Husk meg
Brukernavn
Passord

- Runar Henriksen uønsket i FFK

Flat Trådet Nøstet
Totalt 14 sider Alle

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 nov 09, 17:00

Plankehaugen rykker i dag kraftig ut mot klubbens administrerende direktør: - Vi kunne ikke vente lenger, forteller Plankehaugens talsmann, Jaran Berg, til ffksupporter.net

http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1832

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 01 nov 09, 17:02

På tide! Får håpe han tar til fornuften å trekker seg når sesongen er slutt.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 01 nov 09, 17:05

Neeeei, da må jeg skifte avatar da jo!

Vel, fra løk til revolver; PÅ TIDE!!! Dette skulle vært gjort for mange uker siden.

Pell deg vekk fra Fredrikstad Fotballklubb Runar W. Henriksen!! Aaaah, deilig å få sagt det rett ut.


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 01 nov 09, 17:08

Godt å lese, håper dette fører et sted.

Håper det blir tatt noen bilder av banneret og at det er bra

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 01 nov 09, 17:08

Vi får vel ha litt tålmodighet med mannen ... Neste år kommer vi sterkt tilbake!

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 01 nov 09, 17:10

Opprinnelig postet av A9$h

Håper det blir tatt noen bilder av banneret og at det er bra

Det ene banneret ligger på PHs forside, de andre får du sikkert se i alle medier litt senere i kveld..


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 01 nov 09, 17:13

Å gå ut med dette nå, er noe av det dummeste jeg har sett,  er enig i at Hneriksen sannsynligvis bør skiftes ut, men timingen er ikke riktig. Hvorfor ventet man ikke til sesongen var over !!

Dette viser vel at man trenger å rydde både i klubb og i Plankehaugen.

Aksjon mot FFK's ledelse skulle vært gjort mye tidligere, når dette ikke er gjort burde det være en selvfølge at man venter til alle kamper er unnagjort.

Hva ønsker Jaran med flere og oppnå på kort sikt!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 01 nov 09, 17:14

Opprinnelig postet av tomroar

Å gå ut med dette nå, er noe av det dummeste jeg har sett,  er enig i at Hneriksen sannsynligvis bør skiftes ut, men timingen er ikke riktig. Hvorfor ventet man ikke til sesongen var over !!

De har vært i kontakt med både spillere og administrasjonen i klubben, så det tyder jo på at det er bred enighet om timingen.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 01 nov 09, 17:17

Enig med tomroar.

Greit å mene ( er ikke uenig) at henriksen bør skiftes ut. men timingen er så idiotisk det kan bli.

Når man er så tålmodig at man ikke har krevd dette før, burde man i all anstendighetens navn vente til etter fløyta var gått for siste gang.

Mao ikke bare i FFk ledelsen bør noen utskiftes, men også i Plankehaugen.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 01 nov 09, 17:18

Jeg er rimelig sikker på at det er flere i FFK enn oss supporterne som vil ha denne mannen ut og vekk. En arrogant, pompøs fyr som det ikke går an å samarbeide med. Minner meg litt om Stein E. Hagen.

Dette har jeg hørt fra så mange uavhengige (av hverandre) personer i og rundt klubben så det tror jeg ikke er noen overraskelse.

Da håper jeg vi bare bruker litt tid på å ansette riktig mann til neste sesong. For det kan ikke være tvil om at denne mannen MÅ bort nå. Laughing


JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 01 nov 09, 17:22
Endret: 01 nov 09, 17:25
Endret av: JonFT

Jeg har forståelse for at Plankehaugen ønsker å vise misnøyen sin med TIFO o.l, og at det best gjøres i kampsituasjon. Allikevel stiller jeg spørsmål ved å gjøre dette nå. Jeg tror dette resulterer i to ting, mer uro, og fokus på andre ting enn det sportslige. 

Er enig i Plankehaugen, at Henriksen må vekk. Men ikke enige i tidspunktet dette kommer ut på. Jeg tror det kun skader klubben ytterligere. 

---------------------------

Alltid FFK!


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 01 nov 09, 17:29

Opprinnelig postet av tomroar

Å gå ut med dette nå, er noe av det dummeste jeg har sett,  er enig i at Hneriksen sannsynligvis bør skiftes ut, men timingen er ikke riktig. Hvorfor ventet man ikke til sesongen var over !!



Eller så kan man se det på en anne måte: At PH velger å gå ut med dette akkurat nå forteller vel noe om hvor stor støtte en slik uttalelse har blant folk i klubben, spillere som ansatte. ER ingen stor hemmelighet at det i gangene på stadion hersker stor mistillitt til Henriksen. 

Sånn sett kan man faktisk argumentere for at slik erklæring om Henriksen i praksis er en støtteerklæring til mange andre i klubben. Tror derfor ikke at det vil påvirke noe nevneverdig negativt frem mot kampen mot Pæddekummen 08. Snarere tvert imot....

---------------------------

God bedring, Dagfinn!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 01 nov 09, 17:29

Burde de ikke også gitt pepper til styret som ga han den lønn/etterlønnsavtalen?

Jeg er enig i at Henriksen er et skadedyr men det er jo omtrent umulig å bli kvitt han med den avtalen.

 


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 01 nov 09, 17:31

Nettavisen har lagd en sak om dette, stort sett gjenngitt det som stod på Plankahaugen sine sider.

 

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


GodeGeir

Juniorspiller

Ble medlem: 10 mar 09
Innlegg: 168

Lagt til: 01 nov 09, 17:32

Jeg har hørt at planen er at R.H Skal trekke seg for å Skape ro FØR sarpekampen,de som kjenner han vet at han aldri ville trekke seg etter en evtuel triumf i kvalikken..Tvert imot ville han ta ALL ære!Så dette er Nok ikke en tabbe,men veloverveid.


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 01 nov 09, 17:37

"Runar Henriksen er overrasket over innspillet fra Plankehaugen.

Han forteller til NRK at han har hatt flere møter med supporterklubben denne uka, og at han finner det ovveraskende at en slik pressemlding nå sendes ut.

- Vi får bare høre hva Plankehaugen har å si, og innkalle til et møte, sier Henriksen til NRK."


http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/sport_nrk_ostfold/1.6844814

 

---------------------------

Svaberget for alltid!


pawl

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mai 09
Innlegg: 75

Lagt til: 01 nov 09, 17:45
Endret: 01 nov 09, 18:27
Endret av: pawl

Når Plankehaugen først skal slå på TIFO-stortromma stiller jeg spørsmålstegn ved om Henriksenhets er riktig fokus. 

Men det er ikke bare timingen som er problematisk. Hvis det stemmer at Plankehaugen planlegger et stort banner med silhuett og teksten "uønsket", så synes jeg det er å gå over streken. Holdningen deres er kjent, og visuell personhets foran "hele Fredrikstad" (for ikke å si Norge), er ufint. 

Jeg anbefaler Plankehaugen å tenke godt gjennom om det er noe de kan stå inne for. 

 


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 01 nov 09, 17:45

Vil se et bilde av et GEDIGENT banner med skriften:

 

TAKK FÅR INGENTING HENRIKSEN!!

 

Det hadde vært moro...

---------------------------

-Elsker alle-


bob page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 01 nov 09, 17:53

Syns dette er tåpelig av PH. Henriksen har hatt en stor ryddejobb når det gjelder økonomien, og det kan vel ikke forventes at den jobben gjennomføres uten at noen tråkkes på tærne..

---------------------------

FFK og Sarp 08 i Tippeligaen 2011


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 01 nov 09, 17:53

Opprinnelig postet av nrk.no

"Runar Henriksen er overrasket over innspillet fra Plankehaugen.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/sport_nrk_ostfold/1.6844814

Det kom som et sjokk at mannen er overrasket gett. Henriksen lever ikke på denne planeten uansett...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 01 nov 09, 17:54

Opprinnelig postet av bob page

Syns dette er tåpelig av PH. Henriksen har hatt en stor ryddejobb når det gjelder økonomien, og det kan vel ikke forventes at den jobben gjennomføres uten at noen tråkkes på tærne..

Man kan ikke tråkke alle i klubben på tærne og komme unna med det. Han må vekk, simple as that.


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 01 nov 09, 18:18

I dette tilfellet er jeg SÅ ENIG, SÅ ENIG med Plankehaugen! Det må ryddes ut fra toppen av - og toppen er ikke treneren.

Naturligvis burde en del fullstendig udugelige og nedsnødde styremedlemmer også kostes ut...

Opprinnelig postet av JonFT

Jeg tror dette resulterer i to ting, mer uro, og fokus på andre ting enn det sportslige.

Mer? Ikke mulig!! Dette har vært sesongen fra helvete, sportslige ting har stort sett vært fraværende, og intriger, personkonflikter og utenomsportslig DRITT har prega hele året.

---------------------------

Hater hat!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 01 nov 09, 19:28

Endelig!!

Meget bra av Jaran og PH!

Håper vi blir kvitt han en gang for alle..


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 01 nov 09, 19:35

Jeg håper hele administrasjonen blir gransket og silet slik at vi kan starte med blanke ark når sesongen endelig er ferdig og det viser seg at vi skal spille i Tippeligaen neste år også!
Det har vært altfor mye tull på toppen, og det burde få konsekvenser for de som jobber der!

Jeg ønsker meg et år uten tull og tøys, skriverier og misfornøyde spillere, og inkompetente ledere! Er det for mye forlangt??

---------------------------

Drømmekamp: FFK - Leeds på Stadion! (Event. Leeds - FFK på Elland Road)


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 01 nov 09, 19:36

Huff huff...så dårlig timing på dette. Rett før kvalik kampene. 

Hadde vært deilig å bli kvitt fyren, men hva koster det? Regner med han har sikret seg en fet fallskjerm.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 01 nov 09, 20:01

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2746344.ece melder om det samme.

Flott gjort at PH kommer ut med dette nå før det er for sent.

---------------------------

Ja Rekti...


- FFK / LFC / Østsiden -


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 nov 09, 20:02

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 01 nov 09, 20:06

Hvor ble det av de andre to bannerne? Ble de vist frem?


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 01 nov 09, 20:35

Hva gjør vi hvis Henriksen ikke trekker seg? (Som han selvsagt ikke gjør frivillig.)

Fakkeltog? Protesttog? 10.000 mennesker i demonstrasjonstog hadde vært staselig.

La oss bare håpe at Plankehaugen ikke firer en tomme på kravene sine under det nært forestående møtet med "ledelsen".


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 01 nov 09, 20:39
Endret: 01 nov 09, 20:48
Endret av: A.Hegerfors

Jag tycker verkligen inte det behövs något möte. Man ska vara en riktig tomskalle om man inte fattar et slikt banner.

Det ville vara mer intressant att få höra om yttranden i pressmedelandet stemmer överens med hva medlemmerna i Plankehaugen tycker.

Jag vil inte dölja att jag hoppas at Henriksen slutar, men jag er tyvärr inte medlem i Plankehaugen.

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 01 nov 09, 21:06

Jeg er helt enig.Henriksen må vekk

Men detta kunne vi ha ventet med til etter kvalik kampa.Nå må all fokus være å redde plassen og så får man jobbe med henriksen etter det.TKK kom tilbake til ffk og ut med henriksen

---------------------------

You'll Never Walk Alone


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 01 nov 09, 21:32

Enig i at Henriksen bør slutte, men mener det haster mer å bli kvitt Nordlie. Uansett må begge deler vente til sesongen er slutt og timingen nå var elendig. Kan virke som om det er viktigst for PH å komme på TV med sitt budskap, eller gud vet hva som motiverte dem til å ta dette i dag. Pinlig intervju med en representant fra PH på radio. Vedkommende hadde diksjon som en 5 åring.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 01 nov 09, 21:33

Kan man ikke bare degradere han da? Hadde vært en fryd for øye og sett Henriksen løpe rundt som maskot neste år.. Tror han kler "egget med planke på siden" kostymetLaughing

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


madcow

A-lagspiller

Ble medlem: 28 aug 06
Innlegg: 534

Lagt til: 01 nov 09, 21:43

Opprinnelig postet av Runar Henriksen v/Nettavisen
Vil ikke trekke seg
- Hva sier du til kravet om at du må trekke deg?

- Jeg vil absolutt ikke vurdere å trekke meg. Det vi må finne ut nå er hvordan vi skal overleve i Tippeligaen, sier Henriksen.

Selv om laget vant hele 5-0 over Lyn i den siste serierunden, endte laget på kvalifiseringsplass.

Nå venter naborival Sarpsborg 08 i første kvalikkamp, før vinneren der møter vinneren av Kongsvinger - Sogndal i en ren finale om Tippeligaspill.

- Først må vi fokusere på det sportslige og slå Sarpsborg, sier Henriksen.

- Føler du at du har tillit hos spillere og støtteapparat?

- Det har ikke vært noe tema før det dukket opp i dag. Så jeg kan ikke si noe mer enn det jeg allerede har gjort, avslutter Henriksen.

 

 

fra nettavisen

---------------------------

Ja Rekti...


- FFK / LFC / Østsiden -


Ziggy Stardust

A-lagspiller

Ble medlem: 31 aug 08
Innlegg: 617

Lagt til: 01 nov 09, 21:51

" Det er visse personer som ikke er glad i klubben og er ute etter å ødelegge ", sånn cirka sitat fra RH tidligere.

YES...endelig skjønner plankehaugen det også, tommelen opp..!!!!!

Han må bort så fort som overhodet mulig, og hvis han krever de 3 mill som han har i kontrakten...da kan vi begynne å lure på hvem som er glad i klubben...;)

---------------------------

You`ll never walk alone...


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 01 nov 09, 21:51

Det viser jo bare hvor lite selvinnsikt Henriksen har. Mannen eier jo ikke en eneste sosial antenne. Han har "hele" Fredrikstad imot seg, men det bryr han seg ikke noe om.

Håper det blir et skikkelig opprør etter sesongen, slik at vi får luket bort ugresset.


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 01 nov 09, 21:52

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Enig i at Henriksen bør slutte, men mener det haster mer å bli kvitt Nordlie. Uansett må begge deler vente til sesongen er slutt og timingen nå var elendig. Kan virke som om det er viktigst for PH å komme på TV med sitt budskap, eller gud vet hva som motiverte dem til å ta dette i dag. Pinlig intervju med en representant fra PH på radio. Vedkommende hadde diksjon som en 5 åring.

Hva galt har nordli gjordt?Jeg tror faktisk den mannen kan klare å bygge et bra lag i fredrikstad.Er henriksen vi må bli kvitt!!

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 01 nov 09, 21:54

Nordlie-diskusjonen kan vi sikkert ta i en annen tråd, men at den diskusjonen garantert kommer er jeg sikker på.

Håper vi klarer å kvitte oss med Henriksen, så kan vi ta fatt på andre "prosjekter" etter det.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 01 nov 09, 21:59
Endret: 01 nov 09, 22:00
Endret av: dracula

Uten å forsvare Plankehaugen ( se mitt innlegg i denne debatten), synes jeg det er mer pinlig med "kanogvetalt" sitt innlegg.

Enkelt må benytte alle anledninger til å "hetse" (eller som enkelte vil kalle det kritisere) Tom Nordlie.

Det er piiiiiinlig det!

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


lupus

Knøttespiller
Ble medlem: 01 apr 04
Innlegg: 58

Lagt til: 01 nov 09, 22:00

Timingen på dette utspillet er så gal som overhodet mulig.  Spillerne og hele organisasjonen får noe annet å fokusere på  en fredagens kamp.  Og hvrfor gjør Henriksen til syndebukk?  Hva med Styret som har det overordnede ansvaret? 

Og hva med den gjengen som aksjonerte og fikk kastet det gamle styret med Bjørn Jensen i spissen?  Var ikke  PH særdeles aktive i den forbindelsen?

---------------------------

LUPUS LUPUS


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 01 nov 09, 22:06

Opprinnelig postet av Plankekæll

 

Håper vi klarer å kvitte oss med Henriksen, så kan vi ta fatt på andre "prosjekter" etter det.

Så neste prosjekt blir å kvitte seg med Nordlie? Og hvis den neste treneren også har en liten gruppe med supportere som vil ha vekk ham uten å gi han en sjanse, så skal dem starte ett prosjekt? Og sånn skal det fortsette og fortsette. Flotte holdninger, og som aldri vil ta klubben videre....


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 01 nov 09, 22:13

At visse personer i FFK-systemet bør bort er jeg enig i. Men jeg er ganske sikker på at det er en gjeng i den såkalte supportergjengen plankehaugen som også bør finne seg noe annet å gjøre enn å heie på FFK.

 

Kanskje plankehaugen skal ta over hele klubben. For å spare bensinpenger på gressklipperen kan de jo bare slippe hesten sin ut på matta. Gratis gjødsel blir det å.

 

I tillegg kan jo FFK reise på bortekamper med hest og kjerre.

 

STØTT FOR POKKER LAGET NÅ:


Grasrota

Juniorspiller

Ble medlem: 13 aug 08
Innlegg: 80

Lagt til: 01 nov 09, 22:30

Fra Holts intervju med Berg:

Føler dere at dette er rett tidspunkt like før den viktige kvalifiseringen?

- Ja, det gjør jeg. Vi har snakket med spillerne, og de mente at vi burde ta det nå, forteller Berg, og føyer nok engang til at man rett og slett ikke kunne vente lenger.

 

Mitt spørsmål blir hvem som har oppnevnt Berg og haugen hans til spillernes talerør?

---------------------------

dommær a' dommær!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 01 nov 09, 22:35

Opprinnelig postet av Grasrota

Fra Holts intervju med Berg:

Føler dere at dette er rett tidspunkt like før den viktige kvalifiseringen?

- Ja, det gjør jeg. Vi har snakket med spillerne, og de mente at vi burde ta det nå, forteller Berg, og føyer nok engang til at man rett og slett ikke kunne vente lenger.

 

 

Er helt enig i at Runar Henriksen ikke noen god mann for FFK. Men hvis dette stemmer bruker ikke da spillerene Plankehaugen som nyttige idioter? Kunne dem ikke tatt dette selv, og da helst om 11 dager..


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 01 nov 09, 22:38

Opprinnelig postet av Plankekæll

Hva gjør vi hvis Henriksen ikke trekker seg? (Som han selvsagt ikke gjør frivillig.)

Fakkeltog? Protesttog? 10.000 mennesker i demonstrasjonstog hadde vært staselig.

La oss bare håpe at Plankehaugen ikke firer en tomme på kravene sine under det nært forestående møtet med "ledelsen".

hehe protesttog, fakkeltog;) 10.000 i demonstrasjonstog;)

lurer på hvem som er på hvem planet som var nevnt tidligere:) Tror ikke det er så viktig for folk flest.

Sikkert ikke verdens beste sjef, han Henriksen, men ingen, og jeg mener ingen fortjener å bli hengt ut på den måten.

