Husk meg
Brukernavn
Passord

Dritt lei kontraktsfurtinga i media, sett dem på plass, FFK!

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av stjernengutt

Helt enig Dracula. Dette må i så tilfelle gå begge veier. Da burde kaptein Wherman også ta til orde for at en spiller som Fofana redusere sin lønn, kanskje tilsvarende det Kasey krever i økning. På den måten går jo kabalen opp. Alt bør være utifra prestasjon, hva man skriver på en jvla papir for 12 mnd siden betyr ingenting

Av med kapteinsbindet  og på benken med han synes jeg.

Jeg er totalt og 100% komplett uenig. Hvem som skal være kaptein, og hvem som skal spille og sitte på benken osv, det skal treneren avgjøre utelukkende på grunnlag av sportslige kriterier. Intet annet.

Jeg kan forstå de som er kritiske til Wehrman her (jeg er ikke nødvendigvis enig, men det er en annen sak), men jeg håper inderlig at dagens FFK klarer bedre enn å blande sammen sportslige og utenomsportslige forhold på den måten som ganske mange tar til orde for her.

Så lenge Wehrman har kontrakt med FFK og er den beste spilleren i sin rolle så skal han spille. Punktum.

Så får dere som misliker Wehrman pga dette heller brenne plakatene med ham, eller den signerte trøya eller hva som helst.

Forslaget om å frata ham kapteinsbindet og også bare latterlig. Skulle laget velge kaptein etterr hvem som er flink eller ikke flink til å velge når han skal snakke med avisene?

Det er fremdeles ikke bare lett å komme til Fredrikstad og være god til noe som helst. Med mindre man gjør som Raijo - holder kjeft om alt og drar på fisketur ved enhver anledning.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av stjernengutt

Helt enig Dracula. Dette må i så tilfelle gå begge veier. Da burde kaptein Wherman også ta til orde for at en spiller som Fofana redusere sin lønn, kanskje tilsvarende det Kasey krever i økning. På den måten går jo kabalen opp. Alt bør være utifra prestasjon, hva man skriver på en jvla papir for 12 mnd siden betyr ingenting

Av med kapteinsbindet  og på benken med han synes jeg.

Jeg er totalt og 100% komplett uenig. Hvem som skal være kaptein, og hvem som skal spille og sitte på benken osv, det skal treneren avgjøre utelukkende på grunnlag av sportslige kriterier. Intet annet.

Jeg kan forstå de som er kritiske til Wehrman her (jeg er ikke nødvendigvis enig, men det er en annen sak), men jeg håper inderlig at dagens FFK klarer bedre enn å blande sammen sportslige og utenomsportslige forhold på den måten som ganske mange tar til orde for her.

Så lenge Wehrman har kontrakt med FFK og er den beste spilleren i sin rolle så skal han spille. Punktum.

Så får dere som misliker Wehrman pga dette heller brenne plakatene med ham, eller den signerte trøya eller hva som helst.

Forslaget om å frata ham kapteinsbindet og også bare latterlig. Skulle laget velge kaptein etterr hvem som er flink eller ikke flink til å velge når han skal snakke med avisene?

Det er fremdeles ikke bare lett å komme til Fredrikstad og være god til noe som helst. Med mindre man gjør som Raijo - holder kjeft om alt og drar på fisketur ved enhver anledning.

"Så lenge Wehrman har kontrakt med FFK og er den beste spilleren i sin rolle så skal han spille. Punktum."Det er det jo slett ikke sikkert spilleren selv vil, nei det er godt mulig han sykmelder seg om han ikke får høyere lønn. For han det derimot, leges lysken på uforklarlig vis.

Ja, en ledertype og kaptein synes jeg helt klart må velges ut bl.a. på grunnlag av hvor flink han er til å forholde seg til media. Det er jo svært viktig at han utad setter klubben føre seg selv, og går foran som ett godt eksempel mener jeg.

Kommer aldri til å ha plakat av ene eneste spiller på veggen eller andre steder. Ei heller har jeg noen signerte drakter, ikke usignerte heller for den saks skyld.

