Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 71 8

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5514

Lagt til: 17 jul 08, 21:03

Opprinnelig postet av solano2

Hvem i helvette av de to skal erstatte Tarik? Tegstrøm har hatt en halv sesong i Norge som har vært god, ellers ræva. Fofana er jo møk ræva selv i 2.div.

 

Nei, det er helt klart at det vil være behov for forsterkninger på topp hvis Tarik drar!

Ingen av dem er like gode som Tarik, men jeg tror at de to, sammen med Gardar og resten av laget kan score de målene FFK trenger. Har kun sett Fofana en gang i år på 2. laget, og da var han god.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


hasse33

Landslagsspiller

Ble medlem: 18 jul 07
Innlegg: 1672

Lagt til: 17 jul 08, 21:24

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/fredrikstad/article2075585.ece

 

Mulig jeg ikke har fulgt med og dette har vært lagt ut før?? Litt pussig synes jeg


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 jul 08, 21:36
Endret: 17 jul 08, 21:37
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av hasse33

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/tippeligaen/fredrikstad/article2075585.ece

 

Mulig jeg ikke har fulgt med og dette har vært lagt ut før?? Litt pussig synes jeg

Som jeg skrev på VGD:

Snakk om å koke supper på eldgamle, rustne spikre. Dette er utrolig gamle nyheter - hva driver egentlig Nettavisen med?

Jefferson var for øvrig tiltenkt en rolle sammen med Tarik. Han er en Gardar-type-spiss, såkalt "powerforward". Stor, sterk, men også bevegelig og kan skape ting på egenhånd.

Det er ikke FFK-styret som sier nei, men siden klubben ikke har penger til rådighet for innkjøp per dags dato, så er man prisgitt at investorene (Spillerinvest) frigjør midler til innkjøp. De har skrudd igjen pengekrana så langt - frem til klubben slanker stallen.

Men det jobbes fortsatt i kulissene. Det er nok ikke utenkelig at det kommer forsterkninger likevel.

Her kan du lese om Thiagoavsløringen:

http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1488

I tillegg til en spiss nummer 2 - Betinho - som Spillerinvest også takket nei til.

Og her kan du lese om Jefferson:

http://f-b.no/article/20080620/FFK/533176010

Begge sakene nesten én måned gamle.

Spillerinvest har vel uttalt at Jefferson var så god/interessant at de var villige til å frigjøre midler, men overgangen falt i vasken da Fiorentina kom på banen. FFK var rett og slett litt for sent ute med å oppdage/vise interesse for spilleren.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 17 jul 08, 21:41

Opprinnelig postet av Holters

Jefferson var for øvrig tiltenkt en rolle sammen med Tarik. Han er en Gardar-type-spiss, såkalt "powerforward". Stor, sterk, men også bevegelig og kan skape ting på egenhånd.

Hvordan kan du si dette når Grønhagen sier dette:

- Hadde vi fått Jefferson hadde vi allerede hatt spilleren som skulle erstattet Tarik hvis han forsvinner, sier han.

Og:

- Hvis Tarik nå forsvinner, må vi i stedet gå til nestemann på lista og gjøre alt arbeidet på nytt, legger han til.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 jul 08, 21:44
Endret: 17 jul 08, 21:54
Endret av: Holters

Fordi jeg har fått ham beskrevet som spillertype av flere parter, samt jeg vet at det er den type spiss FFK lette etter, og Jefferson er en spiller som fint kunne ha spilt sammen med Tarik. De er ikke like spillertyper.

Jefferson er 189 høy og veier rundt 80 kg. Ikke akkurat en Tarik-kopi. Edit: Fant denne beskrivelsen hos svenskafans:

Jefferson är en anfallare med långslank och seg fysik, stark i sitt huvudspel och god basteknik nog att ta emot/hålla i bollen, utmärkt som targetspelare med andra ord. Han behöver och kommer (med ålderns rätt) att växa till sig i muskelmassa och utvecklas tekniskt samt i avsluten framför mål. Jeff är mer av en klassisk italiensk prima punta än en brasiliansk anfallare.

Grönhagen kan jo med det sitatet mene at de med en eventuell signering av Jefferson allerede hadde sikret seg en klassespiss, ergo en spiss som kan score målene og dermed erstatte Tarik på den måten.

Det er sikkert ikke noe vanskelig å få noen sitater fra Haugen eller Jonsson på hva slags spillertype Jefferson er, men jeg ser liksom ikke helt poenget. Dette er "yesterdays news".

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 jul 08, 22:59

Opprinnelig postet av Holters

"Men selv om tre fjerdedeler av prøvespillerne var forsvarsspillere, var det likevel en sentral midtbanespiller som imponerte mest.

