Husk meg
Brukernavn
Passord

– Ønsker å beholde Éverton og Örlund

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 10 10

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 25 des 08, 17:36

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Har du noen eksempler på spillere i TL som garantert ville slått til fra dag en?

Det er vel ingen som kan gi noen som helst garanti. Men det er større sannsynlighet for at en spiller som Thorstein Helstad ville blitt en storscorer enn at en ny, spennende 22/23-åring fra Brasil blir det. Og det er det som er poenget... Garantier i fotball finnes ikke. Garantier så lenge det snakkes om mennesker i prestasjonsrettede idretter/øvelser/arbeid finnes ikke. Sannsynligheter derimot, det er noe annet - og det de fleste mener.

Men enkelte her inne bare må jobbe med semantiske og logiske hjerneøvinger. Bedre kjent som kverulering i min verden.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 26 des 08, 10:14

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Har du noen eksempler på spillere i TL som garantert ville slått til fra dag en?

Det er vel ingen som kan gi noen som helst garanti. Men det er større sannsynlighet for at en spiller som Thorstein Helstad ville blitt en storscorer enn at en ny, spennende 22/23-åring fra Brasil blir det. Og det er det som er poenget... Garantier i fotball finnes ikke. Garantier så lenge det snakkes om mennesker i prestasjonsrettede idretter/øvelser/arbeid finnes ikke. Sannsynligheter derimot, det er noe annet - og det de fleste mener.

Men enkelte her inne bare må jobbe med semantiske og logiske hjerneøvinger. Bedre kjent som kverulering i min verden.

Torstein Helstad har spilt for 2 TL klubber (tror ikke Hamkam var i TL da han var der). I Brann var han en suksess, mens i RBK var han en flopp. Altså en 50/50 sjansning?

Her i Norge sitter man og snakker om norske, og evt svenske og danske, spillere som man kjenner og refererer til disse som etablerte kvalitetsspillere. Faktum er at 99 % av de spillerne som er mulig å hente til FFK, og som samtidig har kvaliteter til å heve kvaliteten på laget, har vi aldri hørt om.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 des 08, 11:55

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Torstein Helstad har spilt for 2 TL klubber (tror ikke Hamkam var i TL da han var der). I Brann var han en suksess, mens i RBK var han en flopp. Altså en 50/50 sjansning?

Som skrevet i mitt forrige innlegg... Enkelte her inne må visst kverulere litt. WinkFaktum tilsier vel at Helstad overhodet ikke er noen flopp i RBK og, uten at jeg er hverken matematiker eller statistiker, mener jeg han vil være et langt sikrere kort enn 50/50. Det synes jeg talla hans viser:

Helstad scorte 14 mål på 30 kamper for Rosenborg. (Litt av en flopp...?!!) I Brann spilte han 146 kamper og scorte 89 (!!) mål.... Han hadde altså 103 mål på 176 kamper i Eliteserien/Tippeligaen - et snitt på 0,59. Han har vært i TL i omtrent 8 sesonger og har vist seg å være en av få som scorer mange mål; år etter år.

Men du har et poeng i at det finnes spillere i andre land og ligaer som er etablerte kvalitetsspillere og som vi ikke kjenner til. Men selv du må vel være enig i at en spiller som har 0,59 mål i snitt over 8 sesonger i eliteserien (den serien han skal spille i) gir en større statistisk sannsynlighet for å lykkes enn en spiller som har samme snitt i en annen liga?

Kamma var forøvrig ett år i eliten mens Helstad var der.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 26 des 08, 12:08

Opprinnelig postet av denialsander

Som skrevet i mitt forrige innlegg... Enkelte her inne må visst kverulere litt. WinkFaktum tilsier vel at Helstad overhodet ikke er noen flopp i RBK og, uten at jeg er hverken matematiker eller statistiker, mener jeg han vil være et langt sikrere kort enn 50/50. Det synes jeg talla hans viser:

Helstad scorte 14 mål på 30 kamper for Rosenborg. (Litt av en flopp...?!!) I Brann spilte han 146 kamper og scorte 89 (!!) mål.... Han hadde altså 103 mål på 176 kamper i Eliteserien/Tippeligaen - et snitt på 0,59. Han har vært i TL i omtrent 8 sesonger og har vist seg å være en av få som scorer mange mål; år etter år.

Men du har et poeng i at det finnes spillere i andre land og ligaer som er etablerte kvalitetsspillere og som vi ikke kjenner til. Men selv du må vel være enig i at en spiller som har 0,59 mål i snitt over 8 sesonger i eliteserien (den serien han skal spille i) gir en større statistisk sannsynlighet for å lykkes enn en spiller som har samme snitt i en annen liga?

Kamma var forøvrig ett år i eliten mens Helstad var der.

Mulig jeg tar i når jeg sier Helstad floppet i RBK, men han fikk ikke allverden av spilletid og ble solgt fordi han var overflødig.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 28 des 08, 11:38

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Mulig jeg tar i når jeg sier Helstad floppet i RBK, men han fikk ikke allverden av spilletid og ble solgt fordi han var overflødig.

Tror det sier mer om Rosenborg enn Helstad... Rosenborg hadde en lang rekke merkelige kjøp og salg av spillere - omtrent på samme nivå som deres ansettelser og sparkinger av trenere, så jeg tar egentlig alt som har med RBKs valg å gjøre med ei svær klype salt.  "Det hold itj å vinn goull me' ÆrrBeeKåå, nei. Her ska'et gjørrras med stil og 20 pooeeng."  Wink

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 29 des 08, 12:32
Endret: 30 des 08, 11:34
Endret av: FFK1903

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Mulig jeg tar i når jeg sier Helstad floppet i RBK, men han fikk ikke allverden av spilletid og ble solgt fordi han var overflødig.

Helstad ble vel litt offer for en spillestil han ikke passet inn i. I RBKs 4-3-3 likte han seg dårlig, i Branns 4-4-2 kommer han mer til sin rett, hvor han fikk gjennombruddspasninger fra midtbanen og puttet disse i mål. Sett Nannskog i en 4-3-3-formasjon, og jeg tror også han ville ha scoret mindre.

Feilkjøp av RBK, men Helstad gjorde jobben likevel vil jeg påstå.

 

 

 


Ettersom Örlund er uaktuell og Everton ser ut til å være klar, så stenger jeg denne tråden. Evertons forlengede utlånsavtale kan nå diskuteres i denne tråden.



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 10 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f