Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet sommeren 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 71 7

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 14 jul 08, 21:06

Han er sånn ca 32 år nå, så uten å være 100% målgarantist 15 mål per ses. så NEI

---------------------------

Heia FFK


Pk

A-lagspiller
Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 756

Lagt til: 15 jul 08, 14:22

Leser at hele A-laget til Randaberg er sagt opp med virkning fra 1. september. Noen spillere der for oss? Er jo noen kjente navn, men kanskje bare avdanka spillere?


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 15 jul 08, 14:33

Håper det var en spøk Wink


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 15 jul 08, 17:35

Jeg vil gjerne ha Espen Hægeland fra Randaberg


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 15 jul 08, 19:08

Nå er islendingen Pálmi Rafn Pálmason klar for Stabæk. Noen som vet noe om denne spilleren, evt. som har noen formening om hvorvidt han kan styrke midtbanen deres eller ikke?

Det kan hende jeg er heeeeeeeelt på bærtur, men har ikke han vært på prøve for FFK? Kan som sagt hende jeg har helt feil, men mener at det er noe kjent med navnet- og FFK har jo ikke hatt få spillere på prøve for et par år siden..

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 15 jul 08, 19:10

Virker som han har en meget god målstatistikk til å være midtbanespiller ihvertfall!


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 15 jul 08, 19:16

Opprinnelig postet av solano2

Virker som han har en meget god målstatistikk til å være midtbanespiller ihvertfall!

han var vel på prøvespill etter at grønhagen tok over trur jeg. eller så var det rett før. er ikke så lenge siden.

han gjorde det visst veldig bra på prøvespill. men det var i perioden vi henta wehrmann og gashi. så vi valgte de istedenfor islendingen


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 jul 08, 19:18

Talentfulle spillere

Islendingene Birkir Saevarsson (22) og Palmi Rafn Palmason (21) er tidligere klubbkamerater av Gardar Johansson i Valur - som allerede har fått kontrakt med FFK.
- De er betegnet som to av Islands absolutt mest talentfulle midtbanespillere. Birkir er en moderne backtype, som samtidig er veldig rask. En spiller vi ser et stort potensial i. Palmi har gode offensive kvaliteter og jeg vil sammenligne han litt med Stefan Gisslasson i Lyn. Jeg utelukker derfor ikke at han kan bekle den samme rollen som Simen Brenne hadde i laget, sier Morgan Andersen engasjert. Han poengterer at samtlige fire spillere er hentet i samråd med trenerteamet.

Ikke entusiastisk

Tor-Kristian Karlsen er heller ikke særlig entusiastisk i forhold til de prøvespillende fra "Sagaøya". Flere ganger har han observert dem for Islands U21-landslag.
- Birkir er riktignok en entusiastisk, hardtarbeidende og kondisjonssterk høyreback. Men i den moderne fotballen skal også sidebackene bidra i forhold til oppbygging av spillet, hvor ballbesittelse er viktig. Der vil han falle gjennom på de tekniske kvalitetene, tror han.
- Palmi har etter min mening aldri utmerket seg noe særlig og jeg kan vanskelig se at han kan være noe annet enn stallfyll for et norsk tippeligalag.

Dette er fra 2007. Karakteristikken ang. Palmi helt på slutten her liker jeg.Laughing


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 15 jul 08, 19:24

"Men selv om tre fjerdedeler av prøvespillerne var forsvarsspillere, var det likevel en sentral midtbanespiller som imponerte mest.

– Islendingen Palmi Rafn Palmason imponerte kanskje mest, og jeg syntes han virket som en veldig god spiller, men det er trenerne som avgjør og bestemmer. De mente at vi hadde god nok dekning på den plassen, og en Elvestad på vei oppover."

http://www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1120

og en forumtråd fra den tiden, hvor Palmi imponerte flere;

http://www.ffksupporter.net/forum/emne.php?eid=8797

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 16 jul 08, 22:03

Opprinnelig postet av ffkmufc

Jeg vil gjerne ha Espen Hægeland fra Randaberg

Jeg vil gjerne ha tilbake Scott Middlemass.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 17 jul 08, 09:35

Ikke direkte FFK-relevant, men uansett interessant artikkel om hvor vanskelig det er å kjøpe spisser.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 17 jul 08, 13:49

Opprinnelig postet av Per Egil

Ikke direkte FFK-relevant, men uansett interessant artikkel om hvor vanskelig det er å kjøpe spisser.