Men fredrikstadpublikummet kommer nok heller aldri til å få en bra sjef, for ingen smarte folk vil noensinne ta en jobb hvor ingen mener du fortjener en lønn lik den som er i næringslivet forøvrig, og på toppen av det hele blir man æreskjellt til en hver tid, attpåtil på riksdekkende tv og media av sine engne supportere;)

Lykke til med å finne den som er dyktig OG vil ta jobben;)


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 nov 09, 22:44

Nå aksjonerer de utenfor Fredrikstad Stadion også.

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/forside


lækken

Bedriftsspiller
Ble medlem: 07 apr 08
Innlegg: 9

Lagt til: 01 nov 09, 23:00

For en tragisk gjeng ! Her står vi foran den viktigste kampen vi har spillt på mange år og når behovet for å stå samlet er som størst,aksjonerer plankehaugen ! Genial timing,gutter !  Dette holder bare ikke.

---------------------------

Lækken


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 01 nov 09, 23:06

Å så overrasket jeg ble når du selvsagt må gå imot alle ecupeventyrsnart.

Si meg, er du fornøyd med absolutt alle i Fredrikstad Fotballklubb?? I såfall synes jeg du har lave krav.

Hvor i allverden skal vi "henge han ut" hvis vi ikke kan gjøre det her inne eller på tv? Poenget er å skape så mye blest om saken som mulig. Vi er jævli misfornøyde med Henriksen stort sett alle mann (unntatt du da selvsagt), det må du bare finne deg i.

Tom Nordlie kan vi ta i en annen tråd som sagt.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 01 nov 09, 23:07

Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 01 nov 09, 23:14

Det er jo ikke noe sjokk.

Han er tross alt mannen uten feil og mangler, og som tar æren for andres arbeid uten å mukke. Er det virkelig ingen i hele verden som kan kaste han ut av klubben? Eller er spillere og resten av mannskapet i FFK noen pingler som er redde for å åpne kjeften for å si hva de mener? Jeg mener ikke enkeltutspill, men heller et felles utspill. Og ta det gjerne internt først.

Dette kommer bare til å eskalere fremover, og vår "kjære" sjef er ikke i klubben etter nyttår. I såfall er det mange feiginger i klubben.


thh

Knøttespiller
Ble medlem: 07 mai 08
Innlegg: 46

Lagt til: 01 nov 09, 23:54

    Plankekæll   hvem er du egentlig som har et slikt nag til Henriksen. Det du fremmer er  jo en form for personhets som ikke ligner noe. Skulle nesten tro at du kjenner mannen og at han har vært ufin mot deg. Jeg mener personlige ting må du ikke blande inn her.          

Jeg er totalt uenig med det PLANKEHAUGEN nå har gjort, tross alt er det fotballklubben som må ordne opp dersom ting ikke fungerer i systemet og ikke supporterene. 

Missnøyen har jo florert her på forumet så det er vel dere som har satt fyr på bålet for PH.

Må si meg enig med ecupeventyrsnart og mener at Plankekæll må være vår fødte klubbdirektør.

Men du får ingen paraply/etterlønn og ikke over 1 mill. i årslønn. Og husk ffksupporter.nett passer på.  Lykke til.

---------------------------

theiv


A.Hegerfors

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 01 nov 09, 23:56

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Sikkert ikke verdens beste sjef, han Henriksen, men ingen, og jeg mener ingen fortjener å bli hengt ut på den måten.



Mulig du har rett, men likevel... Når folk er misfornøyde med enkeltspillere, kommer stadig argumentet om at "med tanke på den lønnen de spillerne har, så får dem jaggu tåle å bli pepet på eller blir fortalt at dette ikke er bra nok."

Så hvorfor kan man ikke si det samme om Henriksen? Med den lønnen han har, bør han jaggu tåle dette....

---------------------------

Sverige marscherade ut ur VM-90: 1-2, 1-2, 1-2


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 02 nov 09, 00:05

Hvor godt jeg kjenner mannen ønsker jeg ikke å gå innpå her.

Jeg skal berolige deg med at jeg ikke kommer til å søke på stillingen hans, for der er jeg nok langtfra kvalifisert. Jeg er enig med deg at det er fotballklubben som må ordne opp, og ikke Plankehaugen. Men Plankehaugen må også få lov til å si ifra. Så kan man selvsagt diskutere om timingen var riktig eller ikke. Personlig tror jeg ikke det spiller noen rolle om man sier fra nå eller etter kvalikkampen(e).

Jeg kan godt ta selvkritikk for at jeg muligens har vært ufin mot fyren, og jeg kan godt dempe meg litt. Jeg har hvertfall sagt hva jeg mener. Og det ligger litt mer bak enn kun det som har vært ute i media. Jeg er heller ingen verdensmester, hvis det kan virke slik. Jeg er en enkel supporter med masse engasjement og endel frustrasjon.

Jeg har heller ingen forslag på stående fot om eventuelle etterfølgere til Henriksen, jeg vet bare at jeg ønsker forandringer. Og helst med en gang. Gjerne en som er litt mindre synlig i media.

Beklager også til ecupeventyrsnart, jeg burde ikke vært så barnslig mot deg. Vi mener forskjellige ting, og det får vi bare finne oss i. Noen ganger tar engasjementet overhånd.

Konklusjonen er hvertfall at jeg støtter Plankehaugen til de grader i denne saken.


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 02 nov 09, 06:40

Henriksen sier han synes det er rart at PH ikke tar dette med han først, men at det går gjennom media.

Har han virkelig ingen selvinnsikt?? Dette er jo ett av hans største problemer sjøl jo! Han tar jo alt i media!!

Nei, blir greit å bli kvitt han


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 02 nov 09, 09:32

Jeg er enig at det har vært mye rart med henriksen.

Men detta kunne plankehaugen ha ventet med til etter kvalik kampen.

Nå må all fokus være å overleve i tippeligaen!!!!!!

---------------------------

You'll Never Walk Alone


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 02 nov 09, 09:35

Ved så dårlige resultater er det naturlig at noen i styret, kanskje tilogmed Henriksen bør trekke seg.  Men dette er jo ren personhets basert på det man leser i avisen og opphausing, nær lynsjestemining, på div forum.

Timingen er vanvittig dårlig og her føyer Plankehaugen seg inn i rekken av hendelser iår som har svekket laget FFK.  Hva i all verden vil man oppnå med dette nå?  Er det virkelig noen som tror at Henriksen trekker seg nå før kampen mot Sarp?  Hadde det ikke vært greit om klubben kunne hatt full fokus på kampen og ikke at det skal bli skikkelig dårlig stemning i laget?  For det blir det av slik.  Noen vil være enig, andre ikke, diskusjoner og bråk oppstår.

Og hva er poenget med å også snakke drit om Nordli?  Hva slags støtte er det? Det mest pinlige her er Facebook gruppa med samme formål mht Henriksen.  Ren personhets - mobbing.

Dette her tror jeg garantert svekker FFK's oppkjøring mot den viktige kampen Fredag.  Taper FFK den kamnpen bør PH's ledere også vurdere å trekke seg.

 

 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 02 nov 09, 09:45

To sistnevnte talere har et godt poeng, det fører ikke noe godt med seg å starte en ny vending med offentlig skittentøyvask bare fem dager før kvaliken starter. Klart Henriksen må tåle kritikk, det samme må hele klubben gjøre, men når "haugen" lager såpass blest rundt konfliktene i klubben akkurat nå, er det på sin plass med kritikk i den retningen også.

La oss ta skittentøyvasken når kvaliken er ferdig og vi vet hvilken divisjon vi spiller i neste år.

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 02 nov 09, 09:47

Opprinnelig postet av Plankekæll
Han er tross alt mannen uten feil og mangler, og som tar æren for andres arbeid uten å mukke. Er det virkelig ingen i hele verden som kan kaste han ut av klubben? Eller er spillere og resten av mannskapet i FFK noen pingler som er redde for å åpne kjeften for å si hva de mener?

Såvidt jeg vet er det kun styret som kan kaste en leder.

Det som forundrer meg mest er at det er så mange her som ser ut til å førstehåndskjennskap til alt som skjer i FFK og som egentlig må jobbe i klubben for å vite så mye om en person.  For når man er så bastant som mange er her så må man det.

Dette er jakten på en syndebukk, han er funnet, brenn, brenn.  Og hva så om Henriksen trekker seg, hva da?  Har han virkelig så stor makt at han alene har gjort at FFK spiller kvalikk?  Hvem skal PH gyve løs på neste gang?

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 02 nov 09, 10:05
Endret: 02 nov 09, 10:12
Endret av: dracula

Hvem de skal gyve løs på neste gang, det er jo allerede annonsert av flere her inne.

Tom Nordlie er for samme hekseprosessmakere neste som bør brennes.

Dette er rene Salem.

Ps Mannen uten feil og mangler er jo "Plankekæll" som uttaler seg på alles vegne. Snakk om å ha høye tanker om seg sjøl og egen verden. Dette kalles vel å bygge ei boble rundt egne meninger.

Flott med uenighet, men la oss slippemassehysteri eller at enklte hevder å være formidlere av den eneste rette tro.

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Ocean

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 nov 09
Innlegg: 2

Lagt til: 02 nov 09, 11:19
Endret: 02 nov 09, 11:21
Endret av: Ocean

Til Jaran Berg & øvrige som står bak dette:

Jeg sitter på TV og ser dette, er vel så vitende at Henriksen ikke er den populæreste mannen i gata akkurat nå.
Selv er jeg ikke noe FFK-kæll men "følger med" som man kaller det.

Det jeg ikke helt forstår er hvorfor man på død og liv skal ha en supporterklubb som bruker media til å ta opp misnøye med?
Dette er den siste i rekken av flere forhold dette gjelder.
Er det mangelende profesjonell kompetanse? Er det fordi spillerne er enig med dere? Hvorfor??

For meg blir dette veldig amatørmessig, noe jeg ikke forventer av PH's anseelse.
Er det et problem, ta det med den person det gjelder da vel. Det er vel mulig å kommunisere internt?

Jeg er selv ikke akkurat imponert over kællen selv, men det går an gjøre det på en annen måte enn å drite ut klubben og seg selv?

 

PS: Dette må taes i betrakning at jeg kommenterer ut fra det som har stått i medier de siste dager og har av den grunn ingen innsikt i situasjonen.

 

Mvh

Ocean


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 02 nov 09, 11:26

Dårlig timing, rett og slett. Trist at dette blir enda en ting som slår negativt ut i forhold til media og omverden! Vi skal jo med pågangsmot ta plassen i Tippeligaen og ikke mase om ting som kan vente 2 uker.

---------------------------

Drømmekamp: FFK - Leeds på Stadion! (Event. Leeds - FFK på Elland Road)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 nov 09, 11:40
Endret: 02 nov 09, 11:43
Endret av: Holters

Jeg er enig med de som mener at timingen bak dette stuntet er upassende. Når man først har valgt å vente så lenge ("til etter sesongen"), så er det merkelig å ta dette oppgjøret nå som klubben skal ut i en særdeles viktig kvalifisering. I tillegg virket det som om ting hadde roet seg i det siste.

Når det er sagt, så er det jo ingen hemmelighet at det har vært misnøye med Henriksen i Plankehaugens kjerne i lang, lang tid. Du skal heller ikke grave nevneverdig får å finne annen- eller tredjehåndsinformasjon på misnøye innad i organisasjonen.

Noen naive, sarte sjeler mener jo at vi bak ffksupporter.net har startet og spredd disse "ryktene", men da har man virkelig misforstått. Faktum er at vi fanger opp - ikke genererer - disse signalene fra miljøene rundt FFK, og da blir vi bekymret, slik alle og enhver med sunn fornuft ville ha blitt.

Personlig har jeg snakket med Henriksen én eneste gang, og det var en hyggelig samtale. Således vet jeg ikke helt hva jeg skal tro. Jeg innrømmer at amatørmessige utsagn i media irriterer meg grenseløst, og mener derfor at Henriksen seriøst burde gå til anskaffelse av en PR-rådgiver, men også på denne fronten hadde ting roet seg i det siste.

Det som er bekymringverdig er det at man neppe har tenkt over hva man ønsker å oppnå med dette, og hvilke alternativer til Henriksen man har. Ja, kanskje man får Henriksen til å trekke seg, men hvem skal ta over? Klubben har verken råd til å betale ut Henriksen (18 måneder etterlønn, ca. 2.550.000 ifølge "ryktene") eller hente inn eksterne krefter for å erstatte ham. Finnes det kvalifiserte personer innad i klubben som kan omplasseres? Finnes det en samlende, kompetent leder? Jeg har mine tvil.

Derfor bør man kanskje heller svelge litt svake sosiale antenner, uheldige mediakrumspring og et dårlig arbeidsmiljø - et miljø mange visstnok mener var bedre under Morgan, så lenge Henriksen får skikk på økonomien. Det er faktisk det aller, aller viktigste for FFK nå. Klubben må slutte å leve på forskudd!

Argumentene som kom frem på TV 2 sporten i går var svake. Slik jeg forstod det var hovedargumentet lottoutsagnet... Ja, det var dumt å si det høyt, men tanken bak er jo riktig. FFK er heldige som har mange utgående kontrakter når fotballøkonomien skiftet så kraftig grunnet finanskrisen. Det medfører at FFK kan spare mye penger på lavere lønninger.

Når man først går ut på denne måten, så bør man har tyngre argumenter enn som så.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Jon Syversen

Juniorspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 135

Lagt til: 02 nov 09, 11:52

Paradoks, paradoks! Runar Henriksen må få skikk på økonomien i FFK, slik at klubben har råd til å betale fallskjermen hans. Merkelige saker.


sruben

Knøttespiller
Ble medlem: 02 okt 07
Innlegg: 74

Lagt til: 02 nov 09, 12:36
Endret: 02 nov 09, 12:37
Endret av: sruben

Mange trekker fram Henriksens gode kvalifikasjoner på økonomisiden, men har den økonomiske situasjonen bedret seg etter at han overtok? Jeg vet ikke svaret på dette, men jeg synes lønnsnivået til de 3 siste signeringene våre virker skremmende i så måte (TN, MA, AV). Hvis man skal utnytte den fordelaktige situasjonen man mente man befant seg i mtp lotto-uttalelsene, så virker det merkelig at de nye signeringene er helt i lønnstoppen og sprang den innførte maxlønna med glans.


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 02 nov 09, 12:42

Opprinnelig postet av Holters
Jeg innrømmer at amatørmessige utsagn i media irriterer meg grenseløst, og mener derfor at Henriksen seriøst burde gå til anskaffelse av en PR-rådgiver, men også på denne fronten hadde ting roet seg i det siste.

Løse kanoner på dekk er en uting for å si det mildt og iår har FFK hatt mange av dem både i administrasjonen og i spillergruppa.  De eneste som burde uttale seg er vel Henriksen og treneren.  Men spillerne har flittig brukt media i egne interesser,  Veldig uprofft.  I Premier League blir man hardt straffet for slik illojalitet ovenfor egen klubb.

Bedrifter som Telenor som er mye i media bruker informsjonsmedarbeidere til den jobben, det burde nok også fotballklubbene gjort.

 

 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 02 nov 09, 12:57
Endret: 02 nov 09, 12:59
Endret av: kjellemann

Sviktet av sine egne!

- Vi er skuffet over at ingen i administrasjonen tør å stå fram og støtte oss. De har hele tiden vært med på prosessen på hva vi skulle gjøre, og sagt at de støtter oss, sier talsmann for Plankehaugen Jaran Berg til Nettavisen.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2746924.ece

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 nov 09, 13:23

FFK er en klubb uten ryggrad, på tide det kommer inn folk som kan styre og har en plan, ja det blir vanskelig og finne, men om det fortsetter på den måten klubben drives på den dag idag, ja da har vi ett skip som blir styrt rett på grunna.

Ett styre uten evne til å ta egenvalg, støttespillere som er ute etter å mele sin egen kake, eiere som har for mange hatter, direktør uten innsikt, administrasjon som ikke tør å stå for det de sier, trener som mobber egen spillere osv.osv..

Driter i tidspunktet, fortsetter det slik som det er nå så har vi 1984 på nytt igjen!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 02 nov 09, 13:37

Opprinnelig postet av kjellemann

Sviktet av sine egne!

- Vi er skuffet over at ingen i administrasjonen tør å stå fram og støtte oss. De har hele tiden vært med på prosessen på hva vi skulle gjøre, og sagt at de støtter oss, sier talsmann for Plankehaugen Jaran Berg til Nettavisen.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2746924.ece

Som jeg nevnte i ett tidligere innlegg, kan virke som Plankehaugen har blitt brukt som nyttige idioter, og dette her bekrefter bare dette. Dette her henger ganske sikkert sammen med lekkasjene som siler i klubben. Ta kvalkampene og kom deretter med navnene. Først da kan vi konkret få greie på all driten som skjer der nede. Kritikken mot Henriksen vil bli mer konkret og dem som eter klubben innvendig må stå frem. Dem leker med klubben vår for egen vinning...


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 02 nov 09, 13:50

Synes dette tidspunktet er det beste i grunn. Nå får vi fokus på det her og Henriksen i stedet for at laget settes under press, og skulle vi være så uheldige å tape i kvaliken så blir det lett for hvermannsen og finne mannen å skylde på og rette kritikken mot. Bra gjort av PH og Jaran Berg, dette vitner om ryggrad!

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 02 nov 09, 14:42

Leser nå i FB på nett at Berg innrømmer å hatt møter med administrasjonen mtp Henriksens rolle. Med andre ord så konspirerer folk i administrasjonen med utenforstående mtp å sparke sin egen sjef.. Uansett hvilken tullekopp henriksen har vært, så er dette fryktelig illojalt og ville ha vært grunnlag for oppsigelse i en vanlig bedrift..


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 02 nov 09, 14:48

En ryggrad bygd av porøst glass da vel.?De "tør" jo ikke møte Henriksen til ett møte engang jo.  Nei har de sagt A, bør de jaggu ha ryggrad og baller nok til å ta ett møte med Henriksen også.

 

Utover det syns jeg at de "store" folka i plankehaugen, nå skal holde munnen sin igjen og heller konsentrere seg om fredagens kamp.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 nov 09, 14:58

Plankehaugen burde først og fremst få til ett møte med styret i FFK, forderetter å forklare sin sin missjon.

Styret i FFK ASA burde ha så mye vett at om Plankehaugen mobiliserer til kamp kan de få hele klubb styret og de de ønsker fjernet kastet på dør, bare å møte opp på neste valg og kjøre ett kupp. Ikke det at jeg mener det er det beste å gjøre, men i realiteten så kan de det da de utgjør en betydelig del av de som intereserer seg for FFK her i byen.

Problemet til PH er at deres troverdighet har over de siste årene begynt å komme ned på samme nivå som Henriksen sitt og har derfor endel skjeletter i skapet.

PH burde også se seg selv i speilet når sesongen er over og kanskje finne ut om det de driver med er til alles beste.