– Islendingen Palmi Rafn Palmason imponerte kanskje mest, og jeg syntes han virket som en veldig god spiller, men det er trenerne som avgjør og bestemmer. De mente at vi hadde god nok dekning på den plassen, og en Elvestad på vei oppover."

http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1120

og en forumtråd fra den tiden, hvor Palmi imponerte flere;

http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?eid=8797

Ser at Stabæk-supporterene snakker om at Palmason er den nest dyreste spilleren som har forlatt sagaøya etter Hermann Hreidarsson. Ca 2,8 mill. skal Stabæk ha betalt for han. Jeg er glad FFK fikk tak i Wehrman i stedet. Wink

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 jul 08, 15:14

Brann har fått avslått et bud på 15 mill. for Ighalo. Lyn vil ha minst 20 mill.

Brann vurderer Moldeskred.

Jeg kunne godt tenkt meg Moldeskred som erstatter for Tarik. Kan FFK konkurrere her tro? 

Litt dristig verving pga alle skadene han har slitt med, men jeg tror han blir stor i FFK hvis han holder seg skadefri.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 19 jul 08, 18:32

Jeg vil egentlig ikke ha Moldskred, trur han kommer til å floppe her. Vil ha en mer stabil og bedre spiss..


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 jul 08, 18:45

Moldeskred har vært Mossespiller. Da holder vi tradisjonen ved å hente mange tidligere Mossespillere ved hevd også. Laughing

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 jul 08, 21:40
Endret: 19 jul 08, 21:43
Endret av: Patrioten

Vi kan forvente oss nye spillere når som helst, grunnen til det, er at en jeg kjenner kjøpte en FFK drakt på auksjonen som de hadde tidligere, han ville at alle spillerne skulle signere på drakten, men fikk beskjed fra FFK, hvis han ville vente, skulle han få atografene til de nye spillerne som kom også.

Hvem og hvor mange kan det være snakk om, tipper, to, eller tre spillere. Forsvar, kant og en goalgetter

 


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 19 jul 08, 21:51

Tar det med en klype salt, du tolker mye rart ut av ting Patrioten Wink


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 jul 08, 22:29

Vi får se, om tolkingen min stemmer


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 19 jul 08, 23:26

Opprinnelig postet av bjorn

Tar det med en klype salt, du tolker mye rart ut av ting Patrioten Wink

Er det en jeg stoler på her inne så er det i hvertfall Patrioten.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 19 jul 08, 23:38

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av bjorn

Tar det med en klype salt, du tolker mye rart ut av ting Patrioten Wink

Er det en jeg stoler på her inne så er det i hvertfall Patrioten.

Syns bare det hørtes veldig tvilsomt ut mtp hva alle i FFK har sagt lenge nå, at vi plutselig skal få et ras av nye spillere helt ut av det blå.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 19 jul 08, 23:41

Opprinnelig postet av bjorn

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av bjorn

Tar det med en klype salt, du tolker mye rart ut av ting Patrioten Wink

Er det en jeg stoler på her inne så er det i hvertfall Patrioten.

Syns bare det hørtes veldig tvilsomt ut mtp hva alle i FFK har sagt lenge nå, at vi plutselig skal få et ras av nye spillere helt ut av det blå.

 

Kan jo være taktisk spill også, mindre konkuranse om spillerene de jobber med + at de har jobbet i kulissene slik de gjorde det med Wallace

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 19 jul 08, 23:58

Godt mulig, jeg tar det som sagt med en klype salt, for så kjempetaktikere tror jeg neppe hele organisasjonen har blitt.

Hvis pengene var der ville vi allerede hatt etpar forsterkninger......


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 20 jul 08, 03:53

Opprinnelig postet av Patrioten

Vi kan forvente oss nye spillere når som helst, grunnen til det, er at en jeg kjenner kjøpte en FFK drakt på auksjonen som de hadde tidligere, han ville at alle spillerne skulle signere på drakten, men fikk beskjed fra FFK, hvis han ville vente, skulle han få atografene til de nye spillerne som kom også.

Det er sikkert taktikeri fra FFKs side. De har sannsynligvis solgt drakta for en høyere pris på grunn av den dårlige økonomien og vil med dette kjøpe tid hos de som venter på draktene. Hadde  det vært grunnen som du nevner, kunne jo bare vedkommende stukket innom senere.

Sånn, da har jeg kokt litt suppe i dag og!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 jul 08, 00:27

César Santín er en som kunne erstatte Tarik, men helt sikkert vanskelig å få tak på, og dyr også.

9 mål og 5 pasninger på 15 kamper lar seg høre det. Tongue out

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 22 jul 08, 00:39

Vourinen scoret 14 på 16 kamper i sin gamle klubb før han kom til FFK, trenger jeg å si mer ?

 

Uansett er vi vel sprengt på utenlandskvota og må hente en norsk spiller...

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 22 jul 08, 00:49

Opprinnelig postet av Bob Page

Vourinen scoret 14 på 16 kamper i sin gamle klubb før han kom til FFK, trenger jeg å si mer ?

 

Uansett er vi vel sprengt på utenlandskvota og må hente en norsk spiller...

Nå er det vel litt forskjell på ligaene i Sverige og Finland, Bob Page.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 71 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f