Det er vist ikke lett å hverken være lokal å bli helt i egen by, eller komme utenifra i følge enkelte som forsvarer alt. Det synes jeg heller ikke det bør være. De har alle som en i tippeligaen, en riktig så hyggelig lønn, og det bør være rom for noen forsakelser eller bånd på seg selv. Man bør ikke søke å skade klubben i den fasen vi er i nå hvertfall.

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

Landslagsspiller

Lagt til:

Men det kan muligens tenkes at det er en og annen i FFK-systemet som trenger et lite kurs i hvordan en toppklubb skal drives idag også. Ikke at jeg tviler på at det er dyktige folk i klubben, men så lang erfaring med å leke toppklubb har man vel med all respekt ikke. Eller?

Jeg synes det er vel ofte en hører spillere klage over amatørmessige forhold i FFK. Selvsagt er det mulig at alle disse spillerne bare er teite, men jeg vet egentlig ikke. Det er vel også mulig at en og annen spiller en gang i blant kan ha et poeng også.

Av alle rykter og spekulasjoner som er i gang om dagen så håper jeg aller mest at dette med Semb går i boks. FFK trenger sårt en sportslig sjef som vet hva moderne toppfotball handler om. Og som har pondus nok til å sette både styret og spillere på plass, alt etter hva som trengs.

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03

Lagt til:

Men det kan muligens tenkes at det er en og annen i FFK-systemet som trenger et lite kurs i hvordan en toppklubb skal drives idag også. Ikke at jeg tviler på at det er dyktige folk i klubben, men så lang erfaring med å leke toppklubb har man vel med all respekt ikke. Eller?

Jeg synes det er vel ofte en hører spillere klage over amatørmessige forhold i FFK. Selvsagt er det mulig at alle disse spillerne bare er teite, men jeg vet egentlig ikke. Det er vel også mulig at en og annen spiller en gang i blant kan ha et poeng også.

Av alle rykter og spekulasjoner som er i gang om dagen så håper jeg aller mest at dette med Semb går i boks. FFK trenger sårt en sportslig sjef som vet hva moderne toppfotball handler om. Og som har pondus nok til å sette både styret og spillere på plass, alt etter hva som trengs.

Her er jeg litt enig med deg, Flight. Det er litt vel mye røk her nå til at det ikke er en liten askebegerbrann, i alle fall...

Bjørn Jervell Hansen

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05

Lagt til:

Det har du nok helt rett i,og det er i såfall ikke ok. Men ta det på kammerset, ikke i media.

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05

Lagt til:
Endret:
Endret av: fidq

Og det er vel noe av grunnen til at han har så høy stjerne hos supporterne. Profesjonell spiller på og UTENFOR banen. Raio er en av de største.

Varme tanker til Dagfinn Enerly....

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05

Lagt til:

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Vel, mulig du ikke har jobbet for store selskap. De aller fleste store selskap, Norske og utenlandske har regler for at man ikke skal uttale seg i media om ting som hører hører til innenfor firmaets vegger. Det er alltid en klausul om å ikke gjøre ting som "stiller firmaet i dårlig lys/ skader dets renome. Og det er vel ikke tvil om at Wehrman gjør dette!?

Dette kunne medført sparken ja, og ofte gjør det det.

Jeg har nok ikke jobbet for selskap som er så store at de kan legge slike føringer i en ansettelseskontrakt.  Dessuten: Det er ikke alltid slike klausuler er lovlige og rettsmessige gyldige selv om de finnes i kontraktene.

Det å gå ut i media om negative ting i en bedrift er da ikke, under noen omstendighet slik jeg oppfatter arbeidsloven, gyldig oppsigelsesgrunn etter norsk lov.

Hva er det som "hører til innenfor firmaets vegger"? Se bare på Siemens og vedkommende som mistet jobben fordi han tok opp det han anså som en ukultur (overfakturering av kunde). Etterhvert ble det offentlig kjent. Han fikk sparken, men har også vunnet i samtlige rettsinnstanser seinere:

http://arkiv.na24.no/Nyhet/165870/Korrupsjon+i+Forsvaret.html

Heldigvis for ansatte er det ikke slik at det er bare å lage en passende klausul i en ansettelseskontrakt og deretter gi folk sparken. Man skal følge prosedyrer ved oppsigelser og det er et ganske så sterkt vern for de ansatte.