Uansett så støtter jeg misstiliten til Henriksen og en gang måtte den komme frem, og alle har vel visst om dette en stund nå. Så helt ok at det skjedde igår. Noen ganger er det kanskje greit å slippe katten ut av hatten slik at man kan spille med åpene kort, FFK har bare godt av det som skjer nå slik at man skal ungåatt det skjer igjen!!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 02 nov 09, 15:00

Hva skal man si. Nå følger jeg denne debatten pirmært via media, men etter siste artikkel i f-b.no må jeg innrømme at jeg begynner å lure på hvem som fremstår som den største fjompen. Henriksen eller Berg. Greit nok så har vel ikke akkurat Henriksen kommet med de smarteste utspillene i media gjennom sesongen, men at han skal holdes ansvarlig for ting han ikke kan gjøre noe med faller i grunn på egen urimelighet.

Nå er jeg på ingen måte noen tilhenger av Henriksen, snarere tvert i mot, men nå syns jeg PH og deres selvutnevnte talsperson bør gå i seg selv og starte jobben med å feie for egen dør. Jaran Berg med venner  fremstår i denne saken som bortskjemte barn som ikke får vijlen sin. Skjerp dere, ta kampen der kampen skal være, face to face. Ingen er tjent med en idiotisk svertekampanje i media, og slik det ligger ann nå er det Jaran som taper ansikt, ingen andre... De klarer jo ikke komme med fullgode argumenter for egne utsagn engang, og da er forarbeidet for dårlig...

 

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 02 nov 09, 15:07

Opprinnelig postet av KeJ
Ingen er tjent med en idiotisk svertekampanje i media....

Med unntak av Sarpsborg 08....

Sikkert veldig bra for FFK nå at Plankehaugen sier at de har støtte fra noen som sitter å jobber sammen med Henriksen samt div spillere.  Det kan jo bare resultere i full fokus på trening og kampen som kommer fra alle ledd i klubben.  Flott jobba Plankehaugen!

Ser forøvrig at Adiyiah er med som medlem av den idiotiske Facebookgruppa "Vekk med Henriksen nå".   Er det noen som administrerer facebook kontoen hans eller er han så uproff?

 

 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 02 nov 09, 15:14

Ettersom adiyha takker ja til alt på facebook, tror jeg dette er av uvitenhet.

Synes forsåvidt ikke gruppen er idiotisk. Det som er synd med denne saken er at Plankehaugen viser ryggrad på feil tidspunkt. Dette her skulle de kjørt tidligere, ikke nå som den viktigste kampen noensinne står for tur.

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Skrivefeil kan forekomme ofte, da mitt tastatur har vært utsatt for en alkohol ulykke.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 02 nov 09, 15:33

Gi oss ÈN god grunn for at dette er riktig timing????????? YellYellYell

 

I mine- og veldig mange andre sine øyne kunne ikke denne markeringen kommet på et dårligere tidspunkt i sesongen!!!!

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 02 nov 09, 15:57

Opprinnelig postet av BøgeJon

Gi oss ÈN god grunn for at dette er riktig timing????????? YellYellYell

 

I mine- og veldig mange andre sine øyne kunne ikke denne markeringen kommet på et dårligere tidspunkt i sesongen!!!!

Det retter fokuset vekk fra det enorme presset FFK faktisk har for denne kvalikken. En taktikk eksempelvis Rekdal har brukt ganske mye. Nordlie har vel litt den effekten óg.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 nov 09, 16:12

Hattemakern har utalt seg på vegne av FFK, ikke uventet at denne mannen støtter Henriksen, mannen har jo identisk lederstil som Henriksen, altså drit i de av ingen betydning.

FFK blir styrt av tullinger.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 02 nov 09, 16:15

det PH burde gjøre er å gå ut med navn på spillere og de i admin så de kan svare for seg hva gjelder "støtten" de skulle gi plankehaugen.

---------------------------

jaddajadda


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 nov 09, 16:19

Det er jo veldig smart.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 02 nov 09, 16:26

Noe sier meg at det haster for mange med å bli kvitt Henriksen ettersom det tydeligvis er en "opprydning" i gjære. Man kan sikkert si mye om lederstilen til Henriksen, men etter måten ting har skjedd på i denne (og mange andre) saken, så er det tydelig at det ikke bare er Henriksen som burde gå.

Jeg håper at Henriksen får gjennomføre den upopulære "oppryddingen" før han må gå. Det hadde vært digg å få fjernet de råtne eggene som har jobbet i mot klubben til sin egen fordel alt for lenge.


lordofwhat

A-lagspiller
Ble medlem: 20 aug 08
Innlegg: 523

Lagt til: 02 nov 09, 16:29

"Det er jo veldig smart."

ja er det ikke det ??

---------------------------

jaddajadda


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 nov 09, 16:33

Jeg mener at Henriksen her blir tatt for sin kompetanse ifht sin jobb og at den ikke er tilstrekelig, PH har fått informasjon fra kilder som de bruker, de burde konfronteres av PH og skal ikke henges ut i en gapestokk.


Plankebærær

Juniorspiller

Ble medlem: 06 aug 07
Innlegg: 95

Lagt til: 02 nov 09, 17:00

Syns det var utrolig dumt å gjøre dette her nå. Alle klager over at det er så mye styr med klubben vår. Blir jo hvartfall ikke bedre av det her. Det er skjer bare dager før kanskje den viktigste kampen i hele år. Å vite at det var noen særpingær som sørga for nedrykk vil gjøre meg sykt deppa.
Guttæne trenger støtte nå. Det er ikke nødvendig å ta dette i siste serierunde. Jeg ville ha sett et banner der det sto, vi svikter aldri deg, FFK eller no.

Håper for alt i verden at det ikke kommer et banner som har med Henriksen å gjøre på fredag. Da melder jeg meg nesten ut. Makan!

---------------------------

FFK & Pool


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 nov 09, 19:10

Må si jeg begynner å like hva jeg ser av PH nå ja, nå begynner de å fungere som en supporter klubb, ikke det at jeg synes JB eller UB er noen opplagte dyktige supporter ledere, men de står nå ihvertfall på for det de mener er rett, og det skal ikke undervurderes. Følger spent med og er klar for noen skikkelig dramatiske uker!! Stå på plankehaugen, vis hvem som er sjela i FFK!! SUPPORTERNE!! ikke næringslivet og politikerne!!!


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 02 nov 09, 19:36

Opprinnelig postet av Plankekæll

Å så overrasket jeg ble når du selvsagt må gå imot alle ecupeventyrsnart.

Si meg, er du fornøyd med absolutt alle i Fredrikstad Fotballklubb?? I såfall synes jeg du har lave krav.

Hvor i allverden skal vi "henge han ut" hvis vi ikke kan gjøre det her inne eller på tv? Poenget er å skape så mye blest om saken som mulig. Vi er jævli misfornøyde med Henriksen stort sett alle mann (unntatt du da selvsagt), det må du bare finne deg i.

Tom Nordlie kan vi ta i en annen tråd som sagt.

"Gå imot alle???"  Hehe, bakkekontakt?? Plankehaugen har hvor mange medlemmer? rundt 2000? hvor mange er aktive?

Hvor mange er det av fredrikstads supportere og innbyggere? Den dagen Plankehaugen "snakker min sak" som supporter, så melder jeg meg inn, og det regner jeg med at andre ville gjort og, det koster vel noe sånt som kr 100,- å bli medlem, så hadde alle ment det samme som Plankehaugen så hadde de vel hatt rundt 15.000 medlemmer..

Hvor mange var det som aksjonerte utenfor stadion nå nylig? 10-15 stk? Og nå har det vel faktisk stormet litt rundt lederskapet innad i Plankehaugen de siste årene også. Så kanskje greitt å feie litt for egen dør. Og noe som er feigt og patetisk er når man ikke sier noe rett i ansiktet på folk. Slike folk mister all respekt i mine øyne, og i de fleste andre normale menneskers øyne også. 

Det jeg har sagt, og fortsatt mener er at man burde ta dette etter sesongslutt, og møte opp på generalforsamling og si sin mening der hvis man har personkritikk. Og aller helst, hvis man har hatt anledning, noe plankehaugens styre har, å si det rett til den det gjelder først.

Og når man i tillegg ikke ønsker dialog rundt det, ja det sier jo sitt. OG hva er det man tror, at Henriksen er "all-mighty" og bestemmer i FFK? Sannheten er vel at han ikke har voldsomt mye besluttende myndighet. Til det er styret besatt av litt for mange "sterke" personligheter.

Er det noen man skal kritisere så er det styret som en enhet, som har ansatt han og ikke sier han opp. Person-hets som Plankehaugen bedriver er feigt, feigt, feigt!!!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 nov 09, 20:17

Mistillit til Henriksen skaper jo debat, noe som er bra. Dette igjen viser engasjemnt, som er bra.

Mistiliten til Henriksen fører igjen til at FFK må se på seg selv og evaluere om det de driver med er rett måte å drive på, noe som igjen er bra. Alle er nok enige i at noe er galt, noen mener Henriksen, noen mener styret og noen mener begge deler. Jeg velger å se positivt på det for symptomene som har kommet frem den siste tiden har besvist at det er problemer flere steder og at FFK som organisasjon er syk, det samme kan kanskje sies om plankehaugen, men PH er ingen organisasjon på lik linje som det FFK er, den betyr ikke så mye som FFK gjør fo fredrikstadfolket. Debaten åpner for mer åpenhet og symptomen vil bli mer synlig. Derfor er dette positivt. Handler fint lite om hvordan du stiller deg til saken, eller jeg. Men lederne i PH er nå engang valgt til å være ledere, samt at styre nå engang er det samme, noe som igjen gir de retten til å gjøre dette. Virkemiddelet kan nok diskuteres. Men resultat blir at enten så blir det enda kjøligere mellom klubb og supporterklubb, eller så vil klubben åpne seg mer en hva som er realiteten idag.

 

Men det å påstå at klubben ikke har problemer utover det økonomiske og sportselige er det ikke noen grunn til å tvile på.


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 02 nov 09, 20:30

Leser med gru at plankehaugen har en kandidat som kjenner klubben godt og som har kompetansen...

Får virkelig ikke håpe at denne personen er Mr. Bagstevold, for makan til inkompetent person skal man lete lenge etter... Å ja, jeg har jobbet med fyren...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 nov 09, 20:31

Opprinnelig postet av Flemastro

Leser med gru at plankehaugen har en kandidat som kjenner klubben godt og som har kompetansen...

Får virkelig ikke håpe at denne personen er Mr. Bagstevold, for makan til inkompetent person skal man lete lenge etter... Å ja, jeg har jobbet med fyren...

Bagstevold var det første som slo meg også. Undecided

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 02 nov 09, 20:53

Opprinnelig postet av Flemastro

Leser med gru at plankehaugen har en kandidat som kjenner klubben godt og som har kompetansen...

Får virkelig ikke håpe at denne personen er Mr. Bagstevold, for makan til inkompetent person skal man lete lenge etter... Å ja, jeg har jobbet med fyren...

  Flott, endelig en til vi kan mislike og slenge dritt om.  Surprised


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 02 nov 09, 21:03

Opprinnelig postet av eliot
  Flott, endelig en til vi kan mislike og slenge dritt om.  Surprised

Bare vent til alt om den mannen kommer til overflaten... Håper virkelig han sparer seg selv for det... Men brunfargen har vel godt av alt blitz-regnet Wink


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 02 nov 09, 21:10

Dette begynnner rett og slett å bli patetisk. Nå må Jaran Berg holde kjeft. Han overvurderer både Plankehaugen, og sin egen rolle og kompetanse. Plankehaugen "kuppet" inn Gjeldnes, det er vel personen de er mest misfornøyd med, Etter Henriksen. Dette er rett og slett flau.

Du, Jaran, er valgt inn som styremedlem i Plankehaugen, ikke i noen valgkomitee i klubben. Hva i helvete tror dere at dere har blitt. Fokuser på det oppdraget dere er valgt inn til nå, og konsentrer dere mindre om hester, og å felle personer i ryggen. Dere smiler alle sammen når dere står face til face med lederne, men stikker dem i ryggen når de snur ryggen til. Enkelte skryter av at dere har ryggrad som gjør dette, jeg mener at dere viser total mangel på det samme. "Vi kommer ikke i  noe møte, for det vil bli resultatløst" og "spillerne mener at vi må ta dette nå". Har du hørt på makan til tragiske uttalelser... Jeg er definitvit ingen tilhenger av Runar Henriksen, men måten denne saken blir håndtert på er under enhver kritikk, og dette altså bare noen dager før en av klubbens viktigste kamp noensinne. NYyyyyyydelig timing Jaran, flott at "noen av spillerne er enige", for dermed så er det selvsagt heeeeeeeeelt på sin plass!!!!!!!!!!! Som vanlig i FFK er det fraksjonskamp, uendelig og til enhver tid!!

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


palespen

Juniorspiller

Ble medlem: 08 nov 04
Innlegg: 202

Lagt til: 02 nov 09, 21:15

100% enig djpete


Flemastro

Juniorspiller
Ble medlem: 06 apr 05
Innlegg: 203

Lagt til: 02 nov 09, 21:46

Opprinnelig postet av djpete

*Applaus*


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 nov 09, 21:49

FOR FREDRIKSTAD STÅR VI EN FOR ALLE OG ALLE FOR EN!! Den strofa har gjort seg til latter i det siste eller??


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 02 nov 09, 21:49

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 02 nov 09, 21:52

Opprinnelig postet av ffkmats

fredet

Det er ikke så rart, de har jo ikke penger til å kvitte seg med han.

 


becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 02 nov 09, 21:52

shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 02 nov 09, 21:58

Velger å "glemme" hele den greie der nå. Vi har en lang vinter foran oss som vi kan bruke til å sparke direktører, ledere, trenere, spillere, supportere og alt som hører til.

Prøver heller å glede meg til fredag. Når først situasjonen er blitt som den er, er jo dette kremen av en kamp.

Gleder meg vanvittig faktisk...

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Ocean

Bedriftsspiller
Ble medlem: 02 nov 09
Innlegg: 2

Lagt til: 02 nov 09, 22:03

"Nye Bagdad Bob" Jaran Berg til FB: "Jeg føler at vi har en stor oppslutning".

Flere har meldt seg inn etter kampen i går? Tror man at man får nye medlemmer av en slik aksjon?

Etter å ha lest diverse medier i dag så må jeg si at jeg gikk fra å være overrasket til å bli sjokkert over Plankehaugens styremedlem Jaran Berg.

Hvis Plankehaugen styre står bak det J.Berg sier til diverse medier i dag så må jeg si at de har alvorlig problemer.
Er det virkelig dette en måte å løse det på? Bl.a. å drive lobbyvirksomhet i korridorene til FFK?

Jeg som nøytral er helt satt ut over hvor amatørmessig en supporteklubb i den øverste divisjonen fungerer.


mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 02 nov 09, 22:55

Helt enig djpete, når henriksen først invitere til dialog burde man vært med på denne og ikke bare feiget ut.


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 02 nov 09, 23:13

Jaran Berg står tilbake med null i troverdighet, plankehaugen gjør seg til latter.

Når man setter i gang en aksjon med bannere og media"bomber" og ikke tør å møte den de karakteriserer som "Storeulv", ja da kan de like godt fortsette intrigemakeriet sitt i det skjulte.

Og når attpåtil "lottosaken" blir fremhevet og "vi har også mye annet å klage på", så blir suppen ganske så tynn.

Jeg kunne i allefall tenke meg noe mer konkret.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 02 nov 09, 23:53

Opp som ei løve ned som en skinnfell, passer godt på Jaran.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 03 nov 09, 00:07

Har lyst til å slenge mange ufine ord her, men får bare nøye med meg å si meg 200% enig med djpete.. En klok kar!!

---------------------------

Erru ikke hes dagen etter kamp, harru ikke sunget nok!!


Lillebror

Bedriftsspiller
Ble medlem: 01 nov 09
Innlegg: 23

Lagt til: 03 nov 09, 01:24

Mitt første innlegg på dette etterhvert fordummende forum:

 

Til Jaran Berg:  Du bør umiddelbart fratre som leder leder av Plankehaugen. Du har ingen tillit med dine fordummende innspill mot RH med støtte av illojale medarbeidere avspi llere og ansatte i adniministrasjonen. Det virker ikke som du har intelligens nok til å lede/være talsmann for denne foreningen.

Stikker innom supportersjappa i morgen og dere får mitt medlemsskap i retur. At jeg kunne finne på å melde meg inn i en forening  som som har funnet det rette tidspunkt å evaluere sesongen 2009- fem dager før en avgjørende kval.kamp mot Sarpsborg 08.

Til moderator: La min beskrivelse av Jaran Berg bli stående -kan ikke se at det skal være noen forskjell på RH og det ansiktet nå som dukker opp i media.

Jaran Berg- Vurder din stiling - Du fremstår som tulling som taler saken til de fordummende kreftene i klubben.'

 

 

 

 

 


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 03 nov 09, 06:59
Endret: 03 nov 09, 07:54
Endret av: Rey

Niels Røine mener slike aksjoner mot enkeltpersoner ikke bør forekomme.


Byggmester Håkon Hansen oppfordret i forrige uke klubbens sponsorer om å bli med på et spleiselag som kan utløse tre millioner kroner i ekstra inntekter.
– Dette var dårlig timing av Plankehaugen. Jeg er oppriktig skuffet, sier Hansen om supportermarkeringen. Han innrømmer at han ble lei seg da han fikk se banneret hvor FFK-direktørens avgang ble krevd.
– Dette var ikke noe vi trengte akkurat nå. Spesielt ikke når vi vet hvilke viktige kamper FFK står overfor, sier han.

http://www.f-b.no/article/20091103/FFK/814752258/1252

MOD: Fikset link

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 03 nov 09, 09:28

Skjønner ikke hvorfor folk har noe imot Tom Nordlie, tror Fredrikstad har godt av den mannen ! Til neste år har han bygget ett sterkt lag som kjemper i toppen, la han få litt tid før han blir lynsjet... ting skjer ikke over natten. 

tilbake til emne: at Plankehaugen gjør som de gjør syns jeg er helt utmerket!  dette skulle vært gjort for lenge siden, intriger og drama har vært mellomnavnet i klubben i hele år ! syns ikke det er dårlig timing i det hele tatt, tror faktisk at de spillerne og de ansatte nå skjønner at de har mange som tenker og føler det samme om Henriksen..

Syns Jaran forklarer det bra og han gjør seg så absolutt ikke til latter.. bra at noen tør og uttale seg istedenfor at vi bare sitter å ser på alt kaoset som skjer rundt oss

vekk med alt pakk som forpester klubben vår fra innsiden!

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD!


