Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2008 (Låst)

Denne tråden er låst for nye innlegg. Du kan fortsatt lese postene som normalt.

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07

Lagt til:

Jeg vil nok si meg enig i det der. Spørsmålet er vel da om Hoff er verdt sign-on-fee på en mill eller mere? Han er da ikke sååå god? Syns jeg ser han bommer på sjanser hver helg jeg, og det har jo ffk spillere som gjør og.

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03

Lagt til:

Brenne som kant spiller er og blir misbruk, da kan han heller bli værende i LSK. Han er offensiv sentral er min mening, og der hadde han mått konkurrere med Gashi. Hvem av de som er best på denne plassen, jaggu om jeg vet. Tror sjøl de er jamngode. Men har vi råd til å bruke f.eks. 3 mill på han da ?? Kan vel heller bruke disse på noe annet som forsterker oss ytterligere. Forslag om å bruke Brenne som spiss ?? Latterlig, han har aldri vært god som spiss i Moss. Og jeg kan knapt huske han har spilt spiss hos oss, må være veldig unntaksvis det i såfall.

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06

Lagt til:

Han scora som midtspiss mot Lyn på Ullevål i 2006...

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04

Lagt til:

Må si meg enig med Rune her, slutt å tenk Brenne dersom forsterkninger av laget.

Brenne fin back-up spiller på midtbanen ved skade/utestenging av Gashi.

Ikke det man bør bruke sårt trengte finanser til, i dagens situasjon.

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Bob Page

Han scora som midtspiss mot Lyn på Ullevål i 2006...

Jeg skrev veldig unntaksvis som spiss. Har det vært flere kamper Bob Page ?? Vet du hvor mange mål han scora for Moss før han kom til oss ?? Ytterst få som spiss. Han er absolutt ingen spisstype jeg vil ha, borger ikke for mange mål.

Knøttespiller
Ble medlem: 30 jul 06

Lagt til:

Men hvem er denne såkalte "navngitte brassen" det er snakk om da.... noen som vet? eller som kan tenke seg hvem det kan være?

FFK FFK FFK !!!!

Knøttespiller

Ble medlem: 10 nov 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av Rune Haugen

veldig unntaksvis som spiss. Har det vært flere kamper Bob Page ?? Vet du hvor mange mål han scora for Moss før han kom til oss ?? Ytterst få som spiss. Han er absolutt ingen spisstype jeg vil ha, borger ikke for mange mål.

Spilte ikke Brenne hengende spiss under Hareide da han scora sitt første landslagsmål? Han åpnet vel også som spiss i 2004 så vidt jeg kan huske. Men det er helt klart ikke yndlingsposisjonen hans, eller der han er best. Skulle Brenne vært spiss i FFK måtte det vel kanskje vært i et slags 4-4-1-1 system, noe vi ikke spiller pr. i dag.

Jeg tror et kjøp av Brenne vil styrke stallen vår, men han bør ikke være for dyr (3mill+). Hvis det er breddeholder vi er ute etter er nok heller ikke Brenne rett kjøp. Jeg er enig med andre som mener at vi trenger en erstatning for Ramberg, faktisk på relativt kort sikt da jeg tror han snart er over middagshøyden som fotballspiller.

Noen som har hørt noe mer om Fredrik Gulsvik? Er det en spiller vi kunne tenke oss? 

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til:

Isolert sett, så hadde Brenne en god statistikk i FFK. 8 mål 6 assist i 2006 og 6 mål og 2 assist i 2005.

Jeg håper ikke Gashi eller Wehrman er på vei ut. Brenne hadde vært en god back up til Gashi i den offensive rollen på midten. Jeg er usikker på om han er så god på høyrekant i et 4-4-2 system.

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av benksliter`n

Isolert sett, så hadde Brenne en god statistikk i FFK. 8 mål 6 assist i 2006 og 6 mål og 2 assist i 2005.

Det er det jeg har sagt tidligere, Brenne ligger knapt noe tilbake for Gashi. Men har vi råd til å ha to like gode samtidig ?? Jeg er av den mening at både Brenne og Jonna brukes feil i LSK. At de er blitt så mye dårligere som fotballspillere tror jeg nok ikke noe på, bortsett i fra at selvtilliten blir dårligere og dårligere jo lengre misbruket får pågå.

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til:

Tror ikke Grønis ønsker å spille med typiske breddeholdere på begge kantene. Barsom er jo en ganske typisk breddeholder (i alle fall frem til han mottar ballen og begynner å drible bakover/innover) så en type som kan komme på gode løp inn i boksen fra den andre kanten er nok ønskelig. Backene blir ofte brukt som breddeholdere slik FFK spiller i dag.  

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av espeng

Han åpnet vel også som spiss i 2004 så vidt jeg kan huske.

2004 scorte han 3 mål i serien

16/5 FFK - Sogndal : 3-3 Brenne 2

3/10 Lyn - FFK : 2-2 Brenne

Var ikke akkurat mye dette espeng ??

