Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

egilolsen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 16 nov 04
Innlegg: 20

Lagt til: 13 nov 05, 15:45
Jeg lurer egentlig litt på hvordan man egentlig "bygger tro". I tillegg lurer jeg på hvor effektivt det er med en slik tros-bygging. Skal jeg være ærlig høres det ut som tversigjennom Svada. Og jeg forferdelig lei av alt svadaen fra Hareide. Nå må snart folk begynne å skjønne at vi trenger trenere som har samme forsker-innstilling som Drillo, Semb og Høgmo. Folk som kan TENKE. Det var koselig med alle de synse-trenerne som bare baserte seg på erfaringene fra egen fotballkarriere, men den tiden bør være over. Kjedelig? Ja noen synes kanskje det, men andre, som meg selv, synes det er spennende (foruten det "morsomme" ved å vinne fotballkamper). Jeg er også lei av at alle dem som synes "angrepsfotball" er det eneste som gjør fotball gøy. Med "angrepsfotball" mener man som regel spill gjennom midtbanen mot etablert forsvar. (Jeg hører forresten aldri at dem som er for slik "angrepsfotball" klager over manglende kontringsvilje - en angrepsform som jeg selv synes morsomst.) Greit at folk har sine subjektive meninger om fotballstiler, men jeg synes det alltid blir slik at "angrepsfotball" gjøres synonymt med "gøy fotball", hvilket er det samme som å si at min smak er den riktige smaken. Jeg kan personlig foreksempel glede meg over et godt organisert forsvar. Selv synes jeg at alt handler om å spille på den måten som gir mest sannsynlighet for seier. Jeg kommer ikke på noen andre idretter der man forlanger at idrettsutøveren skal tilfredsstille andre tilleggskrav enn nettopp å komme på toppen av seierspallen."Underholdnings-kravet" tar jo helt av i fotball nå om dagen. "Norge fortjener ikke å kommer til VM" hører man. Hva er dette for noe??? Skal vil liksom til VM for å imponere resten av verden med glitter-fotball??? Jeg trodde vi skulle der for å vinne kamper og gå med selskinn og hvaltenner og kose oss i seiersrus og håne de tapende? Og spise FLUESOPP. (Hva i helvete er egentlig denne "regnbuesoppen" som Hareide snakka om?)Da vi vant mot brasil i VM var jeg glad fordi vi VANT, ikke fordi vi evt. skulle bli slikket på ryggen av en skrytende verden. Fotballen har stått omtrent på stedet hvil siden dens opprinnelse. Har man tatt C-kurs eller hva det nå heter, og kan trikse over 100 så er man liksom kvalifisert som trener. Det det omtrent det samme som om man skulle være kvalifisert lege hvis man hadde hatt et par sykdommer i løpet av oppveksten og visste litt om hvordan man skulle holde seg under dyna og kanskje litt om årelating (hvis man var blant de fremste ekspertene). Nå er det på tide at fotballen kommer seg ut av steinalderen og tar i bruk vitenskapelige metoder, slik drillo hele tiden har gjort og oppmuntret til. Tror kan flytte fjell... si det til aids-pasienten.

---------------------------

Sverre


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340