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 03 nov 09, 10:42
Endret: 03 nov 09, 10:43
Endret av: Rey

Det er ikke aktuelt for styret i FFK Sport ASA å vurdere Runar W. Henriksens stilling, sier Arvid Vestvik

http://www.f-b.no/article/20091103/FFK/167592433/1252

Mod: Fikset link

---------------------------

You'll Never Walk Alone


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 03 nov 09, 12:14

Hei alle! Lenge siden jeg har skrevet et innlegg her ffksupporter.net, følte med denne saken at sprekken kom. Er egentlig dritt lei PH. Denne sesongen har jeg ikke vært medlem og det har faktisk fungert bra. Jeg har sluppet å forsvare en del ting som man er programforpliktet å forsvare som medlem. Hest og pub er prakteksempler. Nå er ikke jeg medlem lengre, så jeg kan ikke kreve noens avgang, men Jaran og resten av den indre krets i PH har mislykket i sitt viktigste oppdrag denne sesongen. De skal støtte laget, primært under kamper. Byen og stadion skal farges i rødt og hvit. Jeg må ærlig innrømme at begge steder har fått mindre og mindre farge. Hvor er konfettien, røde og hvite dassruller? Eneste inovative som har skjedd på stadion i år er den latterlige maskotten og et par nye smårollinger med balkongflagg under innmarsjen. Skulle vært moro å hørt hvordan de evaluerer sin egen sesong. Mulig at jeg tar feil, men tror PH kommer til å havne langt under 1000 medlemmer igjen, de som blir igjen er der primært fordi de får billigere borteturer.  Den EGENTLIGE plankehaugen teller nok ikke flere enn en håndfull mennesker. Dessværre er det vel akkurat disse som burde tatt sin hatt å gått.

NEI! til Henriksen, NEI! til Tantehaugen, JA!!!!! til FFK..........NEI! til Pæddekummen08

AMEN!

 

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Jello B

Juniorspiller

Ble medlem: 16 jun 03
Innlegg: 161

Lagt til: 03 nov 09, 12:27

Støtter Varheim 100 %. Er selv medlem i PH, men dette blir ikke fornyet.


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 03 nov 09, 12:49

Opprinnelig postet av Jello B

Støtter Varheim 100 %. Er selv medlem i PH, men dette blir ikke fornyet.

 

vil heller ha 300 supportere som synger for full hals, støtter laget og sier hva de mener enn å ha snyltere, kaffeslurpende idioter som bare sitter å ser på at klubben blir kjørt i grøfta

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD!


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 03 nov 09, 13:03

Jo, det er jeg enig med deg i, men det er vel en stund siden PH støttet laget på en god måte. TIFO som er med på å skape en god ramme rundt kampene er ikkeeksisterende. Sang? tjaa, har vel vært bedre det også.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 03 nov 09, 13:26

Opprinnelig postet av varheim

Jo, det er jeg enig med deg i, men det er vel en stund siden PH støttet laget på en god måte. TIFO som er med på å skape en god ramme rundt kampene er ikkeeksisterende. Sang? tjaa, har vel vært bedre det også.

veldig enig i det du sier her!  TIFO har det vært dårlig med i år, men syns at tostangs er fett også,  saken er vell at det er veldig få folk som driver med dette, er vell maks 14 personer som jobber med det. hvis man er heldig.. folk i byen her har en holdning som tilsier : " er vell noen andre som gjør det, så derfor gidder ikke jeg! Dette gjelder både sang og tifo desverre. beste kampen stemningsmessig i år var vell mot Odd for noen uker siden.

Vi prøver å få gjort noe med dette nå, til neste år blir det garantert en bedre sesong, men en kamp om gangen,  

beklager of topic.. men står fortsatt ved at Henriksen forsviner fra klubben vi alle elsker og brenner for, han har lagd alt for mye kvalme..takk og farvell Laughing

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD!


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 03 nov 09, 14:00

Hvem var det som hengte opp banneret på østsiden i morges? "Runar Henriksen - Alttid ønsket i FFK".

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 03 nov 09, 14:06

Sikkert en særping!!


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 03 nov 09, 14:09
Endret: 03 nov 09, 14:09
Endret av: Supreme NTM

Må jo nesten være ironisk ment.

 

Skulle likt å se de gode argumentene for at Henriksen alltid skal være ønsket i FFK.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Norip

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 03 nov 09, 14:18

ja, må ha vært pakket fra sarp

---------------------------

SUPRAS FREDRIKSTAD!


jag

Knøttespiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 70

Lagt til: 03 nov 09, 14:19

Opprinnelig postet av Svein

Hvem var det som hengte opp banneret på østsiden i morges? "Runar Henriksen - Alttid ønsket i FFK".

Det var nok Arvid Vestvik.

 

Før folk begynner å uttale seg den ene eller andre veien så foreslår jeg at man tar 2 min og tenker seg litt om.

Hvorfor er dette er godt/dårlig tidspunkt for PH å gå ut offentlig?

Godt: Det var den siste kampen i Tippeligaen, på en stund, og den ikke betydde noe som helst. Ergo visste man at man ville få god oppmerksomhet rundt en sak PH brenner for.

Dårlig: Klubben trenger nå alt fokus inn mot Sarp. Selv om jeg tror PH klarer dette helt fint likevel.

 

Hvorfor kan ikke Jaran Berg si at man har med seg en rekke folk i administrasjonen uten at måtte navngi eller identifisere dem? Dette er folk som lever av jobben sin, skulle bare mangle at de ikke ønsker å forholde seg anonyme inntil vedkommende som ansetter/sparker folk er borte fra klubben.

Det samme gjelder spillerne.

 

 

Nå blir jeg nok beskyldt for å komme med negative hint og å ville spre eder og galle, og bli mistenkt for å ha en egen agenda, men... Det er faktisk slik for oss som kjenner klubben LITT innad, at det i både styrer, adm og sportslig er en rekke motsetningsfaktorer og at ting er i ferd med å sprekke.

 

Bare vent til oppsigelsene kommer løpende etter sesongen, da tipper jeg den ene og andre kommer til å ta bladet fra munnen, bare for å få til svar at man sutrer fordi man har mistet jobben.

 

Vestvik står tydeligvis bak Henriksen, med god personlig grunn, men er det slik at flertallet i styret faktisk støtter Henriksen...?


Sing&JumpFTW

Juniorspiller

Ble medlem: 11 mai 09
Innlegg: 142

Lagt til: 03 nov 09, 14:20

I de tre siste innleggende til Norip står det mye fornuftig!

- At folk tørr å stå fram er bra! Det er det jo omtrent ingen som gjør.

- Protesten måtte jo komme, og mange spillere og folk inad i klubben ønsker Henriksen vekk. Timingen er ikke så dårlig som folk skal ha det til!

- Det er ikke mange aktive medlemmer som gir mye av seg i PH, i forhold til medlemsantallet. Et høyt antall av medlemmene snylter på bilettpriser, billige borteturer osv. Å få bort daukjøttet, er bare positivt!

- Det har vært dårlig med tifo fra PH sin side i år, men de som har stilt opp, både fra den nye supportergrupperingen, og PH, skal ha cred for å ha stilt opp.

- Alt kommer til å bli bedre framover. ;-)

---------------------------

Syng for fredrikstad!

07.04.1903


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 03 nov 09, 14:35

Opprinnelig postet av jag
Hvorfor er dette er godt/dårlig tidspunkt for PH å gå ut offentlig?

Godt: Det var den siste kampen i Tippeligaen, på en stund, og den ikke betydde noe som helst. Ergo visste man at man ville få god oppmerksomhet rundt en sak PH brenner for.

Dårlig:Klubben trenger nå alt fokus inn mot Sarp. Selv om jeg tror PH klarer dette helt fint likevel.

Argumentasjonen for punktet godt gjelder jo kun Plankehaugen.  Hvorfor det skal være godt for FFK akkurat nå tror jeg du skal lete lenge etter.  Og FFK og Plankehaugen er ikke det samme.  Plankehaugen representerer sine medlemmer.  De aller fleste som ser kamper på stadion er ikke medlemmer av PH og vi ser jo både her og hos FB at flere vil melde seg ut av PH grunnet  dette tåpelige opptrinnet.

PH klarer seg nok fint.  Men i FFK er det sådd ytterligere konspirasjonsteorier.  Hvem er det blant spillerne og administrasjonen som har uttalt støtte til Plankehaugen mht denne aksjonen?  Det er det spørsmålet som svirrer rundt i FFK akkurat nå.  Dette er bare dårlig for FFK akkurat nå.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 03 nov 09, 14:49

Jeg tror det er veldig positivt for de i klubben som har hatt en tung sesong og endelig ser at noen bryr seg om alt hva som skjer der. Tror man skal være rimelig følelsesløs visst man ikke har hatt tunge dager som FFKer i hele år. Tror det positivt med en katta ut av sekken opplevelse som dette nå. Og de som er involvert føler de har en støtte.

Også kan man jo i ettertid diskutere om hvem som har fortjent støtte og hvem som har vært illojale ovenfor klubb og spiller og administrasjon når den tid kommer.


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 03 nov 09, 16:58
Endret: 03 nov 09, 17:02
Endret av: danan

Synes det er veldig bra at Plankehaugen endelig viser litt baller å tør å gå mot "klubben/direktøren". Tidligere har de bare stått der som nikkedukker og jattet med på alt. Endelig sier de i fra hva de mener. Klubben er vår!

Som det blir sagt i media. Det har vært planlagt i et halvtårs tid, men man har ikke gått ut med det pga. at spillerne ikke må miste fokus. Siste kampen mot Lyn var en god annledning å gjøre det på mener jeg. Man får masse oppmerksomhet rundt det samtidig som det ble gjort i en totalt uviktig kamp. For sikkerhetskyld ble det tatt kontakt med noen av spillerne, de mente at det bare var å kjøre på med "protestaksjonen" så fort som mulig.

Runar Henriksen har ikke noe i en fotballklubb på toppnivå å gjøre, kom deg tilbake til bankjobben din!

---------------------------

Det ordner seg alltid for snille gutter!

SuprasFredrikstad09


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 03 nov 09, 17:44

tror det er bedre med henriksen enn bagstevold. Kudos til plankehaugen for å ikke være nikkedukker. Men hvis alternativet deres er bagstevold. Da vil jeg heller være stucked med Henriksen i 40 år.

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Skrivefeil kan forekomme ofte, da mitt tastatur har vært utsatt for en alkohol ulykke.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 03 nov 09, 21:40

Opprinnelig postet av Liraren

 Kudos til plankehaugen for å ikke være nikkedukker.

Fremstår heller som nyttige idioter. Alle som kommer med mer saklig kritikk av Henriksen vil lett bli satt i bås med dette håpløse fremstøtet.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går(noen trener får ikke gått fort nok). Klubben består.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 03 nov 09, 21:47

Kan det være Bagstervold som bruker Plankehaugen som nytige idioter for å få direktørjobben selv?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 03 nov 09, 22:14

Hvis Plankehaugen skulle være mer troverdig, synes jeg i hvertfall all 1500 - 2000 medelemmene, kunne stilt seg opp utenfor stadion, slik at alle kunne se, at det er ikke bare noen 100 som støtter forslaget om å kvitte seg med Runar, men mange.


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 04 nov 09, 00:42

Blir det samme med eksluderingen av Zoran det. Virket ikke som alle støtta det heller! Medlemmene har valgt styret som talspersoner utad.

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Skrivefeil kan forekomme ofte, da mitt tastatur har vært utsatt for en alkohol ulykke.


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 04 nov 09, 08:31

Opprinnelig postet av Patrioten

Hvis Plankehaugen skulle være mer troverdig, synes jeg i hvertfall all 1500 - 2000 medelemmene, kunne stilt seg opp utenfor stadion, slik at alle kunne se, at det er ikke bare noen 100 som støtter forslaget om å kvitte seg med Runar, men mange.

Men nå er vel "utfordringa" til plankehaugen at det bare er ett par 100 som stiller opp , dvs: på møter og tilstelninger eller par 100 er vel rettere sagt 50 stk som er med i haugen som er på generalforsamlinger ... og som gidder å bry seg når det ikke skjer no galt rundt haugen . Så etter min mening har ikke de andre noe de skulle sagt ... men hva vet vel jeg er ikke medlem en gang

---------------------------

Er det noen som klarer det er det du D


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 04 nov 09, 09:16

Nå har jeg tenkt litt fram og tilbake på dette utspillet til PH. Lest her inne, aviser og andre kommentarer. Da banneret kom opp fikk jeg litt Kaysey Wehrmann-følelse som før kampen mot Odd i fjor.  Å ta opp dette nå mener jeg er helt feil tidspunkt. Har det vært tenkt på i 6 måneder, kunne det ha ventet 2 uker til.

Det andre spørsmålert som melder seg etter dette er hva en supporterklubb skal mene noe om. Etter min mening er det ikke PH sitt ansvar å avsette eller ansette direktører eller trenere. Vil du være med på det, får du melde deg inn i klubben og gå på medlemsmøter og generalforsamling der. Å stille med egen kandidat til direktørstillingen er ikke bra.

Det PH kan stille krav om ovenfor ledelsen av klubben er hvordan samarbeidet mellom supportere og klubb skal være. Her er det sikkert mye å ta tak i.

PH er ingen fagforening for ansatte i administrasjonen eller spillerne. De har interne møter og grupper som skal ta seg av arbeidsmiljø og endringer på sin arbedisplass. FFK som bedrift er underlagt arbeidsmiljøloven som alle andre.

PH er en medlemsorganisasjon for supportere av FFK. Slike alvorlige utspill som de her kommer med burde vært tatt opp på medlemsmøte før de ble satt i verk. Da kunne de kanskje fått noen motforestillinger. Det var et medlemsmøte rett før og de kunne ha tatt det opp der. Styret i en fagforening sender ikke alle medlemmene ut i streik uten å ha hatt det opp på et medlemsmøte først.

Det har vært hevdet her inne at PH har et altfor nært forhold til klubben. Før har jeg ikke ment så mye om det, men etter helgens begivenheter er det tydelig å se at "noen" bruker PH i et internt maktspill. Sånn skal ikke en supporterklubb brukes. Håper det blir tatt litt lærdom av dette og at det blir en ordentlig diskusjon på neste medlemsmøte.

---------------------------

Det kjennes ille bra, å være fra den byen som laget kommer fra.


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 04 nov 09, 10:24
Endret: 04 nov 09, 10:30
Endret av: Svein

Opprinnelig postet av Svein

Hvem var det som hengte opp banneret på østsiden i morges? "Runar Henriksen - Alttid ønsket i FFK".

Sarpinger ja. Tøff den med Thioune på butikkdøra.

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


alexx

Juniorspiller
Ble medlem: 20 aug 09
Innlegg: 118

Lagt til: 04 nov 09, 10:53

Glimrende skrevet Morgaine!

Helt enig med deg i det meste her, vil bare legge til at, å ha en supportergjeng som er engasjert og som brenner for klubben sin er virkelig et privilegium og kan fungere som den berømte 12 mann på banen. Men det er svært viktig for supportergjengen å ikke glemme sin "misjon" og sitt eksistensgrunnlag. Klubbens beste skal og må stå i sentrum. Å gå ut så agressivt til verks mot en enkelt person i en hel organisasjon er rett og slett skivebom etter min mening. For ikke snakke om den elendige timingen, bare noen dager før FFKs viktigste kamp på mange år. At Henriksen er en kontroversiell og omsridt person forsvarer overhode ikke det som har skjedd. Det er viktig å sette ting i perspektiv, Henriksen har hatt noen skrekkeksempler av noen medieutspill, han har håndter dette med Bosman-spillere på en elendig måte, fotballkunnskapene generelt virker det ikke som han besitter og personalpolitikken hans har vel en stor forbedringspotensiale. Men, de økonomiske tøffe tidene er vel ikke bare hans skyld, sponsortørke, publikumssvikt, dårlige sportselig resultater og uheldige sykmeldinger på trenersiden, dette er  mange faktorer som tilsammen forklarer mye av det som har gått galt for FFk denne sessongen, men alt er vel ikke Henriksen sin feil, det er ting her som er utenfor hans kontroll. De tingene han har gjort seg skyldig i, gir de grunnlag for å henge ut mannen for nærmest hele Norge? Alle skjønner at å drive noe så uforutsigbart som en fotballklubb er komplisert og at ting ikke bare er enten svart eller bare hvit, man bør passe seg for å dra for forhastede og enkle konklusjoner på komplekse forhold. Man kan snu det på hodet og si at hvis FFK skulle rykke ned så er det Plankehaugens sin feil fordi de med sin aksjon bare noen dager før så viktige kamper(kamp) bidrog til at fokuset ikke lå der den burde. Alle skjønner vel at dette er en overforenkling??

---------------------------

alexx


Sulla

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 04 nov 09, 11:30

Jeg er fra en synsvinkel enig i at dette var feil tidspunkt for PH og komme med det banneret, akkurat nå trenger klubben og rette alt fokus mot kortsiktige oppgaver.

Mediemessig kan det imidlertid hende dette var et smart trekk. Det er aldeles ikke sikkert dette hadde fått like mye oppmerksomhet hvis J.Berg etter tre (forhåpentligvis vellykkede) kvalik-kamper hadde spurt pent om å få litt spalteplass i F-B for å furte over Henriksens gjøren og laden. Man hadde ikke fått TV og nasjonal presse inn i bildet på en like effektiv måte, og hvis vi hadde reddet plassen er det mulig det hele hadde munnet ut i "nå er det full samling og opprydding før neste sesong, evaluering og blæblæblæ". Resultatet kunne vært at folk tenkte "jaja, det ordna seg. Vi får gi han Henriksen en sjanse til".

Mediemessig er jeg derfor fornøyd med hvordan PH virkelig fikk dratt faenskapet opp i lyset og satt dagsorden. Jeg tror faktisk ikke de kunne vente til etter at kvalik var ferdig, om man skulle gjort det tidligere i sesongen er et annet spørsmål.

Det som derimot er helt utrolig er påfølgende aktivitet i mediene. man begynner å surre om at PH har en ny kandidat klar. WTF??! PH har neppe kompetanse til dette, og absolutt ikke noe mandat. Her planter PH kule nr.1 i egen fot.

Kule nr. 2 er om mulig enda mer finsiktet mot egen fot. PH får tilbud om å gå i dialog med Henriksen, og istedet for å takke ja om ikke annet for syns skyld, leker man vranten unge og sier "vil ikke!". Ikke bare klarer man å framstå som ekstremt lite samarbeidsvillige, men videre klarer man det utrolige kunststykket å gi Henriksen en drøss sympatistemmer samt snu en stor del av opinionen mot seg selv. PH har muligens surfet innom kairos og patos i retorikpensumet, men jeg vil anbefale å lese ferdig kapitlene om ethos og logos også før man innvolverer seg mer i media.

Jeg venter spent på fortsettelsen. Et er ihvertfall klart, det er ikke bare Henriksen som trenger PR-rådgiver...............

---------------------------

It is proof of a bad cause when it is applauded by the mob. Seneca


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 04 nov 09, 11:41

Jeg er også litt usikker på hvilket mandat Berg har fra PH til å komme med egne kandidater? Skal vi se det slik at Bragstervold er J Bergs kandidat eller PH`s kandidat?


