Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: Mjøndalen - FFK: Søn 22. Aug 16:00

Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 12 11

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 22 aug 10, 21:09

Håper vi får kvitta oss med denna kødden som driver å scorer mål for oss. 3 nye i dag, fatter ikke hva vi skal med han.

PS: Deilig seier gutta!!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 22 aug 10, 21:14

Opprinnelig postet av Holters

Nordvik fikk rødt i cupen for det samme... Jarstein har RBK-bonus. :)

RBK-bonus? I så tilfelle fordi han har spilt der. I den aktuelle kampen spilte han jo mot RBK ...

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


tgtgtgtg

A-lagspiller

Ble medlem: 28 des 08
Innlegg: 550

Lagt til: 22 aug 10, 21:15

Opprinnelig postet av Per Egil

Hyggelig video hos Drammens Tidende

Jeg blir stolt av å være fra Fredrikstad når jeg ser sånt. Kudos til alle involverte.

Kommer mer bilder fra kampen på fredrikstadfk.no utover kvelden vil jeg tro. Det var en veldig hyggelig bortekamp, håper de berger plassenSmile

---------------------------

There`s two opinions. Mine and the wrong one
Jeremy Clarkson


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 22 aug 10, 21:19
Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Holters

Nordvik fikk rødt i cupen for det samme... Jarstein har RBK-bonus. :)

RBK-bonus? I så tilfelle fordi han har spilt der. I den aktuelle kampen spilte han jo mot RBK ...

???

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 22 aug 10, 21:32

Opprinnelig postet av Lemmy

Jeg syns det bør vurderes som rødt kort fordi dyttinga er så totalt uprovosert. Rafn gjør ingenting galt, og da mener jeg det er helt unødvendig å dytte ham ned sånn. Hadde Rafn taklet stygt, hadde det vært noe annet.

Visst er dytten uprovosert, og visst var det idiotisk gjort, men fra der jeg satt (veldig nærme der det skjedde) så det veldig ut som at Rafn gjorde vel mye ut av dytten. Synes ikke det burde vært rødt - en dommer med mer forståelse av fotball ville gitt gult der tør jeg hevde.

 

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 22 aug 10, 21:52

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Opprinnelig postet av Tøfflus

Opprinnelig postet av Holters

Nordvik fikk rødt i cupen for det samme... Jarstein har RBK-bonus. :)

RBK-bonus? I så tilfelle fordi han har spilt der. I den aktuelle kampen spilte han jo mot RBK ...

???

Poenget var at jeg skjønte ikke helt hva Holters mente med at Jarstein har RBK-bonus. Det er jo ganske vanlig å hevde at RBK får fordeler av dommeren, men den kommentaren ville vært malplassert her - med tanke på at Jarstein er Viking-spiller.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 22 aug 10, 22:00

Jarsteins utvisning mot RBK gjorde jo alt mye enklere for RBK siden RBK vant denne kampen. Det Holters mener da er nok at Jarstein fikk en bonusutbetaling fra RBK når han hjalp RBK til seier.

Og for å unngå alle misforståelser - dette blir sagt med "glimt i øyet" av Holters. Jeg nevner det fordi det ikke alltid er like enkelt å ta ironi her inne. Wink


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 22 aug 10, 22:14

At det var humoristisk ment skjønte jeg selvsagt, jeg tok bare ikke helt logikken Wink

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 22 aug 10, 22:17

Opprinnelig postet av Tøfflus

At det var humoristisk ment skjønte jeg selvsagt, jeg tok bare ikke helt logikken Wink

Jeg siktet ikke til deg når det gjaldt det humoristiske.... Laughing


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 22 aug 10, 22:37

Har aldri, og da mener jeg aldri, hatt sansen for Tegstrøm eller Andersson, rett og slett fordi jeg mener at de er for dårlige. Men idag motbeviste de meg.. syns ikke de roter seg bort i det hele tatt !

Noe alle spillerne MÅ begynne å lære seg: SKYT UTENFOR 16 METEREN... MANN MÅÅ IKKE INN PÅ 5 METER FOR Å SCORE MÅL! Takk for meg, deilig at vi topper!

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 22 aug 10, 23:18

Underholdende første omgang, dårlig dommer ødelegger mye av moroa, begge veier.

Rammene rundt kampen var meget gode, fantastisk koselig by og mye planlegging i hvordan de skulle gjennomføre denne dagen. tommelen opp, aldri følt meg så velkommen som supporter som jeg gjorde i dag i mjøndalen.

---------------------------

Ja Rekti...
- FFK / LFC / Østsiden -
Største skuffelse: Tap mot Sarpsborg 08, 06.11.2009


Welhaven

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 nov 09
Innlegg: 1697

Lagt til: 23 aug 10, 08:17

Opprinnelig postet av stjernengutt

Ser at du igjen påstår at dommer er innhabil. På hvilken måte da? I slekt med en av spillerne eller hva?

Jess.. I slekt med en av spillerne.. Foot in mouth 

---------------------------

2010 er året vårt!

Stolt og trofast motgangssupporter, men sier heller ikke nei til medgang..!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 aug 10, 09:14

hvem spiller var han i slekt med og hvor sikkert er dette ?

---------------------------

Jeg kan lese og selv om jeg skriver du/dere stryk det som passer :D


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 23 aug 10, 09:18

Opprinnelig postet av Per Egil

Hyggelig video hos Drammens Tidende

Jeg blir stolt av å være fra Fredrikstad når jeg ser sånt. Kudos til alle involverte.

