Jeg kan på ingen måte se at jr-laget til FFK er svekket. Så FFK jr vil også i 2010 være best i Østfold

Jeg mente selvsagt på A lagsnivå. Tviler ikke på at juniorgutta har et bra klima, men mente at muligens A treneren til Særp er nok en mer inkludrende og harmonisk mann enn f.eks A treneren til FFK Tongue out. Traff forøvrig han SIngh på toget til Moss for en stund siden hvor vi ble sittende og prate....en meget seriøs og hyggelig gutt, med klare ambisjoner:Cool

p

Rafn

A-lagspiller

Ble medlem: 08 des 06

Lagt til: 26 nov 09, 12:57

Jeg mente selvsagt på A lagsnivå. Tviler ikke på at juniorgutta har et bra klima, men mente at muligens A treneren til Særp er nok en mer inkludrende og harmonisk mann enn f.eks A treneren til FFK Tongue out.

Ser den, men nå tror jeg ikke Moi er aktuell for a-laget til Sarpsborg på en stund...

Og svar til Modric : Jerry er ute..

Av alle uviktige ting er fotball det viktigste.

Ymer

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 09, 13:05

Synd... Er det noen av de andre i sport som er på vei bort? Av de vi helst ville beholdt?

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 26 nov 09, 13:10

Synd... Er det noen av de andre i sport som er på vei bort? Av de vi helst ville beholdt?

Synd og synd. Det er en helhetvurdering, da det kommer inn ny keepertrener.

Frykter ellers at Even Juliussen ikke får fortsette. Han har permisjon fra jobben (som økonomisjef i Oslo), og er villig til å gå ned i lønn for å fortsette med det han brenner for, men mannen trenger selvsagt en hundreprosentsstilling. Håper det er rom for det, da jeg har sansen for hvordan Even driver juniorlaget.

Ahlsen er vel kanskje også på vei ut?

Ymer

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 09, 13:25

Ahlsen er vel kanskje også på vei ut?

Hva gjør Ahlsen egentlig? Han har vel hatt 2-3 forskjellige titler de siste åra? Det er vel ikke det største tapet vi må ta...
Enig i at Juliussen må få et tilbud han kan leve med (av)....

Dag Frode

Bedriftsspiller
Ble medlem: 05 mar 09

Lagt til: 26 nov 09, 13:25

...og da lurer jeg veldig på hvorfor man skal ha inn en ny keepertrener? Er ikke Jerry Knutsson god nok eller er han for dyr? Hvem er på vei inn?

Det er noe ved spillet fotball

Modric

Juniorspiller

Lagt til: 26 nov 09, 13:27

Ahlsen burde ryke ut nå synes jeg. Synes ikke han har så mye å bidra med, er vel heller dugnad fra FFK sin side for å holde Ahlsen på matta og ikke havne på kjøret..

Spent på hva som skjer med Byprosjektet og FFK College fremover jeg...

TheDude

A-lagspiller

Lagt til: 26 nov 09, 13:40

Opprinnelig postet av Modric

Ahlsen burde ryke ut nå synes jeg. Synes ikke han har så mye å bidra med, er vel heller dugnad fra FFK sin side for å holde Ahlsen på matta og ikke havne på kjøret..

Du kunne spart deg for den siste setningen der synes jeg.

Holters

Ansvarlig redaktør

Lagt til: 26 nov 09, 15:13

Opprinnelig postet av Dag Frode

...og da lurer jeg veldig på hvorfor man skal ha inn en ny keepertrener? Er ikke Jerry Knutsson god nok eller er han for dyr? Hvem er på vei inn?

Det er vel en kombinasjon av at Knutsson har slitt litt med mye sykdom, samt at enten så må vi bytte ut de to keeperne vi har, eller så må vi bytte keepertrener, når man ser hvordan prestasjonene var i fjor. Jerry er vel heller ikke akkurat kjent for å være den mest positive karakteren. :)

Ryktes at keepertreneren til Hamkam kommer inn. Hørt mye bra om ham.

Lemmy

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 09, 16:32

Forøvrig så vil han ikke spille i jr-interkrets for Sarpsborg 08 (der må jeg arrestere deg Lemmy....) Sarpsborg 08 ble desidert sist og rykket ned. Det blir Kvik som tar Sarpsborgs plass. 

My mistake. Blanda med SFKs G16-lag (hvor Moi har spilt denne sesongen) som kom på 3.plass i interkretsserien deres.

Erikk

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 09, 16:54

Jeg har også lurt på hvilke arbeidsoppgaver Ahlsen har.

Rey

Moderator

Lagt til: 26 nov 09, 17:01

Ahlsen har vel jobbet mest opp mot FFK College i det siste?

The colour of her eyes

ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04

Lagt til: 26 nov 09, 17:05

Han har vært hjelpetrener for juniorlaget.

Erikk

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 09, 17:07

Hvorfor er ikke A-lagspillere hjelpetrenere og lign vedr de aldersbestemte lagene?

Lemmy

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 09, 17:12

Sulla

Landslagsspiller

Lagt til: 26 nov 09, 18:07

Opprinnelig postet av Patrioten

æ

Godt sagt!

erfo

Knøttespiller
Ble medlem: 01 mai 03

Lagt til: 26 nov 09, 18:15

Jeg tipper at Eggen kommer inn som juniortrener med Ahlsen som hjelpetrener. Skulle det etterhvert skjære seg helt med Nordlie så tar Eggen over for han. ( Jeg har aldri vært god til å tippe men...:))

erfo