Lars 29

Juniorspiller
Ble medlem: 21 jul 06
Innlegg: 176

Lagt til: 04 nov 09, 12:40

Har fulgt denne debatten litt på avstand nå. Selv om man kan diskutere timingen og det at PH kanskje  burde ha kommet på banen tidligere dersom missnøyen har vært så stor, så er det ingen tvil om at R Henriksen flere ganger har vist sin inkompetanse som leder i FFK.

Dette har han vist både med lite gjennomtenkte utspill i media ( ikke bare lotto uttalelsen ), samt at det har blitt et stadig dårligere arbeidklima i administrasjonen ( har ikke kun med innsparinger å gjøre ). Føler at FFK råtner på rot og har gjort det en stund.

Nå er det ikke første gang det er bråk og rot i ledelsen i FFK, historien har nok av eksempler på dette. Men samtidig så bør man heller ikke sammenlikne dette for mye, da det idag er heltidsansatte mennesker og klubben er helprofesjonell. Det innebærer at FFK skal ha best mulig spillere og samhandling på banen og best mulig mannskap og samhandling i administrasjonen. Det er ikke akkurat tilfelle i år.

Det er ikke akkurat "verdens mest takknemlige" jobb det å være øverste sjef for en klubb som FFK, hvor man har tusenvis av supportere som mener ditt og datt, mange av dem/oss har dessuten ikke greie på hvordan en organisasjon ledes, tror mange av oss må være såpass ærlige. Når det er sagt så er den viktigste jobben for R.Henriksen det å skape tillit, fremstå tydelig og være en motivasjonsfaktor. Ingen av disse kriteriene føler jeg R.Henriksen oppfyller. R.Henriksen var omstridt i Adecco og så kan man jo da spørre seg hva styret tenkte på da de ansatte han, eller det tidligere styret som ansatte en leder som var under etterforskning for dokumentforfalskning og som ble sagt opp da han ble dømt.

Finnes det virkelig ikke bedre kandidater til denne type jobb? Eller har ikke styret den nødvendige kompetansen når de ansetter mennesker? 

Når det gjelder PH så mener jeg at de helt klart skal få ha lov til å ytre sine meninger, det er en supporterklubb sin oppgave både når ting går bra eller når ting går dårlig. Det jeg derimot mener er at PH bør holde seg for god for å lansere lederkandidater. Er på sin plass å kritisere R.Henriksen og ledelsen i klubben i år, men PH og Jaran Berg har ikke alltid opptrådt spesielt profesjonelt i media de heller. De flaue ytringene i media før og under M.Andersen rettsaken hvor de bedyret hans uskyld var direkte pinlig. Det går han å holde kjeft og ikke ytre seg om alt mulig. Personfokusering og å ta part i saker bør man være foriktige med, da det er merkenavnet FFK og klubben vi støtter. Spillere og leder kommer og går, klubben består.

Ser det spekuleres i at PH ønsker B.Bagstevold som ny leder. Håper inderlig at disse ryktene ikke stemmer. Det er ikke 1 april ennå, er det vel? B.Bagstevold kjenner jeg faktisk ganske godt, og selv om han har fungert greit i sin rolle som arrangementansvarlig/økonomi. Så er han så absolutt ingen kompetent leder eller har de egenskapene jeg skisserer ovenfor. Og det er heller ingen hemmelighet at R.Henriksen og B.Bagstevold ikke akkurat er bestevenner. Er en av grunnene til at B.Bagstevold søkte på jobben som havnesjef uten å få den.

En jeg mener kunne være skikket er KTE. Han kjenner klubben godt og kan bli et rimeligere alternativ nå som klubben skal spare penger. Jeg legger heller ikke skjul på at jeg mener at det hadde vært en bedre løsning ihvertfall på kort sikt å fått inn KTE som trener i sommer istedenfor T.Nordlie. FFK kunne med dette spart store summer både i lønn og etterlønn. Er veldig sikker på at han hadde fått inn enda mer postitivitet og spillerglede i troppen enn det T.Nordlie til nå har fått til. Tror faktisk at klubben hadde vært på sikker plass om dette hadde skjedd. Rykker vi ned i adecco er T.Nordlie en veldig kostbar erfaring og blir spennende å se hvor lenge omgivelsene orker å forholde seg til han før det smeller.

 

 

---------------------------

Støtter FFK i medgang og i motgang!


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 04 nov 09, 14:26

Lars B, mange gode poeng her!

PH viste en tillitt til Morgan Andersen som var hinsides.  Personlig mener jeg MA ble syndebukk i hele Obi M affæren, men jeg som alle i PH kjenner bare denne saken via media.  PH derimot tok dette helt ut av alle proporsjoner.  Her har de omvendt sablet Henriksen samt i tillegg tror de er kompetente til å se hvem som kan besitte en slik stilling.  Styret handler rart og det gjør også PH.

 

 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


Thor Gunnar

A-lagspiller
Ble medlem: 25 mai 06
Innlegg: 268

Lagt til: 04 nov 09, 15:51

hele styret i plankehaugen bør gå, henriksen bør gå og hele styret bør evalueres.. Er mye i Plankehaugen styret også, og vi trenger nye krefter der sånn


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 04 nov 09, 16:04

Applauderer innlegget til Lars 29 her. Særdeles mange gode poenger.

Så til plankehaugen, dere viser ryggrad, ved å komme med misnøyen. Det viser at dere ikke er nikkedukkene til klubben på heltid. Men tidspunktet og timingen kunne vær bedre. Men ærlig talt, hvis man først skal komme med en kandidat, gjør det seriøst. Å foreslå Bagstevold, det er jo helt hinsides. Kunne liksegodt foreslått meg da, tydelig som Lars skriver her, at det har vært ulming innad etter at Bagstevold søkte på jobben som havnesjef. Blir ikke overrasket om Bagstevold har hatt stor innflytelse på denne "protestaksjonen".

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Skrivefeil kan forekomme ofte, da mitt tastatur har vært utsatt for en alkohol ulykke.


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 04 nov 09, 16:47

Det skal vanskelig gjøres å finne en dårligere kandidat en Henriksen, men i Bagstevold har man faktisk funnet det.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 04 nov 09, 17:36

Opprinnelig postet av Lars 29

Ser det spekuleres i at PH ønsker B.Bagstevold som ny leder. Håper inderlig at disse ryktene ikke stemmer. Det er ikke 1 april ennå, er det vel? B.Bagstevold kjenner jeg faktisk ganske godt, og selv om han har fungert greit i sin rolle som arrangementansvarlig/økonomi. Så er han så absolutt ingen kompetent leder eller har de egenskapene jeg skisserer ovenfor. Og det er heller ingen hemmelighet at R.Henriksen og B.Bagstevold ikke akkurat er bestevenner. Er en av grunnene til at B.Bagstevold søkte på jobben som havnesjef uten å få den.

En jeg mener kunne være skikket er KTE. Han kjenner klubben godt og kan bli et rimeligere alternativ nå som klubben skal spare penger. Jeg legger heller ikke skjul på at jeg mener at det hadde vært en bedre løsning ihvertfall på kort sikt å fått inn KTE som trener i sommer istedenfor T.Nordlie. FFK kunne med dette spart store summer både i lønn og etterlønn. Er veldig sikker på at han hadde fått inn enda mer postitivitet og spillerglede i troppen enn det T.Nordlie til nå har fått til. Tror faktisk at klubben hadde vært på sikker plass om dette hadde skjedd. Rykker vi ned i adecco er T.Nordlie en veldig kostbar erfaring og blir spennende å se hvor lenge omgivelsene orker å forholde seg til han før det smeller.

1. Interne problemer har det vært med BB fra FØR henriksen kom til klubben. Og han er vel ikke den eneste som gjør miljøet surere der... Det er faktisk ikke et rent ledelsesproblem de har om dagen.

2. KTE?! og snøen som falt i fjor? Fint om vi forholder oss til realitetene her, for det er Nordlie som er trener 2 år til ca. Og han har klart å få gutta til å løpe mer enn de 3 siste trenerne har klart.

3. Spillere som sutrer over kontrakt/trener har 2 valg. Enten å bytte klubb, eller å spille så bra så klubben ikke har noe valg. Er ikke spillern god nok, så er han ikke det. Kontrakter for spillere er også 2-sidige. Jeg kan ikke fatte hvorfor folk klager så voldsomt over "lottopremien" til Henriksen. Hvor gamle er dere 14år? Voks opp, skjerp dere, innse at livet går litt i bølger osv osv.. dette er storm i vannglass!

Henriksen gir seg helt sikkert ikke før han har rettet opp skuta, og hoder må helt sikkert rulle. Så dette blir spennende å følge med på. Håper gutta kommer seg ubeseiret gjennom kvaliken.

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 05 nov 09, 00:31

http://www.f-b.no/article/20091104/FFK/730879950/1220/NYHET

Nå får vi se da, om plankehaugen er nikkedukker likevel. Tillater de at hvem som helst kan kjøpe de siste 269 billettene, viser de at stemningen ikke er det viktigste for Plankehaugen likevel.

---------------------------

Jeg snakker aldri på vegne av noen, kun for meg selv!

Skrivefeil kan forekomme ofte, da mitt tastatur har vært utsatt for en alkohol ulykke.


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 05 nov 09, 00:52

Det viser jo faen meg hvor dårlig tilstanden er blant PH. Klarer ikke å fylle eget felt engang. Foreslår at Henriksen henger opp et banner på VIP-tribunen om at Hr. Berg & Co må gå! Men siden det er en del rart i PH, så har dem vel fallskjermerLaughing

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 05 nov 09, 07:52

-Vi angrer ikke

-Vi har stor støtte for kravet blant våre medlemmer. Selvsagt har vi ikke snakket med alle i en supporterklubb som teller nær 4000 medlemmer. Alle i den harde kjerne som alltid er tilstede står bak, fastslår Berg.

http://www.demokraten.no/ffk/article4685978.ece

 Lurer på hvem disse i den harde kjerneren er og hvor mange de er


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 05 nov 09, 14:25

Opprinnelig postet av Patrioten

 Lurer på hvem disse i den harde kjerneren er og hvor mange de er

Det er vel de som stiller på de fleste kamper, borte som hjemme og også stiller opp på dugnad.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 05 nov 09, 14:44

Opprinnelig postet av Supreme NTM

Opprinnelig postet av Patrioten

 Lurer på hvem disse i den harde kjerneren er og hvor mange de er

Det er vel de som stiller på de fleste kamper, borte som hjemme og også stiller opp på dugnad.

 

Det er mulig jeg er litt trangsynt og dum, men for meg virker ikke dette som folk som er de beste til å vurdere bedriftsledelse, topplederemner og utviklingsstrategier... At de skal vite bedre enn dagens leder, og styre, virker rett og slett helt fjernt for meg.

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 05 nov 09, 14:51

Opprinnelig postet av marevan

 

Det er mulig jeg er litt trangsynt og dum, men for meg virker ikke dette som folk som er de beste til å vurdere bedriftsledelse, topplederemner og utviklingsstrategier... At de skal vite bedre enn dagens leder, og styre, virker rett og slett helt fjernt for meg.

Nei for hvis man skal ha en mening må man jo den kompetansen... Blir jo litt Jantelov det der. Akkurat den samme meningen som de har frontet har jo gått igjen her på forumet i lang tid av majoriteten av brukerne. Saken har bred støtte, tidspunktet har det ikke.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 05 nov 09, 14:57

Så hva konkret galt har da Heriksen gjort? Og den lotto-uttalelsen har jo blitt dratt HELT ut av proposjoner....

For meg så ser det heller ut som sytete fastgrodde ansatte, som ikke klarer å snu med skuta, og faktisk innse at mye har vært gjort galt i driftingen av klubben. Og når det kommer en som faktisk vet hva slags grep som må tas, så takles ikke overgangen. Barnslige, nærtagende, intrigemakende og navlebeskuende syns jeg det virker som om en del av de der inne er.

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 05 nov 09, 19:02
Endret: 05 nov 09, 19:03
Endret av: FFK pra sempre

For å si det enkelt, når Henriksen innviterer til dialog og PH takker nei, spiller de selv selv høyt over tribunen og ut i elva.
Det hjelper heller ikke at de glade amatørene, mener de best vet hvem som bør lede klubben.

Når de i tilegg "timer" utspillet sitt så klønete kan de heller ikke forvente sterk oppslutning, selv ikke fra arge Henriksen kritikere som meg selv.

Det hele er ganske flaut og pinelig, akkurat som ikke styret, administrasjon og spillerne klarer å lage nok kaos ved egen hjelp.

Foreslår at Jaran og co nå tar ferie, og bruker de siste kampene til å synge julen inn.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 06 nov 09, 21:45

Henriksen vær så snill å gå frivillig.Vi har ikke råd til å ha deg i klubben nå.Bye bye lotto idiot:P

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 06 nov 09, 21:51

Czwartek sa det vel ganske greit til Radio Fredrikstad etter kampen: "Slik går det når vi har sentrale folk i administrasjonen uten peiling på fotball"

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 06 nov 09, 23:05

Opprinnelig postet av Rey

Czwartek sa det vel ganske greit til Radio Fredrikstad etter kampen: "Slik går det når vi har sentrale folk i administrasjonen uten peiling på fotball"

Ganske interessant uttalelse fra PAC, må jeg si.

Jeg tror faktisk PAC sneier innom et meget viktig poeng her, og det har ikke nødvendigvis med om sentrale folk har peiling på fotball eller ikke - PAC sier også at det ligger mye sportslig styring i administrasjonen, i motsetning til klubben (hvis styre er helt usynlige, spesielt i sportslige saker).

Sånn som PAC uttrykker seg så høres det ut som om sportslige avgjørelser foretas i ASA, og ikke i Klubb, og at attpåtil de som tar mange av de sportslige avgjørelser ikke har idrettsfaglig erfaring og kompetanse som trengs for å ta de rette avgjørelser.

Når skal klubben komme på banen og "ta tilbake FFK" fra ASA??? Klubben har de facto (gjennom samarbeidsavtalen mellom ASA og klubb) all makt over sportslige spørsmål, og de kan når som helst hente inn de oppgavene/ansvaret de vil fra ASA.

Under normale omstendigheter ville klubben ha oppdaga at Henriksen ikke har idrettsfaglig erfaring og kompetanse, og øyeblikkelig reagert ved at  oppgaver og ansvar ble fratatt Henriksen til fordel for klubb.

Jeg tror problemet er at klubbens styre er fulle av samme type mennesker som sitter i administrasjonen i ASA-et, og at man derfor holder lav profil som et konserverende tiltak for at ting skal forbli som de er. Det er liksom gutte-klubben grei som sørger for at alle beholder sine prestisjeposisjoner.

Se på Sarpsborg 08, de har en leder som gløder intenst for fotball i Sarpsborg, som har vært aktiv i SAM-arbeidet og som har erfaring som jurist i idrettsforbund. Og de har heller ikke et svært og kommersielt ASA som drar i samtlige tråder mht sportslige disposisjoner. Og hva skjer når man har en sånn mann på toppen? Jo, alle drar i samme retning, det blir ingen interne fighter om posisjoner og ansvar, og makta ligger i medlemmenes hender (gjennom generalforsamling).

Akkurat nå skriver jeg dette med et kraftig fysisk ubehag etter kampen mot 08, og det er bare så vidt jeg orker å heve stemmen i denne forsamling uten å måtte ut og spy. Ikke pga fyll eller sjukdom, men etter å ha sett sesongens siste kamp på stadion... Jeg sitter med tanker som: "Jeg tror faktisk vi skal ha et år nede nå for å få det rette fokuset, for å luke ut pengefolka, for å gjenfinne fokuset på lokal spillerutvikling og for å gjenfinne klubbens identitet i virvaret av ASA, styrer, A-aksjer, B-aksjer, CV-ryttere osv osv"...


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 06 nov 09, 23:39

Opprinnelig postet av Rey

Czwartek sa det vel ganske greit til Radio Fredrikstad etter kampen: "Slik går det når vi har sentrale folk i administrasjonen uten peiling på fotball"

PAC har vært med lenge, han hever sjeldent stemmen og har så lenge jeg kan huske aldri kommet med en negativ kommentar vedrørende det som skjer innenfor murene på Stadion. At han nå velger å komme med en uttalelse bør enhver som er engasjert i og rundt FFK faktisk høre på. 

Sånn litt på kanten vil jeg påstå at PAC faktisk er, med bakgrunn i utdannelse og erfaring, en person FFK bør hente inn som erstatter for Henriksen. Klarer de samtidig å sende Nordlie tilbake til steinen han kom krypende frem fra skal jeg si meg happy...

Akkurat nå er alt bare trist og leit og jeg vurdere å ha en lengre date med min gode venn J.Daniels... En 12 måneder lang date faktisk, til vi igjen kan skryte på oss å være tippeligalag...

---------------------------

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 06 nov 09, 23:57

- Dette er bare trist, sier Nordlie selv.

Han snakker om 2010, om at han blir med ned og har planer om å trene klubben opp igjen.

- Nå får vi gjøre som Stabæk og Odd og Start har gjort før oss. De har rykket ned, men kommet tilbake som bedre lag, sier han.

Nordlie synes Fredrikstad hadde fortjent å vinne mot Sarpsborg. Og at det er synd på klubben og byen.

Skriver Adresseavisen.


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 07 nov 09, 00:04

Nordlie kan jaggu meg ta ansvar og ta FFK tilbake til toppen igjen. Synes det er for dumt at han skal la FFK-skuta synke og så stikke av med en sekk med gullpenger og så få en jobb i en annen klubb med gullkantet lønnsavtale.
La Tommyboy slite med det laget som blir igjen når profilene tar sin hatt og stikker!

---------------------------

Drømmesituasjon: FFK rykker opp til Tippeligaen igjen...men tviler på at det kommer til å skje med det første.


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 07 nov 09, 00:11

Nettopp... På både godt og vondt. Nordlie fortjener et år å prøve seg på. Samtidig bør han få ansvaret for forvaltningen av pengene som skal gå til det sportslige. Lykkes han ikke har han fått en fair sjans, går det til helvete kan vi alle si: "hva var det jeg sa".

Forøvrig er jeg enig i at PAC bør få en rolle i systemet.

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 07 nov 09, 00:13

Plankehaugen har dummet seg ut, hadde de ikke gjort noe, så kan det virke som at Henriksen hadde kanskje gitt seg.

FFK-direktøren innrømmer at han i den siste tiden er blitt tappet for krefter og vurdert om det han driver med er verd innsatsen.

- Men etter Plankehaugens banner på Ullevaal snudde stemningen og vi i ledelsen har fått enormt med støtteerklæringer.

Skriver FB.