Det var litt sånt jeg sikta til i denne tråden nylig. Men jeg registrerte at en del tydeligvis hadde andre meninger om åssen det burde være når supportere fra to motstanderlag møtes.

Kampen i går: Jeg hadde selvfølgelig ikke fått med meg at det var det TV-kamp (igjen!?), så jeg hadde planlagt for å se den klokka seks. Registrerte at den gikk da stillinga var 1-1, og før jeg hadde fått på radio'n (måtte være ute i hagen med ungene ei stund), var det 2-1. Vel oppe i stua fikk jeg med meg 2-2 og 2-3 mens jeg prøvde å få i junior litt middag. Titta bort på skjermen litt senere, og da sto det jaggu 2-4. Så kom det pausepling på mobilen, og da var det gud bedre 2-5!

Så fikk jeg da benka meg ned til 2. omgang, og da skjedde det selvfølgelig ingen verdens ting annet enn et uforståelig gult, og medfølgende rødt, kort til Gamboa.

Jeg regner med at guttæne vinner til helga, for den skal jeg holde meg borte fra. De vinner jo tydeligvis ikke når jeg er på kamp i år... Smile

P.S. Gratulerer med dagen, Mjøndalen!

P.P.S. Jeg var og så Markus Ringberg score mål på fredag. Det var jaggu trivelig! Laughing

---------------------------

Hater hat!


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 aug 10, 09:31

Opprinnelig postet av Magnum

Opprinnelig postet av Per Egil

Hyggelig video hos Drammens Tidende

Jeg blir stolt av å være fra Fredrikstad når jeg ser sånt. Kudos til alle involverte.

Det var litt sånt jeg sikta til i denne tråden nylig. Men jeg registrerte at en del tydeligvis hadde andre meninger om åssen det burde være når supportere fra to motstanderlag møtes.

Mjæh. Jeg kan bare svare for meg selv (jeg var jo en av de som svarte deg i den andre tråden). Jeg synes det er kjekt at man kan omgås som dette, men jeg har full forståelse for dem som holder seg unna mingling med motstandernes fans før kampen. Man har jo stikk motsatte ønsker for selve fotballkampen - og det er jo kampen som er grunnen til at man har dratt på tur. Når det er snakk om to lag uten noen spesiell rivalisering seg imellom (som i går) har jeg ingenting imot at man skal kunne være i samme pub, og gjerne synge mot hverandre i all vennskapelighet. Jeg har selv vært med på slikt, for eksempel på et par bortekamper mot Odd hvor det vel var ca 50 mann som sang FFK-sanger på en Odd-pub i Skien sentrum.

Men rundt kamper som FFK-Sarp, VIF-LSK eller RBK-Molde hører ikke slikt hjemme. Det blir ekstremt kunstig. Jeg vil for eksempel ikke sitte ved siden av en person som gladelig hiver seg på når smurfefansen synger "reis opp hvis du hater Fredrikstad". Da synes jeg egentlig mer om at bortefansen "tar over" en pub i timene før kamp - merk, ikke stampuben til hjemmelagets supportere.

I Trondheim, hvor jeg bor, har Rosenborg-fansen sin egen pub (nå faktisk på stadionområdet), mens bortefansen gjerne samles på puber i sentrum (Three Lions, Lille London og lignende steder). Jeg synes egentlig det er bedre.

Man trenger ikke kaste ting på hverandre og bråke. Men man skal ikke forvente at alle vil være med på kyss, klapp og klem før kamp heller.

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 23 aug 10, 09:41
Fin kamp med grei underholdning i 45 min. Nydelig klikk klakk før Ramberg scorer. Tegstrøm har fotballhode uten tvil. Amin misbrukes etter min mening. Dommer konsekvent (ojj). Halvard Thoresen og Arne er vel oppbrukt nå , meget svake bak mikrofonene. nå hører vi Arne blar og blar i notatene sine uten å se på spillet. Et lite spm; hvorfor setter ikke Lasse ballen i spill raskere, synes han hemmer igangsettingen veldig ofte. Flott at vi endelig har funnet en spiller på backplass. Gleder meg til neste kamp med full innsats og 3 nye poeng. Anderson er og blir et kapittel for seg sjøl ,artig type. Men som sagt ; Tegan er absolutt på vei.(hjem) ? Håper ikke det. Ellers så er vel alt skrevet fra før.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 aug 10, 10:53
Litt morsomt at du spurte hvem som skulle score målene våre :-)

1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 23 aug 10, 11:52
Opprinnelig postet av Erikk
Litt morsomt at du spurte hvem som skulle score målene våre :-)
Ja, ikke sant ? Et godt spørsmål krever et godt svar, og det fikk vi.

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 23 aug 10, 14:18

http://fotball.aftenposten.no/forstediv/article177686.ece

Fantastisk objektiv artikkel om kampen. "... men det var Fredrikstad som fikk gavepakkene" faktisk. Gratulerer til 100% Fotball med å ha publisert årets minst objektive kampreferat.

 

---------------------------

"I'll decide when you retire ... "

- Sir Alex Ferguson til Paul Scholes


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 23 aug 10, 14:32
Fantastiskt av Aftenposten, kansskje de har bedt karl Petter Løken å skrive referatet?


Flat Trådet Nøstet
Side 11 av 12 11

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f