Derfor merkelig at VIF solgte Thorvaldsson og at de ikke ga han flere sjanser.. Jaja, nå ser det ut til at til og med Bengtern har begynt å score for VIF da men.

---------------------------

RHE- Ultrasmentalitet- www.rodhvitelite.com


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 17 jul 08, 16:21

underlig det her med thorvaldsen, virket som en solid spiss de få gangene han fikk tillit. problemet var at han ble satt ut av laget med engang det gikk en kamp uten goal. sæternes derimot fikk tillit hele veien og det får enga igjen for nå. samtidig er det ikke alltid tillit som er medisinen, fofana spilte vel rundt 20 kamper ifjor og nettet pinlige 1mål!!tragisk svakt av en spiss som spiller fast.

 

ellers nettintervju med per morten haugen idag:

Trenger dere spisser så se på disse:
1.Kevin Vandenbergh

2.Edson Buddle ( han tror jeg faktisk Eggen så på i sin tid i FFK)

Hva tror du om disse to?
Kevin Vandenbergh kjenner jeg ikke annet en at han spiller iUtrecht.
Edson Buddle koser seg vel sammen med Beckham i LA og er nok ikke tilgjengelig nå. Han var aktuell for noen år siden, god spiss...

godt å se at de har oversikt!han tok jo disse to på sparken, litt overrasket over at han viste hvor vandenbergh spilte. ellers nevnes hoff igjen, tror ffk er villige til å bla opp bra med cash i august for ham hvis tarik forsvinner.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10061

Lagt til: 17 jul 08, 16:26

FFK er i kontakt med agenten til Hoff støtt og stadig (ukentlig?), men Hoff er - fortsatt - kald med tanke på en FFK-overgang.

Hoff er nok en aldri så liten investorfavoritt uten at det hjelper noe, så lenge han ikke vil snakke med FFK.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 17 jul 08, 16:35

mulig dette endrer seg utover all den tid ffk er serieleder. denne hoff virker som en lojal type-ala stian ohr(type ironi). var i odd leeenge, storspilte og var ettertraktet, men valgte å bli i den relativt beskjedne klubben. kan være han fortsetter i lyn ettersom det stemmer meget bra for ham der.

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 jul 08, 16:47

Espen Hoff er kanskje den spilleren i Norge som likner mest på Tarik. Han er en bevegelig playmaker slik som Tarik. Han har vært stabilt god helt siden år 2000.

Kunne godt tenkt meg Hoff, men sier ikke nei til en enda bedre spiller heller Wink

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5522

Lagt til: 17 jul 08, 19:36

Kan ikke se at FFK har behov for noen spiss selv når Tarik drar. Tegstrøm og Fofana kan erstatte ham. Viktigere med gode alternativer på midtbane og backene. Det er lite som tyder på at det er andre enn Elvestad, og muligens Halvorsen, som kan utvikle seg til TL spillere på disse plassene fra Jr laget. Da bør FFK heller knytte til seg unge spillere med potensiale på disse plassene og gjerne på et nivå som kan holde et ok TL nivå allerede.

Salget av Tarik kan gi gode inntekter. Sortien til West og Kvisvik vil i tillegg synes godt på lønnsbudsjett/driftskostnader. Dette bør heller komme satsing på jr. lag og byprosjekt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 17 jul 08, 20:00

hvis thomassen fortsetter den utviklinga han har hatt så trur jeg han blir fast venstre midtbane neste år. har trua på han. har vært solid når han har kommet inn. håper han får mer tillit snart.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 17 jul 08, 20:12

Opprinnelig postet av scheien

hvis thomassen fortsetter den utviklinga han har hatt så trur jeg han blir fast venstre midtbane neste år. har trua på han. har vært solid når han har kommet inn. håper han får mer tillit snart.

Jeg er enig med deg. Thomassen bør bli satset på Yell

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!
Bygg på stadion til 20 000!

Be Loyal Be Proud Be Stokie!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 17 jul 08, 20:49

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Kan ikke se at FFK har behov for noen spiss selv når Tarik drar. Tegstrøm og Fofana kan erstatte ham. Viktigere med gode alternativer på midtbane og backene.

Hvem i helvette av de to skal erstatte Tarik? Tegstrøm har hatt en halv sesong i Norge som har vært god, ellers ræva. Fofana er jo møk ræva selv i 2.div.

 

Nei, det er helt klart at det vil være behov for forsterkninger på topp hvis Tarik drar!



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 71 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340