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 07 nov 09, 00:28

Etter uttalelsene fra Cwartek og Ramberg etter kampen har vel "bannerstuntet" fra Plankehaugen rot i virkeligheten. De uttalte jo at de hadde støtte fra spillere i troppen, og jammen kom ikke dette fram i dag etter kampen. Hvis man ser tilbake til sommermånedene hvor det stormet rundt Henriksen som verst, hvor de aller aller fleste her inne gikk hardt ut mot Henriksen er det på sin plass å hylle plankehaugen for det de gjorde på Ullevaal.

Ingen tvil om at det må røskes opp i administrasjonen. Vi er ikke lenger for gode til å rykke ned, vi har rykket ned!!! Hvis ikke det ryddes kraftig opp i admin og i spillertroppen frykter jeg vi vil ta en "kamma" å rykke videre nedover i seriesystemet.


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 00:29

Spillernes innsats i den avgjørende kampen kommenterer Runar Henriksen slik:

– Den vil jeg helst slippe å si noe om. Ingen skal være syndebukker. Dette står vi sammen om.

Faen ta deg henriksen.Du har gjordt nok vondt i denne klubben

Runar Henriksen sier at han stilling ikke er til vurdering nå

http://www.f-b.no/article/20091106/FFK/453057523/1252

---------------------------

You'll Never Walk Alone


marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 07 nov 09, 00:39

Noen få ord i natten. 

Administrasjon og Ledelse:   Opprydding, Forsoning og Effektivisering

Spillergruppen:  Status 2010?, Lagbygging og "Se fremover, ikke tilbake"

Fansen: Lojalitet, Håp og Engasjement!

 

Sov godt!

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 00:42

Opprinnelig postet av marevan

Noen få ord i natten. 

Administrasjon og Ledelse:   Opprydding, Forsoning og Effektivisering

Spillergruppen:  Status 2010?, Lagbygging og "Se fremover, ikke tilbake"

Fansen: Lojalitet, Håp og Engasjement!

 

Sov godt!

Kloke ord:)

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 07 nov 09, 00:43

Skal bli artig og følge klubbens evalering etter sesongen. Vi vet alle hva som har gått galt, spørsmålet burde kanskje være hvorfor lot vi det gå så galt som vi ahr latt det gjøre!!

 

Regner med at FFK får nytt styre i både klubbstyret og sport samt at flere i administrasjonens nøkkelposisjoner forsvinner. Ellers burde man pøve å leie ut Raio til en dansk eller svensk klbb frem til vi er klare for TL igjenn. Ut med Nordlie og hente inn en magiker alla Jønsson eller Hamren. Bygge for fremtiden, kutte store utgifter og la klubbsjela vokse frem igjen.

Synd og i det men mine antagelser etter lyn kampen ifjord, sølvfesten sa jeg at FFK om til å være heldig om de ungikk nedrykk, etter kampen mot lyn på søndag sa jeg at statistisk sett taper lag som vinner med 5 eller flere mål sin neste kamp. 

Samling i bånn, sesng kort og skal til og med sponse FFK med 25-30000 kr kanskje til og med kjøpe noen aksjer.. Evig optimist!!


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 00:49

Henriksen hvis dere vil ha tilskuere neste år så må dere sette ned billett prisene hvertfall.Kan ikke kjøre tippeliga pris i adecco ligaen.Jeg skal selv fornye sesong kortet mitt men bare hvis prisen er fornuftig

---------------------------

You'll Never Walk Alone


kjo

A-lagspiller
Ble medlem: 04 apr 03
Innlegg: 367

Lagt til: 07 nov 09, 01:09

 

[/quote] 

Det er mulig jeg er litt trangsynt og dum, men for meg virker ikke dette som folk som er de beste til å vurdere bedriftsledelse, topplederemner og utviklingsstrategier... At de skal vite bedre enn dagens leder, og styre, virker rett og slett helt fjernt for meg.[/quote]

Det faktisk ikke supporterne i klubben som skal ha kompetanse på ledelse og resultatskaping. Det er det en svært godt betalt klubbledelsen som skal ha. Særlig når det er nettopp næringlivets mekanismer som er de styrende. Det er i alle fall en ting jeg har fått med meg, dette som alle businessbrightboys alltid understreker: Det er reslultatene som teller. Det er bunnlinja som gjelder. Det er det man skal måles på. Man skal LEVERE! Derfor er publikum, supporterne, eller kundene, The Holy Market, i sin soleklare rett til å bedømme resultatet, produktet eller hva faen det skal kalles, til ikke å holde mål. En ting til har jeg fått med meg; Uttrykket konsekvensledelse. Det du gjør eller ikke gjør får konsekvenser. Leverer du ikke som forventet er det over og ut. Man må som øverste leder ta ansvar.

Det går nok ikke an å utelukke næringslivets primitive lover i dagen toppfotball. Men alene er de faen så utilstrekkelige. Det er bullshit å tro at en næringslivskylling uten en dritt fotballfaglig kompetanse, som omgir seg med ditto medarbeidere, skal lede en klubb med begrensede midler, som FFK, til suksess. Tvert i mot går det rett til helvete. Eller ned i Adecco, før eller siden. I vårt tilfelle gikk det raskere enn man skulle tro; fra topp til bunn i fritt fall. Det er ikke Henriksen & Co som trenger sympati nå. Det er de tusener av mennesker som betaler, som elsker klubben og byen, de hundrevis supportere som har fotballen som midtpunktet i sin tilværelse, de som legger opp ferien sin etter terminlista, (og ikke drar på ferie når det røyner på som værst) og alle ildsjeler som står på, bruker fritid, penger og krefter på klubben, som fortjener sympati. Og selvfølgeelig de spillerne som har et hjerte for klubben. Ikke en karrierejeger som sikrer toogenkvartmillion i sluttpakke fra klubbkassa, om det han leder ikke leverer og han må gå fra jobben. Veien opp igjen? Sist vi var nede var det en som maktet å kombinere topp fotballfaglighet og ledelse med godt næringslivstekke, Knut thorbjørn Eggen, som fikk oss opp fra gjørma. Han er en sagablott i FFK. Det bør også Runar Henriksen være. Jeg ønsker klubben lykke til i jakten på en god leder.


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 07 nov 09, 02:20

Har ingen behov for å forsvare Henriksen. Kjenner heller ikke til alt som skjer internt i klubben - bor for langt borte til det.

MEN...

Jeg reagerer på:

1) ensidig hets av Henriksen - alt er vistnok hans skyld. Jeg tror enkelte mener at det er hans skyld at fotballspillere ikke gidder å spille fotball.
Det er hans skyld som ikke tegner gode avtaler med bossmanspillere. Det er hans skyld at spillere tjener for mye - kort sagt det meste er hans skyld. Er ganske overbevist om at han ikke er fotballfaglig til å lede en klubb - men kanskje det ikke var derfor han ble ansatt heller. Og alt tilsier at han trenger mye kursing på håndtering av media, men hva er hans oppgave nå når Nordli har alt sportslig ansvar - kanskje han burde få tid til å konsentrere seg om det.

2) At det sansynligvis sitter folk i administrasjon og gjør det de kan og bruker alle midler til egen fordel. Noen vil klubben vondt var det en som sa. Jeg tror han har rett.

3) At noen mener at PH med leder har baller fordi de tør henge opp et banner mot Henriksen og i neste ikke våger å møte Henriksen ansikt til ansikt. PINGLER. Dere har klaget på mangel på kommunikasjon - men når har dere møtt opp og tatt ordet på de møtene som har vært åpne - når inviterte dere til et møte med ledelsen. Jeg opplever dere ikke som annet enn feige og at dere gjemmer dere bak et banner. Være kreative og konstruktive eller trekk dere - tror det siste er det beste siden jeg ikke er sikker på om dere kan noe av det andre. Jeg er flau over medlemskapet mitt.

Om klubben er tjent med Henriksen og/eller om Henriksen er tjent med å være leder i klubben får en sette seg ned å drøfte som voksne folk - så må det gjerne komme en annen ledelse for min del - men jeg tror ikke ting blir bedre ved at Henriksen trekker seg, dersom klubben ikke får ryddet opp i en del annet grums - og plankehaugen kan begynne som supporterlubb igjen.

PS.
Ønsker meg også noen tydelige moderatorer/retningslinjer på dette forumet. Det har den siste tiden bestått for det meste av gruff og personangrep. Saklig uenighet JA - drittkasting NEI.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 nov 09, 03:00

Jeg håper nå at Czwartek, Kvisvik, Gardar, Barsom og Piiroja (spillere som forsvinner) langer ut mot ledelsen i media fremover. Det ville faktisk gledet meg stort! Gutteklubben Grei må nedkjempes med alle mulige midler.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 nov 09, 03:31

Jeg vet ikke helt hvilket forum jeg skal poste i, men tar det i dette.

En god oppsummering av skandaleåret 2009.

Slik gikk Fredrikstad til bunns.


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 07 nov 09, 13:02

Opprinnelig postet av Plankekæll

Jeg håper nå at Czwartek, Kvisvik, Gardar, Barsom og Piiroja (spillere som forsvinner) langer ut mot ledelsen i media fremover. Det ville faktisk gledet meg stort! Gutteklubben Grei må nedkjempes med alle mulige midler.

Czwartek og Piiroja har jo ikke sagt noen ting før nå. De andre har slengt med leppa i tide og utide, og kan godt  finne seg andre arbeidsgivere. Neste år bør spillere og ledere bli enige om hvordan de skal oppføre seg i henhold til det arbeidet de skal gjøre.

---------------------------

Drømmesituasjon: FFK rykker opp til Tippeligaen igjen...men tviler på at det kommer til å skje med det første.


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 14:47
Endret: 07 nov 09, 14:51
Endret av: Per Egil

Gi jobben til henriksen hel til pål andre czwartek!!

Er det fler som er enig?

Har ikke czwartek utdannelse innen økonomi??Og han har greie på fotball oxo


Mod (Per Egil): Flyttet denne til eksisterende tråd om samme tema. Det er forståelig at mange er frustrerte i dag, men det er ikke nødvendig å starte nye tråder for et hvert lite innfall man måtte få.

---------------------------

You'll Never Walk Alone


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 07 nov 09, 16:38

At Henriksen ikke strekker til som sportslig leder kan ikke komme som noen overraskelse på noen, at styret sammen med han ikke erstattet TKK er det tragiske.

Tror Henriksen har fått en grundig leksjon i at det å lede en fotball klubb krever fagkunnskap, som han selv ikke innehar, som derfor burde vært delegert til noen som har.

Derfor drømmer jeg om en leder med dokumenterte resultater i god "lagbygging" som øvereste leder, og en sportslig leder som tar alt sportslig ansvar sammen med treneren.
Begge deler er totalt usannsynlig per dags dato, men det er lov til å drømme.
All den tid Nordlie ikke ønsker seg en leder som kan utfordre han, vil de sportslige resultatene være mer eller mindre kun avhengig av Nordlie i neste sesong.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 18:03

Pål André Czwartek retter knallhard kritikk mot FFK-ledelsen.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2751338.ece

---------------------------

You'll Never Walk Alone


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 07 nov 09, 18:11

Opprinnelig postet av kjellemann

Pål André Czwartek retter knallhard kritikk mot FFK-ledelsen.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2751338.ece

Riktig link.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 07 nov 09, 18:12

Hvis Runar Henriksen ønsker å beholde noen som helst form for integritet og ære bør han trekke seg og gå med på en reduksjon i den helt urimelige etterlønnsavtalen som det forbannede styret har gitt han.  Når det gjelder styret burde de stiller sine plasser til disp (trekke seg)


kjellemann

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 jun 09
Innlegg: 1677

Lagt til: 07 nov 09, 18:13

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av kjellemann

Pål André Czwartek retter knallhard kritikk mot FFK-ledelsen.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/article2751338.ece

Riktig link.

TakkLaughing

---------------------------

You'll Never Walk Alone


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 07 nov 09, 22:21

Igjen viser Henriksen at han ikke burde vært en bedriftsleder , "Vi trodde ikke det skulle være mulig for oss å rykke ned". For det første bør man alltid være forbredt på at det værste kan intreffe. For det andre, hvor i huleste har han det fra at FFK er for gode til å rykke ned? Nå må han jaggu legge av deg sigaren og jekke deg litt ned. Faktum er at Fredrikstad har ligget utsatt til lenge på tabellen i år, om det først nå går opp for R.Henriksen at laget var for godt til å rykke ned nå burde han virkelig finne en annen jobb en å være bedriftsleder. Blir rett og slett provosert over holdninga han har. Om resten av laget har tilegnet seg holdninga han går rundt med så er det heller ikke så forbaska rart at laget rykka ned.

Håper virkelig ikke han blir å se i klubben i 2010!

Link til uttalelsen

---------------------------

Drillo svarte følgende på et spørsmål om det var noe magisk ved ham.

- Nei, dette er ikke noe magi. Det har med avstander, vinkler,løpskapasitet,førsteforsvarsjobbing og overganger å gjøre, og ikke med magi.


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 07 nov 09, 23:48

For gode til å rykke ned ja..

Selv om man er supporter kan man være litt realistiske. Ser man bort fra fjoråret og selvfølgelig statistikk før 1984 er jo ikke akkurat FFK noe lag som kjemper i toppen:

2004: 10 plass . 32p
2005: 11 plass . 31p
2006: 8 plass . 32p
2007: 8 plass . 36p

Men som man ser var det ting på gang fra 11 til 8 til 8 til 2 plass, ting begynte liksom å fungere..... Resten kjenner vel de fleste til i dag...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2001 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 08 nov 09, 00:33

Skaff leder fra Adecco og rykk ned i Adecco. Yell

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Vis Unita Fortior!
Are you a Glory Hunter? Sod Off!
Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 nov 09, 01:51

Naive leder i kluubben ass, NÅ skal dem evaluere og snakke med ALLE!! Ett lite tips, hva med å ha gjort det i Januar, februar, mars, april, mai, juni, juli, august, september og i november!! Kanskkje vi ikke hadde rykka ned da??

 

Men kan garantere at både styret i FFK ASA og FFK Sport ASA, samt han Henriksen er borte innen sesongen er igang til våren.. NÅ er det KAMP om klubben!!!!

 


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 10 nov 09, 12:49

Ifølge Henriksen var ikke hans posisjon en del av agendaen på gårsdagens styremøte.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 10 nov 09, 12:56

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Ifølge Henriksen var ikke hans posisjon en del av agendaen på gårsdagens styremøte.

Ikke på spillermøtet heller, så det er feil det TV 2 sporten nevnte om Henriksen-misnøye fra spillerne i går.

Det var kun Nordlie de rakk å diskutere, og som man var misfornøyd med.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 10 nov 09, 13:01

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Ifølge Henriksen var ikke hans posisjon en del av agendaen på gårsdagens styremøte.

Ikke på spillermøtet heller, så det er feil det TV 2 sporten nevnte om Henriksen-misnøye fra spillerne i går.

Det var kun Nordlie de rakk å diskutere, og som man var misfornøyd med.

Ganske utrolig, men det bekrefter det jeg har sagt i hele år, styret er svakt og lite kompetent.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 10 nov 09, 13:22

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Ganske utrolig, men det bekrefter det jeg har sagt i hele år, styret er svakt og lite kompetent.

Unskyld at dette nå blir rettet mot deg, men mange snakker hele tiden om styret når de snakker om klubbledelsen. Hvilket styre er det du mener?

Klubbstyret som velges av medlemmene på klubbens generalforsamling? Her er det flere plasser som skal velges på generalforsamling i vinter. Ca halvparten er det vel, siden de sitter for to år om gangen.

Styret i FFK Sport ASA som velges av aksjonærene i Sport ASA?

 

Klubbstyret kan altså påvirkes direkte av medlemmene. Det er verre med styret i Sport ASA. Det som er litt spesielt er at Styreleder i FFK, Carl MOrten Gjeldnes, ikke har styreplass i Sport ASA da klubben er en betydelig aksjonær i Sport ASA.

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 10 nov 09, 13:44
Endret: 10 nov 09, 13:45
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Ganske utrolig, men det bekrefter det jeg har sagt i hele år, styret er svakt og lite kompetent.

Unskyld at dette nå blir rettet mot deg, men mange snakker hele tiden om styret når de snakker om klubbledelsen. Hvilket styre er det du mener?

Klubbstyret som velges av medlemmene på klubbens generalforsamling? Her er det flere plasser som skal velges på generalforsamling i vinter. Ca halvparten er det vel, siden de sitter for to år om gangen.

Styret i FFK Sport ASA som velges av aksjonærene i Sport ASA?

 

Klubbstyret kan altså påvirkes direkte av medlemmene. Det er verre med styret i Sport ASA. Det som er litt spesielt er at Styreleder i FFK, Carl MOrten Gjeldnes, ikke har styreplass i Sport ASA da klubben er en betydelig aksjonær i Sport ASA.

Helt greit det, jeg snakker om ASA eller AS styret. Da det vel er de som ansetter adm.dir osv.
Selv om klubbens styret har ett indirekte ansvar de også, de bestemmer jo tross alt over klubben når alt kommer til alt.
At Gjeldnes ikke sitter i ASA/AS styret er for meg merkerlig, men det var vel noe som skjedde når de skulle ha nok kvinner i styret.

 

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 10 nov 09, 13:50

Opprinnelig postet av Erikk
Hvis Runar Henriksen ønsker å beholde noen som helst form for integritet og ære bør han trekke seg og gå med på en reduksjon i den helt urimelige etterlønnsavtalen som det forbannede styret har gitt han.  Når det gjelder styret burde de stiller sine plasser til disp (trekke seg)

Disse etterlønnsavtalene for toppledere er noe forbannet drit.  Man får betalt for å ha gjort en dårlig jobb og en dårlig jobb det har Henriksen gjort.  Vi skal ikke beskylde han for å være arrogant, egoistisk eller noe som helst usakelig.   Henriksen har ikke lykkes med å rydde opp i de interne intrigene som har foregått, kanskje har han gjort sitt aller aller beste for å få til dette, men han har ikke lykkes og da er han heller ikke god nok til å lede FFK.

Det FFK trenger mest av alt akkurat nå er ro til å meisle ut en ny strategi, bedre økonomien og omdømmet.  I veien står slik jeg ser det nå Henriksen og Nordli.  Fordi de ikke har tillitt.  Dette kan koste oss plassen i Adecco.  FFK kommer til å oppleve intern uro og bråk til langt uti sesongen for treningskamper og kanskje hele neste sesong også.  Og vi som har vært med en stund kjenner igjen dette her så altfor altfor godt.

 

 

 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 10 nov 09, 13:59

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Helt greit det, jeg snakker om ASA eller AS styret. Da det vel er de som ansetter adm.dir osv.
Selv om klubbens styret har ett indirekte ansvar de også, de bestemmer jo tross alt over klubben når alt kommer til alt.
At Gjeldnes ikke sitter i ASA/AS styret er for meg merkerlig, men det var vel noe som skjedde når de skulle ha nok kvinner i styret.

 

Forøvrig har Jappen fått spalteplass i F-B sin nettutgave i dag, der han kritiserer PH sin kritikk. Da er det greit å få frem hvilket styre man kritiserer.