Ehhhhhhh? Er du seriøs??? Sammenligner du varslersaken i Siemens, hvor en kar varslet om brudd på loven og ble sagt opp, og Wehrmanns utspill i media?

I såfall vitner det om utrolig liten innsikt i jus.

Det er alt jeg gidder å si om den saken, du er bare rett og slett useriøs nå.

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03

Lagt til:

Øh... Han sammenligner da ikke det med Wehrmans uttalelser... Han bruker det som et eksempel på at det skal MYE til for å få sparken selv i store firmaer - i motsetning til hva du (og en annen) hevdet... Forsøk å lese en gang til...

Har du lest forumets retningslinjer?

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 mar 04

Lagt til:
Endret:
Endret av: Jaak

Hvor har det blitt av dem som blør for drakta? Nå er det bare dem som blør for drakta hvis de blir betalt nok!

Jeg setter store spørsmålstegn ved lagfølelse, klubbfølelse, integritet og respekt for supportere hos mange av spillerne våre.

Folk som setter seg selv før laget har ingenting i FFK å gjøre. Sitter man på en kontrakt som går ut i 2009 må spilleren forholde seg til det. Alle skal selvfølgelig få lov til å reforhandle underveis, men om klubben ikke vil innfri vanvittige krav helt uten videre, skal man faan ikke løpe rett til media å sutre. Og spesielt ikke om man er kaptein. Jeg har vært en kjempe fan av vår kaptein helt frem til nå, men jeg blir oppgitt og skuffet over mentaliteten til både Kasey og andre på laget.

Dere er voksne, profesjonelle og ikke minst representanter for klubben og byen, slutt og oppfør dere som drittunger og gjør jobben deres.

Den uroen dette utvilsomt skaper har antageligvis akkurat kostet oss en semifinaleplass i cupen, og vil sann mine ord koste oss en medajeplass i serien i løpet av kort tid også!

Tiffarna hei!

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til:

Helt enig, bortsett fra at klubben selv kanskje allerede har solgt oss ut av medaljestriden da de solgte tarik...

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av Bob Page

Helt enig, bortsett fra at klubben selv kanskje allerede har solgt oss ut av medaljestriden da de solgte tarik...

Eller at de redda oss fra konkurs... Se det som du vil Bob

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07

Lagt til:

Opprinnelig postet av Jaak

Hvor har det blitt av dem som blør for drakta? Nå er det bare dem som blør for drakta hvis de blir betalt nok!

Jeg setter store spørsmålstegn ved lagfølelse, klubbfølelse, integritet og respekt for supportere hos mange av spillerne våre.

Folk som setter seg selv før laget har ingenting i FFK å gjøre.

ENIG - 100%

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til:

Wehrman viste igår, at hodet hans ikke var på banen.

1.omgang i går hårreisende pasninger hovedsaklig til motstander eller i beste fall på "lykke og fromme", arbeidsinnsats hva er det.

Krangle  på seg gult kort, for rutinert til det.

Gult nr.2 kan diskuteres. ( Bortsett fra straffa var Helgerud, totalt hjemme dommer)

Men oppførselen til Wehrman etter utvisningen, var usmakelig. Han saboterte det å forlate banen, og demonstrerte mot FFK benken. Han nektet å forlate banen hvor FFK trener/ hjelpeapparatet satt, spankulerte på banen langs linja nedover før han fant det for godt å forlate banen. Tydligere kan det ikke demonstreres! Umodent etter min mening.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til:

Ehhhhhhh? Er du seriøs??? Sammenligner du varslersaken i Siemens, hvor en kar varslet om brudd på loven og ble sagt opp, og Wehrmanns utspill i media?

Hehe. Du er iallefall triggerhappy. ;)

Les. Tenk. Svar.

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

A-lagspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Holters

Øh... Han sammenligner da ikke det med Wehrmans uttalelser... Han bruker det som et eksempel på at det skal MYE til for å få sparken selv i store firmaer - i motsetning til hva du (og en annen) hevdet... Forsøk å lese en gang til...