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05

Lagt til:

Hadde jo vært en drøm å få tak i Brenne hvis vi hadde en annen trener, som spilte 4-3-3.. MedWehrman som anker og Gashi og Brenne som indreløpere, tror jeg vi ville fått  et meget slagkraftig lag!

Tror spørsmålet om vi skal hente Brenne eller ikke, avhenger mye av prislappen på ham. Får vi ham under 2 mill, syns jeg vi skal slå til. Det er tross alt en lokal og ung gutt som har mye bra fotball i seg, og som kan bekle høyrekantrollen. Er ekstremt dyktig til å komme seg inn i boksen og avslutte, synd for ham at han ikke har fått det til i Lillestrøm.

Men perioden i Lillestrøm kan ikke tas i betraktning. Nordlie har rota mye med systemet sitt, og prøvd ut flere spillere(bla. Brenne) på mange forskjellige plasser. Det var mye mas om åssen man skulle spille fotball og mye fokus på de tre som spilte fremme, og da blir det ikke lett for resten av laget å prestere godt.

På et sporstlig grunnlag er det vanskelig å uttale se gom hvorvidt Brenne er god nok eller ikke. Det tror jeg heldigvis det sportslige apparatet klarer å finne ut av, så tror jeg de kjøper ham hvis han er god nok og prisen er den rette.

Ang. Hoff så hadde det vært en drøm å fått ham til FFK! En spiller som setter fart på angrepet vårt og som kan utrette noe selv, en meget spennende spiller!

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"

Knøttespiller
Ble medlem: 21 apr 08

Lagt til:

her skal vi faen ikke ha noe aen trener, Grønis er vår mann Cool

FFK for EVIG og ALLTID

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04

Lagt til:
Endret:
Endret av: Kent

Opprinnelig postet av Lemmy

Tror spørsmålet om vi skal hente Brenne eller ikke, avhenger mye av prislappen på ham. Får vi ham under 2 mill, syns jeg vi skal slå til.

Hallo! Tror du virkelig LSK selger Brenne tilbake til FFK for under 2 mill? Kanskje vi skal være litt realistiske her!

Men det hadde nok vært underholdende å se Fjørtoft forsvare for fotball norge og LSK fansen at de har solgt Brenne tilbake til FFK for under 2 mill.  

Bedriftsspiller

Ble medlem: 03 aug 08

Lagt til:

Hadde jo vært en drøm å få tak i Brenne hvis vi hadde en annen trener, som spilte 4-3-3.. MedWehrman som anker og Gashi og Brenne som indreløpere, tror jeg vi ville fått  et meget slagkraftig lag!

Tror spørsmålet om vi skal hente Brenne eller ikke, avhenger mye av prislappen på ham. Får vi ham under 2 mill, syns jeg vi skal slå til. Det er tross alt en lokal og ung gutt som har mye bra fotball i seg, og som kan bekle høyrekantrollen. Er ekstremt dyktig til å komme seg inn i boksen og avslutte, synd for ham at han ikke har fått det til i Lillestrøm.

Men perioden i Lillestrøm kan ikke tas i betraktning. Nordlie har rota mye med systemet sitt, og prøvd ut flere spillere(bla. Brenne) på mange forskjellige plasser. Det var mye mas om åssen man skulle spille fotball og mye fokus på de tre som spilte fremme, og da blir det ikke lett for resten av laget å prestere godt.

På et sporstlig grunnlag er det vanskelig å uttale se gom hvorvidt Brenne er god nok eller ikke. Det tror jeg heldigvis det sportslige apparatet klarer å finne ut av, så tror jeg de kjøper ham hvis han er god nok og prisen er den rette.

Ang. Hoff så hadde det vært en drøm å fått ham til FFK! En spiller som setter fart på angrepet vårt og som kan utrette noe selv, en meget spennende spiller!

Dette var godt og reflektert skrevet. Simen Brenne ville styrket FFK slik jeg ser det. Ihvertfall etter at Tarik er borte. For det vi trenger nå fremover er fantasi i angrepet. De fleste lag vil nå fremover frykte FFKs kvaliteter, og legge seg lavt. Forhåpentligvis så vi ikke konturene av FFKs fremtid på lørdag, da det stort sett bare var tilfeldigheter og en skandaledårlig Erik Hagen som bidro til FFKs malsjanser. En løpsvillig Simen Brenne kunne enkelt bidratt til å styrke FFKs offensive kvaliteter. Simens utrettlige løp, både i mellomrommet mellom midtbanen og i bakrommet er ofte løsningen for lag som fører kamper. Det ser vi gang på gang med Stabæks Johan Andersson.

Simen bør ikke koste mer enn 4 mill. Får vi han for det, bør vi slå til.

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av Kent

Hallo! Tror du virkelig LSK selger Brenne tilbake til FFK for under 2 mill? Kanskje vi skal være litt realistiske her!

Men det hadde nok vært underholdende å se Fjørtoft forsvare for fotball norge og LSK fansen at de har solgt Brenne tilbake til FFK for under 2 mill.  

Tror ikke LSK gjør det, men mener ikke at FFK bør bla opp noe særlig mer enn 2-3 mill for Brenne..