Aner ikke hvordan jeg får lagt ved link

---------------------------

Failure has a name - Tom Nordlie


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 10 nov 09, 14:05

Og "Jappen" har helt rett, totalt enig med han.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 10 nov 09, 17:21

Og nå tar også Werhman bladet fra munnen

- Er det andre ting du vil nevne som årsak til FFKs kollaps?

- Nei. Behandlingen av Bosman-spillerne og mangelen på en ordentlig leder er det viktigste.

- Hva med Tom Nordlie?

- Han hadde en vanskelig jobb allerede da han kom. Det fungerte heller ikke. De rykket ned. Nå handler det å overbevise spillerne om at han er rett mann. Men det blir vanskelig. Det er nemlig vanskelig å overbevise folk om at du er rett mann, når du kom inn som frelser og det ikke fungerte.

- Mener du at han egentlig også må gå?

- Nei. Det blir i så fall noe den nye sportsdirektøren må se på. Alt henger jo sammen her.

 

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 10 nov 09, 17:26

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

- Nei. Det blir i så fall noe den nye sportsdirektøren må se på. Alt henger jo sammen her.

 

Den nye som vi ikke kan ha fordi Nordlie har enerett på det sportslige...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 10 nov 09, 18:48

Ulf Berg vil avsløre FFKs problem i kveld

Det er snakk om hemmelige utbrytergrupper og greier. Kan jo bli spennende å høre hva det er som skjer nå.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 10 nov 09, 18:53

Opprinnelig postet av Rey

Ulf Berg vil avsløre FFKs problem i kveld

Det er snakk om hemmelige utbrytergrupper og greier. Kan jo bli spennende å høre hva det er som skjer nå.

Veldig interessant! Håper ikke at dette bare koker ut i kålen, men kommer fram. 

Noe sier meg også at flere her inne vet godt hvem og hva dette dreier seg omUndecided


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 10 nov 09, 19:31

Noe må skje når klubben spiser opp seg selv innenfra.

 

Er det rart vi rykka ned? Nei, egentlig ikke

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 10 nov 09, 19:33
Endret: 10 nov 09, 19:33
Endret av: FFK pra sempre

Hvis det som kom på Dagsrevyen nå var alt, er det jo ikke noe mer enn det som blir sagt på nettsidene til NRK.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 10 nov 09, 19:34
Endret: 10 nov 09, 19:35
Endret av: Espen

Opprinnelig postet av Rey

Ulf Berg vil avsløre FFKs problem i kveld

Det er snakk om hemmelige utbrytergrupper og greier. Kan jo bli spennende å høre hva det er som skjer nå.

Herregud... hvaschera'??? Så nettopp Jaran Berg i Dagsrevyen, som satt i den halvferdige pub'en og så skikkelig konspiratorisk og skummel ut.. Og i kveld skal altså Sannheten med stor S fram, i følge pappa Ulf...

Går vi mot de lange knivers natt i FFK...??? Virker som hele klubben er et vepsebol. Klarer noen å bygge et godt Adecco-lag på de rykende brannruinene, tro??


Kai Karate

Knøttespiller
Ble medlem: 10 nov 09
Innlegg: 53

Lagt til: 10 nov 09, 20:20

Hva skjer med den "åpne" klubben som Plankehaugen skriker om hele tiden? Nå viser det seg jo at Plankehaugen med familien Berg i spissen har hatt hemmelige møter med deler av FFK-ledelsen. Jeg skjønner godt at de vil FFK som klubb sitt beste, men hvilken kompetanse er det disse  to innehar for  uttale seg på noen sine vegne i det hele tatt? Det at de har hemmelige møter viser jo bare at de driver med lobby-virksomhet. Når de har hatt disse møtene håper jeg for guds skyld at de representerer seg selv og ikke Plankehaugen! Merker jeg blir meget provosert over at de uttaler seg i tide og utide, og da mener jeg utvilsomt mest i utide.


foyn

A-lagspiller
Ble medlem: 20 sep 07
Innlegg: 424

Lagt til: 11 nov 09, 08:42
Endret: 11 nov 09, 08:42
Endret av: foyn

Trenger ikke full pakke fra Viasat når plankehaugen er i full vigør

http://f-b.no/article/20091111/FFK/264391146/1220/NYHET

 

Vet nesten ikke hvor man skal begynne; hemmelig møter på solli kro, gjeldnes + folk fra administrasjonen. Kommer man ikke ut offentlig nå, så blir man "outet".. osv osv osv..

FFK er noe eget - på godt og vondt


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 11 nov 09, 17:31

Gjeldnes har våknet og tilbakeviser hemmelige møter og tar avstand fra plankehaugen og banneret deres. Javel, bare å vente i spenning på neste trekk fra Berg da...


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 11 nov 09, 18:43

Neste trekk fra Berg kommer til å smelle.

Sorry, men jeg synes at det her nærmer seg angiveri. Synd at personer høyt oppe i FFK og PH-systemet spiser opp klubben innenfra.

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 11 nov 09, 19:15

Neste trekk? Nå er de enige og skal dra i samme retning, og berg vil ikke si en dritt.

 

---------------------------

Heia FFK


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 11 nov 09, 19:24

Opprinnelig postet av Lex

Neste trekk? Nå er de enige og skal dra i samme retning, og berg vil ikke si en dritt.

 

Ja snakk om uforløst orgasme
synes det er noe barnslig på grensen til patetisk over det hele jeg men...

Vi har alle ulike roller å spille, og det virker som det er få som kjenner sin egen.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 11 nov 09, 19:55

Opprinnelig postet av Lex

Neste trekk? Nå er de enige og skal dra i samme retning, og berg vil ikke si en dritt.

Jeg er ikke overrasket. Latterlig.   


TheJester

A-lagspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 306

Lagt til: 11 nov 09, 20:01

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Ja snakk om uforløst orgasme

Indeeed

---------------------------

"Jeg startet på bunnen og jobbet meg nedover"

@ Twitter: http://twitter.com/matiashs
http://thejester.blogg.no


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 11 nov 09, 20:03

Det her er jo en farse. Hvordan kan både klubbledelsen og Ulf Berg tro at folk ikke skjønner at de lyver som Pinoccio. Det er så latterlig at man blir helt matt.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 11 nov 09, 20:09

Nå ser jo også hvor smart det var å velge inn Ulf Berg i styret igjen. Mannen er jo en vandrende katastrofe som jobber etter egen agenda helt uten tanke på medlemmenes interesser.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 11 nov 09, 20:15
Endret: 11 nov 09, 20:26
Endret av: Rey

Først truer han med å offentliggjøre lister over deltagere og notater fra hemmelige møter for å få fjernet Henriksen. Han sier mer eller mindre rett ut at blant deltakerne var styrelederne Gjelnes og Kristoffersen, i tillegg til representanter fra administrasjon og spillerne. Dette er svært alvorlige påstander og reaksjonene har vært massive. Ikke minst setter noe slikt Gjelnes og Kristoffersen i et svært amatørmessig lys.

Senere går et samlet styre ut med en pressemelding signert av Gjelnes, hvor påstandene dementeres. Ingen i FFK-styrene har deltatt på noen hemmelige møter overhodet.

Når F-B deretter konfronterer Berg med dette, eksisterer det plutselig ikke hverken lister eller notater. Mannen har åpenbart bedrevet regelrett løgn. Hvor dum er det egentlig mulig å bli?

Ulf Berg & sønn er i ferd med å ødelegge hele supporterklubben. Folk står i kø for å melde seg ut. En ny supportergruppering blir trolig etablert. Klubben FFK har disse premieidiotene allerede gjort masse for ødelegge, uten at de evner å fatte det selv.

Denne dårskapen har nå gått for langt. Personlig skammer jeg meg over å i det hele tatt bo i denne byen.

http://f-b.no/article/20091111/NYHET/537069913/1220/NYHET

MOD: Slått sammen med tråd hvor dette allerede blir diskutert


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 11 nov 09, 20:23

Tror ikke vi skal sette radarparet Berg i samme bås som de som virkelig er ansvarlige for katastofen både sportslig og økonomisk.

Plankehaugen har gjort en stor feil, slik jeg ser det. Det er at de ikke aksjonerete før sankthans. Da hadde vi sansynligvis sluppet dette her

 


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 11 nov 09, 20:40

Her er det garantert mer som ligger bak. Spent på fortsettelsen

Tror absolut ikke at "det er det hele" Her ligger det dealing på høyt plan, noe som i allefall ikke bidrar til at alt kommer ut..

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 11 nov 09, 20:43

det er jeg enig i, Berg senior har gjort mye bra tidligere, sannsynligvis så ble de enige i går om å stoppe krigen inn til videre.  Det eksisterer helt sikkert bevis av et eller annet slag.


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 11 nov 09, 20:45

Opprinnelig postet av shaggy

Her er det garantert mer som ligger bak. Spent på fortsettelsen

Tror absolut ikke at "det er det hele" Her ligger det dealing på høyt plan, noe som i allefall ikke bidrar til at alt kommer ut..

 

Konspirasjonsteorier er alltid spennende.  Men hva har Berg-familien fått som gjør at de synes det er greit å bli fremstilt som løgnere og idioter? Fjerning av Henriksen?

Dette kan uansett ikke et par styrerepresentanter love alene. Og det vil sette uttalelsene om "full tillit fra et samlet styre" i et merkelig lys. Gjelnes og Kristoffersen har nå gjort så mange blundere, at de neppe har tillit fra et samlet styre uansett. Trolig blir de fjernet ved første korsvei.

Den mest nærliggende forklaringen er nok heller at vi her står overfor et klassisk tilfelle av alminnelig lavmål fra den godeste Berg. I beste fall er de blitt holdt med godt snakk og fremstår for øyeblikket som nyttige idioter.


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 11 nov 09, 20:49
Endret: 11 nov 09, 20:51
Endret av: shaggy

Er jo ingen konspirasjonsteori dette da! Så innlegget ditt var klipt og limt fra fb, så mulig det gikk litt fort i svingene.

Er i allefall ikke blitt veldig mye mer åpenhet etter det nevnte møtet.

 

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 11 nov 09, 20:54

Opprinnelig postet av shaggy

Er jo ingen konspirasjonsteori dette da! Så innlegget ditt var klipt og limt fra fb, så mulig det gikk litt fort i svingene.

Er i allefall ikke blitt veldig mye mer åpenhet etter det nevnte møtet.

 

 

Du insinuerer "dealing på høyt plan" som ingen vil snakke om. Ergo en konspirasjon.

Og jeg ser selvsagt ikke noe behov for å skrive på nytt igjen her det jeg selv har skrevet på f-b.no. Da tillater jeg meg å klippe og lime. Litt mer effektivt.


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 11 nov 09, 21:01

At det ikke har pågått heftig dealing når det på et halvt døgn har gått fra isfront og "alt skal frem, for vi er dritt lei"  til pipa har fått en tone som beskriver en konstuktiv samtale og at vi var fornøyde med hva som ble sagt.

Hvor mye har kommet frem? Man trenger ikke konspirere for å skjønne at det har pågått dealing her. Da er man i beste fall naiv.

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 11 nov 09, 21:12

Shaggy. Som det fremgår er jeg enig med deg i at det pågår dealing som ikke tåler dagens lys. Det er dette som er konspirasjonsteorien. Det er altså ikke vi som konspirerer, men derimot PH og nevnte FFK-representanter.  

At Berg & co. har fått noe som gjør at de aksepterer å bli fremstilt som løgner og idioter, er nok sannsynlig. Jeg forsøker imidlertid å spekulere i hva dette noe er. Kanskje antydninger om fjerning av Henriksen og innsetting av Bagstevold? Laughing Berg er åpenbart dum nok til å ta dette for god fisk.

Realiteten er nok snarere at Gjeldnes og Kristoffersen blir kastet ved første korsvei. Hvis de ikke blir kastet pga. mistillit internt i styret, blir de kastet ved årsmøtet. At de forer Berg-familien med tøv nå, vil kun kjøpe dem noe mer tid. Det brenner allerede under føttene deres.


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 11 nov 09, 21:34

Det jeg mente også, og konspirerer vi skjer det i full offentlighet :-), Utfallet kommer nok uansett for en dag.

Men for alt jeg vet (arrester meg om jeg tar feil) er ikke disse forholdsvis heftige utskifinger i styret gjort i en håndvending, så lenge ikke ting skjer av egen vilje. Da må det vel innkalles til ekstraordinær generalforsamling, 75% flertall og "hele suppa"

Da bør jo flest mulig av oss som er medlemer i ffk benytte stemmen sin.

Det er riktignok ikke blitt luftet mange erstattere enda, men vet ærlig talt ikke hva som r det beste alternativet.

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 11 nov 09, 21:42

I verste fall må det innkalles til ekstraordinær generalforsamling eller årsmøte ja, alt ettersom om det er snakk om endringer i AS-styret eller klubbstyret. I generalforsamlingen er det eierne som rår. Ved årsmøtet er det medlemene.

Men den enkleste måten er å presse nevnte personer til å trekke seg frivillig, eller at de blir kastet pga. mistillit internt i styret. Dette avhenger også av hvilke vedtekter som gjelder.

Så det er fortsatt tid til å gjøre mye ugang ennå. Selv om situasjonen er tragisk, er det i det minste spennende å følge denne føljetongen.


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 11 nov 09, 22:08

Utvilsomt spennende. Kan vel strengt tatt ikke bli stort værre..

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 11 nov 09, 22:23

Jeg tror at Gjeldsnes & co sitter på noen kompromitterende bilder av berg der han flyr rundt etter lamaene i dyrehagen kun iført dameundertøy.....Laughing

Fy ti katta, denne såpeoperaen her blir drøyere og drøyere for hver dag, hotell cesar eat your heart out!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 nov 09, 22:35
Endret: 11 nov 09, 22:38
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av Tom!

 Kanskje antydninger om fjerning av Henriksen og innsetting av Bagstevold? Laughing

Helt ærlig, så ser jeg ikke helt logikken bak å fjerne Henriksen for å innsette en person som har de samme svakhetene som Henriksen, men på toppen trolig er hakket mindre kompetent...

Gjeldsnes sine krumpspring er bemerkelsesverdig. Her har klubbens øverste leder vært med på møter der man har konspirert for å finne en løsning til å fjerne ASAs adm. dir.? Greit å være misfornøyd, men det blir fryktelig illojalt, og feil medium å ta kampen i...

Når man at på til blir tatt på fersken, så kan jeg ikke helt se hvordan Gjeldnes kan fortsette som styreleder.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 11 nov 09, 22:40

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Tom!

 Kanskje antydninger om fjerning av Henriksen og innsetting av Bagstevold? Laughing

Helt ærlig, så ser jeg ikke helt logikken bak å fjerne Henriksen for å innsette en person som har de samme svakhetene som Henriksen, men på toppen trolig er hakket mindre kompetent...

Gjeldsnes sine krumpspring er bemerkelsesverdig. Her har klubbens øverste leder vært med på møter der man har konspirert for å finne en løsning til å fjerne ASAs adm. dir.? Greit å være misfornøyd, men det blir fryktelig illojalt, og feil medium å ta kampen i...

Når man at på til blir tatt på fersken, så kan jeg ikke helt se hvordan Gjeldnes kan fortsette som styreleder.

Hm, hva er det som skjer, jeg begynner jo å bli mer og mer enig i dine innlegg? Er det du som har blitt mer "nyansert" eller jeg??  ;)

 


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 nov 09, 22:41

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Hm, hva er det som skjer, jeg begynner jo å bli mer og mer enig i dine innlegg? Er det du som har blitt mer "nyansert" eller jeg??  ;)

Tror det er noe som går... Nøff, nøff og kugalskap... Wink

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 11 nov 09, 22:42
Endret: 11 nov 09, 22:43
Endret av: TheDude

Enig  Holters, Gjeldsnes er en dead man walking, og det samme gjelder Henriksen og muligens flere til. Troverdigheten er ikke eksisterende lenger. Etter min mening bør Vestvik følge etter ut igjennom døra. Problemet blir bare å finne nye kandidater som er gale/tøffe nok til å ta på seg verv i en oranisasjon som virker såpass syk


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 11 nov 09, 22:45

AGF Aarhus i Danmark blir kalt "Galehuset" på grunn av alle skandalene i klubben. Tror vi går "Galehuset" en høy gang.

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 nov 09, 22:48

Opprinnelig postet av TheDude

Enig  Holters, Gjeldsnes er en dead man walking, og det samme gjelder Henriksen og muligens flere til. Troverdigheten er ikke eksisterende lenger. Etter min mening bør Vestvik følge etter ut igjennom døra. Problemet blir bare å finne nye kandidater som er gale/tøffe nok til å ta på seg verv i en oranisasjon som virker såpass syk

"Replacement" er ordet. Det kan gjøre det syke friskt. Jeg har erfaring. Har replacement i hoft, kne og ankel. Det hjalp.

Det ser ut som man trenger replacement i alle ledd i FFK-systemet, da vil sunnheten råde.

Huff, så flaut for Gjeldsnes da!

 

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 nov 09, 22:52

Opprinnelig postet av TheDude

Problemet blir bare å finne nye kandidater som er gale/tøffe nok til å ta på seg verv i en oranisasjon som virker såpass syk

Kandidatene bør hverken være tøffe eller gale. De bør være dedikerte til oppgaven.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 11 nov 09, 22:53

Ja det kan være ilojalt av Gjeldsnes, men spørsmålet jeg lurer på er hvorfor han har gjort det?

Har han forsøkt tjenestevei men følt seg maktesløs pga dårlig samarbeid, og fordi han ikke sitter i AS styret?

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 nov 09, 22:55

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Ja det kan være ilojalt av Gjeldsnes, men spørsmålet jeg lurer på er hvorfor han har gjort det?

Har han forsøkt tjenestevei men følt seg maktesløs pga dårlig samarbeid, og fordi han ikke sitter i AS styret?

Om ikke tjenestevei så i allefall en uakseptabel omvei.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 11 nov 09, 23:00

Ja, det er et must, men de vil jo ofte ha mye å tape på dette også, er det snakk om en heltidsstilling som vil de i de fleste tilfeller bety at de må si opp den stillingen de sitter i pr idag. Og slik som FFK har fremstått i det siste så er det ikke så mange som vil assosieres med klubben. Blir jo spennende å se hvem som blir drakrsponsor feks Apotek1 - "antidepressiva til alle anledninger"? Avsporing, men poenget er at med alle de ripene klubben får i lakken nå om dagen så kan det ha innvirkning på hvem som faktisk ønsker å knytte navnet sitt til klubben.