Det er jo nettopp det han gjør, han bruker den saken som ett referansepunkt for at det skal mye til for å få sparken. At det skal mye til vet jo alle, men det er ikke umulig heller.

Selvsagt vinner han i Siemens sak etter sak, for han har varslet om noe ulovlig. Det er faktisk alle pliktige til å gjøre.
Og dermed er det selvfølgelig ingen gyldig grunn for oppsigelse.

Det kan ikke sammenlignes med en som går ut og kaller ledelsen uduglig og uredelige i media, bare fordi han ikke får det akkurat som han vil. Selvsagt er ville oppsigelse i denne saken vært meget tynn, men hvis det viser seg at man mister sponsorer og eventuelt nye spillere takker nei, og bruker Wehrmans utbrudd i media som begrunnelse, så står arbeidsgiver vesentlig sterkere.

Noen bedrifter hadde tatt den sjansen bare for å statuere ett eksempel. Mulig arbeidsgiver måtte betalt komensajon, men tatt den kosten bare for å statuere, slik at neste mann tenkte seg om to ganger før han/hun gikk til media. (Ref: Siemens, Nestemann vil tenke seg MEGET godt om før han/hun varsler, for selv om han i Siemens har vunnet, så har han hatt det kjipt i 2-3 år pga at han varslet .

Og når vi snakker om det, så finnes det måter å sette fotballspillere på plass, og det er å benke de. Det er verre, spesielt for en i Wehrmanns alder. Da får han ikke kamptrening, og han får ikke vist seg frem for evt nye klubber.

I en vanlig bedrift gjøres det samme ved å gi personen nye arbeidsoppgaver, som faktisk er lov så lenge man får beholde lønna. Det trenger jo ikke være verdens mest givende jobb man får;) og oftest velger personen å slutte. Jeg sier ikke at dette er riktig å gjøre, men det er fullt mulig.

For sparken hadde jo vært drømmen til Wehrmann tydligvis, da kunne jo han fått høyere lønn og sign-on fee i en  annen klubb.

Nå sier jeg ikke jeg at  man hverken skal sparke eller benke Wehrmann for godt, det ville vært dumt. De beste skal spille, men kanskje han hadde hatt godt av noen kamper som innbytter og se at han ikke er uunværlig. Dessuten bør han fratas kapeinsbindet. Det kanskje på tide å sette ned foten og statuere ett eksempel, selv om man taper på det på kort sikt så vil neste mann tenke seg godt om og man vil tjene på det på lang sikt.

Uansett så var mitt poeng at kontraktsforhandlinger ikke har en NOE i media å gjøre, og man burde få en smekk for å gjøre nettopp det. Hvis man må gå til media for å få det som man vil så har man enten for dårlig kort på hånda eller for dårlig agent til å forhandle for seg.

A-lagspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: denialsander

Til Denialsander:

Dette svaret mitt var faktisk litt av den useriøse sorten, var i dårlig humør og litt brisen når jeg skrev det. Du er selvsagt ikke useriøs fordi du skriver det du gjør, ikke vet jeg om du har liten innsikt i jus heller. Du kan jo være advokat for alt jeg vet.

Beklager derfor utbruddet over. No hard feelings I hope.

Alle kan jo gjøre en feil en gang i blant, selv om min forrige var på 80-tallet en gang;)

MEN jeg mener fortsatt  du tar feil, og at du bruker en sammenligning som ikke passer i det hele tatt.  Resten har jeg forklart i mitt innlegg til Holters. Kjør debatt;)

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Jaak

Jepp. Leiesoldater kalles det, i litt overført betydning. Men ordvalget er treffende nok. Nei de blør ikke for drakta, eller for byen eller noe slikt ideelt og flott. De gjør en jobb, veldig godt, for gode penger. That's it.

Kasey blør ikke mer for Fredrikstad enn jeg blør for Brisbane. Sånn er det. Vi trenger nødvendigvis ikke ha slike spillere i FFK. Men skal vi være en toppklubb så må vi det.