Til SoldansGutten vil jeg bare si at jeg er helt enig ang. løpene gjennom fra midtbanen, de har vært sårt savnet etter at Bjørkøy og Brenne dro! Gashi er en glitrende offensiv midtbane, men løpene gjennom forsvaret har jeg sjeldent sett. Ofte når en av backene har ballen, så er oppspillsmetoden til FFK slik at: Nærmeste spiss kommer i møte feilvendt i mellomrommet. Den andre spissen løper inn i rommet bak ham, så vi har mulighet til å slå langt. Hvis vi da også kan få et løp fra Gashi i bakrommet, vil det være glitrende- og en flott variasjon i angrepsspillet vårt!

Savner de offensive løpene fra vår sentrale midtbane, som ville gjort oss mye vanskeligere å lese!

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04

Lagt til:

Synd at vi må vente til slutten av denne uken før FFK signerer spiller(e). Den eller de er da ikke tilgjengelig til Tromsø kampen.Foot in mouth

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07

Lagt til:

Er det noen som vet med sikkerhet at Brenne, Hoff og braselianeren er på vei eller er dette kun løse rykter ??

Personlig tror jeg at Grønnis har en plan med alle man kjøper inn av folk i likhet med hans kollega i Stabekk!

Har Grønnis gjort noen direkte feilkjøp så langt ?? Tror ikke det selv om Barsom muligens ikke har slått til slik man håpet, men han kommer !

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03

Lagt til:

nå ble det vel sagt av han sidekommentatoren mellom vif-ffk at barsom var kanskje årets kjøp i tippeligaen.

Om det sier mest om Barsom eller om han sidekommentatoren vet ikke jeg, men Barsom er ikke så dårlig som alle her inne skal ha det til iallefall.

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:
Endret:
Endret av: kanogvetalt

løpene gjennom fra midtbanen, de har vært sårt savnet etter at Bjørkøy og Brenne dro! Gashi er en glitrende offensiv midtbane, men løpene gjennom forsvaret har jeg sjeldent sett. Ofte når en av backene har ballen, så er oppspillsmetoden til FFK slik at: Nærmeste spiss kommer i møte feilvendt i mellomrommet. Den andre spissen løper inn i rommet bak ham, så vi har mulighet til å slå langt. Hvis vi da også kan få et løp fra Gashi i bakrommet, vil det være glitrende- og en flott variasjon i angrepsspillet vårt!

Savner de offensive løpene fra vår sentrale midtbane, som ville gjort oss mye vanskeligere å lese!

Dette  er noe av forskjellen på 4-4-2 og 4-5-1. Har nok mer med taktikk, formasjon og struktur og gjøre enn enkeltspillere.

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05

Lagt til:

hehe, jeg ler meg ihjel av de LSK gutta som sier det ble trent ihjel av Nordlie... Toppidrettsutøvere gitt;)

Har snakket med flere som har trent under han i f eks Sandefjord, de ble ikke overtrent. Kanskje de hadde bedre fysikk;)

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04

Lagt til:

Opprinnelig postet av JipJap

nå ble det vel sagt av han sidekommentatoren mellom vif-ffk at barsom var kanskje årets kjøp i tippeligaen.

Om det sier mest om Barsom eller om han sidekommentatoren vet ikke jeg, men Barsom er ikke så dårlig som alle her inne skal ha det til iallefall.

Tidligere VIF trener Petter Myhre

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05

Lagt til:

Nå handler ikke denne tråden om Barsom, men han er helt klart god, og er nok en av grunnene til at ffk ligger der de ligger. Men han går bare innover i banen og det irriterer i allefall meg...

Heia FFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06

Lagt til:

Tviler på at det blir noe retur for Simen Brenne (blir sannsynligvis for dyr i forhold til hvilken nytte vi kan ha av ham nå - han er jo erstatta for lenge sida). Tviler også på Espen Hoff (han er jo åpenbart ikke hypp). Jeg trur begge navna er satt ut for å tåkelegge for helt andre pågående prosjekter.

Men jeg bare gjetter... :-)

Landslagsspiller

Lagt til:

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Dette  er noe av forskjellen på 4-4-2 og 4-5-1. Har nok mer med taktikk, formasjon og struktur og gjøre enn enkeltspillere.

Er dette noe av forskjellen på 4-4-2 og 4-5-1? Det må du forklare nærmere for meg. :)

Stabæk spiller 4-4-2, og de har mange gjennomløp fra Andersson. Målet hans i går er ikke helt likt den oppspillsvarianten jeg skrev om i mitt forrige innlegg, men det er oppspill på spiss og ballen tres igjennom på et offensivt løp fra midtbanen.

Når arbeidsfordelinga på midten er såpass klar som den er i FFK, mener jeg Gashi må tørre å gå på flere offensive løp. Wehrman er stabilisatoren på midten, og vi har kanter som er flinke til og glade i å trekke innover og ta på seg defensivt arbeid. Derfor håper jeg på en mer offensiv Gashi i fremtiden!

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

21/02/2026 11:13 | 00fd8b25