Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Anders Strand

Juniorspiller

Ble medlem: 19 jun 09
Innlegg: 178

Lagt til: 14 aug 24, 09:42

Det er litt leit å se at dette morsomme forumet er i ferd med å forsvinne helt, så jeg prøver meg som kamptrådstarter denne gangen, selv om det trolig er som å bære havre til en død hest.

Altså: Selv om alle kamper er viktige, har jeg en følelse av at denne fjerde kampen post Mikkjal vil bli litt definerende for høsten. En ny 0-0-kamp eller et tap vil gå alvorlig ut over publikumsoppslutningen, er jeg redd. Da vil vi fort havne i en gruppe av lag som verken har muligheter oppover eller farer (gud forby) nedover. Det er viktig å ha heng på den 4.-5.-plassen så lenge som mulig, selv om jeg ikke har noen tro på at vi klarer noe slikt.

Foreløpig har laget under Hagen greid seg helt OK. Tre kamper er for få til å ha noen nevneverdig statistisk relevans, men for hva det er verdt: Hans poengsnitt er 1,67, Mikkjals var vel rundt 1,8.

Nå møter vi bunnlaget, alltid ganske vemmelig. Men Haugesund er i det minste ikke kjent for å legge seg bastant i forsvar, hvis de da ikke har funnet ut at det trengs nå, slik som situasjonen er. FFK er et bedre lag og skal klare både å holde tett og spille seg til sjanser ... men hvem skal sette dem? Det er nokså betenkelig at den spilleren som er mest klinisk foran mål, er en back. Jeg har heller ingen tro på at det kommer noen mirakelspiss i sommer. Det måtte i så fall være et gullfunn fra Afrika, men veldig mange og veldig mye større klubber har nok øynene med seg i det markedet.

Nei, vi må nok stort sett klare oss med det vi har. Og selv om jeg ikke er like kritisk til Jóannes som ... eh, enkelte andre her inne, er det ønsketenkning at han skal komme inn etter et halvt års fravær, på et nivå han aldri har spilt på tidligere, og herje som han gjorde i OBOS. For all del, jeg håper han kan bidra, og bidra godt, men jeg tror ikke han er Selve Løsningen på spissproblemet.

Uansett - vi bør slå Haugesund, og så får heller backer og indreløpere score målene.

---------------------------

- Hvor var du da Rekdal tok straffa mot Brasil?
- På felt D, rad 10, plass 84.


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340