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05

Lagt til:

Det kan ikke sammenlignes med en som går ut og kaller ledelsen uduglig og uredelige i media, bare fordi han ikke får det akkurat som han vil. Selvsagt er ville oppsigelse i denne saken vært meget tynn, men hvis det viser seg at man mister sponsorer og eventuelt nye spillere takker nei, og bruker Wehrmans utbrudd i media som begrunnelse, så står arbeidsgiver vesentlig sterkere.

Vesentlig sterkere er riktig. Som jeg har skrevet tidligere er det vanskelig å si opp ansatte, men det betyr jo ikke at det er noen umulighet. Jeg kunne sikkert ha lett etter flere saker der ansatte har fått sparken etter "illojalitet", men endte med Siemes-saken. 

Det er en del parametre du trekker frem her som kan være nøkkel i forhold til om en oppsigelse vil være å anse som gyldig eller ikke. Nå er det selvsagt vanskelig for en person på utsiden å vurdere om Wehrmans beskrivelse av ledelsen er korrekt eller ikke, men dersom FFK blir økonomisk skadelidende og det kan dokumenteres vil FFK i en eventuell oppsigelse stille sterkere.

Her er noen betraktninger fra en ansatt i advokatfirmaet Føyen:
http://www.foyen.no/templates/Artikkel____1356.aspx

Her trekker de frem også en oppsigelsesdom fra 2003, der en Telenor-ansatt faktisk mistet jobben pga illojalitet.

"Et eksempel på at Høyesterett vektla nettopp på dette momentet i en avskjedssak, er den såkalte Telenor-dommen fra 17. november 2003. Den ansatte hadde her fremsatt grove beskyldninger, uten at arbeidstakeren hadde i tilstrekkelig grad hadde prøvd å begrunne at beskyldningene var rettmessige. Avskjedsbeslutningen ble ansett rettmessig i Høyesterett, begrunnet i illojalitet fra arbeidstakerens side."

Her er et mer omfattende dokument som også inkluderer en rekke betraktninger rundt "Telenorsaken":

http://folk.uio.no/hejakhel/documents/Whistleblowers_Varslere.26.5.05.pdf

Jeg tror sjelden en arbeidsgiver vil ha noe særlig å vinne på å ta ansatte som sutrer i media til retten, med mindre de vil være i stand til å dekke erstatningssøksmål ved tapt inntekt, omsetning, sponsorater, etc. Uansett om det er for å statuere et eksempel eller ikke vil det å trekke en ansatt inn for rettslige instanser ikke akkurat være et lokkemiddel for å skaffe nye ansatte.

Jeg er klar over at å varsle om ulovligheter, etc, ikke er i nærheten av Wehrmans uttalelser, men de vil omfattes av det demokratiske prinsipp at man har talefrihet.

Her er forøvrig en artig sak om en vaktmester i et borettslag:
http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article529157.ece

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!

Bedriftsspiller

Ble medlem: 26 jan 08

Lagt til:

Jeg synes faktisk FFK må gå hardt mot hardt, når sånt som dette skjer.
Wehrmann har kontrakt med FFK, en god kontrakt som går ut etter neste sesong (om jeg ikke tar helt feil)

At en kaptein går ut i media på denne måten, burde få konsekvenser. Vi har sett diverse holdninger av fotballspillere i det store utland i mange år, og det ser ut som om det samme skjer i Norge. Enkelte fotballspillere får et stort ego, og tror de viktigere enn det de er.
For all del, Wehrmann er en god spiller.....men han har vel også nå en ganske god lønn?
FFK er ingen rik klubb, og det er naturlig at de ikke kaster ut fete lønninger i hytt å pine (Wehrmann har nok allerede en fet lønning, men mye vil ha mer)

Det er skuffende å se at en spiller som skal være et forbilde, en leder på og utenfor banen, en mann som skal være spillegruppas talerør til ledelsen, trenereapperatet osv, går ut på denne måten.
Jeg har mistet ALL respekt for Wehrmann, og håper FFK tør (selv om det er vanskelig når han er pr.d.d så vikrig for spillesystemet) å sette hardt mot hardt.
Dette er en svært respektløs handling MOT sin egen klubb, og det gir særdeles dårlige signaler til andre spillere om FFK.
Ta ifra kapteinsbindet umiddelbart, og sett han for salg om han ikke går ut med en ærlig unnskyldning.