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 11 nov 09, 23:05

Opprinnelig postet av TheDude

Ja, det er et must, men de vil jo ofte ha mye å tape på dette også, er det snakk om en heltidsstilling som vil de i de fleste tilfeller bety at de må si opp den stillingen de sitter i pr idag. Og slik som FFK har fremstått i det siste så er det ikke så mange som vil assosieres med klubben. Blir jo spennende å se hvem som blir drakrsponsor feks Apotek1 - "antidepressiva til alle anledninger"? Avsporing, men poenget er at med alle de ripene klubben får i lakken nå om dagen så kan det ha innvirkning på hvem som faktisk ønsker å knytte navnet sitt til klubben.

Det er avhengig av hvor godt det ryddes.
At leder/e føler seg trygg på at det er nye koster på plass, og att alle råtne epler er ute av kurven.

 

 

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 11 nov 09, 23:13

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av TheDude

Ja, det er et must, men de vil jo ofte ha mye å tape på dette også, er det snakk om en heltidsstilling som vil de i de fleste tilfeller bety at de må si opp den stillingen de sitter i pr idag. Og slik som FFK har fremstått i det siste så er det ikke så mange som vil assosieres med klubben. Blir jo spennende å se hvem som blir drakrsponsor feks Apotek1 - "antidepressiva til alle anledninger"? Avsporing, men poenget er at med alle de ripene klubben får i lakken nå om dagen så kan det ha innvirkning på hvem som faktisk ønsker å knytte navnet sitt til klubben.

Det er avhengig av hvor godt det ryddes.
At leder/e føler seg trygg på at det er nye koster på plass, og att alle råtne epler er ute av kurven.

 

 

Je, selvfølgelig, men det finnes nok noen der ute både med ryggrad og hjerte.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 11 nov 09, 23:15

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Opprinnelig postet av TheDude

Ja, det er et must, men de vil jo ofte ha mye å tape på dette også, er det snakk om en heltidsstilling som vil de i de fleste tilfeller bety at de må si opp den stillingen de sitter i pr idag. Og slik som FFK har fremstått i det siste så er det ikke så mange som vil assosieres med klubben. Blir jo spennende å se hvem som blir drakrsponsor feks Apotek1 - "antidepressiva til alle anledninger"? Avsporing, men poenget er at med alle de ripene klubben får i lakken nå om dagen så kan det ha innvirkning på hvem som faktisk ønsker å knytte navnet sitt til klubben.

Det er avhengig av hvor godt det ryddes.
At leder/e føler seg trygg på at det er nye koster på plass, og att alle råtne epler er ute av kurven.

 

 

Forsåvidt enig i det, men omdømme til FFk har fått en skramme som ikke vil gå over med det første selv ved bytte av mannskap. Presseomtalen klubben har fått i landets største aviser i løpet av den siste uka er utelukkende negativ og mengden overgår vel all omtale vi fikk i norgesmester og serisølv sesongen tilsammen? Skandaler og elendighet passer bedre for den tabloide presse enn solskinnshistorier og harmoni. Men lokalt her i byen vil det nok bedre seg mye etter at en grundig opprenskningsprosess er utført ja.


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 11 nov 09, 23:17

Opprinnelig postet av Willy René

Je, selvfølgelig, men det finnes nok noen der ute både med ryggrad og hjerte.

Får bare håpe de har en hjerne også da.... Wink


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 12 nov 09, 13:08

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av Tom!

 Kanskje antydninger om fjerning av Henriksen og innsetting av Bagstevold? Laughing

Helt ærlig, så ser jeg ikke helt logikken bak å fjerne Henriksen for å innsette en person som har de samme svakhetene som Henriksen, men på toppen trolig er hakket mindre kompetent...

Gjeldsnes sine krumpspring er bemerkelsesverdig. Her har klubbens øverste leder vært med på møter der man har konspirert for å finne en løsning til å fjerne ASAs adm. dir.? Greit å være misfornøyd, men det blir fryktelig illojalt, og feil medium å ta kampen i...

Når man at på til blir tatt på fersken, så kan jeg ikke helt se hvordan Gjeldnes kan fortsette som styreleder.

 

Nei, det er vel bare deler av PH som ser noe logikk i å evt. fjerne Henriksen til fordel for Bagstevold. Dette bare understreker hvilken mangel på vurderingsevne som eksisterer der i gården.

Og når det gjelder Gjeldnes og Kristoffersen, er nettopp mitt poeng at muldvarpvirksomheten som er bedrevet med PH, vitner om en så til de grader amatørskap at det er rett og slett vanskelig å fatte at det er sant. Hvis de nevnte herrer har noe å utsette på Henriksen, ville den profesjonelle måten å gjøre det på være å jobbe med dette internt i egne styrer.


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 12 nov 09, 13:14

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Ja det kan være ilojalt av Gjeldsnes, men spørsmålet jeg lurer på er hvorfor han har gjort det?

Har han forsøkt tjenestevei men følt seg maktesløs pga dårlig samarbeid, og fordi han ikke sitter i AS styret?

 

Forklaringen på hvorfor er nok så enkel som at Gjeldnes er en inkompetent og begrenset mann, som aldri skulle vært i denne funksjonen.

Jeg minner om at uten kuppet mot det gamle styret som PH var svært delaktig i, ville ikke disse menneskene vært der.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 nov 09, 14:11
Endret: 12 nov 09, 14:12
Endret av: Holters

Haha, jeg har ikke sett denne før:

http://www.youtube.com/watch?v=EZbe2lIfnX4

Runar Henriksen i sitt ess!

Wink

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 12 nov 09, 14:14

Det er den nye offisielle klubblåta til FFK som skal runge utover stadion i første hjemmekamp mot Follo til året...

Runar Henriksen blir den nye Odd René Andersen og skal stå for vokalen. Smile


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 nov 09, 14:28

Opprinnelig postet av TheDude

Opprinnelig postet av Willy René

Je, selvfølgelig, men det finnes nok noen der ute både med ryggrad og hjerte.

Får bare håpe de har en hjerne også da.... Wink

Hvis jeg skulle velge mellom hjerte/ryggrad og hjerne er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde valgt. Hjernen har nemlig lett for å beseire ryggraden. Men det er et falsk ultimatum, og har knapt akademisk verdi.

Jeg tror det er på tide å få et svært, kraftfullt og tydelig demokratisk mandat i klubbstyret, og den eneste måten å gjøre det på er  å ha backing fra et overveldende flertall i medlemsmassen, og den eneste måten man gjør det på er å inkludere foran nevnte medlemassen i opprydningsarbeidet i klubben!

Den viktigste oppgaven for nytt klubbstyre (for jeg regner med at det blir et helt nytt styre) vil være hvordan skillelinjene mellom ASA og klubb mhp ansvar og økonomi skal trekkes opp. Kort og godt.

Dette er en ny problemstilling for FFK, og det er derfor helt naturlig at medlemmene får en mye viktigere rolle enn den sedvanlige  "stemmekveg"-rolla.


Gardarson

A-lagspiller
Ble medlem: 03 nov 08
Innlegg: 499

Lagt til: 12 nov 09, 15:59

Opprinnelig postet av Holters

Haha, jeg har ikke sett denne før:

http://www.youtube.com/watch?v=EZbe2lIfnX4

Runar Henriksen i sitt ess!

Wink

Haha! Skandalen er enda større! At styret kunne ansette denne mannen er enda verre etter denne filmen. Han har jo tydeligvis en skjult agendaWink


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 12 nov 09, 16:27
Endret: 12 nov 09, 16:27
Endret av: Supreme NTM

Opprinnelig postet av Holters

Haha, jeg har ikke sett denne før:

http://www.youtube.com/watch?v=EZbe2lIfnX4

Runar Henriksen i sitt ess!

Wink

Å lage en så til de grader irriterende og komisk musikkvideo er en prestasjon i seg selv!Laughing

---------------------------

BRH - http://www.brigaderodhvit.com


havis

Knøttespiller
Ble medlem: 21 mai 09
Innlegg: 75

Lagt til: 12 nov 09, 16:39

Man må jo si at mannen har talent....
For makan til luft-trommesoloer kommer man ikke over hver dag Tongue out

---------------------------

Sats på talentene!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 12 nov 09, 20:37

...og nå går Terje Sørlie ut og bekrefter at Gjeldsnes og Kristoffersen var med på møtene

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 12 nov 09, 20:43
Endret: 12 nov 09, 20:45
Endret av: FFK pra sempre

Opprinnelig postet av Rey

...og nå går Terje Sørlie ut og bekrefter at Gjeldsnes og Kristoffersen var med på møtene

Møtet i alle fall:)
Dette er jo ganske annerledes en hvordan Berg har fremstilt det hele, hvor han har skapt ett inntrykk av at Gjeldsnes har vært med på flere "hemmelige" møter.

Skjønner ikke hvordan det kan sies at møtet er hemmlig, når klubbstyret var informert. De må vel ikke informere AS styret og Adm.dir om alt de gjør.

---------------------------

http://twitter.com/FFKprasempre


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 12 nov 09, 23:33

Opprinnelig postet av Holters

Haha, jeg har ikke sett denne før:

http://www.youtube.com/watch?v=EZbe2lIfnX4

Runar Henriksen i sitt ess!

Wink

HYSTERIKSK!  Tok meg friheten å sende denne som et tips til gutta golden goal...Laughing


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 12 nov 09, 23:49

Opprinnelig postet av TheDude

Opprinnelig postet av Holters

Haha, jeg har ikke sett denne før:

http://www.youtube.com/watch?v=EZbe2lIfnX4

Runar Henriksen i sitt ess!

Wink

HYSTERIKSK!  Tok meg friheten å sende denne som et tips til gutta golden goal...Laughing

Haha. Dette lukter superpinlig lang vei. Embarassed


TheDude

A-lagspiller

Ble medlem: 03 nov 04
Innlegg: 402

Lagt til: 17 nov 09, 14:48

Opprinnelig postet av Plankekæll

Opprinnelig postet av TheDude

Opprinnelig postet av Holters

Haha, jeg har ikke sett denne før:

http://www.youtube.com/watch?v=EZbe2lIfnX4

Runar Henriksen i sitt ess!

Wink

HYSTERIKSK!  Tok meg friheten å sende denne som et tips til gutta golden goal...Laughing

Haha. Dette lukter superpinlig lang vei. Embarassed

Her er svaret, så da får vi se:

"Hei!

Dette er et både godt og morsomt tips - jeg har ikke fått vist det til Henrik og Johan ennå, men har rukket å more meg over det sammen med resten av redaksjonen.

Vi skal ha en oppsummering av Tippeligaen i starten av programmet, med et eget litt forseggjort opplegg, og da vet jeg sannelig ikke hvordan vi kan få plass til denne. Men jeg skal se hva vi kan gjøre - enten nå, eller til senere.

Takk for innspill!

Mvh

Alice Sommer, produsent"


FFK pra sempre

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 okt 08
Innlegg: 1147

Lagt til: 19 nov 09, 17:14

Da var vel Bagstevold ferdig i klubben

---------------------------

Eurosport kommentator: "de er ikke så lette disse reglene i beach hockey"

http://twitter.com/FFKprasempre


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 19 nov 09, 17:24

Opprinnelig postet av FFK pra sempre

Da var vel Bagstevold ferdig i klubben

Dette var vell ikke så gærne ansettelser? :)

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 19 nov 09, 17:37

Kanskje vi kan gi Henriksen skryt for at han får ut Bagstervold?


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 19 nov 09, 19:44

Er nok ikke Henriksen alene som har fått ut Bagstevold. Godeste styrene det vel som har gjort det.

Men uansett, håper det finnes baller nok her i byen til å rette opp i all uretten.

Mener at alle uten untak bør fordufte. Selv om de ikke har gjort noen dårlig jobb, så er ikke jobben de har gjort god nok uansett. Nye koster må til over hele fjøla. Selv om eierne av ASA står for det økonomiske ansvaret, så er det ikke disse som skal beste hvordan FFK skal opptre, det er det medlemmene som skal.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 19 nov 09, 23:12

Dette var positivt FFK!!

Da håper jeg Bagstevold er ferdig i klubben.


Ymer

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 20 nov 09, 00:13

Opprinnelig postet av Erikk

Kanskje vi kan gi Henriksen skryt for at han får ut Bagstervold?

Absolutt Laughing


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 20 nov 09, 02:00

hva gjør Bagstevold feil ?

 

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 20 nov 09, 14:22

Opprinnelig postet av keiko99

hva gjør Bagstevold feil ?

Hva gjør`n  riktig?

Neida.. Jeg kjenner ikke noe til fyren jeg Wink


Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 20 nov 09, 14:23

Han er PHs muldvarp?

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


kingcobra

Bedriftsspiller

Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 11

Lagt til: 20 nov 09, 14:31

ja!

---------------------------

umulig mulig umulig


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 20 nov 09, 15:09

Opprinnelig postet av Svein

Han er PHs muldvarp?

nei å atter NEI....

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 20 nov 09, 15:22

Begrunn dette keiko.

---------------------------

Heia FFK


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 20 nov 09, 15:48

ehhhhhhhhhhhhhhh trodde vel at han som skrev dette mente at jeg var PH mulvarp..

ellers vil jeg si at mange snakker varmt om Bagstevold og mange snakker det motsatte, men jeg har enda til gode og høre at det er plankehaugen som gjør til at folk mener godt eller vondt om han og siden dere slenger ut masse brude dere ha rede på ting... jeg er så lei av at folk antar noe slik som jeg antok at dere mente meg Laughing

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 21 nov 09, 09:56

fredrikstadblad: «Du mobber meg og har mobbet meg i lang tid.» Dette skriver Bjørn Bagstevold i et brev til FFK- direktør Runar W. Henriksen.

kanskje på tide og få vekk Runar Henriksen

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 21 nov 09, 10:18

De breva var vel siste krampetrekning fra Muldvarpen. At han ble holdt utenfor budsjettprosessen var vel greit.

Tror Bagstevold bør se segf selv i speilet, det han sier om henriksen er vel det samme som mange ansatte under Gagstevold sier om han, der er vel derfor de ikke fant tonen.  Kjenner en som prøvde å arbeide for Bagstevold i FFK systemet, vanskeligere person hadde han aldrig vært bort i, og sluttet etter kort tid da han ikke orket det totale kaos. 


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 21 nov 09, 12:20

Jeg lurer på

- om det er noen i FFK systemet som har hatt en skjult agenda med å bli kvitt Henriksen (sin egen stilling/plass i hierakiet truet).

- om noen i systemet har skapt et inntrykk av at det ikke nytter å samarbeide med RH - for på den måten å rydde vei for seg selv

- om noen av alle som har slengt dritt her inne på forumet har vært lånt øret og penn ukritisk til disse personene som har hatt en egen agenda.

- om noen har sett det viktigere å bli kvitt RH enn å få ryddet opp i en ukultur i klubben

 

Kanskje vi skal la personangrepene være og i steden rette fokus på de verdier som vi vil ha i klubben. Dette har blitt tatt opp i annen tråd og det meste er sagt der.

Klarer vi som supportere og holde fokus på disse verdiene og få disse verdiene nedfelt i klubben - da må RH måles på om han klarer å nå disse målene og så må han evt. gå korrigeres eller gå

Det samme gjelder Tom Nordli - han må få gitt noen verdier som er overordnet det arbeidet han er betalt for å gjøre. F.eks ungdomssatsing, trivsel i spillergruppa (trivsel skapes blant annet av ryddighet og rettferdighet - ikke nødvendigvis "koselig kameratskap".
Klarer ikke han å lykkes innenfor dette så må han også få de nødvendig advarsler og deretter over og ut.

- Klarer vi å få en åpen klubb (det betyr ikke at alle skal vite alt, men at alle skal bli hørt og tatt på alvor)

- Klarer vi å få til en klubb med sunn økonomi (ser at det vil ta et par år, men føler vi er på rett kurs)

- Klarer vi å få til en klubb som er byens stolthet og eiendom - det betyr åpenhet, men også med en god kommunikasjon og samspill med et nærmiljø og næringsliv og også media.

- Klarer vi å få til en klubb som tør satse på ungdommen og gi de en mulighet og som kan ha en lokal identitet, men selvsagt med spennende spillere fra lle verdenshjørner - men forankringen er lokal.

Jeg håper at vi kan legge tiden med usaklige personangrep bak oss. Jeg håper vi kan finne noen punkter vi mener skal være faneskaene i klubben og så skal vi måle lederne på om de klarer å nå disse målene og vi skal holde disse målene tydelig opp for et hvert styre som måtte bli valgt.


Jeg håper PH kan være en pressgruppe for slike mål og ikke løpegutter for noen i FFK systemet. (I et slikt system vil det alltid være noen som ønsker å bruke en annen vei for å nå sine mål enn det som ligger nedfelt i enhver organisasjon).

Jeg håper vi i løpet av et par måneder kan samles om 5 viktige punkter som er viktige for klubben med spillere og supportere. For Fredrikstadby og dets næringsliv.

PS
Jeg vil bare presisere at jeg ikke kjenner RH. Har aldri hilst på vedkommende - ikke snakket med ham. Vet hvordan han ser ut etter å ha sett bildet i avisa mange ganger.
Det samme gjelder med TN.
Har med andre ord ingen grunn til å forsvare noen av dem.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 21 nov 09, 12:23

Opprinnelig postet av rød og hvit

Jeg lurer på

- om det er noen i FFK systemet som har hatt en skjult agenda med å bli kvitt Henriksen (sin egen stilling/plass i hierakiet truet).

- om noen har sett det viktigere å bli kvitt RH enn å få ryddet opp i en ukultur i klubben

Er ikke dette opplagt? [!]  Surprised


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 21 nov 09, 12:25

Du mener Bagstervold?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 21 nov 09, 12:36
Endret: 21 nov 09, 13:01
Endret av: Holters

Bra innlegg, rød og hvit!

Vi skal jobbe for å fremme tanken om et "FFK-dokument" til neste årsmøte. Tror absolutt det er veien å gå.

---------------------------

@ Twitter: http://twitter.com/ffksupporter
@ Facebook: http://www.facebook.com/ffksupporter


Willy René

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 aug 07
Innlegg: 1716

Lagt til: 21 nov 09, 12:54

Opprinnelig postet av Holters

Bra innlegg, rød og hvit!

Samtykker.

---------------------------

Når får FFK stjerne på drakten ?
Og når avsannes Djevelen ?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 22 nov 09, 15:04

Nå har RWH hevet ut Svein E Waters også.


Flisa

A-lagspiller

Ble medlem: 26 sep 09
Innlegg: 300

Lagt til: 22 nov 09, 15:26

Opprinnelig postet av Patrioten

Nå har RWH hevet ut Svein E Waters også.

Nå er det vell ikke akkurat Henriksen som hiver ut folk. Dette er vel en avgjørelse tatt av flere, og sansynlig saklig begrunnet enten i arbeidstakeren, arbeidsgiveren, eller markedsforhold...

---------------------------

Fredrikstad Supporter fra 2000 direkte fra Nydalen, Oslo!

- Men så lenge han mener at det er det beste for laget, og han har tross alt tatt oss fra 13. til 14. plass (Kvisvik)



Flat Trådet Nøstet
Totalt 14 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f