Forslag på nok en ny sang!

Knøttespiller

Ble medlem: 23 feb 05

Lagt til:
Endret:

Har et forslag på en ny sang. Den er en gla` sang som egner seg spes. godt i cupfinalen. Minner nærmest om en sang som kunne blitt brukt i cupfinalen på 40-tallet!!

Hva originalmelodien heter vet jeg ikke, men Bjelleklang har en versjon som heter "Meisemelodi" (finner den på Limewire etc):

Vers:

"Vi er norges beste fotballklubb
som banker alle lag.
Tar pokalen hjem fra Ullevåll,
vi vinner hvert et slag.
Vi har vunnet mange ganger før`
og vinner her igjen,
(for) viii har norges beste fotballmenn!"

Refreng;

"Fredrikstad - vi tar med gullet hjem i dag
 Fredrikstad - vi skal seire her i dag
 Fredrikstad - vi tar gullet med i dag,
(for) norges beste lag er Fredrikstad!"

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jan 05

Lagt til:
Synes denne virket meget lovende jeg.. hadde vært kult å høre den. Kunne sikkert lagd bra liv på feltet den :)
Hadde du hatt mulighet til å spille inn en liten trudelutt, med melodi og tekst?? Slik at man får et bedre bilde (hørsel) av sangen !

---------------------------

Her kan du teste dine managerferdigheter
Det beste managerspillet på nett!!

Knøttespiller
Ble medlem: 02 nov 06

Lagt til:

Dette så positivt ut😁

Hadde vært veldig fint og få en liten lydsnutt av hvordan du tenker deg at melodien skal være.. Beste forslaget jeg har sett så langt..

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 03

Lagt til:

Dette var et helt genialt forslag, teksten kunne ikke passet bedre!! Verken til anledning eller melodi!! Den er lett å synge!

Fant et lite klipp av melodien på Bjelleklangs sider; www.bjelleklang.no/mp3/kjaere_landsmenn/en_liten_meisemelodi.mp3 

Dette hadde vært moro!!

Knøttespiller

Lagt til:
Opprinnelig postet av elin

Dette var et helt genialt forslag, teksten kunne ikke passet bedre!! Verken til anledning eller melodi!! Den er lett å synge!

Fant et lite klipp av melodien på Bjelleklangs sider; www.bjelleklang.no/mp3/kjaere_landsmenn/en_liten_meisemelodi.mp3 

Dette hadde vært moro!!

Takk skal du ha, har lenge forsøkt å finne den melodien til fri distribusjon...

"Nå drar vi opp te Traræ, og lengtær åss te ekæ, tell guttæne kåmer hjem med kongepokleeeeen!"

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03

Lagt til:
Endret:

Bra forslag!

Refrenget er lett og greit å få folk med på. syns vi kan få prøvd dette til Søndag. hadde vært kult!

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF ULTRAS!!
FFK FANATICS FELLOWSHIP

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05

Lagt til:

Da må den trykkes opp..

Og folk må kunne melodien. Kan trykke opp noen jeg, så kan folk prøve å få med seg melodien selv etterhvert.

Hvem ler av hvem nå, Bastionen?

"Plankehaugen fikk Bastionen til å høres ut som en dårlig utgave av pensjonerte slakteres bygdekor til sammenlikning"

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av lars E

Har et forslag på en ny sang. Den er en gla` sang som egner seg spes. godt i cupfinalen. Minner nærmest om en sang som kunne blitt brukt i cupfinalen på 40-tallet!!

Hva originalmelodien heter vet jeg ikke, men Bjelleklang har en versjon som heter "Meisemelodi" (finner den på Limewire etc):

Vers:

"Vi er norges beste fotballklubb
som banker alle lag.
Tar pokalen hjem fra Ullevåll,
vi vinner hvert et slag.
Vi har vunnet mange ganger før`
og vinner her igjen,
(for) viii har norges beste fotballmenn!"

Refreng;

"Fredrikstad - vi tar med gullet hjem i dag
 Fredrikstad - vi skal seire her i dag
 Fredrikstad - vi tar gullet med i dag,
(for) norges beste lag er Fredrikstad!"

Detter er en meget god sang dette, Men kan vi bytte ut viii med fredrikstad i siste linje.

Kanskje noe slik: (for) fredrikstad har norges beste fotballsmenn

ffk
arsenal
evig aristokrat
Plankehaugen trenger ingen ULTRAS

Knøttespiller

Lagt til:
Endret:
Enig, HBL, høres mye bedre ut. Men da må det vel bli: "(for) Fredrikstad har norges beste menn", for at det skal pass rytmisk...

"Nå drar vi opp te Traræ, og lengtær åss te ekæ, tell guttæne kåmmer hjem med kongepokaleeeeen!"

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03

Lagt til:
Opprinnelig postet av lars E
Enig, HBL, høres mye bedre ut. Men da må det vel bli: "(for) Fredrikstad har norges beste menn", for at det skal pass rytmisk...

Er ikke sikker på at jeg har den samme rytmiske avsutninga som deg, For i hode mitt svinger sangen som helvete.

ffk
arsenal
evig aristokrat
Plankehaugen trenger ingen ULTRAS

Copyright © ffksupporter.net 2003-2026 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

';

09/09/2026 12:09 | 666cc3ad