FFK kan ikke hive seg på lønnskarusellen, før de stabilerer et enda høyere nivå på inntektsiden. Vi veit at ledelsen i FFK opp gjennom mange år, har ødelagt klubben med håpløse avgjørelser. Ikke start igjen, slik at klubben på ny må gå noen skritt tilbake.
For at FFK skal bli en etablert toppklubb, så må man jobbe mot et langsiktig mål. Man må bygge stein for stein, for det er ikke mange år siden klubben faktisk spilte i de lavere divisjoner.

Driter man på draget de neste 2-3 sesongene, med hodeløs satsning.......ja, da tror jeg desverre toget har gått for mange år fremover med tanke på at klubben blir stabilisert blandt topp 3-4.
De har allerede ganske store problemer med å balansere utgifter og inntekter, så ikke dra dette lengere før ting blir ordnet opp.
Om Wehrmann får ordnet bedre kontrakt, hvorfor skal ikke andre som har prestert kreve det samme? Hvilke konsekvenser vil evt dette få for FFK?

Ingen spillere er større enn klubben, så ikke la enkelt spillere dra FFK ned i gjørma.
Wehrmann, dette er pinlig av deg. Du tjener bra, du veit hvordan økonomien i klubben er, du veit hvordan klubben er i utvikling, du veit at slike ting skal ta på kammerset (og....er du ikke under en kontrakt du har gledelig sagt ja til?), du veit selv inderlig at du kun tenker på deg selv og ikke FFK, så.........be om å bli solgt. Du har mistet all respekt, for nå har iallefall jeg sett hvordan du er som kaptein og som spiller på FFK.
Opptatt av penger og deg selv.
Slike spillere trenger ikke en klubb som FFK, hverken nå eller i fremtiden.

Pinlig opptreden av en kaptein, som burde mistet både bindet og plassen mot Odd....... Grønhagen: Tør å sette et eksempel på hvordan du vil ha det i fremtiden, det er snart på tide:

Victoria Concordia Crescit

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06

Lagt til:

Opprinnelig postet av kjo

La oss holde oss til sammenlikningen med ManU. Det er en klubb som spillere i det ypperste i verden drømmer om å spille for. (Penger, sportslig toppklassse, store opplevelser, torfeer..) Det gir United en unik valgfrihet. Nedskaler bildet til norsk fortball: Har FFK en slik posisjon i Norge? Nei. FFK er ikke en klubb gode TL-aktuelle spillere står i kø for å komme til. Det har tida etter opprykk(ene) vist med all mulig tydelighet. Fotballspillere er egoer, lykkesmeder, pengejegere, en del av en stor underholdningsbransje der penga avgjør det meste.  Enkelte unntak finnes nok hos folk med lokal tilknytning og lojalitet til byen og laget; stjerne i byen osv. Skal vi henge med i toppen må vi infinne oss med dette. Derfor er det livsviktig å verne om de vi har fått til klubben av toppspillere, og samtidig jobbe hardt for å få fram egne lokale. Jeg for min min del vil ikke være fornøyd med at FFK etablerer seg  rundt midten av tabellen, selv om de aldri så mye har ryggen rak, og gir storforlangende "leiesoldater" på kjeften når de har blitt for kravstore og sladra pressen for å jekke betingelsene. Jeg vil først og fremst se FFK vinne mange fotballkamper, og helst med en blandig av gode spillere utenfra som blir noen sesonger, og spillere som kan kalles lokale. Kasey er en kjempespiller som er avgjørende viktig, Kvisvik er en lokal "lirare" som jeg faktisk trur synes det er stas å spille i FFK. Men begge lever av fotball, og vil ha ut hver jævla mulige krone. FFK har ikke råd til miste noen av dem, vi er ikke Norges ManU. Ennå.

ManU er et dårlig eksempel, de lot seg pisse på av Ronaldo i hele vinter med hans overgangs-snakk til Real...Cool

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Gooner

Jeg synes faktisk FFK må gå hardt mot hardt, når sånt som dette skjer.

Tror jeg er sånn ca 100% uenig i omtrent alt du sier. Men det er greit, dette er et vanskelig dilemma og det må være rom for ulike meninger.

Du mener FFK må sette hardt mot hardt overfor Werhman. Greit nok, jeg synes heller ikke FFK skal legge seg langflate for ethvert krav.

Men det jeg ikke forstår er denne uttale frykten for at andre spillere skal komme etter og kreve mer lønn i kjølvannet av Wehrmans forhandlinger. Det er tvert i mot da i så fall FFK må være harde - når de nest beste kommer og sutrer over at de ikke får høyere lønn fordi Wehrman fikk det.

Jeg kan utmerket godt forstå Wehrmans situasjon. Det er bare han selv i hele verden som tar hensyn til hans interesser, og som tenker på fremtiden etter at han har lagt opp. Wehrman er i sin fulle rett til å ivareta egne interesser. Det han har av gode kort på hånda, nemlig suksess på banen og spalteplass i avisene, det er å anse som privilegier han har vunnet gjennom å trene hardt og bli god. Middelmådige spillere med laber innsats kan ikke kreve noe som helst. Det er bare de som jobber hardt nok til å lykkes som kan det.

Wehrman har jobbet steinhardt i årevis for å bli god nok til å kunne legge seg opp til et ok liv også etter at karrieren er over. Skal han nå da unnlate å gjøre det fordi kravstore supportere mener at det er dårlig holdning? Jeg synes det er å være dårlige supportere. Skal det virkelig ikke mer til før man legger en kjempegod spiller for hat?

Hadde derimot jeg vært direktør i FFK og en spiller kom og ville sutre til seg bedre lønnsvilkår med henvisning til at en annen spiller i laget er god, så hadde jeg avvist det blankt og kontant. Et slikt krav ville være fundert på ren misunnelse, og ikke at man selv har gjort seg fortjent til det.

Kan du eller noen annen forklare meg hvorfor i rakkern det skulle være så vanskelig for FFK å være harde i en slik tenkt situasjon? Hvorfor skulle man ikke klare å demme opp for den påståtte bølgen av kravstore spillere som bare vil ha høyere lønn fordi en annen spiller har fått det?

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til:

Fordi, kanskje allerede neste sesong kan andre spillere være både bedre og viktigere enn Wehrman, og da vet dem jo hvor dem skal legge lista. For alt vi vet kanskje Wehrman har hørt hva Hoff har blitt tilbudt og forlangt, og lagt lista si deretter, da har vi jo allerede ett godt eksempel.....

Men det mest graverende er at når en kontrakt har blitt inngått må begge parter forholde seg til den. Hvis begge parter hat lyst og forandre, ja da gjør man det, hvis ikke forholder man seg til den inngåtte. Og gå ut og nærmest kalle folk idioter og amatører for at man vil forholde seg til den inngåtte er mildt sagt hoderystende....

Landslagsspiller

Lagt til:
Endret:
Endret av: FlightOfTheRat

Jeg er enig i at Wehrman fremstår som mye dyktigere på banen enn med uttalelser i media.

Men jeg holder fast på mitt syn at han har rett til å ivareta sine egne interesser like mye som noen annen. At han ikke klarer å gjøre seg populær i lokalmiljøet samtidig får være hans problem.

Wehrmans lønnskrav nå er en direkte følge av at han har vært god, funnet seg til rette i laget og bidratt sterkt til at FFK har blitt et mye bedre lag. Jeg synes det er helt fair og greit at en spiller som bidrar på den måten kan bruke den posisjonen han selv har oppnådd til å ivareta egne interesser. Gjør man en god jobb så kan man også fortjene lønnsøkning. I alle andre sammenhenger er det helt normalt. Hvorfor gjelder ikke det samme for profesjonelle fotballspillere?

Det samsvarer riktignok ikke helt med idealbildet av en spiller som ofrer alt for laget uten kreve noe tilbake. Men der har jeg en utfordring til alle som måtte mene at Wehrman gjør feil ved å sette seg selv foran klubben. Ville du selv ha gått med på en redusert levestandard, kanskje en redusert mulighet til å forsørge familien din i mange år framover, fordi du selvoppofrende setter arbeidsgiveren din foran deg selv? Vil du selv gi avkall på en lønnsforhøyelse du har gjort deg fortjent til gjennom hardt og ærlig arbeid? Jeg tviler på at særlig mange ville svart ja på det.

Er det ikke egentlig vel mye man forlanger av spillerne her? Man bør huske at når spillere legger opp så har de fleste av dem lite annet å vende tilbake til. Dårlig med utdannelse og annen arbeidserfaring. De har lite å leve av, fram til de har rukket å omskolere seg og funnet noe nytt i livet. Det kan ta litt tid. Ikke alle kan bli trenere eller kommentatorer straks de legger opp. Mange må klare seg lenge på det de tjener mens de er aktive.

Hvis man er fan av en spiller så legger man ikke denne spilleren for hat bare fordi han prøver å tenke på livet etter at den aktive karrieren er over. Det må være greit at spillere gjør det. Fotballspillere er bare mennesker de også, livet deres slutter ikke når de legger opp i en alder av 34. Og det har hver og en av dem rett til å tenke på, selv om ikke alle supportere tenker så langt.

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold

Bedriftsspiller

Ble medlem: 26 jan 08

Lagt til:

FlightOfTheRat:
Skal prøve å svare på litt av det du sier, selv om jeg har litt dårlig tid akkurat nå.
For det første:
Når en så etablert og viktig spiller i laget (kaptein tross alt) går ut med så sterke ord i media mot sin egen klubb, uten å ha noe å fare med......ja, da gir det et dårlig tegn på profesjonalisme om klubben nikker og klapper å gir han mye høyere lønn.
Husk: Han er under kontrakt, og har egentlig ingen grunn til å klage. Kontrakten går om en god stund, så hvorfor skal han egentlig ha krav på noe mer?
Joda laget har spilt over all forventning denne sesongen, men det er takket være laget med 11-spillere, som virkelig har fått en fin flyt denne sesongen.
Hvorfor skal Wehrmann få, og ikke Gashi, Gardar, Piroja, eller f.eks Gerrbrand få vesentlig høyere? (de kan jo bare åpne kjeften om Wehrmann får igjennom dette nå....eller hur?)

Hvorfor akseptere at den første skriker, men derimot være steinharde når nestemann skriker? Dette kaller jeg forskjellsehandling, og virker lite profesjonelt med tanke på at klubben skal stå samlet for å oppnå resultater.
Hvilke signaler gir det til spillere som evt skal velge mellom FFK og andre toppklubber i fremtiden, om det er slikt ting løser seg i FFK?

Det er slik at man tjener ulikt i denne idretten, og det skjønner jeg utmerket godt. Det jeg ikke aksepterer i dette tilfellet, og som jeg mener FFK må sette hardt mot hardt er måten ting blir gjort i klubben.
Wehrmann er kaptein, og har lenge igjen av kontrakten. Han har ingen krunn til å gå ut med slike meldinger mot klubben, når det faktisk ikke er lenge siden han godtok denne avtalen med FFK.

Om han mener spillergruppa får for dårlig betalt av "suksessen", så burde han vel heller jobbet med styret om å få høyere bonuser for hvilket mål man klarer å få denne sesongen. På et kontor, hvor ting blir tatt opp på en saklig og seriøs måte.

Er man kaptein, så skal man gå foran med et godt eksempel, og man har faktisk et større ansvar for hvordan man oppfører seg mot klubb, spillere, trenerteam, supportere, osv, enn en benkesliter.... Han har en større rolle i klubben, enn de andre spillere. Dette er et ansvar, og her har han jo bommet totalt... Er du ikke enig i det?

Forstår synet ditt, men er ikke enig.
Tar gjerne å svarer bedre i morgen, når tiden er bedre...om du ønsker å fortsette debatten :)

Victoria Concordia Crescit

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03

Lagt til:

Ingen som har kritisert Wehrman for å prøve og få en langt bedre kontrakt. Men skal han bestemme hvordan den skal se ut? Og det der stakkars spiller greier greinene om god lønn, fordi en fotballkarriere er kort kjøper jeg overhodet. Mange som tar utdannelse samtidig med en fotbakarriere, hvis ikke er det masse jobber man ikke trenger utdannelse for å få.....

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

20/02/2026 20:30 | 392cfb88